تهران
تیروئید پرکار

تیروئید پرکار: آیا هر کاهش وزنی از علائم پرکاری تیروئید است؟

می‌دونید غده تیروئید در بدن شما کجاست و هورمون تیروئید در بدن شما چه کارهای مهمی می‌کنه؟ می‌دونید اگر میزان ترشح هورمون‌های تیروئید در بدن‌تان کم و زیاد بشه چه علائمی داره؟ دو بیماری به نام کم کاری و پرکاری تیروئید علائم و عوارضی را در بدن به جای می‌گذارند که تشخیص زود هنگام آن‌ها بسیار مهم است.

تیروئید کم کار

تیروئید چیست؟ علائم جدی و مهم کم کاری تیروئید

بیماری تیروئید اختلالی است که به دلیل عدم عملکرد صحیح غده تیروئید اتفاق می‌افتد که شامل دو نوع تیروئید کم کار و تیروئید پر کار می‌شود. متاسفانه امروزه این بیماری بسیار شیوع پیدا کرده که حتما باید درباره علائم و درمان این بیماری اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید. همراه ما باشید.

مواد غذایی تیروئید کم کار

معرفی بهترین مواد غذایی برای کم کاری تیروئید

تیروئید غده‌ای درون ریز است که در جلوی گردن قرار گرفته است که برای عملکرد طبیعی تمام سلول‌های بدن مورد نیاز می‌باشد. کم کاری تیروئید موجب کاهش تولید هورمون‌های تیروئید می‌شود. در صورتی که فردی کم کاری تیروئید داشته باشد حتما باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کند که در این مقاله به طور مفصل بررسی کردیم.

درمان یبوست

10 راه‌کار ساده و عالی برای درمان یبوست در خانه

یبوست یک اختلال گوارشی رایج در بین اکثر افراد کل دنیاست که در هر شرایط سنی رخ دهد. هنگامی که فردی دچار یبوست می‌شود ممکن است عوارض ناخوشایندی مانند درد زیاد هنگام دفع، حالت تهوع و کاهش وزن شود. باید بدانید که یبوست درمان راحتی دارد فقط کافی است که کمی مدل زندگی خود و رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید.

آموزش ماساژ صورت

کاربردی‌ترین راهنمای آموزش ماساژ صورت برای زیبایی

می‌دونستید که پوست صورت رو هم میشه ماساژ داد؟ بله پوست صورت را هم باید به صورت روزانه حتما ماساژ بدین. ماساژ علاوه بر ایجاد حس خوب و آرامش بخش، فواید زیادی دارد. از جمله فواید مهم ماساژ صورت، پیشگیری از چین و چروک، خون رسانی بهتر شادابی پوست صورت اشاره کرد. با فیلم آموزشی ماساژ صورت همراه ما باشید.

عوارض کولر گازی

عوارض تاثیر باد کولر گازی و آبی بر سلامتی بدن را جدی بگیرید

هیچ چیزی به اندازه باد کولر در فصل تابستان لذت بخش نیست اما باید بدانید که اگر به مدت طولانی مدت در معرض باد مستقیم کولر گازی و آبی قرار بگیرید ممکن است که دچار مشکلاتی نظیر سردرد، گرفتگی صدا و بینی و درد استخوانی و ماهیچه‌ای شوید. در این مقاله تمام عوارض منفی باد مستقیم کولر را بررسی کردیم.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی، معجزه‌ای برای دیسک کمر و دردهای عضلانی بدن

وقتی صحبت از ماساژ می‌شود ابتدا ذهنمان سمت ریلکسی و آرامش می‌رود ولی امروزه با توجه به انواع ماساژهای درمانی می‌توان به جرات گفت که ماساژ در درمان بسیاری از دردهای عضلانی مانند کمردرد و سیاتیک نیز کاربرد دارد. در این مقاله تاثیر ماساژ درمانی را بر روی درمان کمردرد و سیاتیک بررسی کرده‌ایم.

واکسن کرونا برای چهره های معروف

چهره‌های معروف و محبوبی که واکسن ایرانی کرونا را تزریق کردند

واکسن کرونای کوو برکت ایرانی به مرحله نهایی تزریق و کارآزمایی بالینی وارد شد که در این بین بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران معروفی داوطلب شدند و این واکسن را تزریق کردند. از جمله بازیگران محبوب و معروف می‌توان به الهام پاوه نژاد، دنیا مدنی، سیاوش خیرابی، هدایت هاشمی و... اشاره کرد. همراه تیجور باشید.

بیماری ام اس درمان دارد

بیماری ام اس چیست؟ علائم ام اس تا کنترل و درمان آن

اکثر افراد بیماری ان اس را به بی‌حسی اندام‌ها می‌شناسند و بسیار هم نگران هستند. باید بگوییم که ام اس در واقع علت مشخصی ندارد و در آن بدن به سلول‌های خود آسیب وارد کرده و سیستم دفاعی به سیستم اعصاب مرکزی حمله می‌کمد و منجر به آسیب‌های بسیاری در بدن می‌شود. با علائم و کنترل این بیماری همراه ما باشید.

با خواب آلودگی فصل بهار چه کنیم

با خواب آلودگی فصل بهار چه کنیم؟ ترفندهایی درمان خواب آلودگی

با تغییر فصل بدن انسان و عادت‌های انسان نیز دستخوش تغیراتی می‌شود. در این بین با شروع فصل بهار این تغییرات بیشتر به شکل احساس خواب آلودگی، کسالت و خستگی نمایان می‌شود که در این مقاله ما به علت این مسئله و روش‌های درمان و مدیریت آن پرداخته ایم که می‌توانید در ادامه این مطلب در تیجور همراه ما باشید.

روش های درمان سکسکه

با این روش‌ها می‌توانید سکسکه را فوری قطع کنید

سکسکه به دلیل منقبض شدن پی در پی و غیر قابل کنترل عضله دیافراگم گفته می‌شود. وقتی دیافراگم منقبض می‌شود سکسکه شروع می‌شود. دلایل بسیاری برای منقبض شدن دیافراگم و سکسکه وجود دارد مانند سیگار کشیدن و یا سریع غذا خوردن که باعث می‌شود مقدار زیادی هوا بلعیده شود. با روش‌های درمان سکسکه در تیجور باشید.

راهکارهای درمان آب مروارید

درباره علائم آب مروارید و درمان آن بیشتر بدانید

آب مروارید بیماری شایع چشمی است که معمولا در بزرگسالی اتفاق می‌افتد که در ابتدا با تاری دید شروع می‌شود و اگر تشخیص داده نشود و درمان صورت نگیرد منجر به نابینایی فرد خواهد شد. در این مقاله هر آنچه درباره آب مروارید، علائم و درمان آن باید بدانید را آموزش خواهیم داد. همراه تیجور باشید.

درمان دندان درد

با این روش‌ها دندان درد را فوری درمان کنید

احتمالا در طول زندگی خود دچار دندان درد و یا حساسیت دندان شده‌اید و می‌دانید که تا چه اندازه می‌تواند دردناک و تحمل ناپذیر شود. در این مقاله به بررسی روش‌های درمان خانگی دندان درد پرداختیم تا اگر در مواقعی دسترسی به دندان پزشک نداشتید بتوانید با این روش‌ها درد را کاهش دهید. پس با ما همراه باشید.

درد کف پا

علت درد کف پا چیست؟

پا قلب دوم بدن محسوب می‌شود که بسیار باید مراقب بود تا آسیبی به پا نرسد زیرا در صورت آسیب، بسیاری از فعالیت‌های ما مختل می‌شود. گاهی اوقات پیش می‌آید که کف پای ما درد می‌گیرد که باید برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنیم. در این مقاله به بررسی عوامل مختلفی که باعث درد کف پا می‌شوند پرداخته‌ایم.

درمان آسان میخچه پا

تشخیص میخچه پا و درمان ساده آن

اگر اهل سرپا ایستادن به مدت طولانی و یا اهل استفاده از کفش‌های پاشنه بلند باشید احتمال دارد که میخچه پا را تجربه کرده باشید. میخچه مشکل پوستی دردناکی است که به علل گوناگونی بر روی پوست ایجاد می‌شود ولی قابل درمان است. در این مقاله به بررسی میخچه و پینه پرداختیم و روش‌های درمان آن را بررسی کردیم.

فشار خون در بارداری

کنترل و درمان فشار خون در بارداری

در دوران بارداری گاهی اوقات فشار خون مادر بنا به دلایل مختلف بالا یا پایین می‌شود و سلامت مادر و جنین به خطر می‌افتد. عوامل متعددی در میزان فشار خون خانم‌های باردار دخیل است مانند تغذیه نامناسب و عدم استراحت کافی. در این مقاله روش‌های کنترل و درمان فشار خون بارداری را بررسی کردیم. همراه ما باشید.

تبخال و درمان آن

علت تبخال زدن و درمان آن را در تیجور بخوانید

احتمالا تجربه تبخال در ناحیه لب را داشته‌اید و می‌دانید که واگیردار و بسیار دردناک است. تبخال لب توسط ویروس "هرپس" به وجود می‌آید. اما باید بدانید که برای درمان تبخال هم داروهای شیمیایی و هم روش‌های سنتی و خانگی وجود دارد که در کمترین زمان ممکن می‌توانید از این روش‌ها برای درمان استفاده کنید.

پیشگیری از آنفولانزا

چگونه از ابتلا به آنفولانزا در کرونا جلوگیری کنیم؟

با شروع فصل پاییز و زمستان و سرد شدن هوا بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا که بسیار هم واگیردار هستند، شیوع بیشتری پیدا می‌کند. اما با برخی از روش‌ها مانند: تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه مناسب تا حدودی می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. با تیجور همراه باشید تا با هم این روش‌ها را بررسی کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روش‌های ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن هر فرد مانند سدی‌ است که بدن را از انواع بیماری‌ها مصون نگه می‌دارد. گاهی سیستم ایمنی بدن افراد به دلایل گوناگونی که در این مقاله هر کدام را جداگانه بررسی کردیم ضعیف می‌شود که در نتیجه بدن آماده ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود. پس تا انتهای این مقاله همراه تیجور باشید.

دلایل زرد شدن ناخن ها

اگه ناخن‌هاتون زرد شده حتما این مطلب رو بخونید

ایجاد تغییر در رنگ و ظاهر ناخن‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. این تغییرات ممکن است در اثر استفاده از مواد نامناسب مانند لاک ناخن یا لاک پاکن‌های نامرغوب به وجود آید یا علت بروز آنها ناشی از وجود یک بیماری جدی در اعضای مختلف بدن باشد. برای اطلاع از علل ایجاد تغییر رنگ ناخن‌ها با تیجور همراه باشید.

بوتاکس و درمان میگرن

تاثیر بوتاکس در درمان میگرن

می‌دونستین یکی از جدیدترین روش‌های درمان سردردهای میگرنی تزریق بوتاکس است؟ با تزریق بوتاکس به نقاط خاصی از سر، اعصاب آن نقاط فلج شده که در نتیجه باعث بهبود و درمان این سردردها می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی با ادامه این مطلب همراه تیجور باشید.

مقدار مجاز قندخون

آیا می دانید مقدار مجاز قند خون در بدن انسان چقدر است

اطلاع از میزان قندخون برای هر فرد می‌تواند امری مهم باشد. تشخیص میزان گلوکز موجود در خون باعث می‌شود تا افراد سالم از بیماری های موجود پیشگیری کرده و همچنین افرادی که دیابت دارند به کنترل بیماری خود بپردازند. در این بخش شما را با مقادیر نرمال قندخون در افراد و حالات مختلف آشنا خواهیم کرد.

دستگاه تست قندخون

آشنایی با انواع دستگاه تست قند خون و نحوه کار با آنها

برای یک فرد دیابتی بسیار مهم است که از مقدار قند خون خود در طول شبانه روز در منزل یا محل کار اطلاع داشته باشد. امروزه دستگاه‌های تست قند خون خانگی این امکان را فراهم کرده‌اند که در ادامه این مطلب شما را با انواع این دستگاه‌ها و نحوه کار با آن آشنا خواهیم کرد.

دیابت بارداری

دیابت بارداری چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد

دیابت بارداری یکی از عمده مشکلاتیست که ممکن است برای خانم‌ها ایجاد شود. خانم‌های باردار برای کنترل این بیماری و محافظت از خود و جنین در مقابل عوارض آن می‌بایست اصولی را رعایت کنند. در این بخش به موضوع دیابت بارداری و روش‌های پیشگیری از آن پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

انسولین چیست

نکات بسیار مهم درباره انسولین و نحوه استفاده از آن

دیابت یکی از بیماری های شایع در جهان است. در ایجاد این بیماری عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که باید از آن ها اطلاع داشت تا بتوان از ابتلا به دیابت به خوبی پیشگیری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه های پیشگیری و درمان دیابت با ما همراه باشید.

کنترل و درمان بیماری دیابت

چگونه می‌توانیم دیابت را کنترل و درمان کنیم

در دیابت سطح قند خون افراد بالاتر از حد نرمال بوده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. امروزه با تغییر سبک زندگی می‌توان از دیابت پیشگیری و یا آن را کنترل کرد. برای آشنایی با برخی از این روش‌ها مانند کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی و کم کردن وعده‌های غذایی با تیجور همراه شوید و به جنگ دیابت بروید

دیابت چیست

هرآنچه که باید از دیابت بدانید

در این مطلب با دیابت و انواع دیابت آشنا می شویم و هرکدام را بررسی میکنیم. علت، علائم و نحوه ی درمان هر کدام را بیان خواهیم کرد و مهم تر اینکه با نحوه ی پیشگیری از آنها آشنا خواهیم شد.

انواع قارچ پوستی و روش‌های درمان خانگی آن

قارچ پوستی و بهترین روش‌های خانگی درمان آن

قارچ پوستی یک بیماری عفونی و مسری است که توسط یک قارچ ایجاد می‌شود و از طریق تماس از فردی به فرد دیگر به راحتی منتقل می‌شود. این قارچ بیشتر در محیط‌های گرم و با رطوبت بالا رشد می‌کند و انواع مختلفی دارد. در این مطلب به درمان انواع قارچ پوستی و روش‌های درمان خانگی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث خشکی لب و دهان می شوند؟

علت خشکی لب و دهان چیست و چگونه درمان می شود

خشکی و لب و دهان مشکلی است که ممکن است برای خیلی از ماها پیش بیاید. اما اینکه علت بوجود آمدن چنین حالتی چیست؟ و چگونه می توان آن را درمان کرد؟ مطالبی هستند که برای شناخت بهتر و بیشتر آن دعوت می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

راه های درمان سرفه

معرفی برخی روشهای قطعی برای درمان سریع سرفه

سرفه های مداوم و یا به یک باره عموما بسیار آزار دهنده هستند گاها افراد به خاطر این موضوع آرامش و خواب خود را از دست می دهند به همین منظور در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از روش های موثر در درمان سرفه در خانه آشنا کنیم. برای درمان سرفه های خود تا انتها با ما باشید.

درمان آلرژی

انواع آلرژی های فصلی و راههای درمان آنها

حساسیت فصلی و آلرژی سالانه افراد زیادی را درگیر خود می‌کند. آلرژی گونه های متفاوتی دارد اما عموما در فصل های مشخصی از سال شدت می‌گیرد. در طی سال ها راه هایی برای درمان و کنترل حساسیت های فصلی معرفی شده که در این مقاله به تعدادی از موثر ترین آن ها اشاره خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید.

سوالات رایج درباره شیوع ویروس کرونا

کرونا و سوالات متداول در مورد کرونا

همزمان با شیوع کرونا ویروس جدید موسوم به کووید 19 در ایران و افزایش روز افزون میزان مبتلایان به این ویروس، سوالات بسیاری در میان مردم درباره پیشگیری و درمان و تست تشخیصی این ویروس بوجود آمده که در مقاله پیش رو به برخی از اصلی ترین این سوالات خواهیم پرداخت.

آشنایی با بیماریهای ناخن در دست و پا

بیماری های ناخن دست و پا و دلایل آن

ناخن یکی از اعضای مهم بدن است که در عین حالی که از لحاظ زیبایی شناختی دارای اهمیت است از لحاظ سلامت هم باید مورد توجه قرار گیرد بروز بیماریهای مختلف در ناخن دست و پا می تواند باعث تغییر در بافت و رنگ ناخن شده و جلوه ای ناخوشایند ایجاد کند این تغییرات هم چنین نشانی از بیماری در اعضای مختلف بدن است.

آشنایی با ویروس تازه وارد کرونا و علائم آن

ویروس کرونا چیست و چه علایمی دارد

کرونا درحال حاضر به یک نام وحشت آور در کل جهان تبدیل شده و چین کشوری است که به عنوان مبدا این بیماری اولین مورد ابتلا به این ویروس مهلک در تاریخ سوم ژانویه 2020 را با علامت تب شناسایی و بستری کرد. این بیماری باعث قرنطیه شدن مردم در شهر ووهان چین شد که به عنوان اولین شهر شیوع کرونا شناخته می شود.

درمان کبودی ناخن

علت کبودی ناخن و راههای درمان آن

کبودی ناخن نه تنها درد و سوزش بدی را به وجود می آورد بلکه زیبایی دست و پا را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در این مقاله تیجور می خواهد شما را با علت کبودی ناخن و راه های درمان آن آشنا سازد.

لیزر برای چشم های ضعیف

لیزر چشم چیست

شما می توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع روش های لیزر چشم را در این مقاله مطالعه کنید.

لیزر چشم

لیزر چشم دیابتی چگونه است

لیزر چشم دیابتی موضوعی است که در این مقاله از مجله ی تیجور به آن پرداخته می شود. شما می توانید جزئیاتی در مورد عمل، عوارض و مراقبت های عمل لیزر چشم دیابتی در این مقاله مطالعه کنید.

لیزیک چشم

انواع لیزر چشم

در این مقاله از تیجور، مطالب مفیدی در مورد انواع روش های لیزیک برای چشم آورده شده است.

درمان و تشخیص دیسک کمر

دیسک کمر و روش های تشخیص و درمان آن

دیسک کمر به عارضه ای گفته می شود که در آن ستون فقرات بدن انسان دچار مشکل شده و از حالت طبیعی خود خارج می شود. در این مقاله روش های تشخیص و درمان دیسک کمر ذکر شده است.

روش های درمان زود انزالی

چگونه زود انزالی را درمان کنیم؟

زود انزالی به اختلالی گفته می شود که فرد زودتر از موقع و با تحریکاتی کم به انزال می رسد. در این مقاله از تیجور روش هایی برای درمان زود انزالی گفته شده است.


درمان واریس در خانه

درمان واریس با روشهای خانگی

واریس، همان سیاهرگ های خونی است که در پاها به دلایل مختلف متورم و بد شکل می شود و زیبایی پوست مخصوصا پاها را از بین می برد. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در خانه و به آسانی واریس را درمان کنید. همراه ما باشید.

بررسی عوارض کمبود ویتامین e

علائم کمبود ویتامین e چیست

ویتامین e نقش اساسی و مهمی را در بدن دارد که کمبود آن عوارض جدی را برای بدن خواهد داشت . تاکنون پزشکان توانسته اند برخی از بیماری های زنان را با کمک ویتامین e درمان کنند . ویتامین e در مواد غذایی نظیر گوشت ، سویا ، سبوس گندم ، سبزیجات ، فندق بادام ، روغن ذرت و تخم مرغ به وفور یافت می شود .

معرفی علائم بیماری کبد چرب

علت کبد چرب چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد ؟

کبد انسان همانند سکان کشتی است . همان گونه که کشتی بدون سکان قادر به حرکت نیست ، بدن انسان هم بدون داشتن کبد قادر به ادامه ی زندگانی و حرکت نمی باشد . بنابراین ما باید با بیماری هایی مانند کبد چرب مقابله کرده و از کبد خود مراقبت کنیم . در این بخش با بیماری کبد چرب و درمان آن آشنا می شوید .

معرفی علائم چربی خون بالا

علائم چربی خون بالا چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد ؟

زمانی که مقدار کلسترول یا تری گلیسیرید خون از حد نرمال خود بالاتر می رود ، فرد به بیماری چربی خون بالا مبتلا شده است . احساس خواب رفتگی و مور مور شدن پاها از علائم بالا بودن چربی خون یا قند خون است . در این بخش شما را با علائم چربی خون بالا و روش درمان آن آشنا می کنیم .

آشنایی با قرص آ ث آ و کاربردهای آن

قرص آ ث آ چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

قرص آ ث آ یا همان آکسار که از ترکیب سه داروی آسپرین ، کافئین و استامینوفن توسط پزشکان و متخصصان دارو ساز ساخته می شود ، ضد التهاب است و تب را پایین می آورد . استفاده بیش از حد این دارو ممکن است به کبد و گوارش شما آسیب برساند .

معرفی علائم فشار خون بالا

علائم فشار خون بالا چیست و چگونه می توان آن را کاهش داد ؟

فشار خون بالا نوعی بیماری مزمن است که باعث می شود سرعت گردش خون در رگ ها و شریان ها افزایش یابد . آن گاه قلب برای این که بتواند سرعت گردش خون را کنترل کند با سرعت بیشتری فعالیت می کند . به این بیماری پرفشاری خون یا پرفشاری شریانی نیز می گویند .

کاهش تری گلیسیرید بالای خون

چگونه می توان تری گلیسیرید بالای خون را کاهش داد ؟

تری گلیسیرید نوعی چربی خون است که با سلامت قلب رابطه مستقیمی دارد . تری گلیسیرید از طریق چربی غذا ساخته شده و در سلول های چربی ذخیره می گردد . مقدار کمی تری گلیسیرید در بدن هر فرد لازم است . اما اگر مقدار آن از حد طبیعی بیشتر شود ، زمینه را برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی فراهم می سازد .

تست Sgot و شرایط انجام آن

تست Sgot چیست و شرایط انجام آن چگونه است ؟

در آزمایشگاه ها تستی تحت عنوان تست Sgot انجام می شود . این آزمایش خون ساده به پزشکان کمک می کند تا نوع بیماری کبدی را تشخیص دهند . پیش از انجام این تست از مصرف هر گونه دارو خودداری کنید و اگر دارویی مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید چون برخی داروها سطح Sgot را بالا می برند .