تهران
افسردگی پس از زایمان

علائم افسردگی بعد از زایمان را کاملا جدی بگیرید + روش درمان

ماه‌های پس از تولد فرزند و مادر شدن، علاوه بر شیرین بودنشان، ماه‌های سخت و چالش برانگیزی هستند. زنی که حالا به عنوان مادر، مسئولیت بیشتری به دوش دارد، احساسات گوناگونی را تجربه می‌کند. اگر می‌خواهید با علائم افسردگی پس از زایمان و روش‌های درمان آن آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

راهکارهای درمان اضطراب کودکان

راهکارهای درمان اضطراب کودکان

کودکان مضطرب بیش از هر کودک دیگر نیاز به حمایت خانواده ها دارند. اگر به استرس کودک توجهی نشده و عادی تلقی شود، ضرر زیادی متوجه آینده او خواهد شد. بنابراین در این مقاله، ما راهکارهای درمان اضطراب کودکان را به شما پیشنهاد میدهیم تا از آنها بهره ببرید.

اختلال اضطراب جدایی چیست+ درمان

آشنایی با اختلال اضطراب جدایی + درمان

اختلال اضطراب جدایی یکی از انواع اضطراب است که در بین کودکان و بزرگسالان امکان شیوع دارد. این بیماری دارای علائم مختلفی است که در این مقاله مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم تا برای شما قابل تشخیص گردد. سپس در انتها به شما می‌گوییم که درمان اضطراب جدایی در کودکان و بزرگسالان چگونه انجام می‌شود.

اضطراب فراگیر نشانه ها و نحوه درمان آن

اضطراب فراگیر نشانه ها و نحوه درمان آن

اختلال اضطراب فراگیر گونه‌ای از انواع اضطراب است که موجب هراس بیش از حد و دائمی از وقوع فاجعه‌ای در توهمات فرد میشود. خوشبختانه این اختلال، درمان داشته و محققان بسیاری بر روی آن کار کرده اند.علایم اضطراب فراگیر مشخص بوده و در صورت بی توجهی به درمان، پیشرفت کرده و مضرات روحی و جسمی متعددی خواهد داشت.

اضطراب اجتماعی + روشهای درمان

اضطراب اجتماعی + روشهای درمان

اضطراب اجتماعی یا هراس اجتماعی، نوعی ترس از حضور و ابراز وجود در جمع است که علایم زیادی دارد. این اختلال سبب می شود فرد با معضل های جدی در زندگی روبرو شده و از پیشرفت در ابعاد مختلف زندگی بازبماند. در این مقاله به چیستی آن و شایع ترین روش درمان اضطراب اجتماعی می پردازیم.

روشهای مختلف برای درمان اضطراب

روشهای مختلف برای درمان اضطراب

اضطراب یکی از شایعترین اختلالات فکری-روانی است که روشهای مختلف درمانی دارد. انواع روش های درمان اضطراب با دارو و بدون دارو وجود دارد. اما شاید اولین راهکارهای درمانی شیوه های خود درمانی باشد که ما مختصری از این روش ها را برایتان ذکر میکنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع ترس کودک و نحوه برخورد با آنها

انواع ترس کودک و نحوه برخورد با آنها

ترس کودک مساله بسیار مهمی است که درصورت عدم توجه، تاثیر نامناسبی بر سلامت روحی، روانی و جسمی کودکتان گذاشته و حتی در یادگیری او نیز موثر است. در این مقاله پیرامون انواع ترس کودک و نحوه ی مواجهه درست با آنها صحبت خواهیم کرد. با کمک نکات این مقاله ترس کودکان دلبندتان کنترل کنید.

سلامت روان، هشدار ها و عوامل کمک کننده برای پیشگیری

توصیه هایی برای داشتن سلامت روان

امروزه سلامت روان جز اصلی زندگی انسانی محسوب می شود. انسان هر روزه با مشکلات و عوامل استرس زای فراوانی در تماس است که اگر توانایی مقابله با آن ها را نداشته باشد آسیب جدی در زندگی می بیند. فرد دارای سلامت روان از زندگی خود راضی بوده و از پس فشارها و مشکلات زندگی خود به راحتی بر می آید.

آیا افسردگی درمان دارد؟

آیا افسردگی درمان دارد

احساس غم و اندوه گاهی همه‌ی انسانها را با خود درگیر میکند. اما وقتی بسیار ماندگار شده و بر زندگی ما اثر منفی بگذارند، نشانه‌ی ابتلا به اختلال افسردگی هستند که در جوامع امروز بسیار فراگیر شده است. اما خوشبختانه افسردگی درمان دارد و ما در این مقاله برخی از مهمترین روشهای درمانی را آورده ایم...

استرس و اضطراب شدید چیست؟ راه های درمان اضطراب شدید چیست؟

اضطراب شدید و نحوه درمان آن

اضطراب شدید نوعی حالت آزار دهنده روحی است که گریبان بسیاری از مردم امروز را گرفته است. این احساس هم از لحاظ جسمی و هم روحی میتواند اشخاص را تحت تاثیر قرار بدهد. ما در این مقاله ابتدا علائم استرس و اضطراب شدید را بیان میکنیم و سپس شما را با روش های درمان اضطراب شدید آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.


استرس چیست؟

راه های کاهش استرس

ما قصد داریم در این مقاله به بررسی استرس که شامل استرس خوب و استرس بد می باشد بپردازیم. دیسترس و یوسترس در شرایط مختلفی بروز می کند و شخص برای کاهش استرس باید راهکارهایی را عملی کند. علاوه بر این قصد داریم به بیان تفاوت استرس و اضطراب نیز جهت آگاهی بیشتر شما بپردازیم.

آشنایی با انواع اضطراب

انواع اضطراب کدامند و چگونه آنها را درمان کنیم؟

استرس در دنیای شلوغ و گرفتاریهای امروز، بیشتر از گذشته زندگی انسان‌های جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد. دنیای مدرنیته و تجهیزات مختلفی که زندگی انسان را راحت‌تر کرده، گاهی بر استرس او نیز افزوده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین انواع اضطراب متداول در جامعه امروز را به شما معرفی کنیم!

عوارض باورنکردنی استرس برای سلامتی

تاثیر استرس بر سلامتی بدن

استرس در برخی موارد یک امر طبیعی است ، ما در این مقاله شما را با معنای صحیح استرس آشنا کرده و انواع استرس و راهکارهای مدیریتی استرس را برای شما عزیزان توضیح می دهیم، امیدواریم با به کارگیری راهکارهای ذکر شده مدیریت لازم بر کنترل استرس خود داشته باشید و لحظات خود را در آرامش سپری کنید.