تهران

انواع لیزر چشم

لیزیک چشم
در این مقاله از تیجور، مطالب مفیدی در مورد انواع روش های لیزیک برای چشم آورده شده است.

واضح نبودن دید، تار بینی، علاقه نداشتن به استفاده از عینک و ... برخی از مواردی هستند که افراد عینکی را آزار می دهند و آن ها را وادار می کند تا به فکر جراحی چشم بیفتند. درمان ضعیف بودن چشم با استفاده از لیزر یکی از روش های درمانی می باشد که ما در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم. همراه ما باشید.

جراحی چشم
درمان چشم ضعیف با لیزیک

 

انواع لیزر در چشم پزشکی

امروزه سه روش برای اصلاح لیزری بینایی وجود دارند که با اسم ها PRK، LASIK و SMILE شناخته می شوند. این روش ها برای همه یکسان نبوده و باید با توجه به شرایط بیمار یکی از آن ها را انتخاب نمود. بهتر است برای تشخیص روش مناسب عمل برای شما، از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. البته ما در این مقاله توضیحات پایه را به شما خواهیم داد.

PRK: جراحی سطحی قرنیه (Surface ablation surgery) چیست؟

این روش اصلاحی بینایی را می توان اولین نسل اصلاح لیزری برای چشم ها دانست. در این روش متخصص ابتدا لایه ی خارجی قرنیه را با استفاده از یک برس مخصوص و یا الکل تغییر شکل می دهد و آن را شل می کند. سپس آن را بر می دارد و یا به کناری حرکت می دهد. سپس با استفاده از لیزر اگزایمر بینایی به کمک برداشتن بافت درمان یافته و یک لایه لنز محافظ روی چشم قرار داده می شود.

این روش در میان پزشکان و متخصصان بسیار موسوم بوده و نسبت به دیگر روش های لیزیک ارزانتر می باشد.

عمل چشم
انواع عمل لیزر چشم

 

LASIK  جراحی فلپ چیست؟

این روش هم برای درمان کردن چشم های ضعیف مورد استفاده قرار می گیرد که در مراحل آن ابتدا با استفاده از لیزر Femtosecond یک فلپ از عمق 110 تا 120 میکرونی بافت قرنیه ایجاد می شود و سپس آن را به سمت عقب تا می کنند تا بافت قرنیه توسط آن درمان و ترمیم شود. در مرحله ی بعدی بینایی با کمک دستگاه لیزر اگزایمر تصحیح می شود. در مرحله ی آخر هم فلپ را به محل اصلی خودش باز می گردانند. 

این درمان که یکی از سریع ترین روش های درمان بینایی است، برای سنین بالاتر از 20 سال استفاده می شود.

درمان چشم با لیزر
انواع لیزر شبکیه چشم

 

SMILE چیست؟

این روش را به عنوان سومین نسل اصلاح بینایی با استفاده از لیزر می شناسند. در روش SMILE چشم پزشک یک شکاف کوچک را در داخل قرنیه ایجاد می کند و با استفاده از آن Lenticule را خارج می کند. درمان چشم با در آوردن Lenticule اتفاق می افتد.

این روش یکی از پیشرفته ترین روش ها می باشد که حداقل جراحی را دارد و فقط با یک شکاف کوچک انجام می پذیرد و به همین دلیل هم هیچگونه عوارض و استرسی برای بیمار را به همراه نخواهد داشت. 

جراحی چشم
انواع عمل لیزری چشم

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی