تهران
درمان یبوست کودکان

پیشگیری و درمان یبوست کودکان با این روش سریع درمان خانگی

یبوست در کودکان بسیار شایع است اما باید بدانید که درمان یبوست کودکان به راحتی انجام می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست فقط نکته مهم این است که بابت این مشکل کودکان خود را تنبیه و یا سرزنش نکنید زیرا معمولا کودکان از این مشکل بسیار خجالت می‌کشند. بررسی کامل درمان یبوست کودکان را در این مقاله بخوانید.

علت تب در کودکان

بررسی علت تب در کودکان به همراه معرفی تب بر قوی و سریع

هنگامی که نوزاد و یا کودک‌تان تب می‌کند علامت این است که بدن او با یک بیماری مانند عفونت در حال مقابله است. اما باید بدانید که تا چه دمایی تب را در منزل می‌توان کنترل و درمان کرد و در چه دمایی باید حتما به پزشک متخصص اطفال مراجعه کرد. همه چیز درباره تب در کودکان و روش‌های درمان تب در کودکان در تیجور

درمان سکسکه ی نوزادان

دلیل سکسکه نوزاد و راه درمان آن را می‌دانید؟

معمولا همه نوزادان دچار سکسکه می‌شوند و تقریبا این امر کاملا طبیعی است ولی اگر این سکسکه طولانی شود به طوری که منجر به اختلال در خواب نوزاد شود حتما باید به پزشک مراجعه کرد. دو علت شایع سکسکه نوزادان یکی بلع هوا هنگام شیر خوردن و دیگری زاویه غلط سر نوزاد با پستان مادر و یا شیشه شیر است.

آشنایی با نکات مهم درباره مسواک زدن کودکان

نکات مهم در مورد مسواک زدن کودکان

مسواک زدن یکی از اصول اولیه و مهم مراقبت از دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان است. نکات مهمی در خصوص سن شروع مسواک زدن کودکان، نحوه مسواک زدن، نوع مسواک و خمیر دندان مورد استفاده کودکان وجود دارند که در مقاله پیش رو در مورد آنها به بحث و بررسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب پوشک خوب و مناسب برای کودک

یک پوشک مناسب برای کودکتان انتخاب کنید

پوشک بچه و انتخاب نوع مناسب آن یکی از فاکتورهای مهم در رفع نیازهای اولیه کودک است. پوشک مناسب باید به نحوی باشد که زمینه راحتی و آرامش کودک را فراهم سازد در غیر اینصورت می تواند باعث بوجود آمدن عوارضی در نحوه راه رفتن و حالت پاهای کودک بشود.

بوی بد دهان کودک و علل ایجاد آن و روش های درمان

اینجوری بوی بد دهان کودک رو از بین ببرید

انتشار بوی بد از دهان در هر شرایطی می تواند بسیار ناخوشایند و آزار دهنده باشد. بوی بد دهان اغلب به دلایل مختلف در کودکان و بزرگسالان بروز می کند. در ادامه این مطلب به علل ایجاد بوی بد دهان در کودکان، درمان و روشهای جلوگیری از آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

زمان مناسب برای گرفتن کودک از پوشک

بهترین زمان برای از پوشک گرفتن بچه کی هست؟

استفاده از پوشک بچه حدودا تا دو سه سالگی کودک ادامه دارد. برای بیشتر مادران تعیین زمان مناسب گرفتن کودک از پوشک یک دغدغه جدی محسوب می شود. اینکه چه زمانی کودک آمادگی لازم را برای جدا شدن از پوشک دارد و این کار چگونه انجام می شود مطالبی هستند که در این مطلب به آنها پرداخته می شود.

دلایل خراب شدن دندان های شیری

چرا دندان های شیری خراب می شوند

دندان های شیری از حدود شش ماهگی شروع به روئیدن می کنند و برای اینکه دچار پوسیدگی و خرابی نشوند بایستی از همان زمان از آنها مراقبت شود. در صورت خرابی و از دست رفتن زود هنگام دندان های شیری، احتمال انحراف و روئیدن نامتعارف دندان های دائمی وجود دارد.