تهران
طرز تهیه سرکه سیب خانگی

طرز تهیه سرکه سیب خانگی، معجونی معجزه‌گر برای سلامتی و لاغری

تهیه انواع سرکه مخصوصا سرکه سیب از قرن‌ها پیش رایج بوده است. این ماده طبیعی، علاوه بر خواص درمانی که دارد، مصارف پاک کنندگی و زیبایی نیز دارد و چه بهتر که در خانه و کاملا ارگانیک تهیه شود. در این مقاله از تیجور طرز تهیه سرکه سیب خانگی را قدم به قدم توضیح می‌دهیم. همراه ما باشید.

خواص سرکه سیب

50 خواص سرکه سیب و نکته مهم طریقه صحیح استفاده از سرکه سیب

همانطور که می‌دانید سرکه سیب از تخمیر میوه سیب درست می‌شود. خواص این ماده طبیعی آنقدر زیاد است که از سلامتی و زیبایی تا نظافت خانه را شامل می‌شود. در این مقاله در مورد فواید سرکه سیب برای درمان انواع بیماری‌ها، مشکلات پوستی و نحوه استفاده از سرکه سیب برای تمیز کردن خانه و... صحبت می کنیم.

خواص شاتره

هرآنچه که درباره خواص شاتره برای بیماری‌ها باید بدانید

شاتره که به آن شاه‌تره هم می‌گویند از گیاهان قدیمی مورد استفاده در طب سنتی است. نام شاتره در کتب قدیمی طب سنتی آمده است که دارای خواص شفابخش فراوانی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان بیماری‌های کبد و بیماری‌های پوستی اشاره کرد. بررسی خواص شاتره و عرق شاتره در این مقاله تیجور. همراه ما باشید.

خواص عرق کاسنی

آشنایی با خواص عرق کاسنی و تاثیرات معجزه‌آسای آن بر بدن

کاسنی گیاهی که از دیر باز در طب سنتی و عطاری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای درمان برخی بیماری‌ها و از همه مهم‌تر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می‌باشد. همچنین عرق کاسنی نیز فواید بسیار زیادی برای کبد، پوست، دستگاه گوارش و چربی سوزی دارد. همه چیز درباره کاسنی و عرق کاسنی در تیجور.

شناخت گیاهان دارویی

انواع گیاهان دارویی که باید بشناسید + خواص گیاهان دارویی

گیاهان دارویی از گذشته تا به امروز در درمان بیماری‌ها و همچنین صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند. اما بسیاری از افراد امروزه با پیشرفت علم طب سنتی و تربیت متخصصان این علم بیش از پیش به شناخت گیاهان دارویی و خواص آن‌ها علاقمند شده‌اند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. با گیاهان دارویی همراه تیجور باشید

خواص آویشن

18 خواص آویشن به همراه بررسی عوارض مصرف بیش از اندازه آن

گیاه آویشن از گیاهان معروف دارویی و ادویه‌ای است. با توجه به خواص زیادی که گیاه آویشن دارد مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان از جمله آشپزها قرار گرفته است. گیاه آویشن به صورت روغن، دمنوش، عرق و ادویه پودری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بررسی کامل فواید و خواص آویشن در تیجور.

خواص گل گاوزبان

خواص گل گاوزبان, چه کسانی نباید گل گاوزبان مصرف کنند؟

اکثر افراد گل گاوزبان را به گیاه آرامش بخش و نشاط آور می‌شناسند که طبع گرمی دارد. اما باید بدانید که خواص این گیاه شگفت انگیز بسیار زیاد است و نه فقط از دم کرده آن بلکه از روغن این گیاه و برگ آن نیز استفاده‌های دارویی زیادی می‌شود. همه چیز درباره گل گاوزبان و نحوه مصرف آن را در تیجور بخوانید.

خواص سنبل الطیب

خواص سنبل الطیب, درمان اضطراب و آرامش اعصاب با سنبل الطیب

گیاه معطر سنبل الطیب که نام دیگر آن علف گربه است، از گیاهان دارویی در طب سنتی ایران به شمار می رود که برای درمان اضطراب و استر، بی‌خوابی، تقویت مو، درمان نفخ و معده درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله از تیجور به بررسی خواص سنبل الطیب و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. همراه ما باشید.

فواید حجامت

فواید حجامت در درمان بیماری‌ + چه کسانی مجاز به حجامت هستند؟

حجامت در طب سنتی روشی برای تسکین دردهای بدن و درمان بیماری‌هاست. کسانی که نمی‌خواهند از داروهای شیمیایی برای درد و بیماری‌شان استفاده کنند، حجامت می‌کنند. حجامت روشی است که در آن مقداری خون بدن با خراش کوچکی در برخی نواحی بدن خارج می‌شود که همین امر باعث درمان برخی بیماری‌ها می‌شود. همراه ما باشید.

حجامت برای جوش صورت

آیا حجامت جوش‌ صورت را درمان می‌کند؟ فواید حجامت برای پوست

حجامت روش درمانی سنتی و موثر برای درمان بسیاری از بیماری‌هاست. امروزه ثابت شده است که حجامت تاثیر بسیار خوبی بر روی درمان جوش، آکنه و لک‌های پوستی دارد که در این مقاله به تفضیل درباره این روش درمانی و فواید آن بر روی جوش صورت پرداختیم. همراه تیجور باشید و این روش را تحت نظر متخصص انجام دهید.

دانه چیا

زیبایی، لاغری و سلامتی با مصرف دانه چیا، دانه سحرآمیز

دانه چیا، دانه بسیار مغذی و مفیدی که خواص زیاد آن باعث شده است که بسیار محبوب شود و به روش‌های گوناگونی مانند پودر، پودینگ، خیس خورده و خام قابل استفاده باشد. این دانه ریز و کوچک پر از پروتئین، فیبر، کلسیم و امگا است که به راحتی هم با مصرف درست و صحیح جذب بدن می‌شود. با خواص این دانه همراه ما باشید.

خواص چای سبز

خواص چای سبز برای لاغری و چربی و عوارض مصرف بیش از اندازه آن

نام چای سبز، صدرنشین نوشیدنی‌های مفید برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌هاست اما باید بدانید که چگونه چای سبز را دم کنید و همچنین نکته مهم‌تر اینکه باید در مصرف این چای اعتدال را رعایت کنید چون در غیر این صورت عوارض مصرف بیش از اندازه آن گریبان‌گیر خواهد شد. همه چیز درباره چای سبز در تیجور.

زالو درمانی چیست و چه خواصی دارد

زالو درمانی چیست و چه کاربردی برای بدن دارد ؟

یکی از روش های درمانی سنتی که امروزه بسیاری از مردم و پزشکان به آن روی آورده اند ، زالو درمانی است . حجامت ، فصد و زالو درمانی روش هایی است که در زمان قدیم توسط پزشکان برجسته ای همچون ابوعلی سینا ، عقیلی و جورجانی مورد استفاده قرار می گرفت . در این مطلب با خواص زالو درمانی بیشتر آشنا می شوید .

آشنایی با قهوه و ویژگی های آن

خواص درمانی قهوه و عواض جانبی آن برای بدن

قهوه از نوشیدنی هایی است که در بین همه ی مردم به خصوص جوانان طرفداران بسیاری دارد . عده ای معتقدند که قوه برای بدن مضر است . اما قهوه خواص درمانی بسیاری نیز دارد . بهتر است بدانید نه تنها در مورد قهوه بلکه در مصرف هر گونه خوراکی نباید افراط کنید . در این مطلب خواص قهوه را بررسی می کنیم .

آشنایی با سیاه دانه و ویژگی های آن

همه چیز را درباره سیاه دانه بدانید

طعم سیاه دانه تلخ است و در تهیه ی ترشیجات به عنوان ادویه ی مخصوص به کار برده می شود . سیاه دانه ضد باکتری و ضد انگل است و باعث افزایش شیر در زنان شیرده می شود . به طور خلاصه بسیاری از بیماری ها با مصرف سیاه دانه درمان می شود . در این مطلب درباره خواص درمانی سیاه دانه بیشتر می خوانید.

آشنایی با زنجبیل و خواص آن

آشنایی با زنجبیل و خواص درمانی آن

در زمان قدیم به زنجبیل ، زنجفیل یا شنگویر و یا ژنگویر می گفتند . در گذشته از زنجبیل عنوان ادویه ی آشپزی و یا داروی گیاهی استفاده می کردند . زنجبیل کاربردهای متنوعی دارد و بسیاری از بیماری ها را می توان به کمک آن درمان کرد . در این بخش درباره ی خواص درمانی زنجبیل بیشتر می خوانید .

معرفی عناب و خواص آن

با عناب و ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید

عناب نوعی میوه است که رنگ قرمز مایل به قهوه ای دارد . عناب به شکل یک تخم مرغ دو سانتیمتری است که تنها یک هسته دارد . جوشانده ی عناب خواص بسیار زیادی دارد که می توان به کمک آن بسیاری از بیماری ها را درمان کرد . در این مطلب درباره ی مضرات و خواص درمانی عناب بیشتر می خوانیم .

معرفی کندر و خواص آن

کندر چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

از نوعی درختچه صمغی به دست می آید که به آن کندر می گویند . خواص درمانی کندر بسیار زیاد است به طوری که حافظه را تقویت می کند ، بیماری های تنفسی را بر طرف می کند و درد دندان را تسکین می دهد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است .

آشنایی با روناس و خواص آن

گیاه روناس چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

روناس از جمله گیاهانی است که خارهای ریزی دارد و به صورت خودرو می رود . قسمت مهم این گیاه که خواص طبی بی نظیری دارد ، ریشه ی آن است . که در قدیم برای رنگ کردن نخ ها و پارچه ها از آن استفاده می کردند . روناس خواص بسیاری دارد و به صورت دم کرده و جوشانده مصرف می شود .

آشنایی با نیشکر و خواص آن

گیاه نیشکر چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

گیاه نیشکر که متعلق به مناطق گرم قاره آسیاست ، خواص بسیاری دارد .این گیاه به شکل استوانه ای بند بند است که ارتفاع آن به 5 متر می رسد . بسیاری از بیماری ها را می توان با نیشکر و دم کرده ی آن درمان کرد . در ادامه می خوانیم نیشکر چیست و چه خواص و مضراتی دارد .

آشنایی با روغن آرگان و کاربردهای آن

روغن آرگان چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

همه خانم ها و آقایان به زیبایی و سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند . شاید تا کنون هزینه های زیادی را صرف خرید محصولات متنوع جهت مراقبت و نگهداری از پوست و موی خود کرده باشید . در این میان استفاده از روغن آرگان گزینه خوبی است که بدون هیچ عوارضی مو پوست شما را تقویت می کند .

معرفی روغن خراطین و خواص درمانی آن

روغن خراطین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

روغن خراطین که از طبیعی ترین روغن های دنیاست از نوعی کرم خاکی به نام ایزینفتیدا و زالو ساخته می شود . این روغن یک حجم دهنده عالی برای برخی از قسمت های بدن مثل گونه ، لب ، سینه ، باسن می باشد . ورزشکاران برای حجم دادن وفرم دهی عضلات خود از روغن خراطین استفاده می کنند .

گیاه شکر تیغال و خواص درمانی آن

شکر تیغال چیست و چه خواصی درمانی دارد ؟

شکر تیغال ماده ای است که در اثر نیش حشره ای به نام خزوکک بر روی برگ و ساقه هایش به وجود می آید . این گیاه طعم شیرینی دارد و به خوبی در آب حل می شود . در گذشته از این گیاه برای تسکین و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند . اما امروزه به صورت گسترده ای در صنعت داروسازی کاربرد دارد .