تهران

لیزر چشم چیست

لیزر برای چشم های ضعیف
شما می توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع روش های لیزر چشم را در این مقاله مطالعه کنید.

    لیزر mpc چشم چیست

    این لیزر برای خونریزی در ناحیه ی مرکزی بینایی در بیمارانی که به دیابت دچار هستند، کاربرد فراوان دارد.

      یاگ لیزر چشم چیست

      یاگ لیزر ها آن دسته از لیزر ها هستند که برای درمان آب سیاه و کاهش فشار های چشم و یا از بین بردن تاری و کدری دید استفاده می شوند.

      لیزر چشم
      لیزر چشم ها به چه صورت است؟

       

      لیزر pi چشم چیست

      این روش از لیزر چشم، برای باز کردن زاویه ی چشم جهت پیشگیری از آب سیاه چشم استفاده می شود.

      لیزر شبکیه چشم چیست

      لیزر به پرتوی متمرکز شده ای از نور گفته می شود که به صورت بسیار دقیقی بر بافتی که معیوب است، تابیده می شود و سپس این نور با عبور از بافت های غیر رتین (لنز و قرنیه) و بدون آسیب زدن به آن ها شبکیه را درمان می کند.

      لیزر چشم
      لیزر چشم چگونه است

       

      عوارض لیزر چشم چیست

      یکی از گزینه های مناسب برای رفع کردن مشکلات بینایی، لنز های تماسی می باشد که البته این روش برای همه ی افراد هم مناسب نمی باشد و در این موارد، فرد نیاز به جراحی پیدا می کند تا بتواند بهتر ببیند و مشکلات بینایی اش را رفع کند. به جراحی چشم که توسط لیزر انجام می شود، عمل جراحی لیزیک می گویند که برای رفع مشکلاتی مانند نزدیک بینی، آستیگماتیسم، دوربینی و ... انجام می شود.

      لیزر کردن چشم
      عمل لیزر چشم چگونه است

      جراحی لیزیک یکی از جراحی ها و شیوه های درمانی موثر و ایمن به حساب می آید که بسیاری از متخصصان امن بودن این عمل را تضمین کرده اند. علاوه بر تمامی این اعتقادات و باور ها، باز هم گفته می شود که این عمل خطرات و عوارض جانبی را به همراه دارد که به نقل از سایت تخصصی مدیکال دیلی، این عوارض به این ترتیب می باشند:

      خشک شدن چشم ها

      یکی از مشکلات و عوارض لیزیک چشم ها، خشک شدن چشم ها می باشد. البته این مشکل به صورت دائمی نبوده و پس از چند هفته الی شش ماه بعد از جراحی، این مشکل هم رفع می شود. این مشکل بیشتر در افراد بزرگسال و مسن و یا افرادی که به اختلال های خود ایمنی دچار هستند و یا از داروهای خاص استفاده می کنند، دیده می شود. 

       

      اصلاح شدن کم تر از حد مورد انتظار و یا بیش اصلاحی

      در فرایند این جراحی، با استفاده از لیزر قرنیه ی چشم را ترمیم می کند که نتیجه آن هم امکان دارد برداشته شدن مقدار زیاد یا ناکافی از بافت باشد. البته باید این را هم باید بگوییم که در حالت ثانویه، می توان با انجام دادن یک عمل جراحی دیگر، مشکل را حل کرد.

      لیزر چشم های ضعیف
      لیزر چشم ضعیف چگونه است

       

      ایجاد مشکل هایی در بینایی فرد

      در برخی موارد دیده شده است که با رفع مشکل اولیه ی بیمار، بیمار به مشکلات بینایی دیگری دچار شده است. مثلا اگر فرد برای دوربینی عمل لیزیک کرده است، پس از عمل به خیرگی دچار شده است. علاوه بر آن امکان کاهش یافتن قدرت بینایی فرد در محیط های تاریک و با نور کم وجود دارد. در موارد بسیار نادر هم فرد به انحراف دید و درد های مزمن دچار شده و یا بینایی اش را از دست می دهد.

      با همه ی موارد گفته شده، باید این نکته را هم گوشزد کرد که خطرات و عوارض لیزیک چشم، مزایای این فناوری بیشتر بوده و بهتر است که فرد عمل را انجام دهد.
       

      لیزر کردن چشم ها
      عوارض لیزر چشم

       

      مطلب مفید بود؟
      4
      0
      اشتراک گذاری:
      مطالب پیشنهادی