تهران
درمان بوی بد دهان

با این روش‌ها از شر بوی بد دهان خلاص شوید

بوی بد دهان علل مختلفی دارد که در صورت درمان نکردن آن، فرد را کاملا گوشه گیر و کم حرف می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا برای بوی بد دهان از یک دندانپزشک کمک بگیرید تا وضعیت شما را مورد بررسی قرار دهد و سپس از روش‌های خانگی و گیاهی مانند استفاده از سرکه سیب، گلاب و یا چای سبز برای درمان استفاده کنید.

جرم گیری دندان ها

در جرم گیری دندان چه نکاتی مهم است

دندان‌های سالم و سفید یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی و لبخندی جذاب است. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها جرم گیری است. تمامی نکات مهم درباره جرم گیری دندان‌ها، اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان و بلیچینگ دندان را در این مقاله در تیجور بخوانید.

افراد سیگاری چگونه بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند؟

افراد سیگاری چگونه بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سیگار و قلیان استفاده می‌کنید باید بدانید که تنباکوی موجود در آن‌ها باعث آسیب‌ جدی به دندان و دهان می‌شود. از جمله عوارض شایع دهان و دندان می‌توان به پوسیدگی دندان و التهاب لثه اشاره کرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از نحوه رعایت بهداشت دهان آگاه شوید.

درمان دندان های حساس

درمان دندان‌های حساس به سرما و گرما‌

آیا تا به حال با خوردن بستنی یا یک لیوان چای و قهوه‌ داغ دچار درد دندان شده‌اید؟ اگر این حالت را تجربه کردید احتمالا شما هم به مشکل حساسیت دندانی دچار شده‌اید. در این مقاله به علت بروز این حساسیت و روش‌های درمان آن پرداختیم. با ما همراه شوید.

سفید کردن دندان با لیزر

درباره سفید کردن دندان‌ها با لیزر چه می‌دانید؟

امروزه در عرصه دندانپزشکی استفاده از دستگاه لیزر بسیار وسیع‌تر شده است. یکی از کاربردهای لیزر برای سفید کردن دندان‌ها است که بسیار سریع و کاملا بدون درد انجام می‌شود. برای آشنایی با این روش جدید همراه ما باشید.

خمیر دندان مناسب

چجوری خمیر دندان مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب خمیر دندان مناسب می‌تواند در سلامت دندان‌های شما نقش موثری داشته باشد. در حال حاضر خمیر دندان‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند، اما در این میان انتخاب یک خمیر دندان خوب و سازگار با دندان‌ها کار سختی است. در این مقاله شما را با ویژگی‌های یک خمیر دندان با کیفیت و مرغوب آشنا خواهیم کرد.

جرم‌گیری دندان

هر چیزی که باید درباره جرم‌گیری دندان‌ها بدانید

جرم دندان یا همان تجمع پلاک‌های میکروبی در اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان تشکیل می‌شود. گاهی این جرم‌ها به حدی زیاد می‌شوند که در ظاهر فرد اثر ناخوشایندی گذاشته و همچنین منجر به مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بوی بد دهان نیز می‌شوند. در ادامه این مطلب درباره جرم گیری دندان همراه ما باشید.

سفید کردن دندان با روش بلیچینگ

سفید کردن دندان با روش بلیچینگ

امروزه یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها بلیچینگ کردن است که نتیجه و ماندگاری خوبی هم دارد. در روش بلیچینگ، یک ماده سفید کننده قوی توسط دندانپزشک روی دندان‌ها گذاشته می‌شود که باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از روش بلیچ کردن، عوارض و ماندگاری آن بیشتر بدانید.


نکات مراقبتی پس از بلیچینگ

نکات مراقبی بعد از بلیچینگ دندان

امروزه سفید کردن دندان‌ها و یا همان بلیچینگ در بین افراد بسیار رایج شده است. اگر بعد از انجام بلیچینگ مراقبت‌های لازم را انجام ندهیم دوباره لکه‌های دندان‌ ظاهر شده و بلیچینگ بی‌تاثیر خواهد بود. در این بخش به نکات مراقبتی بعد از بلیچینگ خواهیم پرداخت.

آشنایی با روشهای تشخیص پوسیدگی دندان

راههای تشخیص پوسیدگی دندان + عکس

تشخیص پوسیدگی های دندانی برای پیشگیری از روند پیشروی آن اهمیت زیادی دارد و برای تشخیص پوسیدگی ها روش های مختلفی وجود دارد تشخیص به موقع پوسیدگی با توجه به علائمی که دندان در حال پوسیده شدن از خود نشان می دهد انجام می گیرد و اقدامات پیشگیرانه بر این اساس انجام می شوند.

روشهای پیشگیری از خرابی دندان های جلو

چگونه از خراب شدن دندان جلو جلوگیری کنیم

دندانها نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارند بخصوص دندان های جلویی از اهمیت دوچندانی برخوردارند چون هنگام صحبت کردن و خندیدن نمایان می شوند. بنابراین رعایت بهداشت و حفظ سلامتی و زیبایی این دندانها برای داشتن لبخند زیبا و حفظ زیبایی صورت مهم است. دندان های جلویی بخاطر صاف بودنشان به آسانی تمیز می شوند

آشنایی با عوامل پوسیدگی دندان ها

علت پوسیدگی دندان چیست

پوسیدگی دندان ها از بیماریهای شایع عفونی است که در آن باکتری های موجود در دهان و دندان با تغذیه از باقی مانده ی مواد غذایی و بزاق موجود در دهان به تولید و ترشح اسید می پردازند اسید با تخریب بافت های دندانی در لایه های مختلف دندان باعث ایجاد و پیشروی روند پوسیدگی در دندان ها می شود.

روش های مراقبت از دندان ها در مقابل پوسیدگی

مراقب پوسیدگی دندان های خود باشید

دندان ها از اعضای مهم و تاثیرگذار در زیبایی چهره و هم چنین سلامت بدن هستند. خرابی و پوسیدگی دندان ها می تواند زمینه را برای بروز برخی بیماریها در بدن فراهم نماید. بنابراین برای داشتن لبخند زیبا و بدن سالم باید در حفظ سلامت دهان و دندان کوشا باشیم و با رعایت نکات بهداشتی، زندگی سالمی داشته باشیم.

دلایل پوسیدگی دندان نیش

علت پوسیدگی دندان نیش چیست

دندان نیش همان دندان های جلویی هستند که مجموعا چهار تاست دو دندان درفک بالا و دو دندان در فک پایین. دندان های نیش در زیبایی و جذابیت چهره نقش زیادی دارند. نگهداری و رعایت بهداشت دندان نیش به مراتب مهم تر است و ارمغان حفظ زیبایی و سلامت این دندان ها لبخند زیباست.

دلایل پوسیدگی دندان عقل

پوسیدگی دندان عقل دلایل و راههای درمان آن

دندان عقل دندان های آخری در انتهای هر فک هستند که به نسبت دندان های دیگر با تاخیر رشد می کنند و زمان رشد و رویش آنها در سنین بلوغ عقلی رخ می دهد و به همین جهت هم دندان عقل نامیده می شوند. این دندان ها به دلیل قرارگیری در نقطه انتهایی دهان و عدم دسترسی آسان برای شست و شو، زودتر پوسیده می شوند.

آشنایی با روشهای درمان پوسیدگی دندان با طب سنتی

درمان پوسیدگی دندان با طب سنتی

پوسیدگی دندان یکی از علل اصلی دندان درد است. پوسیدگی دندان با نفوذ باکتری ها در ساختمان دندان ها ایجاد شده و به مرور مینای دندان را دچار آسیب می کند. در طب اسلامی و سنتی که ریشه ایرانی دارد درمان های خانگی بسیاری برای درمان پوسیدگی دندانی و جلوگیری از ایجاد آسیب های دندان وجود دارد.

آشنایی با برند های معروف در تولید نخ دندان

برندهای معروف تولید کننده نخ دندان

نخ دندان و استفاده از آن به عنوان مکمل برای مسواک در امر حفظ سلامت و زیبایی دندان جایگاه ویژه ای دارد و لزوما شناخت و آشنایی با برندهای معروف در زمینه تولید نخ دندان برای انتخاب بهتر مهم و ضروری است. برندهای زیادی در تولید نخ دندان با مدل ها و انواع طعم ها وجود دارند.

آشنایی با انواع نخ دندان ها

انواع نخ دندان را بیشتر بشناسیم

نخ دندان یکی از ابزارهای نظافتی برای دندان هاست و انواع مختلفی دارد که هرکدام به تناسب نیاز و شرایط دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. نخ دندان در جلوگیری از پوسیدگی و پاک سازی پلاک های دندانی نقش موثری دارند و با استفاده مدوام روزانه از آنها می توانیم سلامت دندان هایمان را تضمین نماییم.

روش صحیح نخ دندان کشیدن

نحوه صحیح نخ دندان کشیدن

استفاده از نخ دندان به عنوان یک راه مکمل با مسواک برای تمیزی و پاکسازی بهتر و بیشتر دندان هاست. نخ دندان به خاطر داشتن قدرت مانور بیشتر و قابلیت انعطاف بالا می توانند فرایند پاکسازی پلاک ها و باکتریهای دندان را بهتر انجام دهند و به همراه استفاده از مسواک از پوسیدگی و آسیب های دندان جلوگیری کنند.

نکات مهم و طلایی در حفظ سلامت دندان

بهداشت دندان را چگونه انجام دهیم

مراقبت و حفظ سلامت دهان و دندان از نکات مهم و پراهمیت برای هر جامعه ای است چون هزینه های دندان پزشکی به مراتب هزینه های سنگین تری را به جامعه و افراد تحمیل می کند بنابراین رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند بار هزینه های دندان پزشکی را کم کند.