تهران
ویتامین e برای چیست

ویتامین E، ویتامین شماره 1 زیبایی پوست شماست

ویتامین E، ویتامین ضروری برای حفظ سلامت بدن و زیبایی پوست است. این ویتامین محلول در چربی است و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، چین و چروک پوست را رفع و به ترمیم پوست کمک می‌کند. در تیجور به بررسی فواید ویتامین E برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و منابع و عوارض مصرف زیاد آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

تمیز کردن لوازم آرایشی

در عرض چند دقیقه لوازم آرایش خود را بشویید و استریل کنید

بیشتر خانم‌ها نمی‌دانند که شستشوی لوازم و وسایل آرایشی مانند اسفنج‌ و براش‌ها بسیار مهم و حیاتی است زیرا این وسایل به مرور زمان آلوده و چرب می‌شوند و همین امر منجر به ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت و یا عفونت‌های چشمی در اثر استفاده از قلم موها و براش‌های آلوده سایه چشم می‌شود. در ادامه همراه باشید.

میسلار واتر چیست

میسلار واتر چیست، تفاوت میسلار واتر با تونر

حتما از اهمیت پاک کردن آرایش صورت خود بعد از اتمام یک روز کاری یا یک میهمانی باخبرید. محصولات بسیار زیاد و متنوعی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند. میسلار واتر از جمله محصولات پاک کننده آرایش محسوب می‌شود که بعد از استفاده از آن دیگر نیازی به شستشوی صورت نیست.

درمان خشکی پوست

با خشکی پوست در روزهای سرد زمستانی چه کنیم؟

بعضی مواقع مراقبت از پوست در بهترین شرایط ممکن هم می‌تواند کاری دشوار باشد، مخصوصا در فصل زمستان که هوا سرد می‌شود و میزان رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند، هیدراته کردن و محافظت از پوست دشوارتر می‌شود. بنابراین با مرطوب نگه داشتن پوست و مصرف برخی ویتامین‌ها می‌توان از خشکی و خارش پوست جلوگیری کرد.

درمان جوش زیر پوستی

با این روش‌ها جوش‌های زیر پوستی را درمان کنید

اگر تجربه جوش‌های سفت و دردناک زیر پوستی را داشته باشید می‌دانید که درمان آن‌ها نسبت به جوش‌های دیگر سخت‌تر است و زمان بیشتری هم برای بهبودی کامل آن‌ها باید سپری شود. در کنار درمان‌های دارویی و کرم‌های بهداشتی، روش‌های خانگی هم وجود دارد که درمان این جوش‌ها را آسان می‌کند. همراه تیجور باشید.

بهترین درمان برای خشکی پوست دست

می‌دونید بهترین درمان خشکی پوست دست بابت شستشوی زیاد چیه؟

شست و شوی مکرر دست‌ها با مواد شوینده به خصوص صابون باعث می‌شود تا علاوه بر پاک شدن انواع آلودگی‌ها از روی دست، چربی پوست نیز از بین برود و پوست دست‌ بیشتر در معرض خشک شدن قرار بگیرد که در نتیجه این خشکی منجر به پوسته پوسته شدن دست می‌شود. برای درمان خشکی دست روش‌های مختلفی وجود دارد. همراه ما باشید.

درمان موثر جوش سر سیاه بینی و پیشانی

راه حل اساسی برای درمان جوش سر سیاه بینی و پیشانی

می‌دونید درمان جوش‌های سر سیاه چجوریه؟ جوش‌های سر سیاه مخصوصا روی بینی همیشه ظاهری آزار دهنده دارند. برای درمان این دانه‌های سیاه رنگ می‌توانید از درمان‌های خانگی و طبیعی استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راه حل اساسی درمان این جوش‌ها را یاد بگیرید.

ماسکنه در کرونا

ماسکنه عارضه پوستی در دوران کرونا

بخاطر شیوع بیماری کووید 19 برخی از افراد بر اثر استفاده طولانی مدت از ماسک مشکلاتی مانند ماسکنه و یا آکنه در نواحی زیر ماسک را پیدا کرده‌اند. با ما همراه باشید تا شما را با این عارضه پوستی و روش‌های پیشگیری و درمان آن آشنا کنیم.

علت پوسته پوسته شدن پوست چرب

چرا پوست چرب پوسته پوسته می‌شود؟

پوسته پوسته شدن پوست علاوه بر مشکلاتی نظیر خارش، سوزش و پوسته ریزی، بر روی زیبایی چهره نیز بسیار تاثیر گذار است. بیماری‌های مختلفی مانند: اگزما و پسوریازیس می‌توانند باعث این پوسته ریزی شوند. در ادامه به بررسی بیشتر عوامل این پوسته پوسته شدن می‌پردازیم.

انواع ویتامین‌ها در سلامت پوست و مو

چرا برای سلامت پوست و مو به ویتامین‌ها احتیاج داریم؟

بدن ما برای اینکه عملکرد سالمی داشته باشد به انواع ویتامین‌ها احتیاج دارد. بدن ما این ویتامین‌ها را از مواد غذایی و داروها تامین می‌کند. کمبود برخی از ویتامین‌ها آسیب جدی به بدن می‌رساند. برای اینکه بدانید لزوم این ویتامین‌ها در بدن چیست و روزانه چه مقدار به آن‌ها احتیاج داریم، با تیجور همراه شوید.

علت جوش در هر ناحیه از صورت

جوش در هر ناحیه از صورت نشانه چیست

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جوش صورت در هر ناحیه مربوط به کدام مشکلات و بیماری‌های داخلی می‌باشد. مثلا شاید ندانید که جوش در ناحیه چانه ممکن است به خاطر عدم بالانس هورمونی باشد. پس باید هرچه زودتر آن را پیگیری کنید. با ادامه این مطلب همراه باشید تا بدانید جوش در هر ناحیه نشانه چه مشکلی است.

روش تشخیص نوع پوست

روش تشخیص صحیح نوع پوست و شستشوی آن

هر نوع پوستی مراقبت ویژه‌ای لازم دارد. برای مراقبت از پوست ابتدا باید بدانید که نوع پوست شما چیست؟ مثلا اگر پوست چربی دارید باید حتما از محصولات بهداشتی و مراقبتی مخصوص پوست چرب استفاده کنید. در این مقاله روش تشخیص پوست و شوینده مناسب آن را کاملا توضیح دادیم. با ما همراه شوید.

آشنایی با روش های پیشگیری از جوش زدن صورت

جوش صورت و راه های پیشگیری از آن

بروز جوش صورت در موقعیت های گوناگون از جمله مشکلات و دغدغه های رایج در میان بانوان است. زیرا بانوان با قرار گرفتن در شرایط خاص با بروز جوش در صورت خود مواجهه می شوند. اصلاح و اپیلاسیون، دوره پریودی، بارداری از جمله شرایط خاص برای بانوان هستند که هر کدام به شکلی باعث بروز جوش در صورت بانوان می شوند.

دلیل جوش صورت در نوزادان و راههای درمان آن

دلیل جوش صورت نوزاد و راههای پیشگیری از آن

جوش های پوستی در نوزادان تازه متولد شده می تواند زمینه بروز نگرانی برای پدر و مادر را فراهم کند اما طبق نظریه های متخصصین پوست بیشتر این جوش ها نرمال بوده و جای نگرانی ندارد و اکثرا به مرور بهبود می یابند. بیشتر دلیل عمده این جوش ها را عوامل تاثیر گذار هورمونی می دانند.

روش های درمان قرمزی و جای جوش صورت

درمان سریع قرمزی جوش صورت

جوش ها و ماندن جای آنها در پوست جلوه بدی به صورت افراد داده و منجر به کاهش اعتماد به نفس در آنها شده و زیبایی صورت را به چالش می کشد. روش های متعددی برای از بین بردن جای جوش و قرمزی ناشی از آنها وجود دارد که در ادامه با برخی از این روشها آشنا می شویم.

درمان سریع جوش صورت

درمان سریع جوش صورت خانگی

این بار تیجور قصد دارد در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با درمان سریع جوش صورت با روش های خانگی در اختیارتان قرار دهد. با ما همراه باشید تا با تاثیر ماسک هایی از قبیل گلاب، عسل، آبلیمو، استفاده از عرق کاسنی و ... بیشتر آشنا گردید.

جوش صورت نشانه چیست

جوش صورت نشانه چیست

هر جوش در نقاط مختلف صورت علائم بروز چه بیماری در بدن ما می باشد و با این هشدار می توانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید تا با انواع جوش صورت و دلایل بروز جوش در نقاط مختلف صورت آشنا شوید.

علت جوش صورت

علت جوش صورت و آکنه چیست

با تیجور همراه باشید تا درباره انواع جوش صورت، علت جوش و آکنه زدن صورت در سنین مختلف و دلایل جوش زدن صورت مردان و دختران اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهد. در این مقاله علاوه بر موارد ذکر شد انواع جوش را نیز معرفی می کنیم.

درمان ریزش موی سر

راه های درمان ریزش مو در طب سنتی

ریزش مو به دلایل مختلفی رخ می دهد، راه های درمان ریزش مو در طب سنتی بین مردم بسیار پرطرفدار می باشد. با ما همراه باشید چون در این مقاله قصد داریم برای ریزش مو هورمونی، ارثی، مردانه و زنانه راهکارهایی از روش های درمانی طب سنتی جهت درمان ذکر کنیم.

شامپوی ضد ریزش مو

معرفی قرص ضد ریزش مو و شامپوی جلوگیری از ریزش مو

مصرف انواع داروی ریزش مو جزء دغدغه افرادی است که با این مشکل مواجه می شوند. تیجور در این مقاله قصد دارد اطلاعاتی را در زمینه مصرف قرص ضد ریزش مو و شامپو جلوگیری از ریزش مو در اختیارتان قرار دهد. از جمله قرص های ضد ریزش مو که در این مقاله بررسی می شوند قرص جلوگیری از ریزش مو اکوفن می باشد.

ریزش مو سکه ای

روش های درمان ریزش مو سکه ای

ریزش مو سکه ای یک نمونه از انواع ریزش مو می باشد که در کودکان، خانم ها و آقایان اتفاق می افتد. در این مقاله قصد داریم به دلایل و درمان ریزش مو سکه ای بپردازیم و راه هی پیشگیری از ریزش مو سکه ای را شرح دهیم.

روش های درمان خانگی ریزش موی سر

راههای درمان خانگی ریزش مو

با توجه به عوارضی که مواد شیمیایی برای بدن دارند تمایل مردم به استفاده از مواد طبیعی برای رفع مشکلاتشان بیشتر شده است. درمان خانگی ریزش مو نیز امروزه بسیار رایج شده است؛ البته نحوه استفاده صحیح از مواد طبیعی مهم می باشد. با تیجور همراه باشید تا راه های درمان خانگی ریزش مو را در اختیارتان قرار دهد.

پیشگیری از ریزش مو در شیمی درمانی

پیشگیری از ریزش مو در شیمی درمانی

امروزه ها شیمی درمانی یک روش اساسی در درمان سرطان می باشد که یکی از عوارض های آن ریزش مو است. در این قسمت تیجور قصد دارد شما را با ارائه روش های پیشگیری از ریزش مو در شیمی درمانی آشنا سازد. با ما همراه باشید و امید است که در انتها رضایت خاطر شما را جلب نماییم.

پیشگیری از ریزش موی سر

روش های پیشگیری از ریزش مو

قصد داریم شما را با روش های مختلف پیشگیری از ریزش موی سر و درمان ریزش موی سر ارثی آشنا سازیم. ریزش موی سر ارثی یکی از مشکلات رایج در بین خانم ها و آقایان می باشد؛ که تیجور در این مطلب به راهکارهای مختلفی برای حل این مشگل پرداخته است. با ما همراه باشید تا نکات طلایی و مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

نقش آب پیاز در رفع ریزش مو

نحوه درمان ریزش موی سر با آب پیاز

در این مقاله قصد داریم به دلایل ریزش مو، نقش آب پیاز در درمان ریزش مو و تهیه ماسک های ترکیبی آب پیاز با عسل، روغن نارگیل و ... اشاره کنیم. درمان ریزش مو با آب پیاز یکی از روش های نتیجه بخش است که در سراسر دنیا استفاده می شود. با ما همراه باشید تا معرفی این معجزه درمان ریزش مو را شرح دهیم.

درمان ریزش مو هورمونی

ریزش مو هورمونی چیست

در این مقاله قصد داریم به یک مشکل اساسی به نام ریزش مو هورمونی در زنان و مردان بپردازیم و علاوه بر راهکارهای علم پزشکی مدرن؛ به روش های درمان ریزش مو هورمونی طب سنتی نیز اشاره نماییم. با ما همراه باشید تا نکات مهمی در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم.


ریزش مو شدید

موارد ریزش مو شدید

مو عضوی از بدن انسان است که از مواد پروتئینی موجود در بدن ساخته می شود و نیاز به مراقبت دارد . از طرفی برخی افراد به دلایل مختلفی به ریزش موی شدیدی دچار می شوند که باید دید این ریزش مو شدید نشانه چیست و چگونه می توان آن را به بهترین نحوه درمان کرد .


کاربرد و ویژگی های انواع لیزر ها

انواع دستگاه لیزر

در این مقاله از تیجور شما را با انواع لیزر ها و کاربردهای آن معرفی می کنیم.

درمان ریزش موی سر

درمان ریزش موی سر در طب سنتی

اگر به عطاری ها مراجعه کنید ، می بینید که گیاهان مختلفی برای درمان ریزش مو یا تقویت مو وجود دارند . افراد زیادی هستند که استفاده از گیاهان دارویی را به انواع شامپو و لوسیون های با ترکیبات شیمیایی ترجیح می دهند . در این جا درباره درمان ریزش موی سر در طب سنتی بیشتر توضیح می دهیم .

علت ناگهانی ریزش مو

علت ریزش مو چیست ؟

ریزش مو عارضه ای است که ممکن است در سنین مختلف به سراغ افراد بیاید . علت ریزش مو می تواند به عوامل وراثتی ، تغییرات هورمونی ، استرس زیاد ، مصرف دخانیات ، مصرف برخی از داروها ، تغذیه نامناسب و غیره بستگی داشته باشد که باید توسط پزشک تشخیص داده شده و درمان شود .

جلوگیری از ریزش مو

روشهای جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یک عارضه ای است که متاسفانه افراد زیادی با آن روبرو می شوند. بنابراین به دنبال راه حلی هستند تا ریزش موی خود را درمان کنند . به طور طبیعی هر فردی روزانه بین 50 الی 100 تار موی خود را از دست می دهد . چنان چه این میزان بیشتر باشد فرد به ریزش مو دچار شده است و باید درمان شود .

آشنایی با انواع لیزر ها

انواع لیزرها

در این مقاله کاربرد های متفاوتی از لیزر را مطالعه می کنید.

درمان ریزش موی ارثی

جدیدترین روش درمان ریزش موی ارثی

یکی از دلایل شایع ریز مو ، ریزش موی ارثی است . جالب است بدانید کچلی ارثی نوعی بیماری محسوب نمی شود ، بلکه عارضه طبیعی است که به خاطر ژنتیک ، تغییر میزان هورمون و فرایند افزایش سن به وجود می آید. در این بخش درباره علائم و روش درمان ریزش موی ارثی بیشتر توضیح می دهیم .

نکته های قبل از لیزر

لیزر موهای زائد

با توجه به فراگیر شدن استفاده از لیزر ها برای رفع موهای زائد بدن و نیاز به داشتن اطلاعات در مورد آن ها، ما این مقاله از تیجور را برای شما گردآوری کرده ایم. همراه ما باشید.


انواع کاربرد لیزر

کاربرد های لیزر برای بدن

اگر در مورد لیزر و کاربرد های آن برای بدن اطلاعاتی ندارید، این مقاله می تواند مرجعی برای آگاه سازی شما باشد.

چگونگی انجام کراتینه مو

کراتینه مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

معمولا خانم های با موهای دائما وز و فر در آرزوی داشتن موهای باز و لخت به سر می برند . یکی از راه های سریع برای داشتن موهای صاف و براق انجام کراتینه مو است . اما این روش موقتی است و تنها شش ماه ماندگار است . ما در این بخش روش کراتینه مو را به شما آموزش می دهیم .

معرفی عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو چه عوارض و خطرات جدی را به دنبال دارد ؟

در حال حاضر بسیاری از افراد کاشت مو را بهترین گزینه برای نجات از ریزش مو و کچلی می دانند و به کاشت مو به روش های مختلف روی می آورند . برخی از افراد بعد از کاشت مو احساس راحتی کرده و مشکلی ندارند اما عده ای دیگر با عوارضی مواجه می شوند که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم .

میزان هزینه انواع کاشت مو

هزینه کاشت مو چقدر است

در ابتدا بهتر است بدانید که هدف از کاشت مو یا همان عمل پیوند مو پوشاندن و پر کردن بخش هایی از سر می باشد که به دلایل مختلفی خالی شده است . بنابراین بعد از کاشت مو انتظار داشتن موهایی به پر پشتی کلاه گیس از واقعیت به دور است . هزینه کاشت مو به نوع عمل آن بستگی دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.