تهران

چگونه زود انزالی را درمان کنیم؟

روش های درمان زود انزالی
زود انزالی به اختلالی گفته می شود که فرد زودتر از موقع و با تحریکاتی کم به انزال می رسد. در این مقاله از تیجور روش هایی برای درمان زود انزالی گفته شده است.

رابطه ی جنسی یکی از ارکان خیلی مهم در ازدواج به حساب می آید که ایجاد مشکل در آن، موجب می شود تا رابطه ی زوج سرد شود و دیگر مثل قدیم آن شور و حرارت را نداشته باشد. یکی از مواردی که موجب می شود تا رابطه ی جنسی کیفیت کمی داشته باشد، زود انزالی است. زود انزالی اختلالی است که فرد با تحریک بسیار کم و در زمان کوتاهی پس از دخول و یا حتی قبل از دخول ارضا می شود. این مشکل موجب می شود تا یکی از زوج ها به رضایت جنسی نرسد.

زود انزالی
آموزش تصویری درمان زود انزالی

 

دلایل قطعی و محکمی برای بروز زود انزالی وجود ندارد و نمی توان آن را به طور قطع درمان کرد اما می توان با روش هایی آن را تا حدودی کنترل کرد. برخی از این روش ها در زیر گفته شده است.

 

درمان زود انزالی با طب سنتی

درمان زود انزالی با حنا

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید برای درمان کردن زود انزالی از آن استفاده کنید، حنا می باشد. حنا خواص زیادی دارد که از جمله ی آن ها می توان به درمان زود انزالی اشاره نمود. برای استفاده از حنا، شما باید ابتدا آلت را با آب و صابون بشوئید. سپس حدود 1 الی 2 قاشق مربا خوری حنا را با اضافه کردن کمی آب خمیر کنید و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و آن را با حنا ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو بدهید. حنا موجب می شود تا پوست کلفت تر شده و تحریک پذیری فرد کم تر شود.

درمان زود انزالی با حنا
درمان زود انزالی با حنا

 

مصرف هندوانه برای درمان کردن زود انزالی

هندوانه می تواند عروق خونی را شل کند و بر خلاف بسیاری از داروهای شیمیایی هیچ گونه عوارض جانبی هم برای بدن ندارد. برای استفاده کردن از هندوانه، یک هندوانه را به قطعه های کوچک برش بزنید و سپس پودر زنجبیل را به همراه نمک روی آن ها بزنید و هندوانه را بخورید. 

 

درمان زود انزالی با سیر

سیر یکی از بهترین موارد برای درمان کردن زود انزالی می باشد. طبع سیر گرم بوده و استفاده کردن از آن در مدتی قبل از رابطه، موجب به تاخیر انداختن زود انزالی می شود. شما می توانید خود سیر را به صورت خام مصرف کنید و یا از عرق آن استفاده کنید.

 

حجامت کردن برای درمان کردن زود انزالی:

حجامت هم یک روش سنتی و مفید می باشد که موجب می شود زود انزالی به تاخیر بیفتد. 

حجامت کردن
درمان کردن زود انزالی با حجامت ممکن است

 

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان زود انزالی

 

داروی گیاهی میخک

این معجون یک معجون بسیار مفید برای درمان زود انزالی است که برای تهیه ی آن شما باید مقدار 10 گرم میخک را به همراه 20 گرم کندر خوراکی و 200 گرم شکر مخلوط کرده و آن ها را بسابید. سپس 50 گرم اسفند سالم را به این مخلوط اضافه کنید. شما باید هر شب پیش از خوابیدن، یک قاشق شربت خوری از این داروی گیاهی را بخورید. 

معجون عود هندی

برای تهیه کردن معجون عود هندی، شما باید 20 گرم از عود هندی، فلفل سیاه، زعفران و میخک را با هم ترکیب کرده و آن ها را آسیاب کنید. در مرحله ی بعدی 500 گرم عسل را به این مخلوط اضافه کنید و آن را هر روز صبح، ظهر و شب و هر دفعه 1 قاشق شربت خوری بخورید تا به نتیجه ی دلخواهتان برسید.

 

داروهای گیاهی درمان زود انزالی
داروهای گیاهی از موثر ترین روش های درمان زود انزالی 

 

معجون زنجبیل

معجون زنجبیل را می توانید با ترکیب و سابیدن 10 گرم زنجبیل، 2.5 گرم زعفران و 100 گرم شکر و اضافه کردن 250 گرم عسل به آن تهیه کنید. این معجون باید هر روز صبح و ظهر و شب و هر مرتبه به مقدار 1 قاشق شربت خوری میل شود.

معجون مارچوبه

مارچوبه یکی از گیاهان دارویی می باشد که خواص زیادی داشته و می تواند زود انزالی در مردان را به تاخیر بیاندازد. برای استفاده از مارچوبه، شما باید مارچوبه را با مقداری آب جوشانده و 1 قاشق عسل سدر را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس این معجون را برای 1 هفته و هر روز بنوشید.

 

داروی درمان زود انزالی؟

چه دارو هایی برای درمان زود انزالی مناسب هستند؟داروهایی وجود دارند که اثر کوتاه مدت داشته و برای زود انزالی مناسب هستند. این دارو ها نیمه عمر کوتاهی در بدن دارند و اغلب پس از 24 ساعت اثر خود را از دست می دهند. این دارو های باید حدودا 1 الی 2 ساعت پیش از رابطه ی جنسی استفاده شوند. داروهایی مانند داپوکستین (Dapoxetine)، کلومیپرامین، سیتالوپرام، فلوکستین، فلوواکسامین، پاروکستین و سرترالین داروهایی هستند که می توان از آن ها برای به تاخیر انداختن انزال استفاده شود. البته توجه داشته باشید که نام بردن این دارو ها صرفا برای آشنایی شما با آن ها بوده و مصرف سر خود آن ها توصیه نمی شود و لازم است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

مطلب مفید بود؟
6
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی