تهران

درمان واریس با روشهای خانگی

درمان واریس در خانه
واریس، همان سیاهرگ های خونی است که در پاها به دلایل مختلف متورم و بد شکل می شود و زیبایی پوست مخصوصا پاها را از بین می برد. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در خانه و به آسانی واریس را درمان کنید. همراه ما باشید.

واریس، همان سیاهرگ های خونی است که در پاها به دلایل مختلف متورم و بد شکل می شود و زیبایی پوست مخصوصا پاها را از بین می برد. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در خانه و به آسانی واریس را درمان کنید. همراه ما باشید.

واریس به عارضه ای گفته می شود که در آن سیاهرگ ها یا همان رگ ها بازگشت خون به سمت قلب را به درستی انجام نمی دهند و همین هم موجب به وجود آمدن رگ هایی بزرگ و برآمده قالبا به رنگ آبی یا بنفش می شود. دلیل ایجاد واریس هم می تواند زیاد نشستن یا ایستادن، صدمات مختلف، مشکلات خونی، انجام ندادن فعالیت های بدنی و فیزیکی، چاق شدن و یا بارداری باشد .

درمان کردن واریس
واریس به رگ هایی بزرگ و برآمده قالبا به رنگ آبی یا بنفش گفته می شود.

تحقیقات ثابت کرده اند که واریس در میان مردان، دو برابر شایع تر از میان مردان است. واریس علاوه بر این که زیبایی پوست را از بین می برد، گاها موجب ایجاد مشکلات دیگری از جمله درد، سوزش، تورم و خارش هم می شود. البته واریس عارضه ی خطرناکی نمی باشد و برطرف کردن آن هم با جایگزین کردن بعضی عادات درست به جای عادات غلط و روش های خانگی انجام پذیر می باشد که در ادامه ی این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

 

روش های برطرف کردن واریس در خانه:

1- استفاده از ماسک:

ماسکی که گفته می شود، برای درمان واریس بسیار مناسب است و شما می توانید به راحتی و در خانه آن را تهیه کنید.

برای تهیه ی این ماسک شما به یک صابون بچه و لیوان شیر نیاز دارید. برای تهیه ی ماسک شما باید صابون را خرد کرده و آن را با شیر ترکیب کنید. این ترکیب را می توانید در بخش هایی از بدن که دچار واریس هستند، استفاده کنید. این ماسک را در یخچال نگهداری کنید تا خراب نشود. همچنین استفاده از این ماسک به صورت کمپرس به تعداد روزی 3 بار هم بسیار مناسب می باشد.

 

 2- استفاده از خاک رس:

خاک رس هم به دلیل منقبض کردن رگ های گشاد خونی باعث می شود تا گردش خون بالا برود. برای استفاده از خاک رس، ابتدا محلی که دچار واریس شده است را تمیز کنید و سپس خاک رس را روی آن بمالید. شما می توانید قبل از خواب خاک رس و آب را با یک دیگر ترکیب کرده و روی پاهایتان بمالید و صبح آن را با استفاده از آب گرم بشویید. 

 

3- استفاده از سرکه سیب:

سرک سیب هم اثر مناسبی روی برطرف کردن رگ های واریسی دارد و شما می توانید سرکه سیب را به طور مستقیم برای مدت 2 تا 4 ماه پیش از خوابیدن و پس از آن، بر روی مکان مورد نظر بمالید تا نتایج فوق العاده ی آن را ببینید. علاوه بر آن می توانید 2 قاشق چای خوری را با یک لیوان آب مخلوط کنید و این ترکیب را برای 2 بار در روز و تا 1 ماه بنوشید.

استفاده از سرکه سیب برای درمان واریس
استفاده از سرکه سیب برای درمان کردن سریع واریس 

 

4- استفاده از گوجه سبز:

مقداری گوجه سبز را بشویید و آن ها را نصف کنید. سپس آن ها را روی رگ های واریسی قرار داده و روی آن را با باند ببندید. البته اگر نمی خواهید حرکت کنید، بستن آن با باند الزامی نیست. این کار را باید برای 5 بار در روز انجام دهید تا نتیجه ی آن را ببینید.

توجه کنید که اگر پاها شروع به خارش کردند، سریع گوجه ها را برداشته و پای تان را با آب سرد شستشو دهید.

 

5- استفاده از فلفل قرمز: 

فلفل قرمز خواص زیادی دارد از جمله این که حاوی ویتامین های زیادی است و می تواند گردش خون در بدن را بهتر کند. برای استفاده از فلفل قرمز برای درمان، شما باید یک قاشق چای خوری فلفل قرمز را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و سپس این نوشیدنی را میل کنید. این کار را برای 3 بار در هفته و برای 2 ماه انجام دهید تا نتیجه ی دلخواه اتفاق بیفتد.

استفاده از فلفل قرمز برای درمان واریس
استفاده از فلفل قرمز برای درمان واریس 

 

6- حجامت کردن:

حجامت هم برای درمان واریس موثر بوده و می تواند موجب گردش خون بهتر و از بین بردن مشکلات واریسی شود.

 

7- استفاده از خاکشیر:

خاکشیر خواص فوق العاده ی زیادی دارد که می توان به درمان واریس هم در بین ان ها اشاره کرد. شما می توانید برای درمان واریس خاکشیر را با عسل و آب جوش ترکیب کنید و هر روز صبح از این معجون فوق العاده میل کنید. 

 

8- استفاده از روغن های طبیعی:

در طب سنتی و اسلامی به استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن بابونه، روغن اسطوخودوس، روغن سیاه دانه، روغن درخت سرو، روغن جوجوبا، روغن لیمو و ... برای درمان واریس سفارش زیادی شده است و شما می توانید نتایج خوبی از این راه درمانی بگیرید. 

استفاده از روغن های طبیعی برای درمان واریس
استفاده از روغن های طبیعی برای درمان واریس در خانه

 

9- ماساژ درمانی:

از راه های موثر دیگر که می توانید از آن استفاده کنید، ماساژ درمانی است. ماساژ درمانی هم موجب می شود تا گردش خون در بدن بهتر شود و رگ های واریسی هم بهبود بیابند.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی