تهران

هر آنچه باید در مورد سیاتیک و درمان آن بدانیم.

درمان سیاتیک
اگر شما هم نمی دانید که چگونه باید سیاتیک را در خانه و به راحتی درمان کنید، این مقاله مناسب شما است چرا که تمامی روش های مناسب برای درمان سیاتیک را توضیح می دهد.

به بزرگ ترین و طولانی ترین عصب نخاعی در بدن انسان سیاتیک می گویند که وظیفه ی آن هم رساندن و دادن سیگنال های عصبی از مغز به عضلات ران، ساق و پنجه پا و بر عکس می باشد. معمولا بر اثر آسیب دیدن این عصب، درد و مشکلاتی به وجود می آید که بدون جراحی هم قابل کنترل می باشد. البته در مواقعی که این بیماری زیادی پیشرفت داشته باشد، راهی جز جراحی نمی ماند اما همانطور که گفتیم، ابتدا باید درمان های خانگی و غیر جراحی را استفاده کرد و اگر به نتیجه نرسیدیم، از عمل جراحی استفاده کنیم.

روش های ساده برای درمان سیاتیک چیست؟

درمان سیاتیک با سرکه سیب

از ساده ترین راه هایی که برای درمان سیاتیک وجود دارد، می توان به درمان با استفاده از سرکه سیب اشاره کرد. برای درمان با استفاده از سرکه سیب، شب ها پیش از خوابیدن، درون ظرفی 10 لیتر آب گرم، سرکه سیب و نمک بریزید و آن را به خوبی هم بزنید تا نمک حل شود. سپس پاهایتان را برای 10 دقیقه درون محلول بگذارید و پس از آن پاهای تان را خشک کنید. 

توجه داشته باشید که در طول خواب پاها باید گرم باشند. برای این کار می توانید جوراب به پا کنید.

 

درمان سیاتیک با ورزش

بر خلاف عقیده ی برخی افراد، ورزش کردن برای درمان سیاتیک بسیار مناسب تر از استراحت کردن می باشد. ورزش های هوازی  مانند پیاده روی و شنا، ورزش های کششی مانند یوگا و پیلاتس و ورزش های تقویتی برای درمان سیاتیک موثر بوده و شما می توانید از آن ها برای درمان خود استفاده کنید.

درمان سیاتیک با ورزش کردن
ورزش کردن برای درمان سیاتیک مناسب است

 

درمان سیاتیک با ماساژ

یکی دیگر از راه های مناسب برای درمان کردن سیاتیک، ماساژ درمانی می باشد. ماساژ درمانی موجب می شود تا گردش خون در بدن تقویت شده و در نتیجه سیاتیک هم بهبود یابد. علاوه بر آن گاهی دلایل کمر درد و پا درد، گرفتگی می باشد که ماساژ درمانی باعث می شود تا درد شما بهتر شود. برای ماساژ دادن محل مورد نظر، بهتر است که از یک لیوان کنجد به همراه سه قاشق غذاخوری پودر جوز استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر، ماساژ دهی را دو الی سه بار در طول یک هفته انجام دهید.

درمان سیاتیک پا با حجامت

حجامت یکی از روش های موثر درمانی می باشد که برای درمان بسیاری از درد ها مناسب است که سیاتیک هم از این قاعده مستثنی نیست. برای درمان کردن سیاتیک به مراتب اثرات حجامت نسبت به جراحی مثبت تر و بهتر بوده است. شما می توانید برای درمان قطعی سیاتیک در یک ماه چند بار حجامت را انجام دهید تا اثر فوق العاده ی آن را بر خودتان ببینید.

درمان سیاتیک با زالو

زالو آنزیم های مفیدی در بزاق خود دارد که همین بزاق برای کاهش یافتن درد و التهاب و لخته شدن خون بسیار مفید است و بر روند درمانی سیاتیک تاثیرات مثبت می گذارد. نمی توان به طور قطع طول درمان با زالو را برای همه یکسان اعلام کرد چرا که این طول درمان توسط پزشک متخصص مشخص می شود و بر اساس شدت بیماری فرد، مدت زمان درمان متغییر می باشد.

درمان سیاتیک با طب سوزنی

طب سوزنی هم یک روش موثر برای درمان کردن عصب سیاتیک می باشد. طب سوزنی موجب تحریک شدن نقاط مختلف بدن و دستگاه عصبی می شود و باعث بهبود عصب سیاتیک در فرد می شود.

درمان سیاتیک با طب سوزنی
درمان سیاتیک با طب سوزنی

 

داروی درمان سیاتیک

داروی شیمیایی درمان سیاتیک

سعی کنید تا می توانید از دارو های مسکن استفاده نکنید، اما اگر مجبور به استفاده از مسکن ها شدید، داروهایی که در زیر گفته شده است، می تواند درد شما را تسکین ببخشد.

1- دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن

2- دارو های مخدر مثل کدئین و در مواقعی که درد شدید است، مورفین

3- دارو هایی مانند آمی‌تریپتیلین که ضد افسردگی های سه حلقه بوده و در اصل برای درمان افسردگی هستند اما بر سیاتیک هم تاثیرمثبت دارند

4- دارو های ضد تشنج مثل گاباپنتین.

توجه داشته باشید که این دارو ها برای درمان طولانی مدت توصیه نمی شوند و بهتر است که از یک پزشک برای مصرف آن ها مشاوره بگیرید.

داروی شیمیایی برای درمان سیاتیک
درمان سیاتیک با دارو

 

داروی گیاهی درمان سیاتیک

همیشه داروهای گیاهی بهتر از داروهای شیمیایی هستند و تاثیرات مثبت آن را هم نمی توان نادیده گرفت. در ادامه چند جوشانده و معجون برای درمان سیاتیک گفته می شود.

معجون شماره یک برای درمان سیاتیک

شما برای درمان کردن سیاتیک تان، می توانید یک لیوان شیر جوشیده ی ولرم را با یک قاشق مربا خوری عسل، یک قاشق مرباخوری بارهنگ،یک قاشق غذاخوری پودرسنجد، یک قاشق مرباخوری گرده گل زنبور عسل و یک قاشق غذاخوری آب زعفران را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس آن را برای مدت 40 روز و هر روز ناشتا بنوشید.

نوشیدنی شماره دو برای درمان سیاتیک

از دیگر نوشیدنی های مناسب عصب سیاتیک، نوشیدن شیر بادام درختی است. برای تهیه ی این نوشیدنی، شما باید 14 عدد بادام درختی را به همراه 2 قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان آب خنک را در میکسر بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید و این نوشیدنی را روزی یک بار بنوشید.

نوشیدنی شماره سه برای درمان سیاتیک

سومین نوشیدنی مناسب سیاتیک را باید با ترکیب کردن 4 واحدروِغن زیتون بودار، 2 واحدعسل و 1واحدسرکه طبیعی تهیه کنید و آن را برای 4 ماه و هر 8 ساعت یک قاشق غذاخوری میل کنید تا نتیجه ی دلخواه تان حاصل گردد.

 

طول درمان سیاتیک

سیاتیک به طور خود به خودی از بین می رود و بهبود می یابد و اگر غیر از این بود، می توان از یک پزشک و راه های گفته شده استفاده کرد.

طول درمان سیاتیک
دوره درمان سیاتیک 

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی