تهران

درمان سریع جوش صورت خانگی

درمان سریع جوش صورت
این بار تیجور قصد دارد در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با درمان سریع جوش صورت با روش های خانگی در اختیارتان قرار دهد. با ما همراه باشید تا با تاثیر ماسک هایی از قبیل گلاب، عسل، آبلیمو، استفاده از عرق کاسنی و ... بیشتر آشنا گردید.

جوش صورت یکی از موارد آزار دهنده است که زیبایی پوست و صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. جوش ها انواع مختلفی دارند و برای درمان آن ها راهکارهای مختلفی ارائه می شود. همه ما در مواقع حساس گرفتار جوش هایی در قسمت های مختلف صورتمان شده ایم و به فکر حل این مشکل برآمده ایم. برای درمان جوش علاوه بر روش های طب مدرن و داروهای شیمیایی می توان از روش های سنتی نیز استفاده نمود و درمان سریع جوش صورت با روش خانگی تاثیر زیادی در برطرف کردن جوش و آثار آن بر صورت دارد. در ادامه به روش های درمان فوری جوش صورت اشاره می کنیم.

درمان فوری جوش صورت

در این قسمت قصد داریم به معرفی چندین روش خانگی جهت درمان فوری جوش صورت بپردازیم و با مواد موثر در حل این مشکل بیشتر آشنا شویم. گاهی بعضی از افراد به دنبال موادی هستند که توانایی درمان جوش صورت در یک روز را دارند؛ باید اشاره کنیم این اعتقاد زیاد منطقی نیست و درمان جوش به یک دوره مشخص نیاز دارد اما بعضی مواد طبیعی این زمان را کاهش می دهند. در ادامه با روشهای درمانی زیر آشنا می شویم.

  • درمان جوش صورت با عرق کاسنی
  • درمان جوش صورت با یخ
  • درمان جوش صورت با خمیردندان
  • درمان جوش صورت با عسل
  • درمان جوش صورت با گلاب 
  • درمان جوش صورت با روغن چای
درمان خانگی جوش صورت
درمان جوش صورت با عرق کاسنی

درمان جوش صورت با عرق کاسنی

یکی از دلایل جوش زدن حرارت بالای بدن و طبع گرم افراد است. با توجه به این که عرق کاسنی طبع سردی دارد در مواقعی که جوش های ریز و متعددی بر رو صورت و بدنتان دیدید می توانید از این عرق استفاده نمایید. برای نتیجه بهتر می توانید ناشتا در یک لیوان یک چهارم آب را با نصف لیوان عرق کاسنی و یک چهارم عرق شاتره ترکیب کنید و میل نمایید.

درمان جوش صورت با یخ

اگر می خواهید درمان سریع تری برای جوش صورت انجام دهید بهتر است یک تکه یخ را درون حوله یا پارچه ای تمیز قرار دهید و سطح و اطراف جوش را با آن ماساژ دهید. لازم است برای کسب نتیجه بهتر این کار را در طی روز چند بار تکرار کنید.

درمان فوری جوش صورت
درمان جوش صورت با یخ

درمان جوش صورت با خمیردندان

برای درمان جوش با خمیردندان از خمیردندان های ژله ای استفاده نکنید. ابتدا پوست صورت و دستتان را با شوینده ملایم و آب شست و شو دهید سپس مقدار اندکی خمیردندان را بر روی جوش بمالید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید. لازم است برای کسب نتیجه سریع تر روزی دو الی سه بار از این روش استفاده کنید.

درمان جوش صورت با عسل

عسل یکی از معجز های درمان مشکلات بدنی از قبیل پوست و مو می باشد. برای درمان فوری جوش صورت به روش خانگی می توانید دو قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین ترکیب کنید و بر روی جوشی که از قبل با شوینده مناسب ضد عفونی شده است بمالید؛ سپس بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید. 

درمان فوری جوش
درمان جوش صورت با عسل

درمان جوش صورت با گلاب

استفاده از گلاب نیز جزء درمان فوری جوش صورت به روش خانگی به حساب می آید. گلاب یک پاک کننده قوی و ضد عفونی کننده پوست صورت می باشد که ترکیب آن با آب لیمو نتیجه بهتری دارد. ابتدا پوست خود را با شوینده ملایم و مناسب پوستتان شست و شو دهید سپس مقدار مساوی از گلاب و آب لیموی طبیعی را با هم ترکیب کنید و بر سطح پوست صورتتان بمالید؛ پس از 15 الی 20 دقیقه پوست صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید. 

درمان جوش صورت با روغن چای

روغن چای یکی از روغن های گیاهی مناسب جهت درمان فوری و سریع جوش صورت می باشد. ترکیب روغن چای با روغن نارگیل را به سطح پوست از قبل شسته شده بمالید تا نتیجه قابل قبولی در رابطه با رفع جوش صورت کسب کنید. در صورت تمایل می توانید از ترکیب روغن چای با ژل آلوئه ورا نیز استفاده کنید.
در تمام مراحل استفاده از ماسک های ذکر شده ابتدا مقداری از ماسک را بر روی گردن خود تست کنید در صورتی که پوستتان واکنش منفی از قبیل خارش و تاول نشان نداد برای صورتتان استفاده کنید و رعایت کنید هیچ ماده ای وارد چشم هایتان نشود.

درمان جوش صورت با طب سنتی

علاوه بر روش های معمول خانگی و داروهای شیمیایی برای درمان جوش می توان از طب سنتی کمک گرفت. طب سنتی ریشه جوش را در اموری از قبیل تغذیه، طبیعت بدن انسان و ... می داند. در ادامه این متن قصد داریم به چند روش متداول طب سنتی جهت درمان جوش بپردازیم:

  1. به مقدار یک قاشق غذاخوری بابونه و شوید را با هم ترکیب نمایید و پس از ترکیب کردن با یک لیوان آب جوش دم کنید وقتی کاملا دم کشید محلول را از صافی عبور دهید و روزی دو بار پوست صورتتان را با این محلول شست و شو دهید.
  2. مورد بعدی ترکیب آرد گندم و سکنجبین است؛ به مقدار دو قاشق آرد را با چهار قاشق غذاخوری سکنجبین ترکیب کنید و هفته ای سه بار از این ماسک بر روی پوستتان قرار دهید و بعد از بیست دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید. دقت کنید این ماسک مناسب پوست های حساس و ملتهب نیست.

در انتها لازم است اشاره کنیم برای داشتن پوستی سالم رعایت بهداشت، استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده مخصوص پوستتان اهمیت به سزایی دارد. در کنار این مواد می توانید از یک ماسک طبیعی ارزان قیمت به نام ماسک خیار استفاده کنید؛ بله خیار نقش مهم و تاثیر گذاری در درمان جوش دارد که بسیار نتیجه بخش است. امیدواریم با نظرات خود ما را در ارائه مقالات بهتر یاری دهید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی