تهران

جوش صورت و راه های پیشگیری از آن

آشنایی با روش های پیشگیری از جوش زدن صورت
بروز جوش صورت در موقعیت های گوناگون از جمله مشکلات و دغدغه های رایج در میان بانوان است. زیرا بانوان با قرار گرفتن در شرایط خاص با بروز جوش در صورت خود مواجهه می شوند. اصلاح و اپیلاسیون، دوره پریودی، بارداری از جمله شرایط خاص برای بانوان هستند که هر کدام به شکلی باعث بروز جوش در صورت بانوان می شوند.

جوش صورت و راه های پیشگیری از آن

بروز جوش در صورت یکی از حالات ناخوشایند بخصوص برای بانوان است که باعث ایجاد دغدغه برای آنها می شود جوش در صورت بانوان می تواند به دلایل مختلفی روی دهد و هم چنین وابسته به عوامل متعددی است که در ادامه این مطلب به بحث و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

جوش صورت
جوش صورت و راههای جلوگیری از بروز آن


جلوگیری از جوش صورت بعد از اصلاح

اغلب بانوان بعد از انجام اصلاح و بند انداختن شاهد بروز جوش هایی در صورت خود می باشند که در اغلب موارد بسیار ناخوشایند جلوه می کنند و بسیاری از آنها در پی پاسخ این سوال هستند که بعد از اصلاح چه کنیم که جوش نزنیم؟
ما در این مجال برای این سوال شما سه راهکار عمده ارائه می دهیم که امتحان شده هستند و تاثیرات مثبت آنها به اثبات رسیده است. پیش از انجام هر کاری باید این نکته را در نظر داشته باشید که: اغلب جوش های ناشی از اصلاح با بند بعد از گذشت حدود یک هفته از بین می روند و بر روی پوست شما ماندگار نیستند. مگر در صورتی که پوست شما حساس باشد و به مرور جای جوش ها روی صورتتان ماندگار شوند.

جوش صورت
روش های پیشگیری از جوش صورت بعدا از اصلاح با بند


نکاتی که در ادامه مطلب عنوان می شوند شاید به نظر خیلی ساده بیایند ولی مهم بوده و برای جلوگیری از جوش زدن بعد از بند و اصلاح می توانند نتیجه مطلوبی داشته باشند.


آلودگی ها را از روی پوست خود پاک کنید

قبل از اقدام به اصلاح صورتتان، آن را به خوبی با آب و صابون بشویید. چرا که وجود باکتری ها و آلودگی های روی پوست به عنوان علل اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت محسوب می شوند که بلافاصله به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد آن شده، و باعث بروز جوش و عفونت در پوست می شوند. بعد از پروسه بند انداختن منافذ پوست شما باز می شوند و در صورت آلوده بودن پوست، احتمال ایجاد جوش در آن بالا می رود. 

جوش صورت
شست و شوی صورت روشی برای جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح


بعد از اصلاح صورت با بند از یک ماسک صورت عالی استفاده نمایید

می توانید از عسل به عنوان ماسک طبیعی برای جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از اصلاح استفاده کنید. عسل از خواص ضد عفونی برای پوست برخوردار است. 
برای این منظور عسل را به مدت حدود بیست الی سی دقیقه روی پوست خود نگه داشته و سپس با آب سرد یا ولرم صورت خود را بشویید.
برای کاستن از التهاب صورت ناشی از اصلاح بند می توانید در کنار عسل از خیار هم استفاده کنید.

جوش صورت
استفاده از ماسک عسل برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح


مواد آرایشی استفاده نکنید

سعی کنید تا 48 ساعت بعد از اصلاح صورت خود، از انواع لوازم آرایشی روی پوستتان استفاده نکنید. زیرا همانگونه که قبلا اشاره شد بعد از اصلاح، منافذ پوست باز بوده و استفاده کردن از لوازم آرایشی باعث ورود آنها به داخل پوست و در نتیجه بدن شده و می تواند برای سلامتی مضر باشد و ایجاد جوش و حساسیت نیز بکند.


راههای جلوگیری از بروز جوش صورت بعد از وکس

وکس صورت نیز یکی از راههای اصلاح صورت برای بانوان است. امروزه ترجیح برخی بانوان استفاده از وکس بجای اصلاح صورت با بند است. اما این نوع از اپیلاسیون نیز در برخی افراد با جوش زدن صورت همراه است. اینکه جوش های ایجاد شده در صورت شما بلافاصله بعد از وکس بوده اند یا چند روز بعد از آن چندان مهم نیست، نکته مهم این است که نباید جوش ها را به حال خود رها کنید. چنانچه در طول یکی دو روز اول جوش ها برطرف نشدند می توانید از روشهایی که در ادامه بیان می شوند استفاده نمایید.
ریشه موها در فولیکول های پوست است. در هنگام انجام عمل وکس موها به زور از زیر پوست بیرون کشیده می شوند انجام این عمل باعث وارد شدن فشار زیاد به پوست می شود که در نتیجه منجر به واکنش پوست به شکل ایجاد التهاب می گردد، التهاب در اکثر موارد خود به خود رفع می گردد، اما امکان دارد فولیکول ها عفونی شده و ایجاد جوش نمایند. جوش هایی که بعد از چند هفته بعد از وکس ظهور می کنند معمولا نشان از زیر پوستی بودن موها دارند.

جوش زدن صورت
پیشگیری از جوش زدن صورت بعد از انجام وکس


جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از وکس با آلوئه ورا

آلوئه ورا برای پوست همانند یک آرام بخش عمل می کند و باعث کاهش التهاب پوست می گردد. در برخی موارد بعد از وکس پوست خشک و پوسته پوسته می شود در این مواقع می توانید از آلوئه ورا برای مرطوب نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. می توانید با شکستن برگ آلوئه ورا مایع ژل مانند آن را روی پوست مالیده و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند. این کار را بطور مداوم انجام دهید.

جوش صورت
استفاده از آلوئه ورا برای جلوگیری از جوش صورت بعد از وکس


استفاده از سرکه سیب برای جلوگیری از جوش زدن بعد از وکس

بکار بردن سرکه سیب می تواند منجر به تنظیم PH پوست، کاهش تورم پوست و بهبود جوش ها شود. مقداری سرکه سیب با آب را ترکیب کرده، به کمک یک تکه پنبه آن را به پوست بمالید و ده دقیقه صبر کرده و سپس بشویید. انجام دو بار در روز این کار توصیه می شود.

جوش صورت
استفاده از سرکه سیب برای جلوگیری از جوش زدن بعد از وکس


روغن نارگیل برای جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از وکس

استفاده از روغن نارگیل بیشتر به منظور پیشگیری است تا درمان. روغن نارگیل سبب نرمی و رطوبت پوست می شود و التهاب و قرمزی آن را کاهش می دهد. استفاده از روغن نارگیل به دلیل وجود آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند باعث تسریع در بازیابی پوست پس از قرار گیری تحت فشار وکس شود.

جوش صورت
روغن نارگیل برای جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از وکس


جلوگیری از جوش صورت قبل از پریود

اکثر خانم ها با نزدیک شدن به چرخه پریود ماهانه دچار جوش صورت می شوند. عمدتا دلیل بروز این جوش ها قبل از شروع پریود، کاهش هورمون های استروژن و پروژسترون است.
می توانید به منظور پیشگیری از ایجاد جوش های قبل از پریود، با مراجعه به پزشک متخصص پوست، از پمادهای مخصوص و داروهای خوراکی استفاده نمایید. هم چنین رژیم غذایی مناسب می تواند مانع از بروز این جوش ها قبل از پریود در صورت شود.

جوش صورت
جوش صورت قبل از پریود


جلوگیری از جوش زدن صورت در دوران بارداری

برخی از بانوان نیز وجود دارند که در دوران بارداری خود دچار جوش های صورت مشابه با جوش های قبل از دوره پریودی می شوند. عمدتا دلیل این جوش ها را افزایش سطح هورمون ها در اوایل دوران بارداری عنوان می کنند در اصل افزایش هورمون ها سبب تجمع چربی در سطح پوست شده و منتهی به ایجاد جوش و آکنه در پوست می شود.

جوش صورت
جلوگیری از جوش زدن صورت در دوران بارداری

برای درمان جوش های بارداری می توان از داروهای موضعی استفاده نمود ولی این کار باید تحت نظر پزشک صورت گیرد چون امکان دارد برخی از این داروها باعث به خطر افتادن سلامت جنین شوند.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی