تهران

جوش صورت نشانه چیست

جوش صورت نشانه چیست
هر جوش در نقاط مختلف صورت علائم بروز چه بیماری در بدن ما می باشد و با این هشدار می توانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم. با ما همراه باشید تا با انواع جوش صورت و دلایل بروز جوش در نقاط مختلف صورت آشنا شوید.

شاید برای همه ما اتفاق بیفتد که به طور ناگهانی بخش هایی از صورت مان درگیر جوش زدن های متعدد گردد و از آن مهم تر پیگیر دلایل جوش زدن صورتمان باشیم. البته باید این حس کنجکاوی را تحسین نمود زیرا برای درمان جوش صورت باید دلیل آن را بدانید و این مورد مد نظرتان باشد که جوش صورت چه چیزی را به ما یادآوری می کند. جوش زدن صورت زنگ خطر و هشداری برای درمان بیماری ها و مشکلات داخلی بدن انسان می باشد. در ادامه قصد داریم به دلایل متعدد جوش زدن صورت اشاره کنیم.

دلایل جوش صورت

جوش صورت در بعضی مواقع به خاطر مصرف داروهای مختلف می باشد. در مواردی نیز بعضی افراد با مصرف مواد غذایی چرب، شیرین یا با طبع گرم دچار جوش صورت می شوند. شاید تا به حال دقت نکرده اید که اصلاح صورت در خانم ها و آقایان اگر اشتباه انجام شود منجر به بروز جوش صورت می گردد. اما یکی از موارد مهم دیگر برای توضیح دلیل جوش صورت مشکلات هورمونی دوران بلوغ و دوران پیش از پریود در خانم ها می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده دلایل جوش زدن در نقاط مختلف صورت نیز بحث مهمی می باشد؛ زیرا جوش های نواحی مختلف صورت به خاطر مشکلات وبیماری های متعدد بدن است که در ادامه به آن ها نیز اشاره می کنیم. جوش ها به دلیل این که حاوی عفونت و چرک می باشند مشکلاتی علاوه بر تاثیر در زیبایی ظاهری برای شخص به وجود می آورند و یکی از این مشکلات خارش و بروز لک می باشد علت خارش جوش صورت همان تجمع چرک و عفونت است.

دلایل جوش صورت
دلایل جوش صورت

جوش در جاهای مختلف صورت نشانه چیست؟

همان طور که در قسمت قبل ذکر شد جوش زدن صورت به دلایل متعدد اتفاق می افتد و هنگام بروز و نمایان شدن جوش باید به این فکر کنیم که جوش صورت چه چیزی را به ما یادآوری می کند؛ طب سنتی اعتقاد دارد که جوش در جاهای مختلف صورت نشانه یک مشکل و بیماری در اعضا و جوارح داخلی است. بر اساس این نظریه جوش زدن هر قسمت از صورت نشانه بیماری ها و مشکلات زیر می باشد:

هر جوش یادآور جه مشکلی است
جوش صورت نشانه چیست
  • در قسمت بالای ابروها اگر جوش بزنید باید بدانید بر اساس تحقیقات صورت گرفته در طب سنتی این جوش ها علائم مشکلات دستگاه گوارش می باشند. برای حل این مشکل باید از مصرف انواع فست فود و غداهای فرآوری شده پرهیز کنید و به میزان کافی آب بنوشید.
  • بر اساس نتایج تحقیقات طب سنتی لازم است بدانید که جوش زدن و لکه زدن در بین ابروها به دلیل مشکلات کبدی و حساسیت می باشد. این مشکلات به دلیل مصرف غداهای چرب، لبنیات زیاد و مواد آلرژی زا رخ می دهد ؛ برای حل این مشکل باید روزی 30 دقیقه ورزش کنید و به میزان کافی آب بنوشید. علاوه بر موارد ذکر شده مصرف یک لیوان جوشانده خاک شیر نیم ساعت قبل از صبحانه می تواند به رفع سموم کبد کمک کند.
  • مورد بعدی مربوط به جوش های انتهای چشم ها می باشد؛ بروز جوش و لکه های سیاه اطراف و انتهای چشم مربوط به مشکلات کلیوی است و هشداری برای درمان این بیماری می باشد. مشکلات کلیوی به ما می فهماند میزان آب بدنمان بسیار اندک می باشد و باید به مصرف آب بیشتر روی بیاوریم و در کمتر کردن میزان مصرف مواد لبنی دقت کنیم.
  • یکی دیگر از قسمت هایی که درگیر جوش زدن می شود بینی اشخاص می باشد؛ از دیدگاه طب سنتی جوش زدن در قسمت بینی افراد مربوط به مشکلاتی از قبیل فشار خون بالا، کمبود ویتامین B و ... است. برای رفع این بیماری ها بهتر است از مصرف غذاهای شور، تند، لبریز چربی و انواع فست فود پرهیز کنیم و ورزش روزانه را فراموش نکنیم.
  • علاوه بر قسمت انتهای چشم؛ جوش زدن لاله گوش نیز نشانه کمبود آب و مشکلات کلیوی است و برای حل این مشکلات باید از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین دار پرهیز کنید.
  • مشکلات سیستم تنفسی که به دلیل آلودگی هوا، سیکار کشیدن، مشکلات ریوی و آلرژی به وجود می آیند که نتیجه ان ها بروز جوش هایی در قسمت زیر چشم می باشد.
  • از منظر طب سنتی جوش و لک زدن در اطراف لب و چانه به دلایل مشکلات معده و اختلال در هورمون های بدن می باشد. برای حل مشکلات هورمونی بهتر است از چای گیاهی استفاده شود و برای حل مشکلات هورمونی از گیاهان سبز برگ دار، آب فراوان و خواب کافی غافل نشوید.

انواع جوش صورت

انواع جوش صورت
جوش سر سیاه

جوش صورت از لحاظ شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند:

  1. جوش سر سفید: جوش سر سفید از یک دایره سفید رنگ با حاشیه قرمز دارای چروک تشکیل می شود؛ جوش های سر سفید به کمدون بسته معروف می باشند زیرا عفونت و چرک در زیر یک پوشش بسته جمع شده است.
  2. جوش سر سیاه: جوش سر سیاه به کمدون باز معروف است. جوش های سر سیاه از لحاظ محتویات و مواد عفونی با جوش های سر سفید تفاوتی ندارند و به دلیل اینکه دارای یک پوسته نیستند آلودگی ها به رنگ سیاه بروز می کنند.
  3. کیست: کیست ها یک نوع از جوش های عمیق و ریشه ای می باشند و بسیار دردناک هستند و به دوره درمان طولانی تری نیاز دارند.
  4. ندول: ندول که گرهک نام دارد به دلیل آسیب بافت های عمقی پوست به وجود می آید و برای درمان نیاز به زمان طولانی تری دارد.
  5. سفت دانه: سفت دانه نوع دیگری از انواع جوش است که به پاپول نیز معروف می باشد و به دلیل تجمع چرک و عفونت شکل مشخص و دایره ای ندارد و به رنگ صورتی بروز می کند.
  6. چرک دانه: چرک دانه یا پاسچول یک نوع دیگر از انواع جوش است که حاوی عفونت و چرک های زرد و سفید رنگ می باشد.

در انتها امیدواریم با استفاده از این مقاله به دلایل جوش زدن صورت خود پی برده و در درمان آن ها نکات لازم را به کار ببرید؛ باعث افتخار است که نظرات و پیشنهادات خود را به صورت کامنت در انتهای این مقاله درج کنید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی