تهران

انواع دستگاه لیزر

کاربرد و ویژگی های انواع لیزر ها
در این مقاله از تیجور شما را با انواع لیزر ها و کاربردهای آن معرفی می کنیم.

در این مقاله از سایت تیجور به بررسی کامل انواع لیزر ها و تفاوت ها و شباهت های آن ها می پردازیم. همراه ما باشید.

لیزر دایود

لیزر دایود یکی از به روز ترین لیزر های مورد استفاده در ایران محسوب می شود که از تکنولوژی نیمه رسانا بهره می گیرد. این لیزر می تواند در دامنه ی مرئی، مادون قرمز را ایجاد و پرتو نور در یک گستره ی بسیار باریک روی سطح مورد نظر از پوست بتاباند. طول موج در لیزر دایود بلند است و باید گفت که حتی طول نور آن از لیزر هایی مانند روبی و الکساندرایت هم بیشتر است که این موضوع باعث می شود تا در عمق بیشتری از پوست نفوذ کند و جذب ملانین آن بیشتر باشد. به همین دلیل هم لیزر دایود برای رفع موهای زائد بسیار مناسب می باشد.

لیزر دایود را می توان بر روی هر نوع پوست و مویی استفاده کرد و نتیجه بسیار خوبی از آن گرفت.

لیزر موهای زائد
رفع موهای زائد با لیزر

 

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت را هم می توان به عنوان یکی دیگر از محبوب ترین لیزر های موهای زائد در ایران به شمار آورد که طول موج 755 نانومتری آن باعث شده است تا نتیجه ی خوبی از آن حاصل شود. این لیزر از یک کانی گرانقیمت و کم یاب به نام chrysoberyl تهیه می شود که باعث می شود اثر بخشی آن فوق العاده باشد.

 

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت

به طور کلی نمی توان گفت که کدام لیزر بهتر است چرا که هر کدام از این لیزر ها ویژگی ها و قابلیت های خاص مخصوص به خودشان را دارند و برای افراد متفاوت نتیجه های متفاوتی دارند و ممکن است دستگاهی که برای یک نفر نتیجه ی بسیار خوبی داشته است، بر روی فرد دیگری نتیجه ی مطلوبی نداشته باشد. اما برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز با تفاوت های این دو لیزر و کشف بهتر بودن آن ها برای خودتان، برخی از مهم ترین تفاوت های این دو دستگاه در ادامه آمده است.

1- طول موج لیزر الکساندرایت 755 نانومتر می باشد در حالیکه این رقم در لیزر دایود از 750 تا 1060 نانومتر متغیر است و به همین دلیل هم نفوذ بیشتری در پوست دارد.

2- در استفاده از لیزر دایود، هندپیس کاملا به بدن چسبیده می شود در حالی که در لیزر الکساندرایت نیازی به چسبیدن هندپیس به بدن نیست و فقط یک قطعه ی کوچک به نام گاید بر روی پوست قرار می گیرد.

3- در دستگاه های لیزر الکساندرایت، سیستم های خنک کننده ی قوی گازی وجود دارند که با اسپری کردن گاز نیتروژن بر روی بدن، به کاهش درد و سوزش کمک می کنند در مقابل، سیستم های خنک کننده ی لیزر های دیود تا این حد پیشرفته و قوی نیستند و گازی بر روی پوست اسپری نمی کنند.

رفع موهای زائد
بهترین دستگاه لیزر

4- در لیزر های دایود عمق نسبت به لیزر های الکساندرایت بیشتر و جذب ملانین بسیار پایین تر  می باشد.

5- دستگاه های لیزر الکساندرایت بر روی پوست لکه و سوختگی ایجاد نمی کنند و در هنگام استفاده از آن ها نیازی به استفاده از ژل ها یا مایع های بی حسی نیست در حالی که برای استفاده از لیزر های دایود برای جلوگیری از ایجاد لک و کاهش درد، باید از کرم های بی حسی موضعی استفاده نمود.

6- همان طور که گفته شد، لیزر الکساندرایت از کانی گران قیمتی درست می شود که باعث می شود تا قیمت آن نسبت به لیزر های دایود بیشتر باشد.

7- تعداد جلسات درمانی در استفاده از لیزر الکساندرایت، کم و در حدود 4 الی 6 جلسه می باشد و نتیجه ی استفاده از آن حتی پس از جلسه ی اول هم قابل مشاهده است اما لیزر دایود نیاز به جلسات بیشتر (حدود 8 الی 10 جلسه) دارد و اثر آن هم سریع نیست و باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.

رفع موهای زائد
رفع موهای زائد با لیزر

 

لیزر shr

دستگاه لیزر  S.H.R را می توان به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های لیزر موهای زائد بدن نام برد. این دستگاه با تاییدیه سازمان FDA آمریکا و  CE اروپا، به عنوان یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد یاد می شود. 

از دیگر خوبی های این تکنولوژی، می توان به بالاتر بودن سرعت آن نسبت به بقیه ی دستگاه های لیزر اشاره نمود. این دستگاه برای هر نوع پوست تیره و روشن قابل استفاده می باشد.

 

دستگاه لیزر shr بهتر است یا الکساندرایت؟

1- لیزر SHR نسبت به دستگاه لیزر الکساندرایت درد کم تری دارد و به پوست هم آسیب کمتری می رساند.

2- لیزر SHR در مقایسه با لیزر الکساندرایت، موهای کرکی و نازک را بهتر از بین می برد و نتیجه و اثر بخشی آن هم بسیار بهتر و موثر تر خواهد بود.

3- طول موج لیزر SHR 690 نانومتر می باشد که نسبت به دستگاه الکساندرایت، طول موج و عمق کمتری دارد. 

4- سرعت و دقت بالا را هم می توان به عنوان یکی دیگر از برتری های این لیزر به الکساندرایت نام برد.

از بین بردن موهای زائد
از بین بردن موهای زائد

 

لیزر رولی

لیزر رولی به عنوان یکی از ایمن ترین ابزارهای لیزر موهای زائد بدن شناخته می شود که با از بین بردن رنگدانه های مو، نتیجه ی آن بسیار سریع می باشد. اشعه ی این دستگاه بسیار کم می باشد که باعث می شود کمترین آسیب ممکن به سلول های پوستی وارد شود. 

طول درمان لیزر رولی هم در حدود 3 الی 6 جلسه می باشد که با اثر گذاری 80 درصدی، باعث شده است تا محبوبیت بالایی داشته باشد و انتخاب بسیاری از خانم های متقاضی لیزر باشد. میزان سوختگی بدن در این لیزر هم بسیار کم می باشد و اندازه ی کوچک و کاربردی بودن آن هم موجب می شود تا بتوان به نقاطی از بدن که دسترسی سخت و پایینی دارند، دست یافت و آن ها را لیزر کرد.

اگر شما هم به فکر لیزر موهای زائدتان هستید ولی از درد آن می ترسید، باید بگوییم که لیزر رولی کمترین میزان درد را هم به بدن وارد می کند و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

از بین بردن دائمی موهای زائد
رفع دائمی موهای زائد

 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی