تهران

انواع دستگاه های لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود
در این مقاله شما می توانید مطالبی در مورد دستگاه های لیزر دایود را مطالعه کنید.

یکی از دستگاه های معروف و شناخته شده برای لیزرکردن موهای زائد، دستگاه لیزر دایود می باشد. دستگاه دیگری هم به نام دستگاه لیزر الکساندرایت وجود دارد که در رقابت با لیزر دایود است. از برتری های لیزر دایود نسبت به الکساندرایت می توان به طول موج بیشتر آن اشاره کرد که این طول موج بیشتر موجب می شود تا نفوذ عمق بیشتری هم داشته باشد. 

دستگاه لیزر
عکس دستگاه لیزر دایود

عملکرد دستگاه لیزر دایود به این صورت است که نور هدایت شده ی خود را به سمت هدف که همان محل مجتمع شدن ملانین های موجود در ریشه های مو است را گسیل کرده و باعث می شود تا رنگدانه ی مورد نظر متلاشی شود. این عمل به صورت گرم کردن رنگدانه ی مو تا زمان نابود شدن آن ها ادامه پیدا می کند. طراحی خاص این دستگاه ها، موجب می شود تا بتوانند ناحیه ی بزرگی از بدن را پوشش دهند و موهای زائد آن را از بین ببرند.

این لیزر هم به صورت دستگاه های کوچک خانگی وجود دارد و هم می توانید با مراجعه به افراد متخصص، موهای زائد را از بین ببرید.

لیزر دایود
انواع لیزر خانگی دایود

تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد، در بین افراد مختلف فرق دارد اما به طور کلی می توان گفت که برای این که نتیجه ی کامل و دلخواه تان را بگیرید، 6 الی 8 جلسه نیاز است. از مزایای دستگاه لیزر دایود می توان به کم تر بودن جلسات درمانی نسبت به بقیه ی روش ها اشاره کرد. هزینه ی لیزر دیود هم نسبت به بقیه ی دستگاه های لیزر کم تر می باشد. 

در هنگام کار با دستگاه لیزر دیود، هیچ نیازی به بی حسی نمی باشد چرا که نحوه ی خاص قرار گیری آن روی بدن کمک می کند تا هیچ گونه درد و ناراحتی برای شما پیش نیاید. از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود بدون هیچ گونه خطری می باشد و فقط ممکن است پوست کمی سرخ شود که آن هم به مرور زمان در طی دو الی سه روز از بین خواهد رفت.
 

دستگاه لیزر

 

مضرات دستگاه لیزر دایود

می توان گفت که لیزر دایود خطر بسیار کمی دارد اما استفاده ی مدام از آن، می تواند موجب بروز مشکلاتی بشود. این عوارض در ادامه آمده است.

- پوست خارش پیدا می کند. دلیل خارش پوست پس از لیزر، از بین رفتن فولیکول های مو می باشد. حواس تان باشد که در صورت احساس خارش نباید آن را بخارانید چرا که ممکن است باعث ایجاد لکه های پوستی بشود.

- اگر پوست حساسی دارید، ممکن است التهاب پوستی بگیرید. این التهاب موقت می باشد و پس از چند روز از بین خواهد رفت.

- در قسمت هایی که پوست بدن نازک تر است، مقداری خونریزی خواهید داشت. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، کم تر از دستگاه روی این مناطق استفاده کنید.

لیزر موهای زائد
لیزر کردن موهای زائد بدن

- ایجاد لکه های پوستی به دلیل تغییر رنگ رنگدانه های پوستی هم بسته به پوست فرد یکی از مشکلاتی است که ممکن است دائمی یا موقت به وجود بیاید.

باید خاطر نشان کرد که افرادی که به عوارض لیزر دایود گرفتار می شوند، خیلی کم و در حد 5 درصد می باشد. بهتر است که قبل از لیزر درمانی از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید تا مشکلات کم تری اتفاق بیفتند.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی