تهران

نحوه درمان ریزش موی سر با آب پیاز

نقش آب پیاز در رفع ریزش مو
در این مقاله قصد داریم به دلایل ریزش مو، نقش آب پیاز در درمان ریزش مو و تهیه ماسک های ترکیبی آب پیاز با عسل، روغن نارگیل و ... اشاره کنیم. درمان ریزش مو با آب پیاز یکی از روش های نتیجه بخش است که در سراسر دنیا استفاده می شود. با ما همراه باشید تا معرفی این معجزه درمان ریزش مو را شرح دهیم.

تصورش هم سخت است به طور ناگهانی متوجه ریزش غیر طبیعی موی سرتان شوید. بدون شک برای همه ما در یک مقطع زمانی این حالت رخ داده است و به دنبال راهکارهای درمانی بوده ایم. روش های طبیعی و خانگی همیشه یکی از اولویت های افراد برای درمان مشکلات پوست و مو است و به میزان زیادی موثر می باشند. درمان ریزش مو با آب پیاز یکی از روش های امتحان شده است که طبق تحقیقات صورت گرفته بسیار موثر و نتیجه بخش می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با روش درمان ریزش مو با آب پیاز در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل ریزش مو

قبل از اینکه روش درمان ریزش مو با آب پیاز را تشریح کنیم قصد داریم به چند مورد از دلایل ریزش مو در زنان و مردان اشاره کنیم:

  • وراثت
  • تغییرات هورمونی 
  • کم خونی
  • کم کاری تیروئید
  • استرس
  • مصرف بعضی از داروهای درمانی و روش های درمانی از قبیل شیمی درمانی
  • استفاده زیاد از مواد آرایشی و ابزارهای فرم دهی مو
درمان ریزش موی سر
درمان ریزش موی سر

رشد موی سر با پیاز

پیاز یک ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال قوی می باشد که حاوی مواد معدنی از قبیل گوگرد، آنتی اکسیدان، فسفر، پتاسیم و ... است. آب پیاز را می توان به تنهایی و یا به همراه مواد مغذی دیگر به عنوان یک ماسک قوی جهت درمان ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده نمود. 
کاتالاز یک آنتی اکسیدان موجود در پیاز است که باعت رشد سریع تر موی سر می شود و با تجزیه پراکسید هیدروژن یک چرخه برای رشد مو به وجود می آورد. علاوه بر کاتالاز، گوگرد موجود در پیاز نقش مهمی در رفع شکنندگی مو و ریزش مو دارد. هنگام مالش سر با آب پیاز گردش خون پوست سر بیشتر می شود که این مهم موجب تحریک فولیکول های مو و به دنبال آن رشد سریع آن ها می شود.

درمان ریزش مو با پیاز
رفع ریزش مو با آب پیاز

روش های مختلف استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو

علاوه بر این که آب پیاز را به تنهایی می توان به عنوان تقویت کننده موی سر استفاده نمود؛ ترکیبات آن با سایر مواد طبیعی نیز در درمان ریزش مو موثر می باشد. در ادامه به معرفی چند ترکیب معجزه آسا  جهت استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو اشاره می کنیم:

  1. ترکیب دو قاشق غداخوری آب پیاز با همان مقدار روغن نارگیل مایع را به ریشه مو و پوست سرتان بمالید؛ اجازه دهید به مدت 30 دقیقه این ترکیب بر روی پوست سرتان باقی بماند سپس با آب ولرم و شامپوی مناسب موهایتان را شست و شو دهید. لازم به ذکر است این ترکیب را دو بار در هفته تکرار نمایید.
  2. نمونه دیگر و آسان برای درمان ریزش مو ترکیب 1 قاشق غداخوری آب پیاز و یک عدد زرده تخم مرغ به همراه چند قطره رزماری می باشد. ترکیب ذکر شده را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست سرتان قرار دهید پس از این مدت زمان با آب سرد و شامپوی بدون سولفات سدیم شست و شو دهید. لازم به ذکر است که استفاده از این ترکیب 2 بار در هفته توصیه می شود.
  3. آب یک پیاز متوسط را با کمک رنده یا مخلوط کن بگیرید سپس دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید؛ ترکیب تهیه شده رابه طور یکنواخت بر قسمت های مختلف سرتان به خصوص نقاطی که دچار ریزش موضعی شده اند بمالید؛ به مدت یک ساعت اجازه دهید روی پوست سرتان باقی بماند سپس با آب ولرم شست و شو دهید. دقت کنید این ترکیب را هفته ای سه بار تکرار نمایید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید.
  4. ترکیب آب پیاز و آب لیموی طبیعی یکی دیگر از روش های تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو می باشد. به این صورت که هفته ای یک بار یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با دو قاشق آب پیاز ترکیب نمایید و بر روی پوست سرتان بمالید، مواد ذکر شده را اجازه دهید نیم ساعت بر روی سر شما باقی بماند سپس با آب ولرم و شامپوی ملایم شست و شو دهید.
درمان ریزش مو
درمان ریزش مو با مواد طبیعی

در انتها امیدواریم موارد ذکر شده راه حل مناسبی برای درمان ریزش موی شما باشند و رضایت شما را جلب نمایند و در صورت انتقاد یا پیشنهاد امیدواریم نظرات خود را برای پیشرفت ما ارائه دهید.

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی