تهران

درمان سریع قرمزی جوش صورت

روش های درمان قرمزی و جای جوش صورت
جوش ها و ماندن جای آنها در پوست جلوه بدی به صورت افراد داده و منجر به کاهش اعتماد به نفس در آنها شده و زیبایی صورت را به چالش می کشد. روش های متعددی برای از بین بردن جای جوش و قرمزی ناشی از آنها وجود دارد که در ادامه با برخی از این روشها آشنا می شویم.

درمان سریع قرمزی جوش صورت

درمان جوش و قرمزی ناشی از آن در صورت از دغدغه های عمده کسانی است که اهمیت ویژه ای برای زیبایی و سالم بودن پوست صورت خود قائل هستند. مسلما برای هیچ کسی خوشایند نیست که جای جوش روی صورتش مشاهده کند، خود جوش به سادگی و در کوتاه مدت از بین می رود ولی گاها جای آن مدتها در صورت باقی می ماند. جای جوش های معمولی اغلب در طی مدت یک الی دو ماه از بین می روند. 
در برخی مواقع جای جوش ممکن است تحت تاثیر عوامل خاصی، خطرناک شود. راهکارهای زیادی به منظور درمان جوش صورت بوسیله مواد طبیعی ضد التهابی و حتی ضد باکتری وجود دارند. ترکیبات طبیعی می توانند بسیار کمک کننده باشند و استفاده از آنها هیچ گونه اثرات جانبی از خود به جای نمی گذارند. بکارگیری مواد طبیعی در مراحل اولیه محل جوش را روشن تر کرده و سپس با پیگیری مداوم باعث از بین رفتن دائمی جای جوش می گردد.

درمان جای جوش
روش های درمانی سریع برای رفع جای جوش

جای جوش چیست؟

در واقع جای جوش را می توان اثری دانست که در نتیجه آسیب پوستی یا بروز آکنه در روی پوست ایجاد شده و ماندگار می شود. زمانی که منافذ پوستی یا فولیکول مو پر از چربی های مازاد، سلول های مرده و یا حتی عوامل خارجی همانند باکتری ها می گردد، جوش ها بوجود می آیند. در طی این فرایند منافذ موجود متورم شده و بدین طریق در نواحی جداکننده فولیکول منجر به ایجاد شکاف می شوند. چنانچه این شکاف در نزدیکی سطح پوست بوجود آید، جوش ایجاد شده کوچک بوده و روند بهبود آن سریع خواهد بود. جوش باعث بر هم خوردن یکدستی پوست شده و موجب ایجاد حالتی مانند زخم بر روی پوست می گردد. در صورتی که جوش به نحو درستی درمان نگردد امکان اینکه باکتری های موجود در آن بخوبی درمان نشوند بیشتر شده و احتمالا جوش زدن مجدد وجود خواهد داشت.

روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش


آبلیمو برای درمان جای جوش

آبلیمو یکی از موادی است که خواص روشن کنندگی آن برای پوست به اثبات رسیده است. آب لیمو دارای آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یکی از ترکیبات عمده در کرم های برطرف کننده جای جوش محسوب می شود. از خواص دیگر این ماده هم چنین می توان به خاصیت جوان سازی و ترمیم و احیای پوست اشاره کرد.
لیموترش تازه را فشرده و به این طریق آب لیمو تهیه کنید و آن را با یک پنبه به محل جای جوش بمالید در صورت حساس بودن پوستتان آن را با آب رقیق نموده و سپس استفاده کنید کمی صبر کرده و آن را با آب خنک بشویید. تکرار این کار هر دو روز یکبار می تواند سبب از بین رفتن جای قرمزی جوش در کوتاه مدت شود. توصیه می شود بعد از استفاده از این روش پوست خود با کرم مرطوب کننده رطوبت دهی کنید. چون آب لیمو می تواند بشدت منجر به خشکی پوست شود.

روش از بین بردن جای جوش
آبلیمو برای درمان جای جوش

عسل برای درمان جای جوش

عسل یک گزینه خوب برای درمان آکنه و جوش های قرمز و ملتهب محسوب می گردد. عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی است و به همین جهت می تواند روش درمانی خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی باشد. یکی از این موارد کاربرد عسل، استفاده از آن برای رفع نقاط تیره و محل جوش های پوستی است.
روش استفاده به این صورت است که مقدار کمی عسل خام را مستقیما روی محل جوش قرار داده و اجازه دهید یک شب تا صبح را بماند و صبح آن را بشویید. تکرار هر روزه این کار به سرعت و به طور دائم باعث از بین رفتن جای جوش ها می گردد.

روش از بین بردن جای جوش
استفاده از عسل برای از بین بردن جای جوش


گلاب برای از بین بردن جای جوش

گلاب از جمله موارد اشاره شده در طب سنتی و اسلامی به عنوان درمان برای از بین بردن جای جوش و آکنه است که به دلیل دارا بودن خواص ضد باکتریایی عالی، ایجاد تعادل اسیدی در پوست و جلوگیری از تجمع چربی و چرک در منافذ پوست، به روند درمان جوش های صورت کمک می کند.

برای این کار ابتدا صورت خود را با استفاده از تمیزکننده های مخصوص پاک کرده و گلاب را در داخل یک بطری اسپری ریخته و به صورت خود بپاشید و بعد از گذشت 20 ثانیه آن را با دستمال پاک کنید. 

حدود 3 تا 4 با در روز این کار را تکرار کنید.

درمان جای جوش
گلاب برای از بین بردن جای جوش


روش های پزشکی برای از بین بردن جای جوش

با استفاده از روش های خانگی نمی توان به صورت یک شبه جای جوش و قرمزی آن را از بین برد. درمان های پزشکی خاصی برای از بین بردن سریع جای جوش وجود دارند که در کلینک ها و توسط پزشکان متخصص پوست انجام می شوند.

لیزر برای درمان جای جوش

در این روش به منظور از بین بردن قرمزی و تیره گی های به جا مانده از جای جوش از اشعه متمرکز نور لیزر استفاده می کنند. که این روش جزء سریعترین روش های درمان جای جوش محسوب می شود. این کار همانگونه که اشاره شد در کلینک های تخصصی انجام شده و بالافاصله جای جوش را از بین می برد. طول مدت عمل لیزر برای درمان جای جوش از 15 دقیقه تا یک ساعت متغییر می باشد.
در این روش با توجه به عمق لکه های تیره بر جای مانده بر روی پوست، یک یا سه جلسه برای درمان کامل جای جوش زمان لازم است. 

درمان جای جوش
لیزر روشی برای درمان سریع جای جوش


میکرودرم برای درمان سریع جای جوش

اگر چنانچه جای جوش چندان عمیق نباشد با استفاده از روش میکرودرم یا همان لایه برداری پوست می توان بلافاصله آن را از بین برد. در این روش با تراشیدن لایه های پوست، لایه های دارای تیره گی و قرمزی ناشی از جای جوش را از بین می برند. این لکه های موجود حاصل لخته های خونی هستند که از فشار دادن جوش ها ایجاد شده اند. روش میکرودرم روش غیر تهاجمی درمان جوش است که نسبت به روش درمانی لیزر کم هزینه تر است. 

درمان جای جوش
میکرودرم روشی برای درمان سریع جای جوش

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی