تهران

کراتینه مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

چگونگی انجام کراتینه مو
معمولا خانم های با موهای دائما وز و فر در آرزوی داشتن موهای باز و لخت به سر می برند . یکی از راه های سریع برای داشتن موهای صاف و براق انجام کراتینه مو است . اما این روش موقتی است و تنها شش ماه ماندگار است . ما در این بخش روش کراتینه مو را به شما آموزش می دهیم .

در ساختار موها نوعی پروتئین طبیعی وجود دارد که موها را صاف نگه داشته و باعث درخشندگی آنها می شود . چنانچه میزان این پروتئین در موها کم باشد ، موها فر یا وز می شوند . اگر می خواهید برای چند ماهی موهای صاف ، نرم و براقی داشته باشید ، می توانید از روش کراتینه کردن مو استفاده کنید .

 

کراتینه مو چیست
منظور از کراتینه مو چیست

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید کراتینه مو چیست ؟ به فرایندی شیمیایی که موجب صاف ، براق و درخشان شدن موهای ضعیف و آسیب دیده می شود ، کراتینه مو می گویند . با انجام کراتینه مو ، موهای شما تا شش ماه صاف و براق می مانند . کراتینه مو روش های مختلفی دارد . روشی که برای انجام آن انتخاب می شود ، به مدل و جنس موها بستگی دارد .

 

کراتینه مو چگونه انجام می شوند
آموزش مراحل کراتینه مو

کراتینه مو چگونه انجام می شود ؟

در این بخش قصد داریم تا یکی از روش های کراتینه مو را به شما آموزش دهیم . پس با ما همراه باشید .

 

  1. محلول کراتینه مو باید قابل اطمینان بوده و کیفیت بالایی داشته باشد . بنابراین از برندهای معتبر برای مواد صاف کننده ی مو استفاده کنید .
  2. موهای خود را با شامپوی مخصوص کراتینه مو یا یک شامپوی بچه چند بار بشویید تا کاملا تمیز شود . تمیز شدن موها در این مرحله بسیار اهمیت دارد ، چون بعد از کراتینه مو تا سه روز نباید موهای خود را بشویید .
  3. اگر موهای شما آسیب دیده و قصد دارید آنها را مجددا احیا کنید . با استفاده از سشوار موهای خود را کاملا خشک کنید . ولی اگر می خواهید موهای خود را به روش برزیلی کراتینه کنید . موها باید کمی نم داشته باشند . یعنی حدود 80 الی 90 درصد از موهای شما باید خشک باشد .
  4. در این مرحله موها به 4 الی 8 قسمت تقسیم می شوند . این تقسیم بندی به حجم موها بستگی دارد . در صورت زیاد بودن حجم ، موها را به قسمت های بیشتری تقسیم کنید .
  5. اکنون وقت آن رسیده است که محلول کراتینه را در ظرف مناسبی ریخته و با استفاده از یک شانه آن را به 1.5 سانتیمتر مانده به ریشه های مو بزنید . مقدار محلولی که هر دفعه روی موها می زنید ، نباید خیلی زیاد باشد . همین که موها را مرطوب کرده و پوشش دهد کافی است . بعد از این که تمام موها به محلول کراتینه آغشته شد ، باید مدتی صبر کنید تا محلول روی موها تاثیر بگذارد . اگر موهای معمولی دارید ، 20 الی 30 دقیقه منتظر بمانید و اگر موهای زبر و فری دارید ، 40 الی 50 دقیقه منتظر بمانید . در حالی که این مدت زمان را سپری می کنید ، هر 10 دقیقه موها را در جهت بالا به پایین شانه زده و بعد با یک کلاه نایلونی آن را بپوشانید . این کار باعث می شود که در پایان کار نتیجه ی بهتری بگیرید .
  6. بعد از این که مدت زمان لازم سپری شد ، بدون شستشوی موها آنها را با استفاده از سشوار خشک کنید . در این مرحله هرگز نباید موها را بشویید . مگر این که در دستور العمل محلول کراتینه ذکر شده باشد . 
  7. بعد از این که موها را کاملا خشک کردید . اتوی مو را روشن کرده و آن را روی 400 تا 450 درجه قرار دهید و موها را صاف کنید . هنگام اتو کردن دسته ای از موها را اتو می کنید نباید حجم زیادی داشته باشد . هر دسته از موها را 7 الی 8 بار اتو کنید . بعد از این که کار به پایان رسید ، هرگز موها را خیس نکنید .

 

بررسی نکات مهم بعد از کراتینه مو
نکات مهم بعد از کراتینه مو

نکاتی که بعد از کراتیه مو باید به آن توجه داشته باشید

  1. تا 48 ساعت از هیچ نوع گیره یا گلسر استفاده نکنید .
  2. تا سه روز نباید موهای خود را بشویید .
  3. برای شستن موها از شامپوهایی که در ترکیبات خود سولفات ندارند ، استفاده کنید .
  4. هر دفعه که به حمام می روید ، موهای خود را به آرامی بشویید و آنها را بیش از حد ماساژ یا فشار ندهید .
  5. هر دفعه که می خواهید موهای خود را خشک کنید ، سشوار را روی دمای پایین تنظیم کنید . این کار ماندگاری کراتینه مو را بالا می برد .

 

نرم شدن موها بدون کراتینه

علاوه بر روش شیمایی استفاده از محلول ها و مواد کراتینه برای صاف و براق نمودن موها می توان از برخی روشهای جایگزین وسنتی نیز برای این کار استفاده کرد. از جمله داشتن یک رژیم غذایی مناسب دارای پروتئین و ویتامین و مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ می تواند بسیار مفید باشد. می تواند برای نرم شدن مو از ماسک مو خانگی که در ساخت آنها از  روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون  استفاده شده باشد بسیار به نرم شدن موها کمک خواهد نمود.

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. ایا کراتینه مو عوارض دارد؟

    در موادی که برای کراتینه مو استفاده می شود فرمالدهید وجود دارد که هم سرطانزا است و تنفس آن، برای سلامتی شخص و اطرافیان مضر است.
  2. آیا موهای رنگ شده را می توان کراتینه کرد؟

    بله. موهای رنگ شده را می توان کراتینه کرد بدون اینکه مشکلی پیش بیاید
  3. آیا زنان باردار می توانند موهای خود را کراتینه کنند؟

    خیر. با توجه به عوارضی که مواد کراتینه برای سلامتی افراد دارد انجام آن برای زنان باردار می تواند برای مادر و جنین خطرناک باشد
  4. کارتینه را می توانم در منزل انجام دهم؟

    بله. می توانید یک محصول خوب و باکیفیت بخرید و با کمک یکی از اعضای خانواده آن را در منزل انجام دهید
  5. آیا کراتینه به بافت موها آسیب می رساند؟

    علیرغم مضراتی که کراتینه کردن می تواند برای سلامتی فرد و اطرافیان داشته باشد نسبت به روشهای دیگر صاف کردن مو بهتر است به بافت مو آسیبی نمی رساند و موها پس از چند ماه به حالت اولیه خود بازمی گردند.
مطلب مفید بود؟
2
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی