تهران

راههای درمان خانگی ریزش مو

روش های درمان خانگی ریزش موی سر
با توجه به عوارضی که مواد شیمیایی برای بدن دارند تمایل مردم به استفاده از مواد طبیعی برای رفع مشکلاتشان بیشتر شده است. درمان خانگی ریزش مو نیز امروزه بسیار رایج شده است؛ البته نحوه استفاده صحیح از مواد طبیعی مهم می باشد. با تیجور همراه باشید تا راه های درمان خانگی ریزش مو را در اختیارتان قرار دهد.

درمان ریزش مو با روش های مختلفی انجام می گیرد اما از دیرباز استفاده از روش های خانگی برای حل مشکلات جسمی و کسب سلامتی بسیار رایج بوده است. درمان خانگی ریزش مو نیز در بین خانم ها و آقایانی که با این مشکل مواجه می شوند جزء نخستین روش ها می باشد. بدون شک اکثر راه های خانگی که با مواد کاملا طبیعی انجام می شوند عوارض و مشکلات جبران ناپذیری برای شخص به وجود نمی آورند و برای سلامتی خطری ندارند. در این مقاله قصد داریم  راه های درمان خانگی ریزش مو را برایتان شرح دهیم.

راه های درمان خانگی ریزش موی سر 

معمولا درمان خانگی ریزش موی سر علاوه بر این که آسیب جدی به شخص وارد نمی کند؛ بلکه از لحاظ هزینه برای بیمار بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. در میان گیاهان و مواد طبیعی مواردی موجود است که برای محافظت از پوست و مو از قدرت بالایی برخوردار می باشند. راه های درمان خانگی ریزش موی سر بسیار گسترده می باشند؛ در این میان می توان به درمان ریزش مو با حنا، درمان ریزش مو با آب پیاز، درمان ریزش مو با عسل و مواردی از این قبیل اشاره نمود؛ که در ادامه به طور مختصر به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

درمان خانگی ریزش مو
درمان ریزش مو با آب پیاز و عسل

در مان ریزش مو با آب پیاز

 آب پیاز با توجه به اینکه حاوی مواد معدنی مختلفی از قبیل گوگرد و فسفر است از توانایی بالایی برای رفع مشکل ریزش مو بهره مند می باشد. درمان ریزش مو با آب پیاز به روش های مختلفی صورت می گیرد علاوه بر اینکه می توان آب پیاز را به تنهایی با کمک یک پد به سطح پوست سر مالید؛ استفاده از آن به صورت ترکیب با مواد طبیعی دیگر نیز تاثیرگذار است. ترکیب آب پیاز با سیر؛ آب پیاز با تخم مرغ، آب پیاز با روغن زیتون و استفاده از آن ها قبل از استحمام بدون شک برای حل این معضل موثر می باشد اما در ادامه قصد داریم به ترکیب معجزه آسایی برای رفع ریزش مو اشاره کنیم. درمان ریزش مو با آب پیاز و عسل یک روش موثر خانگی است که به این صورت انجام می گیرد؛ آب یک پیاز کامل را به همراه دو قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید و هفته ای سه مرتبه ریشه مو و پوست سرتان را با این ماسک ماساژ دهید سپس با آب ولرم شستشو داده و به آرامی بدون استفاده از سشوار خشک کنید. لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه بهتر باید اجازه دهید این ترکیب هر بار به مدت یک ساعت بر روی موها و پوست سرتان باقی بماند. 

درمان خانگی ریزش مو
درمان ریزش مو با حنا

درمان ریزش مو با حنا

حنا از زمان های قدیم جزء گیاهان موثر در رشد و درمان ریزش مو به حساب آمده است. حنا قابلیت آبرسانی مو، تنظیم سطح PH مو و جلوگیری از شوره سر را دارد که با توجه به این موارد یک ماده بسیار مفید برای مراقبت از مو می باشد. برای درمان ریزش مو با حنا می توانید پودر حنا را در آب خیس نموده و به مقدار مورد نیازتان بر روی پوست سرتان بمالید؛ پس از چند ساعت موهای آغشته به حنا را با آب ولرم به خوبی شست و شو دهید اما همه چیز به این یک روش ختم نمی شود و برای کسب نتایج بهتر می توانید از ترکیب حنا با گیاهان و مواد طبیعی دیگر استفاده نمایید؛ که در ادامه به توضیح چند نمونه خواهیم پرداخت:

  • درمان ریزش مو با حنا و بابونه: بابونه یکی از گیاهان درمانی است که ترکیب آن با حنا برای درمان ریزش مو مثمر ثمر است. برای تهیه این ترکیب معجزه گر کافی است با توجه به حجم موهایتان مقداری بابونه به مدت نیم ساعت در آب بجوشانید سپس جوشانده را از صافی عبور دهید؛ پس از این مرحله پودر حنا را با جوشانده بابونه ترکیب کنید تا به صورت خمیر مناسبی درآید. ترکیب حنا و بابونه را به طور یک دست بر تمامی قسمت های پوست سرتان قرار داده و به آرامی موها و پوست سرتان را ماساژ دهید. بهتر است ماسک بابونه و حنا به مدت دو الی چهار ساعت بر روی سرتان باقی بماند سپس با آب ولرم شستشو دهید.
درمان خانگی ریزش مو
درمان ریزش مو با حنا و بابونه
  • درمان ریزش مو با حنا و مورد: یکی دیگر از ترکیبات مناسب درمان ریزش مو با استفاده از مورد و حنا انجام می گیرد، البته برای کسب نتیجه بهتر می توانید مقداری سدر نیز به این ترکیب اضافه کنید. ابتدا به میزان 150 گرم ترکیب مساوی سدر و مورد تهیه کنید سپس حنا را به مقدار 50 گرم به این ترکیب اضافه کنید و یک خمیر مناسب با افزودن آب تهیه کنید. به شکل یک دست ماسک سدر، مورد و حنا را به موها و پوست سرتان بمالید و اجازه دهید حدود سه ساعت روی سرتان باقی بماند سپس با آب ولرم موهایتان را شست و شو دهید. 
درمان خانگی ریزش مو
درمان ریزش مو با حنا و مورد

البته از نکات قابل ذکر درباره استفاده از حنا می توان به رنگ پذیری موها اشاره نمود؛ اگر تمایلی به تغییر رنگ موهایتان ندارید بهتر است درمان ریزش مو با حنای بی رنگ را انجام دهید و دقت کنید تاثیر حنای رنگی و بی رنگ به یک میزان است و در نتیجه مورد نظر شما خللی ایجاد نمی شود. در پایان امیدواریم که نکات ذکر شده مفید واقع گردد و با ارائه نظرات سازنده، ما و گروه تیجور را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید.

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی