تهران

جدیدترین روش درمان ریزش موی ارثی

درمان ریزش موی ارثی
یکی از دلایل شایع ریز مو ، ریزش موی ارثی است . جالب است بدانید کچلی ارثی نوعی بیماری محسوب نمی شود ، بلکه عارضه طبیعی است که به خاطر ژنتیک ، تغییر میزان هورمون و فرایند افزایش سن به وجود می آید. در این بخش درباره علائم و روش درمان ریزش موی ارثی بیشتر توضیح می دهیم .

ریزش موی ارثی

اغلب مردان و زنان از یک سنی به بعد (معمولا از 20 یا 30 سالگی) به ریزش مو مبتلا می شوند . بیشتر زنان به خاطر یائسگی و مردان به خاطر طاسی الگوی مردانه به ریزش مو دچار می شوند . اما افرادی که به دلایل ارثی به ریزش مو دچار می شوند چه کاری باید انجام دهند ؟ آیا درمان ریزش موی ارثی امکان پذیر است ؟ جدیدترین درمان ریزش موی ارثی چیست ؟ در ادامه این مطلب از سایت تیجور به این سوالات پاسخ می دهیم .


با توجه به گفته محققان در می یابیم که ریزش موی ارثی به علت تغییر هورمون مردانه تستوسترون اتفاق می افتد. در نتیجه فرایند طبیعی رشد موها با تغییراتی مواجه می شود و به تدریج موها نازک ، ضعیف و کوتاه می شوند . تا این که در برخی از نواحی سر رشد موها کاملا متوقف می گردد . برخی از مردم بر این باورند که فرزندان عارضه طاسی را از خانواده سمت مادری خود به ارث می برند . در حالی این گونه نیست . پدر و مادر هر دو نقش مهمی در به وجود آمدن این وضعیت ایفا می کنند .

 

آشنایی با علائم ریزش موی ارثی
علائم ریزش موی ارثی

آشنایی با علائم ریزش موی ارثی

اگر ریزش مو به خاطر دلایل ارثی باشد ، در ابتدا تارهای مو نازک می شوند و تا بخش های پوست سر پیش می روند . به طور میانگین همه افراد روزی 100 تار موی خود را از دست می دهند . اگر شاهده ریزش ناگهانی موها روی بالشت ، موقع استحمام و موقع شانه کردن هستید باید علت آن را بیابید .


الگوی ریزش مو در مردان به این صورت است که از تاج سر شروع شده و به شکل حرف انگلیسی M پیش می رود یا فقط موهای نواحی پشت و کنار سر آنها باقی می ماند و سایر موها می ریزند . الگوی ریزش مو در زنان هم به این صورت است که موهای نواحی وسط و بالای سر شروع به ریزش می کنند . اما در کل ریزش موها گسترده و پنهان می باشد . اگر موهای ناحیه ای از سر به طور کامل بریزند ، این امر کاملا غیر عادی است و احتمالا دلیل دیگری مثل ابتلا به عفونت قارچی ، آلوپسی آریاتا و نظیر آنها دارد .

 

نحوه تشخیص ریزش موی ارثی
تشخیص ریزش موی ارثی

نحوه تشخیص ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از روی سابقه و الگوی ریزش مو در خانواده قابل تشخیص است و بیشتر افراد نیاز به انجام آزمایش دیگری برای تشخیص ندارند . متاسفانه این نوع ریزش مو دائمی می باشد .


نحوه جلوگیری از ریزش موی ارثی

از راه حل های کاهش ریزش موی ارثی می توان به استفاده از فیناستراید (Propecia) و مینوکسیدیل (minoxidil Rogaine) اشاره کرد . کاهش ریزش مو به کمک فیناستراید تنها برای مردان مورد استفاده قرار می گیرد . اما کاهش ریزش مو به کمک مینوکسیدیل برای هر دو گروه یعنی مردان و زنان قابل استفاده است . در صورت انتخاب این روش ها ، درمان باید به صورت نامحدود ادامه یابد تا موثر واقع شوند .


راه های درمان ریزش موی ارثی

کاهش ریزش مو به کمک فیناستراید و مینوکسیدیل و رشد مجدد موها نتیجه موفقیت آمیز یکسانی برای همه افراد ندارند . به همین دلیل این روش درمان برای همه افراد قابل پیش بینی نیست . با این وجود روش های درمانی دیگری مانند انواع جراحی ها نیز هستند که آنها را برای شما شرح می دهیم .


روش فلپ مو

در این روش یک نوار پوستی از یک ناحیه کم اهمیت که رشد موهای آن نیز خوب است برداشته شده و به یک ناحیه مهم منتقل می گردد .


روش کاهش پوست سر

این روش نوعی جراحی است که در آن برای کاهش میزان نقطه طاسی نواری از پوست سر برداشته می شود .


روش کاشت مو

روش کاشت مو به عنوان بهترین راه حل جهت درمان ریزش موی ارثی شناخته می شود . در این روش گرافت های موی ناحیه ای از سر (معمولا موهای پشت سر) به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شوند و به نقطه یا ناحیه طاسی انتقال می یابند و پیوند زده می شوند .

 

در موارد زیر حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کنید چون ممکن است ریزش مو بخاطر دلایل ارثی نباشد و علت دیگری داشته باشد :

  • ریزش مو که با کک همراه است .
  • زمانی که موهای ناحیه ای از سر به طور ناگهانی می ریزند .
  • زمانی که در ناحیه ریزش مو هر گونه پوسته پوسته شدن ، زخم یا قرمزی مشاهده می شود .

 

علت ریزش مو در زنان جوان
ریزش مو در زنان جوان

علت ریزش مو در زنان جوان

یکی از علت های ریزش مو در زنان در سنین کمتر از 30 سال ، بالا بودن میزان تستوسترون است. از علائم بالا بودن سطح تستوسترون می توان به آکنه ، کلفت شدن صدا ، غیر طبیعی بودن دوره قاعدگی ، رشد غیر عادی مو در نواحی صورت و سینه و ریزش مو به صورت الگوی مردانه اشاره کرد .

در ابتدای این بخش از سایت تیجور درباره ریزش موی ارثی صحبت کردیم . سپس علائم ریزش موی ارثی را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین راه های درمان ریزش موی ارثی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم . امیدواریم مطالب این بخش مورد پسند شما قرار گرفته باشد و بتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی