تهران

موارد ریزش مو شدید

ریزش مو شدید
مو عضوی از بدن انسان است که از مواد پروتئینی موجود در بدن ساخته می شود و نیاز به مراقبت دارد . از طرفی برخی افراد به دلایل مختلفی به ریزش موی شدیدی دچار می شوند که باید دید این ریزش مو شدید نشانه چیست و چگونه می توان آن را به بهترین نحوه درمان کرد .

ریزش مو شدید

مو عضوی از بدن است که از پروتئین ساخته می شود . از این رو یکی از دلایل ریزش مو می تواند کمبود میزان پروتئین موجود در بدن انسان باشد . همه افراد عم از زن و مرد ممکن است در هر سنی به ریزش مو مبتلا شوند . این مشکل زمانی پیش می آید که فولیکول های مو ضعیف شده و پوست سر آسیب دیده باشد . بنابراین نیاز است علت ریزش مو با دقت بررسی شود و دید که ریزش مو شدید نشانه چیست ؟!


با توجه به گفته "استپ تو هلث" در می یابیم که ریزش مو روزانه 90 الی 100 تار مو طبیعی می باشد . چنان چه ریزش مو به صورت روزانه بیشتر از این مقدار باشد ، موهای فرد کم پشت می شود تا این که کاملا واضح به نظر می رسد . به شما توصیه می کنیم در همان مراحل اولیه از شروع ریزش مو به پزشک متخصص مراجعه کنید و علت آن را بیابید و طبق تشخیص پزشک بهترین راه درمان را دنبال کنید تا با مشکلات جدی تری مواجه نشوید .

 

ریزش مو شدید به خاطر کمبود ویتامین
ریزش مو شدید به خاطر کمبود ویتامین

ریزش مو شدید به خاطر کمبود ویتامین

همان طور که در ابتدا هم گفته شد مو از پروتئین ساخته می شود . بنابراین یکی از دلایل ریزش مو می تواند کمبود میزان پروتئین در بدن باشد . کمبود میزان پروتئین باعث می شود که بدن مقدار پروتئین باقی مانده را نگه دارد . بنابراین فولیکول های مو ضعیف می شوند و رشد موها رفته رفته متوقف می گردد . شما می توانید پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن را با خوردن خوراکی هایی مثل محصولات لبنی ، گوشت بدون چربی ، مغزهای خوراکی ، تخم مرغ ، حبوبات ، دانه های خوراکی ، آووکادو و میوه های خشک تامین کنید .

 

ریزش مو شدید به خاطر استفاده از مواد شیمیایی
ریزش مو شدید به خاطر استفاده از مواد شیمیایی

ریزش مو شدید به خاطر استفاده از مواد شیمیایی

استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و آرایشی مانند انواع رنگ موها ، مواد دکلره ، شامپوها ، نرم کننده ها و ... به موهای شما آسیب می زنند . این مواد موهای شما را خشک ، ضعیف و شکننده می کنند و در نهایت باعث ریزش موهای شما می شوند . بنابراین استفاده از مواد شیمیایی و آرایشی را به حداقل برسانید و سعی کنید از محصولات و ماسک های طبیعی و سالم استفاده کنید .

 

ریزش مو شدید به خاطر مشکلات تیروئید
ریزش مو شدید به خاطر مشکلات تیروئید

ریزش مو شدید به خاطر مشکلات تیروئید

کم کاری و پرکاری تیروئید باعث تغییرات هورمون های بدن شده و در نتیجه ریزش موها را به دنبال دارد . در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با انجام آزمایش خون میزان تغییرات هورمون های شما بررسی شود و باید تحت درمان قرار بگیرید .


ریزش مو شدید به خاطر عوامل ارثی

یکی از دلایل ریزش شدید مو می تواند مسائل ژنتیکی باشد که از سن 20 سالگی به بعد میزان ریزش مو شدیدتر می شود و دشوارترین راه درمان را دارد . در چنین حالتی باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین روش درمان برای شما در نظر گرفته شود .


ریزش مو شدید به خاطر کم خونی

آهن نقش تولید گلبول های قرمز خون را در بدن دارد . از طرفی کمبود آهن در بدن باعث می شود افراد به کم خونی مبتلا شوند . در چنین حالتی هموگلوبین موجود در بدن کاهش می یابد و عمل انتقال اکسیژن بین سلول ها به خوبی انجام نمی شود و باعث می شود ریزش مو پیدا کنید . پس برای رفع این مشکل باید مواد غذایی سرشار از آهن مصرف کنید و زیر نظر یک پزشک متخصص تحت درمان قرار بگیرید .


ریزش مو شدید به خاطر ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا می شوند . با تغییرات هورمونی شدیدی مواجه می گردند . این بیماری به مو و پوست شما آسیب می رساند و باعث ناباروری زنان می شود . بنابراین باید زیر نظر یک پزشک متخصص تحت درمان قرار بگیرند .

 

ریزش مو شدید به خاطر استرس
ریزش مو شدید به خاطر استرس

ریزش مو شدید به خاطر استرس

استرس یکی از شایع ترین دلایلی است که باعث ریزش موها می شود . برای این منظور شما باید تمرینات و ورزش هایی را که به شما آرامش می دهند دنبال کنید و مرتبا آنها را انجام دهید . تا آسیب های حاصل از استرس را به حداقل برسانید .


ریزش موی شدید در دروان بارداری و بعد از زایمان

برخی از مادران در دوران باداری خود به مقدار کمی ریزش مو دچار می شوند . بهتر است بدانید که این ریزش مو موقتی است . اما چنان چه با ریزش مو شدید در بارداری مواجه هستید ، باید با پزشک متخصص خود در این باره مشورت کنید .


بعد از زایمان هورمون استروژن در تلاش است که به سطح نرمال خود برگردد . به همین دلیل مادران بعد از زایمان نیز به ریزش مو مبتلا می شوند و این امر کاملا طبیعی است . اما چنان چه با ریزش مو شدید بعد از زایمان نیز مواجه هستید ، بهتر است با پزشک متخصص خود در این باره مشورت کنید .

 

در این بخش از سایت تیجور درباره علت های ریزش مو شدید صحبت کردیم و بهترین راه حل ها را ارائه دادیم . امیدواریم خواندن مطالب این بخش مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی