تهران

معرفی قرص ضد ریزش مو و شامپوی جلوگیری از ریزش مو

شامپوی ضد ریزش مو
مصرف انواع داروی ریزش مو جزء دغدغه افرادی است که با این مشکل مواجه می شوند. تیجور در این مقاله قصد دارد اطلاعاتی را در زمینه مصرف قرص ضد ریزش مو و شامپو جلوگیری از ریزش مو در اختیارتان قرار دهد. از جمله قرص های ضد ریزش مو که در این مقاله بررسی می شوند قرص جلوگیری از ریزش مو اکوفن می باشد.

ریزش مو یکی از مشکلات افراد مختلف می باشد که زیبایی ظاهری را در زنان و مردان به میزان زیادی کاهش می دهد. بدون شک دلایل متعددی برای انواع ریزش مو وجود دارد که با شناخت آن ها درمان نیز راحت تر انجام می گیرد. یکی از روش های درمانی استفاده از ژل، شامپو، قطره و قرص هایی می باشد که توسط پزشک متخصص به عنوان انواع داروی ریزش مو تجویز می گردند. در این مقاله قصد داریم به طور خلاصه به معرفی قرص جلوگیری از ریزش مو و توضیحاتی درباره مصرف شامپو ضد ریزش مو بپردازیم.

انواع داروی ریزش مو
قرص جلوگیری از ریزش مو

انواع قرص جلوگیری از ریزش مو

استفاده از انواع داروی ریزش مو امروزه جزء بهترین روش های مقابله با این مشکل می باشد، که یکی از روش های درمانی برای حل مشکل ریزش مو، استفاده از قرص ضد ریزش مو است. قرص ریزش مو با انواع برند در بازار موجود می باشد که به طور خلاصه در زیر به چند نوع از قرص های ریزش موی پرمصرف اشاره می کنیم:

  1. قرص اکوفن
  2. قرص فیناستراید
  3. قرص هیربرست
  4. قرص هیرویت

در این میان بعضی از داروها با توجه به مواد به کار رفته در تولیدشان مختص زنان و مردان می باشند برای نمونه قرص فیناستراید به عنوان قرص ضد ریزش مو مردانه روانه بازار شده است. در ادامه قصد داریم به معرفی یکی از پر مصرف ترین قرص های ضد ریزش مو بپردازیم، قرص اکوفان که از نظر مصرف کنندگان بهترین قرص ضد ریزش مو است دارای خواص منحصر به فردی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
همان طور که در قسمت قبل ذکر شد، یکی از بهترین قرص های جلوگیری از ریزش موی مردان فیناستراید می باشد که با توجه به عوارض هایی که بر روی زنان حامله دارد در دوران بارداری و پیش از آن زنان باید از مصرف این قرص پرهیز نمایند. متاسفانه برخی از افراد به تاثیر قرص ضد بارداری برای ریزش مو مردان اشاره می کنند که با توجه به تحقیقاتی که در این مورد صورت گرفته قرص ال دی به عنوان قرص جلوگیری از ریزش مو مردان محسوب نمی شود. نتیجه می گیریم برای استفاده از قرص ضد ریزش مو . به طور کلی داروی ریزش مو با مشورت پزشک ابتدا دلیل ریزش مو را بیابیم سپس داروی مرتبط با آن را مصرف کنیم.

قرص ضد ریزش مو
قرص ریزش مو اکوفن

درمان ریزش مو با قرص اکوفن

قرص ریزش مو اکوفن حاوی ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل B5، B6، B8، PP، زینک، منیزیم و ... می باشد که این مواد جهت استحکام مو، رشد مو و جلوگیری از ریزش مو موثر می باشند. درمان ریزش مو با قرص اکوفن که یک مکمل غذای است باید تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد و قطع آن نیز با تایید پزشک باشد. لازم به ذکر است که طبق ادعای محققین مصرف قرص اکوفن برای درمان ریزش مو اختلال و عوراضی برای سلامت افراد ندارد و تا کنون مشکلی برای مصرف کنندگان به وجود نیاورده است. با توجه به کیفیت بالایی که قرص اکوفن دارد به عنوان قرص جلوگیری از ریزش مو در رژیم لاغری، قرص جلوگیری از ریزش مو ارثی و سکه ای به حساب می آید. لازم به ذکر است اشکال مختلفی از اکوفن به صورت شامپوی ضد ریزش مو اکوفن در بازار موجود می باشد.

شامپو ضد ریزش مو
شامپو ضد ریزش مو سریتا

معرفی انواع شامپو ضد ریزش مو

یکی دیگر از روش های مبارزه با ریزش مو استفاده از شامپو ضد ریزش مو می باشد، لازم به ذکر است که شامپو ضد ریزش مو علاوه بر پاکیزگی موها به طور ویژه به عنوان داروی ریزش مو تولید می شود. در ادامه قصد داریم به معرفی چند برند از شامپو ضد ریزش مو اشاره کنیم:

  • شامپو ضد ریزش مو ایوروشه: ایو روشه شامپوهایی با رایحه های مختلف برای جلوگیری از ریزش مو تولید می کند که دارای پروتئین بالا می باشند و از نظر مصرف کنندگان تاثیر به سزایی در حل این مشکل دارد.
  • شامپو ضد ریزش مو فولیکا: فولیکا برای درمان ریزش مو شامپوهای مختلفی تولید می کند. از این برند می توان به شامپو ضد ریزش مو چرب، خشک و معمولی اشاره نمود زیرا فولیکا به جنس مو اهمیت می دهد و متناسب با نیاز مو از مواد معدنی و ویتامین ها برای تولید محصولاتش استفاده می کند.
  • شامپو ضد ریزش مو سریتا: سریتا یکی دیگر از برندهای تولید کننده شامپو برای جلوگیری از ریزش مو می باشد، که در تولید شامپوهایش از کافئین، پرومین، جوانه گندم و ... استفاده می کند. 
شامپو ضد ریزش مو
انواع شامپو ضد ریزش مو

علاوه بر موارد ذکر شده برای جلوگیری از ریزش مو ارثی از شامپوهای مخصوصی استفاده می شود که نقش تاثیرگذاری در محافظت از پیاز مو ایفا می کنند. معمولا شامپو ضد ریزش مو ارثی با تولید DHT مبارزه می کند و از ریزش مو جلوگیری می شود. از طرفی بسیاری از افراد به استفاده از شامپو گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو تمایل نشان می دهند، در ساخت شامپو گیاهی معمولا از موادی مانند حنا، سیر، سدر و ... استفاده می شود که در رشد مو و استحکام ریشه مو موثر می باشند. در کنار این موارد شامپوهای تخصصی تری از قبیل شامپو بچه برای جلوگیری از ریزش مو، شامپو مخصوص جلوگیری از ریزش مو آقایان و ... نیز تولید می شود. در انتها امیدواریم موارد مورد نیاز جهت محافطت از موهایتان را ذکر نموده باشیم و فراموش نکنیم برای مصرف داروی ریزش مو از قبیل قرص و شامپو به نظر پزشک متخصص اهمیت دهیم. از شما خواهشمندیم در صورت لزوم انتقادات و پیشنهادتان را در قالب نظرات پایین این مقاله درج نمایید. 
 

مطلب مفید بود؟
3
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی