تهران

راه های درمان ریزش مو در طب سنتی

درمان ریزش موی سر
ریزش مو به دلایل مختلفی رخ می دهد، راه های درمان ریزش مو در طب سنتی بین مردم بسیار پرطرفدار می باشد. با ما همراه باشید چون در این مقاله قصد داریم برای ریزش مو هورمونی، ارثی، مردانه و زنانه راهکارهایی از روش های درمانی طب سنتی جهت درمان ذکر کنیم.

یکی از راه های درمان مشکلات جسمی استفاده از طب سنتی می باشد. طب سنتی در زمینه مقابله با ریزش مو نیز راهکارهای مفیدی ارائه داده است. راه های درمان ریزش مو در طب سنتی با اصول و روش مخصوص به خود صورت می گیرد و باید ابتدا مراحلی طی شود تا بر اساس مزاج و طبع شخص داروی مناسب جهت درمان ریزش مو در طب سنتی تجویز گردد. در ادامه به مراحل درمان این مشکل در طب سنتی اشاره می کنیم.

درمان ریزش مو با طب سنتی
درمان ریزش مو با طب سنتی

درمان ریزش مو در طب سنتی

جهت درمان ریزش مو در طب سنتی در ابتدا باید بر اساس مزاج شناسی طبع شخص و طبع سر را مشخص کنیم و پس از این مرحله باید دلیل ریزش مو تعیین گردد، سپس بر اساس نوع ریزش مو درمان ریزش موی سر در طب سنتی انجام می گیرد. در ادامه روش های درمان ریزش مو برای دلایل مختلف این مشکل را شرح می دهیم:

  • درمان ریزش مو ارثی در طب سنتی: ریزش مو ارثی در بین زنان و مردان اتفاق می افتد و برای درمان آن علاوه بر روش های پزشکی مدرن می توان به طب سنتی مراجعه نمود. برای درمان ریزش موی ارثی در طب سنتی می توان از چند روش به شرح زیر استفاده کرد.
  1.  تخم شنبلیله را به مقدار یک لیوان در یک کاسه آب بریزید و پس از یک شبانه روز با مخلوط کن تخم ها را کاملا مخلوط کنید و به طور یک دست بر پوست سرتان بمالید؛ پس از چهل دقیقه سرتان را بشویید.
  2. استفاده از آب پیاز نیز یکی دیگر از روش های درمان ریزش موی ارثی در طب سنتی می باشد. پیاز خام را رنده کنید و آب آن را بر روی پوست سرتان بمالید و پس از نیم ساعت شست و شو دهید، در هفته دو بار از این روش برای حل مشکل ریزش موی ارثی استفاده کنید.
  • درمان ریزش مو هورمونی در طب سنتی: ریزش مو هورمونی نیز یکی دیگر از انواع ریزش مو است که طب سنتی برای آن راهکارهایی ارائه داده است. برای حل این مشکل باید از ترکیب رزماری، اسطوخودوس و سدر استفاده نمود، علاوه بر این می توان از ماساژ موها با زرده روغن تخم مرغ برای تقویت مو و حل این مشکل استفاده کرد.
درمان ریزش مو با روغن زیتون
درمان ریزش مو با روغن زیتون

درمان ریزش مو با روغن زیتون

یکی دیگر از موادی که برای درمان ریزش مو در طب سنتی استفاده می شود روغن زیتون می باشد، اگر از افرادی که این مشکل را دارند بپرسید، بدون شک از درمان ریزش موی شدید با روغن زیتون سخن می گویند. علاوه بر استفاده جداگانه از این روغن معجزه آسا می توان از ترکیبش با دیگر مواد نیز استفاده نمود که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

  1. درمان ریزش مو با روغن زیتون و سیر: یک حبه سیر را به برش های کوچکتر تقسیم کنید و روی سرتان بمالید به حدی که آب سیر بر روی پوست سرتان پخش شود، پس از نیم ساعت پوست سرتان را با روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از سه ساعت موهایتان را با آب ولرم شست و شو دهید.
  2. درمان ریزش مو با روغن زیتون و عسل: برای این روش کافی است یک قاشق غداخوری عسل ارگانیک را با دو قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن بادام تلخ ترکیب کنید و نیم ساعت قبل از حمام با این ماسک پوست سرتان را ماساژ دهید؛ سپس با آب ولرم بشویید.
  3. درمان ریزش مو با روغن زیتون و پیاز: یکی از روش های درمان ریزش موی سر با روغن زیتون ترکیب آن با پیاز است، برای تهیه این ماسک یک عدد پیاز را رنده کنید و آب آن را با دو قاشق چای خوری عسل و مقداری از ترکیب روغن نارگیل، کنجد و رزماری مخلوط کنید، سپس ترکیب موجود را به طور یک دست بر سطح مو و پوست سرتان پخش کنید و اجازه دهید به مدت دو الی سه ساعت بر روی سرتان باقی بماند سپس با آب ولرم و شامپوی ملایم شست و شو دهید.
درمان ریزش مو
درمان ریزش مو با روغن زیتون و پیاز

درمان ریزش موی مردان با طب سنتی

یکی از روش های درمان ریزش موی مردان با طب سنتی انجام حجامت می باشد که باید سالی یک الی دو بار در فصل بهار صورت گیرد. و یکی دیگر از روش ها، تحریک پوست سر با ماساژ درمانی می باشد، با این روش جریان خون پوست سر روان شده و ریشه مو را جهت رشد بیشتر تحریک می کند.

درمان ریزش موی زنان با طب سنتی

برای درمان ریزش موی زنان با طب سنتی می توانید شبی یک لیوان عرق رازیانه با عسل میل نمایید. اما دقت کنید که در زمان بارداری و عادت ماهیانه مصرف این نوشیدنی خطرناک است. از دیگر روش های طب سنتی می توان به مالش دادن سر با روغن سیاهدانه یا روغن کنجد اشاره نمود. 
در انتها امیدواریم نکاتی که در رابطه با درمان ریزش مو با طب سنتی در این مقاله آورده ایم مفید واقع شود و مانند گذشته تیم تیجور را از نظرات مفیدتان بهره مند سازید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی