تهران

لیزر موهای زائد

نکته های قبل از لیزر
با توجه به فراگیر شدن استفاده از لیزر ها برای رفع موهای زائد بدن و نیاز به داشتن اطلاعات در مورد آن ها، ما این مقاله از تیجور را برای شما گردآوری کرده ایم. همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد بدن

هیچکدام از ما موهای زائد و مزاحمی که در بدن می رویند و باعث کاهش زیبایی می شوند را دوست نداریم و به دنبال روشی برای رفع دائمی آن ها هستیم. تا به امروز هیچ روشی بهتر و دائمی تر از لیزر درمانی شناخته نشده است و تقریبا اکثر ما تا حدودی با آن و فوایدش آشنا هستیم. در ادامه بیشتر درباره لیزر موهای زائد و نکات مربوط به آن برای تان خواهیم گفت.

لیزر درمانی
لیزر موهای زائد بدن

باید خاطر نشان کرد که لیزر درمانی همیشه و برای همه ی نقاط بدن هم مفید نبوده و نباید در قسمت هایی از بدن مانند اطراف چشم ها استفاده شوند چرا که می تواند باعث بروز مشکلات جدی شود. همچنین اگر شما پوست تان را برنزه کرده اید، بهتر است تا مدتی از لیزر درمانی خودداری کنید چرا که امکان سوختگی بدن در افرادی با رنگ پوست بدن تیره بیشتر است.

لیزر درمانی یک پروسه ی طولانی مدت می باشد و باید حتما توسط یک فرد متخصص انجام شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نشود. طول مدت زمان رفع موهای زائد با لیزر، بستگی به نوع لیزر و نوع پوست و موی شما دارد که هر چقدر موهای زائد کلفت تر و ضخیم تر باشند، درمان طولانی تر خواهد بود.

لیزر یک روش بی خطر می باشد و تا به حال مشکل خاصی در اثر استفاده از آن گزارش نشده است. اما بهتر است که لیزر درمانی در دوران حاملگی انجام نشود و تا زمان شیردهی به تعویق بیفتد. همچنین گزارشاتی مبنی بر انتقال بیماری های واگیر دار پوست مثل زگیل هم از طریق لیزر گزارش شده است که برای پیشگیری از آن بهتر است که اگر به چنین ویروس ها و بیماری هایی دچار هستید، پزشک خود را مطلع سازید و درصورت امکان تا زمان بهبودی کامل درمان را به تعویق بیندازید.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

همان طورکه قبل تر هم گفتیم مدت زمان رفع موهای زائد با لیزر یک پروسه ی تقریبا طولانی است که بسته به فرد، زمان متفاوتی می طلبد. اما به طور کلی می توان گفت که بین جلسات لیزر 4 تا 6 هفته فاصله باید وجود داشته باشد.

اگر شما بتوانید این مدت زمان را به خوبی و درستی پشت سر بگذارید، خواهید توانست نتیجه ی دلخواه و مطلوب تان را هم کسب کنید.

رفع دائمی موهای زائد
از بین بردن موهای زائد با لیزر


نکات قبل از لیزر موهای زائد

قبل از لیزر درمانی، شما باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود که شرایط لیزر موهای زائد است، توجه کنید:

1- از تابش آفتاب دور بمانید. توجه کنید که اگر می خواهید لیزر درمانی خوب و مفیدی داشته باشید، باید از برنزه کردن و سولاریوم آن هم به مدت خداقل 4 هفته پیش از لیزر درمانی دوری کنید. 

2- موهای زائد را فقط شیو کنید. در لیزر درمانی، شما نیازی به بلند کردن موهای زائد ندارید و فقط کافی است تا پیش از شروع جلسات موهای بدن تان را با تیغ از بین ببرید. استفاده از وکس و موم به دلیل از بین بردن فولیکول های مو پیش از لیزر درمانی ممنوع است.

لیزر موهای زائد
نکاتی در مورد لیزر موهای زائد

3- از یک پزشک خوب کمک بگیرید. دستگاه های لیزر وابسته به فرد هستند و باید با توجه به ویژگی های فرد مانند رنگ پوست و جنس موها انتخاب شوند تا فرد بهترین نتیجه  بگیرد. 

4- اطراف چشم تان را لیزر نکنید و در هنگام لیزر درمانی از عینک های مخصوص استفاده کنید.

5- می توانید در لیزر درمانی برای کاهش درد ناشی از برخورد لیزر به پوست، از کرم ها و اسپری های بی حسی استفاده کنید تا اذیت نشوید.

6- از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و تمامی نقاط بدن که با آفتاب در تماس هستند را با آن پوشش دهید. چرا که لیزر درمانی موجب می شود تا پوست حساس شده و اشعه های ماورا بنفش خورشید را جذب و به سوختگی دچار شود.

7- تا یک هفته پس از درمان حمام آب داغ نگیرید.

8- حواستان باشد که شما 24 الی 48 ساعت پس از لیزر درمانی، نباید از اسپری ها، عطرها و لوازم آرایشی استفاده کنید.

رفع دائمی موهای زائد
رفع دائمی موهای زائد با لیزر

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی