تهران

مراقبت بعد از لیزر بدن

چگونه بعد از لیزر از پوست مراقبت کنیم؟
خواندن این مقاله برای تمامی افرادی که به تازگی لیزر درمانی کرده اند، توصیه می شود.

امروزه استفاده از لیزر برای زیبایی و از بین بردن لک های پوستی و کک مک ها، رفع موهای زائد، لیفتینگ و ... افزایش یافته و بسیار محبوب شده است. لیزر ها دستگاه هایی هستند که با متمرکز کردن طول موج مشخصی بر روی نقطه ی مورد نظر و نفوذ به آن، نتیجه دلخواه شما را رقم می زند.

در روش از بین بردن موهای زائد با لیزر، فولیکول های مو توسط لیزر ها بمباران و نابود می شوند و امکان رشد دوباره از موهای زائد سلب می شود. لیزر موهای زائد بر روی پوست های تیره و روشن و انواع موها انجام می شود. 

لیزر صورت
مراقبت پوست پس از لیزر

معمولا پوست پس از لیزر درمانی حساس شده و نیاز به مراقبت پیدا می کند. اگر شما هم به تازگی لیزر کرده اید ولی راه های مراقبت بعد از لیزر لک صورت و یا لیزر موهای زائد را نمی دانید، ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید.

 

راه های مراقبت از صورت پس از لیزر

1- برای کاهش درد پوست پس از لیزر، می توانید از کیسه یخ و شستن صورت استفاده کنید. جالب است بدانید که کیسه ی یخ، تاثیر مشابهی با بی حسی های موضعی دارد به همین دلیل شما پیش از لیزر هم می توانید برای بی حس کردن پوست از یخ استفاده کنید.

استفاده از یخ پس از لیزر
شستن صورت بعد از لیزر موهای زائد

 

2- برای جلوگیری از ایجاد لکه های قهوه ای بعد از لیزر و تیره نشدن پوست، شما حتما باید از ضد افتاب استفاده کنید. پس از لیزر کردن، آسیب پذیری پوست بالا می رود و در صورت قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، پوست به سرعت تیره می شود به همین دلیل حتما تا حتی الامکان از نور خورشید دوری کنید و از ضد آفتاب بر روی تمامی نقاط لیزر شده استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب
استفاده از ضد افتاب پس از لیزر

3- از اسکراب پوست استفاده کنید. اسکراب کردن پوست باعث ریزش سریع تر موهای زائد شده و همچنین نرمی و صافی پوست شما را هم افزایش می دهد. البته توجه کنید که اگر به خارش بعد از لیزر موهای زائد مبتلا شده اید، بهتر است که اسکراب پوست را انجام ندهید و از دیگر مراقبت ها استفاده کنید.

4- به دلیل حساس شدن و آسیب پذیر شدن پوست، تا 48 ساعت پس از لیزر کردن دوش آب گرم نگیرید و به سونا نروید.

5- از استفاده کردن از لوازم آرایشی، کرم (به جز کرم های مخصوص مراقبت پس از لیزر)، عطر ها و ژل های پس از اصلاح صورت پرهیز کنید.

استفاده نکردن از لوازم آرایشی
پس از لیزر آرایش نکنید


6- مواردی مانند تورم، قرمزی پوست، ناراحتی های خفیف و جوش بعد از لیزر موهای زائد عادی هستند و معمولا در عرض چند ساعت پس از لیزر درمانی فروکش می کنند. شما می توانید برای تسکین درد، از کرم ها و سرم های مخصوص استفاده کنید.

7- برای جلوگیری از تغییر رنگ دادن پوست و همچنین حساسیت آن، روزانه از یک مرطوب کننده ی سازگار با پوست تان استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده
از مرطوب کننده پس از لیزر استفاده کنید

 

توصیه می شود که اگر شما باردار هستید، پوست حساسی دارید، و یا سابقه ی ایجاد شدن کلویید و یا اسکار هیپرتروفیک بدنبال ایجاد زخم دارید و یا به حساسیت های پوستی مبتلا شده اید، لیزر درمانی را انجام ندهید.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی