تهران
تبریک روز دانشجو

تبریک روز دانشجو 1401 + عکس و متن روز دانشجو مبارک

پاییز فرا می‌رسد و خاطرات زیبا و دلنشین دوران دانشجویی را برای ما یادآوری می‌کند. روز دانشجو هر ساله در ایران به تاریخ 8‍‌ام آذرماه برگزار می‌شود. در این روز همه دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را برای گرامی‌داشت این روز برای دانشجویان درنظر می‌گیرند. با تبریک روز دانشجو همراه ما باشید.

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

روز جهانی مبارزه و پایان به خشونت علیه زنان

مجمع عمومی سازمان ملل 25 نوامبر را به عنوان روز جهانی محو خشونت علیه زنان نامگذاری کرده است. این روز با هدف افزایش آگاهی افراد در سراسر جهان در رابطه با انواع و اشکال خشونت علیه زنان است.

روز جهانی ایدز

روز جهانی ایدز و اهمیت آن در ایران و جهان

دهم آذرماه هر سال یعنی اول دسامبر، روز جهانی ایدز نام‌گذاری شده است که نماد آن روبان قرمز است.علت نام‌گذاری این روز با هدف آگاهی بیشتر مردم از اچ آی وی، روش‌های انتقال ایدز، روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری است. با ما همراه شوید تا بتوانید در آگاهی رسانی نسبت به اچ آی وی یا ایدز قدم مثبتی بردارید.

روز کتاب و کتابخوانی

24 آبان روز کتاب و کتابخوانی 1401 + علت نام‌گذاری

24 آبان روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی در ایران است که فرصت خوبی برای علاقمندان به کتاب محسوب می‌شود. البته فرقی نمی‌کند کتاب خوان باشید یا نه چون در این روز می‌توانید با سر زدن به کتاب فروشی‌ها و انتشاراتی‌ها با کتاب‌های جدید و کتابخوان‌های حرفه‌ای آشنا شوید و عادت کتاب خواندن را در خود تقویت کنید.

جشن میانه پاییز

15 آبان جشن میانه پاییز + متن و عکس تبریک

یکی از جشن هایی که در میانه ماه پاییز برگزار می شد و به پاییزانه شهرت دارد، گاهنبار ایاثرم است که از جشن های شش گاهان ایران به شمار می رود که در روز 15 آبان هرسال برگزار می‌شود و به نام‌های جشن میانه پاییز ، جشن گاهنبار ایاثرم ، جشن گاهنبار پاییزانه معروغ

روز جهانی کودک

روز جهانی کودک 1401

20 نوامبر از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی کودک نامگذاری شده‌است. گرچه روز کودکان در بسیاری از کشورهای جهان (تقریباً 50) در اول ژوئن جشن گرفته می‌شود اما روز جهانی کودک سالانه 20 نوامبر برگزار می‌شود.

ولادت امام حسن عسکری

متن و عکس تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) + زندگینامه حضرت

امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شیعیان 8 ربیع‌الثانی سال 232 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. حضرت حسن بن علی بن محمد (ع) مشهور به امام حسن عسکری (ع) و نوه گرانقدر امام محمد تقی (ع) است. امام حسن عسکری (ع) با وجود همه فشارهای بی وقفه حکومت عباسی از آگاهی و علم بخشیدن به مردم دست نکشید.

روز جهانی دیابت

روز جهانی دیابت ، دیابت و علائم دیابت چیست؟

23 آبان روز جهانی دیابت نام‌گذاری شده است زیرا میزان شیوع آن در کل جهان در حال افزایش است و دولت‌ها باید حمایت‌های لازم را با هدف پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری انجام دهند تا با آگاهی صحیح و حمایت‌ها میزان آسیبی که از این بیماری به افراد و خانواده‌ها وارد می‌شود، به حداقل برسد. همراه ما باشید.

روز جهانی مرد

متن و عکس تبریک روز جهانی مرد 2022 - 1401

روز جهانی مرد که در 19 نوامبر برگزار می شود بر سلامت مردان، بهبود روابط ، برجسته کردن الگوهای مردانه و ترویج بیان مثبت مردانگی تمرکز دارد. روز جهانی مرد مردان را تشویق می کند تا ارزش ها، شخصیت و مسئولیت های مرد بودن را به پسران زندگی خود بیاموزند.

روز نوجوان مبارک

روز نوجوان مبارک + عکس نوشته و متن تبریک

8 آبان ماه روز نوجوان مصادف با روز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی است. درواقع این روز به افتخار شهید محمد حسین فهمیده نامگذاری شده است. به همین مناسبت عکس پروفایل و متن تبریک روز نوجوان را در این مقاله برای همه شما نوجوان‌های عزیز تهیه کرده‌ایم. همراه ما باشید.

بزرگداشت روز کوروش کبیر

بزرگداشت روز کوروش کبیر + عکس کوروش و زندگی‌نامه

هفتم آبان ماه به عنوان روز کوروش کبیر نام گرفته است. او که از بزرگ‌ترین پادشاهان هخامنشی بود به دلیل رعایت اخلاق و عدالت در شیوه کشورداری و فرماندهی و همچنین با اعتبار بخشیدن به ایران و ایرانی تا ابد نامش در گوشه ذهن همه مردم باقی ماند. در این مقاله مختصری درباره کوروش و زندگی‌نامه او صحبت کرده‌ایم.

روز جهانی غذا

روز جهانی غذا 2022 + علت نام گذاری و تحلیل آن

روز جهانی غذا به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال 1945 نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود که در راستای مبارزه با فقر غذایی جهان برگزار می‌شود اما ما می‌توانیم به ایجاد سیستم غذایی که در تمام طول سال می خواهیم کمک کنیم و برای مبارزه با فقر غذایی گامی برداریم.


روز ملی کوهنورد

روز ملی کوهنورد 1401 + متن و عکس تبریک ویژه کوهنوردان

کوه ها نماد استقامت و استواری در طبیعت هستند. بلندی آن ها با یکدیگر متفاوت است اما ویژگی مشترک تمام آن ها ثابت ایستادن ، شکوه و عظمت آنان است. روز ملی کوهنورد 29 مهر ماه هرسال است و با هدف معرفی کوهنوردی و انواع کوه ها و تشویق کوهنوردان برگزار می‌شود.

روز جهانی فقر

25 مهرماه روز جهانی ریشه کنی فقر 1401

25‌ام مهرماه 1401 روز جهانی فقر و ریشه کنی فقر نام گذاری شده است که از دلایل و اهداف اصلی نام گذاری این روز این است که عوامل به وجود آورنده فقر بررسی و برای حل آن‌ها راه‌ کارهای مناسبی ارائه شود تا همه افراد جامعه بتوانند از حقوق یکسانی برخوردار باشند و شان و کرامت انسانی‌شان حفظ بماند.

روز عصای سفید

روز عصای سفید به چه معناست؟ روز جهانی نابینایان

15 اکتبر روز جهانی عصای سفید نام دارد.این روز به این علت نام گذاری شد تا عصای سفید نه تنها به منزله کمک به نابینایان عزیز باشد بلکه اطرافیان نیز با دیدن این عصا متوجه فرد نابینا باشند و خدمات لازم را هرچه بهتر به وی ارائه دهند. یادآوری این روز به معنای احترام و رعایت حق و حقوق این عزیزان است.

پروفایل اربعین

عکس پروفایل اربعین 1401 + عکس نوشته‌های زیبای اربعین

اربعین حسینی جایگاه ویژه‌ای برای شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) دارد. در این مقاله مجموعه‌ای از عکس پروفایل اربعین حسینی و عکس نوشته اربعین و عکس پیاده روی اربعین را تهیه کرده‌ایم تا بتوانید در فضای مجازی از آن‌ها استفاده کنید. همراه ما باشید.

عکس شب قدر

پروفایل شب قدر 1401 + متن شب قدر و استوری التماس دعا

شب‌های قدر، شب‌هایی برتر از هزاران ماه است که اگر سعی کنیم در این شب‌ها در ماه مبارک رمضان به آگاهی خالصانه برسیم و از خواب غفلت بیدار شویم، تقدیرمان را نیز می‌توانیم عوض کنیم و در جهت والایی و کمال قدم برداریم. به همین مناسبت در ایم مقاله زیباترین متن‌های شب قدر و عکس‌های شب قدر را تهیه کرده‌ایم.

دعای ماه رمضان

متن دعای ماه رمضان به صورت روزانه با ترجمه و فونت زیبا

یکی از روش‌های بهره‌مندی و خودسازی در ماه مبارک رمضان، خواندن ادعیه‌های روزانه به همراه ترجمه آن‌هاست. در این ماه مبارک هر روز به طور جداگانه دعای مخصوص به دارد که می‌توان با خواندن آن‌ها بیشتر به فلسفه روزه‌داری نزدیک شد. دی این مقاله دعای هر روز ماه رمضان را به همراه ترجمه فارسی آن تهیه کرده‌ایم.

تبریک ماه رمضان

جملات و متن‌های زیبا ویژه تبریک ماه رمضان 1402

با فرارسیدن ماه رمضان ماه خوبی‌ها و پاکی‌ها و ماه مهمانی خدا، مسلمانان جهان سعی می‌کنند تا به هر نوعی تبریک خود را برای این ماه بندگی و رحمت نشان دهند. در این مقاله زیباترین جملات تبریک ماه رمضان به همراه عکس نوشته‌های زیبا را تهیه کرده‌ایم تا بتوانید در فضای مجازی استفاده کنید.

پروفایل ماه رمضان

30 عکس پروفایل ماه رمضان 1402 زیبا و جدید

بافرارسیدن ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت بسیاری از مسلمانا جهان دوست دارند که عکس پروفایل خود را به پروفایل رمضان تغییر دهند و تا به نوعی در تبریک و آگاهی رسانی این ماه پرفضیلت شرکت داشته باشند. در این مقاله جدیدترین و زیباترین عکس پروفایل رمضان 1402 را تهیه کرده‌ایم. همراه ما باشید.

نیمه شعبان

تبریک نیمه شعبان 1401 + عکس استوری میلاد امام زمان

نیمه شعبان، میلاد امام زمان (عج) بزرگ‌ترین عید شیعیان جهان است که همه ساله تمام دوست‌داران آن حضرت به روش‌های مختلف این روز را گرامی می‌نهند و جشن می‌گیرند و در فضای مجازی نیز عکس نوشته‌های و متن‌های تبریک مخصوص این روز را قرار می‌دهند. در این مقاله زیباترین عکس و متن نیمه شعبان را تهیه کرده‌ایم.

تبریک روز زن

تبریک روز زن 1401 + عکس نوشته زیبا و متن عاشقانه روز زن

روز زن و روز مادر که مصادف است با میلاد حضرت فاطمه(س)، فرصتی است که قدردان تمام مادران عزیز باشیم و همچنین مقام ارزشمند یک زن را در جایگاه همسر یا خواهر ارج نهیم و با تبریکات خود به نوعی عشق و علاقه‌مان را ابراز کنیم و قدر این عزیزان را بیشتر بدانیم. با جملات و عکس نوشته‌های روز زن همراه ما باشید.

تزیین کیک یلدا

مدل تزیین کیک و کاپ کیک انار و هندوانه برای شب یلدا 1401

کیک شب یلدا از آن خوراکی‌های محبوب سفره یلداست که معمولا برای تزیین و مدل آن‌ها از انار و هندوانه استفاده می‌کنند که کاملا نمایانگر شب یلدا باشد. حتی اگر خودتان در منزل نیز کیک خانگی و یا کاپ کیک تهیه می‌کنید، می‌توانید برای شب یلدا از مدل‌ها و طرح‌های این مقاله استفاده کنید.در ادامه همراه ما باشید.

تزیین شب یلدا

41 ایده تزیین شب یلدا 1401 ساده و لاکچری

بخش زیادی از حس و حال خوب شب یلدا مربوط به چیدمان و تزیین سفره شب یلدا است که وقتی با عشق چیده شود، لذت دور هم بودن را چند برابر می‌کند. از جمله فرهنگ خوراکی‌های شب یلدا می‌توان به انار، هندوانه، خرمالو، آجیل، شیرینی و آش رشته اشاره کرد. در ادامه زیباترین مدل تزیین سفره شب یلدا را با هم می‌بینیم.

پروفایل میلاد پیامبر

عکس پروفایل میلاد پیامبر اکرم (ص) + پیام تبریک ولادت پیامبر

میلاد پیامبر رحمت و برکت، حضرت محمد مصطفی (ص) برای تمام شیعیان جهان روز مبارک و مهمی‌ است که مصادف است با یکشنبه دوم آبان ماه سال 1400 که در تقویم ایرانی تعطیل رسمی می‌باشد. در این مقاله زیباترین عکس‌های تبریک میلاد پیامبر و متن تبریک ولادت حضرت محمد را برای استفاده در فضای مجازی تهیه کرده‌ایم.

وفات حضرت معصومه

عکس نوشته و متن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) 1401 + زندگینامه

حضرت فاطمه معصومه، خواهر بزرگوار امام رضا (ع)، از بانوان مورد احترام نزد شیعیان و مسلمانان جهان می‌باشند. مرقد پاک و مطهر ایشان در شهر قم ایران، هر سال پذیرای میلیون‌ها زائر است. ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه (س)، برای مشاهده تصاویر و متن‌های تسلیت این روز همراه ما باشید.

تبریک عید مبعث

زیباترین تبریک‌ عید مبعث 1401 + عکس عید مبعث برای پروفایل

عید مبعث، روز مبعوث شدن حضرت محمد به مقام پیامبری، برای مسلمانان سراسر جهان روز فرخنده و مبارکی است. از این رو برگزاری جشن، مولودی و مدح پیامبر در این روز، مستحب است. در این مقاله زیباترین متن‌های تبریک و عکس‌ نوشته‌های عید مبعث ویژه پروفایل و فضای مجازی را جمع آوری کرده‌ایم. همراه ما باشید.

اشعار زیبای مولانا

اشعار زیبای مولانا به مناسبت بزرگداشت مولانا در هشت مهر 1401

مولانا، شاعر پر آوازه قرن 7 در شهر بلخ به دنیا آمد. از القاب مولانا می توان به مولوی و ملّای روم اشاره کرد. دوستداران مولانا در سراسر جهان از قاره آمریکا تا جنوب آسیا اشعار او را می‌خوانند و شیفته او هستند. در ادامه این مقاله به مناسبت روز بزرگداشت مولانا مختصری از زندگینامه و اشعار او را می‌خوانیم.

روز بزرگداشت حافظ

بزرگداشت حافظ شیرازی به همراه اشعار عاشقانه و عارفانه حافظ

کمتر کسی وجود دارد، که حافظ شاعر غزل سرای ایرانی را نشناسد. اشعار او چنان سرشار از اخلاق، عرفان، عشق، وعظ و حکمت هستند که هر انسانی را به وجد می‌آورد. 20 مهر روز بزرگداشت حافظ، شاعر بزرگ ایرانی است. در این مقاله اشعار زیبای حافظ و عکس نوشته‌های حافظ را برای شما جمع آوری کرده‌ایم. همراه ما باشید.

پروفایل پاییزی

40 عکس پروفایل پاییزی عاشقانه 2023 + عکس پاییزی دخترانه زیبا

عکس پروفایل ما در فضای مجازی معمولا احساس ما را به دیگران نشان می‌دهد بدون آن که نیازی باشد چیزی بگوییم. اگر شما هم عاشق فصل پاییز هستید و بی‌صبرانه منتظر باران پاییزی و عوض کردن عکس پروفایل خود در شبکه‌های مجازی هستید، برای استفاده از جدیدترین عکس‌های پروفایل پاییزی 2023، در ادامه همراه ما باشید.

پروفایل زمستانی

جدیدترین عکس‌های پروفایل زمستانی 1401 اینستاگرام و واتساپ

با نزدیک شدن هر فصلی، انتخاب پروفایل مناسب آن فصل محبوب و ترند می‌شود. فصل زمستان نیز از آن فصل‌هایی است که سرشار از زیبایی‌های طبیعت است و می‌توان در این فصل زیبا، عکس‌های جذاب و متنوعی ثبت کرد. اگر به دنبال جدیدترین و زیباترین عکس‌های پروفایل زمستانه هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اسم دختر با الف

کلی اسم قشنگ دختر که با الف شروع بشن همراه با معنی تک به تک

معمولا به هنگام انتخاب اسم، بسیاری از نام‌های اصیل را نمی‌دانیم به همین خاطر حتما سری به لیست نام‌های مختلف می‌زنیم تا ببینیم نام‌ها و معانی‌شان کدام یک از نظر ما زیباتر هستند. در این مقاله از تیجور لیست کاملی از اسامی دخترانه که با الف شروع می‌شوند را به همراه معنی کامل هر یک جمع آوری کردیم.

زیارت اربعین متن و صوت

متن زیارت اربعین همراه با ترجمه کامل + صوت استاد مطیعی

امسال اربعین، دوشنبه پنجم مهرماه 1400 است. یکی از اعمال پر فضیلت این روز خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع) است که در این مقاله از تیجور متن زیارت اربعین با ترجمه کامل به همراه صوت استاد مطیعی و استاد فرهمند را آماده کرده‌ایم تا بتوانید استفاده کنید و از برکات معنوی این زیارت و این روز بهره‌مند شوید.

عکس استوری محرم

عکس محرم 1401 برای استوری و اینستاگرام

با رسیدن ماه محرم، اگر اهل فضای مجازی و انتشار استوری و پست در واتساپ و اینستاگرام باشید، احتمالا دوست دارید که سهم خود را در نشان دادن این غم و رساندن پیام عاشورا به گوش همگان با استفاده از عکس استوری‌های محرم، عکس نوشته‌های تاسوعا و عاشورا نشان دهید. با جدیدترین عکس‌های محرم همراه تیجور باشید.

متن زیارت عاشورا با خط درشت

متن کامل زیارت عاشورا با ترجمه و خط درشت + صوت استاد فرهمند

به خواندن دعای زیارت عاشورا مخصوصا در ماه محرم تاکید بسیاری شده است زیرا این دعا علاوه بر زیارت امام حسین (ع) از راه دور و نزدیک آثار و برکات معنوی فراوانی هم برای خوانندگان دارد. در این مقاله متن دعای زیارت عاشورا به همراه ترجمه آن و زیارت عاشورای صوتی با صدای استاد فرهمند قرار داده شده است.

متن ماه محرم

متن محرم 1401 + عکس و دل نوشته‌های تسلیت محرم و عاشورا

دل نوشته‌ها و عکس نوشته‌های مخصوص ماه محرم همچنین متن‌های تسلیت این ماه، یادآور پیام عاشورا و ایستادگی امام حسین و یارانش در برابر ظلم است. در این مقاله تعدادی از این متن‌های مخصوص محرم را به همراه عکس نوشته‌های عاشورایی برای عرض ارادت خود به آن حضرت و دوستدارانش تهیه شده است. همراه ما باشید.

تبریک روز جهانی کارگر

عکس نوشته، پیامک و متن تبریک روز جهانی کارگر

روز کارگر در ایران که همه ساله به تاریخ 11 اردیبهشت می‌باشد در واقع روزی جهانی به تاریخ یکم ماه میلادی می است که در این روز در همه جای دنیا به کارگران اختصاص دارد زیرا که این قشر زحمتکش سهمی عظیم در چرخاندن چرخ صنعت و اقتصاد هر جامعه‌ای دارند. در ادامه با متن تبریک روز جهانی کارگر همراه ما باشید.

متن تبریک روز معلم

زیباترین متن‌های تبریک روز معلم 1401 + عکس روز معلم

12 اردیبهشت هر سال، به یاد استاد بزرگ، شهید مرتضی مطهری، روز معلم نامیده می‌شود. در این روز فرصتی است برای هر کدام از ما که بتوانیم با جمله‌ای هر چند کوتاه به یاد معلمان عزیزمان باشیم تا بتوانیم گوشه‌ای کوچک از زحمات‌شان را جبران کنیم و قدردان‌شان باشیم. در ادامه با تبریک روز معلم همراه ما باشید.

عکس تولدت مبارک

50 عکس تولدت مبارک 1401 + پروفایل تولد مبارک خاص

روش‌های بسیاری برای تبریک تولد به عزیزانمان وجود دارد که یکی از این روش‌های بسیار متداول فرستادن عکس مخصوص تبریک تولد در فضای مجازی و یا به عنوان پروفایل است. در این مقاله عکس‌های مختلفی از عکس نوشته و عکس پروفایل ویژه تبریک تولد را برای اینکه بتوانید عزیزانتان را خوشحال کنید تهیه کردیم.

تصاویر زیبای نوروز در ایران

تصاویر زیبای نوروز در شهرهای مختلف ایران

نوروز مهم‌ترین جشن ملی ایرانیان است که مردم در شهرهای مختلف با توجه به آداب و رسوم خاصی که از دیرباز تاکنون داشته‌اند، این جشن را در قالب مراسم مختلف برگزار می‌کنند. در این مقاله از تیجور عکس‌های مختلف از برگزاری جشن عید نوروز در شهرهای ایران را تهیه کردیم تا بتوانید با فرهنگ اقوام مختلف آشنا شوید.

متن زیبای تبریک نیمه شعبان

متن زیبای تبریک نیمه شعبان به همراه عکس

ولادت حضرت مهدی (عج) برای شیعیان جهان روز بزرگ و مهمی محسوب می‌شود که با جشن گرفتن در این روز سعی می‌کنند که هر چه بیشتر و بهتر به شناساندن ایشان به جهانیان تلاش کنند و یادآور پیروزی بر ظلم شوند. در این مقاله از تیجور زیباترین تبریکات این روز را در قالب متن و عکس مشاهده خواهید کرد. همراه ما باشید.

اعمال ماه رجب

اعمال کامل ماه رجب به همراه دعاها و ذکرهای مهم این ماه

ماه رجب یکی از پر فضیلت‌ترین ماه‌هاست به طوری که بر طبق روایات و آیات هر روز آن دارای اعمال و اذکار خاصی می‌باشد که بسیار ارزشمند است و ثواب بسیاری نیز دارد. لیله الرغائب یا همان شب آرزوها در اولین شب جمعه ماه رجب است که اعمال خاصی برای گرفتن حاجات و برآورده شدن آرزوها دارد که در ادامه می‌خوانید.

پروفایل ایام فاطمیه

35 عکس پروفایل فاطمیه 1401 + عکس استوری ایام فاطمیه

با توجه به فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه، بسیاری از افراد علاقمند هستند که تسلیت خود را در قالب عکس نوشته نشان دهند و یا با تغییر عکس پروفایل خود به پروفایل مخصوص شهادت حضرت فاطمه (س)، این ایام را سوگوار باشند. در این مقاله تیجور مجموعه‌ای از پروفایل‌های مخصوص فاطمیه تهیه شده است. همراه ما باشید.

متن فاطمیه

متن ایام فاطمیه 1401 + عکس و متن تسلیت

هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با پیام‌های تسلیت این ایام را با سوگواری گرامی می‌داریم. در این مقاله در تیجور متن پیام‌های تسلیت به همین مناسبت را آماده کرده و تقدیم تمامی دوستداران و عزاداران آن حضرت می‌کنیم.

زادروز سهراب سپهری

15 مهرماه زادروز سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر ایرانی

15 مهرماه زادروز سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر در زمره هنرمندانی انگشت شمار در هنر نوین ایران است که آثارش با مسائل هستی شناختی و فلسفی زمان ما گره خورده است. برای آشنایی با زندگینامه این هنرمند و تماشای آثار زیبای نقاشی‌های هنرمندانه وی در ادامه این مطلب همراه تیجور باشید.

روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار

27 شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار

میدونید چرا 27 شهریور ماه روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی نامگذاری شده؟ میدونید این روز بزرگداشت استاد شهریار شاعر خوش نام و پرآوازه‌ی ایرانی هم هست؟ پس با ادامه این مطلب در تیجور با ما همراه شوید تا درباره این روز و زندگینامه استاد شهریار بیشتر آشنا شوید.

خواندن زیارت عاشورا برای گرفتن حاجت

برای گرفتن حاجت، دعای زیارت عاشورا را این‌گونه بخوانید

خواندن زیارت عاشورا مخصوصا در دوران محرم ثواب بسیار زیادی دارد اما باید بدانید که خواندن این دعا آداب مخصوصی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با آداب خواندن زیارت عاشورا و طریقه خواندن آن برای حاجت گرفتن و رفع مشکلات آشنا شوید.

آداب و رسوم شهر یزد در محرم

آداب و رسوم شهر یزد در محرم + تصاویر

یکی از شهرهایی که آداب و رسوم ویژه‌ای برای ماه محرم دارد شهر یزد می‌باشد که هر ساله با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود. از جمله مراسم خاص شهر یزد می‌توان به نخل گردانی، کتل بستن، جغجغه زنی و مراسم جوش دوره اشاره کرد که برای آشنایی با هر کدام از این مراسم‌ها در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مراسم محرم در نوش آباد

برگزاری مراسم محرم در نوش آباد

شهر نوش آباد به عنوان بزرگترین برگزار کننده آیین‌های عاشورایی است که از مراسم‌های خیمه برداری، خیمه سوزی،کتل و تعزیه خوانی گرفته تا شیوه‌ خاص پخش نذورات مردم در محرم، طرفداران زیادی بین عزاداران در همه جای ایران پیدا کرده است. در ادامه با توضیح کامل هر کدام از این مراسم‌های خاص با تیجور همراه شوید.

دعای روز عرفه همراه با متن

دعای روز عرفه صوتی به همراه متن و ترجمه فارسی

روز عرفه یکی از روزهای مهم برای مسلمانان بخصوص شیعیان است. در روز عرفه که یک روز قبل از عید قربان است مسلمانان با خواندن دعای عرفه و بجا آوردن اعمال آن سعی در نزدیکی و قرابت به ذات حق تعالی کرده و به نیایش و مناجات با خدای خود می پردازند. در این روز درهای رحمت خداوند به روی بندگانش گشوده می شود.

8 مارس روز جهانی گرامی داشت زن

روز جهانی زن

8 مارس که از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی زن نام گذاری شده همه ساله در سراسر جهان و در کشورهای مختلف برگزار می گردد. هدف از برگزاری این روز بزرگداشت دستاوردهای زنان در طول تاریخ در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می شود.

مراسم روز درختکاری

روز درختکاری چه روزی است

روز درختکاری همه ساله در روز 15 اسفند برگزار می شود و اقشار مختلف مردم در این روز اقدام به کاشت و هرس نهال ها و درختان گوناگون می کنند. در ادامه بیشتر با این روز و تاریخچه آن آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

کادو مناسب برای روز مادر

روز مادر کادو چی بخرم

روز مادر در فرهنگ ایرانی یک روز خاص و مهم محسوب می شود. انتخاب و خرید یک کادوی مناسب و درخور مادران در این مناسبت ویژه می تواند فکر ما را به خود مشغول کند. اینکه چه چیزی بخریم که یک هدیه ویژه و خاص باشد. ما در ادامه این مطلب ایده هایی برای خرید کادوی روز مادر در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

به مناسبت شهادت حضرت زهرا

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا دختر گرامی پیامبر اسلام و خدیجه بود. ایشان در سن 18 سالگی در اثر صدمات وارده در پی یورش عوامل حاکم غاصب آن زمان به خانه اش، به بستر بیماری افتاده و به شهادت رسیدند.

آشنایی با جشن های باستانی ایران جشن بهمنگان

آشنایی با جشن های ایرانی – جشن بهمنگان

یکی از جشن های ایران باستان که دارای جایگاه ویژه ای بخصوص در نزد زرتشتیان است جشن بهمنگان است این جشن نیز یکی دیگر از جشن هایی که به خاطر مصادف شدن روز و ماه برگزار می شده است و دارای آیین ها و سنت های مخصوص به خود است که امروزه در برخی نقاط و بیشتر در میان زرتشتیان محترم برگزار می شود.

آشنایی با جشن باستانی میان زمستانی

آشنایی با جشن های ایرانی – جشن میان زمستانی

جشن باستانی با نام جشن میان زمستانی یکی از جشن های برگزار شده در میان ایرانیان باستان بوده که در 15 بهمن ماه دقیقا روز میانی از فصل زمستان برپا می شده است. این جشن امروزه جزء جشن های فراموش شده هست. منظور از برگزاری این جشن به نیمه رسیدن فصل سرما و نوید آغاز روزهای گرم بوده است.

آشنایی با جشن باستانی سده

آشنایی با جشن های ایرانی – جشن سده

جشن باستانی سده از جشن های ملی ایران باستان است که امروزه نیز توسط زرتشتیان محترم در برخی شهرهای کشور از جمله اصفهان و مازندران و در بخشهایی از تهران و ... برگزار می گردد. در این جشن معمولا مردم با برافروختن آتش بزرگی در یک نقطه و جمع شدن در اطراف آن به جشن و شادی می پردازند.

آشنایی با جشن باستانی نوسره

آشنایی با جشن های ایرانی – جشن نوسره

جشن نوسره یکی دیگر از جشن های ملی و مردمی ایران باستان است که در تاریخ پنجم بهمن ماه برگزار می شده است و آن را به عنوان جشنی برای استقبال از جشن بزرگ سده برپا می داشتند. جشن نوسره نیز همانند جشن های باستانی دیگر برگزار شده در ایران باستان پیام آور شادی و سرور برای مردم بوده است.

آشنایی با جشن سپندارمذگان روز عشق ایرانی

آشنایی با جشن های ایرانی – سپندارمذگان و روز عشق

روز عشق در ایران باستان با عنوان روز جشن سپندارمذگان شناخته می شود این روز روز گرامی داشت مقام زن و زمین است و در آن روز آیین ها و رسم های خاصی برای بزرگداشت مقام زن برگزار می گردید. در مورد تاریخ دقیق این جشن اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی اکثریت آن را مصادف با روز پنجم اسفند ماه می دانند.

آشنایی با جشن باستانی دیگان

آشنایی با جشن های ایرانی – جشن دیگان

ایرانیان باستان مناسبت‌های زیادی داشتند و همیشه شروع و پایان فصل‌ها را جشن می‌گرفتند. هم چنین برخی از روزهای سال را با نام‌ها و صفات خدای بزرگ نام گذاری می‌کردند. یکی از جشن‌های ماندگار ایرانیان باستان جشن دیگان است که با آغاز ماه دی و زمستان برپا می‌شده است. همراه ما باشید تا با این جشن آشنا شوید.