تهران

روز جهانی غذا 2022 + علت نام گذاری و تحلیل آن

روز جهانی غذا
روز جهانی غذا به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال 1945 نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود که در راستای مبارزه با فقر غذایی جهان برگزار می‌شود اما ما می‌توانیم به ایجاد سیستم غذایی که در تمام طول سال می خواهیم کمک کنیم و برای مبارزه با فقر غذایی گامی برداریم.

روز جهانی غذا و علت نام گذاری آن چیست ؟

در روز 16 اکتبر مصادف با 24 مهر روز جهانی غذا با هدف افزایش آگاهی در مورد گرسنگی و فقر غذا در جهان و الهام بخشیدن به راه حل هایی برای تغییر جهان و ریشه کن کردن فقر غذایی نام گذاری شد.

روز جهانی غذا در واقع یادآور تاریخ تاسیس سازمان خوار بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) است.

روز جهانی غذا
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و روز جهانی غذا

به طور خاص، یک سیستم کشاورزی-غذایی پایدار که انواع غذاهای کافی، مغذی و ایمن را با قیمتی مقرون به صرفه برای همه فراهم می‌کند. بنابراین هیچ‌کس از هیچ شکلی از سوءتغذیه یا گرسنگی رنج نمی‌برد.

چرا روز جهانی غذا مهم است ؟

تولید، مصرف و هدر رفتن مواد غذایی هزینه های سنگینی را بر سیاره ما و محیط زیست تحمیل می کند و بسیار آلودگی‌ها را بر زمین وارد میکند.

چنین ناکارآمدی‌هایی در سیستم غذایی نه تنها تریلیون‌ها دلار برای جهان هزینه دارد، بلکه مهم‌تر از آن، عدم تعادل در جامعه را آشکار می‌کند. بیش از سه میلیارد نفر نمی توانند رژیم های غذایی سالم داشته باشند، در حالی که چاقی در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است این درحالی است که افراد زیادی در جهان همچنان از سوء تغذیه رنج میبرند. روز جهانی غذا از همین بابت اهمیت دارد تا مردم به درک و علم بهتری از فقر غذایی جهان و سالم زندگی کردن برسند.

روز جهانی غذا
انتخاب رژیم غذایی سالم در روز جهانی غذا

ما چه کمکی میتوانیم کنیم ؟

با دانستن هدف از روز جهانی غذا ، غذاهایی که انتخاب می‌کنیم، تولید می‌کنیم، آماده می‌کنیم، طبخ می‌کنیم و ذخیره می‌کنیم، ما را به بخشی جدایی‌ناپذیر و فعال از نحوه عملکرد یک سیستم کشاورزی-غذایی تبدیل می‌کند.

روز جهانی غذا
روز جهانی غذا فرصتی برای سبک زندگی سالم

در روز جهانی غذا می توانیم شروع کنیم به :

  • سالم و پایدار غذایمان را انتخاب کنیم:

غذاهای متنوع و مغذی را برای حمایت از تنوع زیستی و سلامت خود انتخاب کنیم. میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم و غذاهای فوق فرآوری شده حاوی نمک، شکر یا چربی را کاهش دهید.

  • کاهش ضایعات مواد غذایی:

با بهبود ذخیره سازی غذا و برنامه ریزی وعده های غذایی در خانه هایمان به کاهش آلودگی کمک کنیم.

  • حمایت از تولیدکنندگان کوچک مواد غذایی:

زنجیره های ارزش کوتاه و فراگیر را انتخاب کنید که تولیدکنندگان را به مصرف کنندگان متصل می کند و اکوسیستم ها را پرورش می دهد.

  • ایجاد فضاهای سبز:

فضاهای سبز ایجاد کنید یا در ساخت یک باغ محلی مشارکت کنید.

  • انتخاب نوع لباس:

از مد و برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر و اخلاقی هستند حمایت کنید و از لباس هایی که به محیط زیست و جانداران آسیب میزند خودداری کنید.

مطلب مفید بود؟
10
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی