تهران

ساده‌ترین روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها

روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها
اگر به دنبال روش‌های خانگی، فوری و مقرون به صرفه برای سفید کردن دندان‌های خود می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

روش‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها

بسیاری از افراد به دنبال روشی آسان برای سفید کردن و زیبایی دندان‌های خود هستند که برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد و احتیاجی هم به مراجعه به دندانپزشک نباشد. 

در ادامه این مطلب شما را با چندین روش خانگی سفید کردن دندان آشنا می‌کنیم:

سفید کردن دندان‌ها
روش‌های خانگی سفید کردن دندان

قرقره کردن پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان‌ها

ابتدا با خمیر دندان مسواک بزنید، سپس نصف یک فنجان آب را به همراه دو قاشق غذا خوری پراکسید هیدروژن مخلوط کرده و محلول را به مدت یک دقیقه قرقره کنید و در آخر دوباره مسواک بزنید و دهان را با آب فراوان بشویید. این کار را هر روز تا زمان سفید شدن دندان‌های خود تکرار کنید.

خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان‌ها

ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را داخل یک ظرف کوچک ریخته و با هم ترکیب کنید تا یک خمیر یکدستی حاصل شود. در ادامه یک مسواک نرم را به خمیر آغشته کنید و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید سپس دندان‌های خود را بشویید و با خمیردندان مسواک بزنید.

راه‌های سفید کردن دندان در خانه
جوش شیرین برای سفید کردن دندان‌ها

خمیر پودر زرد چوبه برای سفید شدن دندان‌ها

مقدار کمی آب به همراه یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را داخل یک ظرف بریزید سپس به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یکدستی به دست بیاید. در ادامه یک مسواک نرم را به خمیر به دست آمده آغشته کنید و به آرامی به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و سپس دهان را با آب بشویید و به طور منظم پس از آن مسواک بزنید. 

خمیر نمک دریا و جوش شیرین برای سفید کردن دندان‌ها

نصف یک قاشق چای خوری نمک دریایی را به همراه یک قاشق چای خوری جوش شیرین داخل ظرف کوچکی بریزید. سپس با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر یکدستی حاصل شود. در ادامه خمیر را به مسواکی نرم آغشته کنید و به مدت 2 دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید. سپس دهان را با آب بشویید و به طور منظم دندان‌های خود را با خمیر معمولی مسواک بزنید.

خمیر آب لیمو و جوش شیرین برای سفید کردن دندان‌ها

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه کمی آب لیمو تازه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس با استفاده از یک مسواک نرم به مدت 2 دقیقه با این خمیر، دندان‌های خود را به آرامی مسواک بزنید. سپس دهان را با آب بشویید. پس از آن به طور منظم با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید تا آب لیمو از بین برود.

روش‌های خانگی سفید کردن دندان
آب لیمو و جوش شیرین برای سفید کردن دندان‌ها

استفاده از ذغال سنگ فعال برای سفید کردن دندان‌ها

مقداری پودر زغال سنگ با درجه فعال مخصوص مواد غذایی تهیه کنید. سپس روی مسواک نرم بپاشید و به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. پس از آن دهان را با آب بشویید. (حواستان باشد تا محلول را به جایی نپاشید چون ممکن است وسایل لکه‌دار شوند.)

روش سفید کردن دندان
سفید کردن دندان با ذغال سنگ فعال

 

استفاده از سرکه سیب برای سفید کردن دندان‌ها

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را داخل دهان خود بریزید و به مدت 2 دقیقه مانند زمانی که از دهان شویه استفاده می‌کنید در دهان خود بچرخانید سپس مسواک خود را در داخل یک ظرف سرکه سیب فرو برده و مسواک را آغشته به سرکه سیب کنید و دوباره مسواک بزنید تا لکه‌های روی دندان از بین بروند. پس از چند دقیقه دهان خود را آب بشویید و با استفاده از مقداری جوش شیرین و خمیر دندان مسواک بزنید تا تمام سرکه سیب از بین برود و در آخر دهان را با آب فراوان بشویید.

روش سفید کردن دندان‌ها
سفید کردن دندان‌ها با سرکه سیب

استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان‌ها

یک قاشق غذا خوری از روغن نارگیل ارگانیک را در دهان خود بریزید و به مدت 5 تا 15 دقیقه در دهان خود بچرخانید(همانند زمانی که از دهان شویه استفاده می‌کنید) سپس جوش شیرین را روی مسواک نرم بپاشید و دندان‌های خود را مسواک بزنید و در آخر دهان را با آب بشویید.

رفع زردی دندان در خانه
سفید کردن دندان‌ها به روش خانگی

استفاده از جوش و شیرین و روغن نارگیل برای سفید کردن دندان‌ها

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک و جوش شیرین را به همراه چند قطره روغن نعناع (اسانس نعناع یا روغن چوب دارچین) با یکدیگر مخلوط کنید، سپس مخلوط به دست آمده را بر روی مسواک نرمی بزنید و به آرامی دندان‌ها را مسواک بزنید.

استفاده از جوش شیرین، خمیر دندان و هیدروژن پراکسید برای سفید کردن دندان‌ها

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین، دو قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن به همراه دو قاشق غذا خوری خمیر دندان را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید، مخلوط آماده شده را روی دندان‌های خود پخش کنید و 5 تا 10 دقیقه بگذارید بماند. سپس مخلوط را با استفاده از مسواک روی دندان‌های خود به آرامی بکشید و در آخر به طور کامل دهان را با آب بشویید. برای از بین رفتن هیدروژن پراکسید با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید.

استفاده از پوست پرتقال و نمک برای سفید کردن دندان‌ها

نمک دریایی را بر روی بخش سفید پوست پرتقال بریزید تا خوب پوشیده شود سپس به مدت دو دقیقه آن را بر روی دندان‌های خود مالش دهید و پس از آن دهان را با آب بشویید. برای از بین رفتن مرکبات به طور منظم با خمیر دندان مسواک بزنید.

 

راه‌های سفید کردن دندان در خانه
پوست پرتقال و نمک برای سفید کردن دندان‌ها

استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به همراه چند قطره روغن نعناع (اسانس نعنا یا روغن چوب دارچین) مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را روی مسواک زده و به آرامی دندان‌ها را مسواک کنید. این کار را روزی چند بار تکرار کنید.

ساده‌ترین روش سفید کردن دندان‌ها
زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها

استفاده از سفیده پوست موز برای سفید کردن دندان‌ها

یک تکه از پوست موز را به آرامی بر روی دندان‌های خود بکشید و دهان را با آب بشویید. سپس برای حذف تمامی باقی مانده‌های موز دندان‌ها را با خمیر دندان مسواک بزنید.

روش‌های خانگی سفید کردن دندان
سفید کردن دندان با پوست موز

استفاده از توت فرنگی و جوش شیرین برای سفیدی دندان‌ها

یک عدد توت فرنگی را له کنید و با نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید. دندان‌های خود را با مخلوط به دست آمده خوب بپوشانید و 5 دقیقه بگذارید بماند. سپس دهان را با آب بشویید. برای حذف توت فرنگی با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید.

روش‌های خانگی سفید کردن دندان
توت فرنگی برای سفیدی دندان‌ها

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی