تهران

درباره سفید کردن دندان‌ها با لیزر چه می‌دانید؟

سفید کردن دندان با لیزر
امروزه در عرصه دندانپزشکی استفاده از دستگاه لیزر بسیار وسیع‌تر شده است. یکی از کاربردهای لیزر برای سفید کردن دندان‌ها است که بسیار سریع و کاملا بدون درد انجام می‌شود. برای آشنایی با این روش جدید همراه ما باشید.

سفید کردن دندان با لیزر

در دنیای امروزی و پیشرفت‌های نوینی که در عرصه دندان پزشکی رخ داده است، شاهد تحول بزرگی در درمان‌های دندانپزشکی هستیم. یکی از این پیشرفت‌ها سفید کردن دندان با لیزر می‌باشد. 

سفید کردن دندان
بلیچینگ دندان

امروزه در عرصه دندانپزشکی استفاده از دستگاه لیزر بسیار وسیع‌تر شده است و تقریبا بیشتر درمان‌های دندانپزشکی را می‌توان با لیزر انجام داد. همچنین لیزر در زیبایی هم کاربرد فراوانی دارد و برای درمان زیبایی لثه، جراحی لثه بدون درد، حذف لثه اضافی، بلیچینگ و یا سفید کردن دندان، جینجیوکتومی، فرنکتومی، ضدعفونی کردن لثه، حذف پاکت و... می‌توان استفاده کرد.

سفید کردن دندان با لیزر
سفید کردن دندان با لیزر

بلیچینگ(سفیدی دندان) با لیزر چیست؟ 

سفید کردن دندان خیلی وقت است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است و هر کس که میخواهد دندان‌هایی زیبا و سفید داشته باشد و هنگام لبخند زدن و صحبت کردن دندان‌هایش مثل مروارید بدرخشد، ضمن رعایت بهداشت دهان و درمان، می‌تواند از خدمات سفید کردن دندان نیز استفاده کند. 

مزایای (سفید کردن دندان) بلیچینگ با لیزر چیست؟

  1. سفید شدن بهتر دندان‌ها نسبت به سایر روش‌های بلیچینگ
  2. صرف زمان کمتر برای سفید کردن دندان‌ها (مدت 5 دقیقه)
  3. عمق بیشتر (درخشندگی بیشتر دندان)
  4. ماندگاری طولانی‌تر
  5. سفید کردن دندان در یک جلسه و با کیفیت بالاتر
  6. بدون ایجاد حساسیت
  7. تابش نور یه طور یکجا به تمامی دندان‌ها 
  8. بدون درد
بلیچینگ دندان
سفید کردن دندان با لیزر

معایب بلیچینگ (سفید کردن دندان) با لیزر:

جالب است بدانید تا به حال هیچ مشکلی برای کسی در درمان با لیزر ایجاد نشده است. همچنین کسانی که دندان‌هایی حساس دارند می‌توانند به دندانپزشک مراجعه کنند و ابتدا با استفاده از لیزر حساسیت دندان‌های آن‌ها برطرف شود و سپس از بلیچینگ دندان با لیزر استفاده کنند.

آیا همه افراد میتوانند از بلیچینگ (سفید کردن دندان با لیزر) استفاده کنند؟ 

بله. هر کسی که دندان‌هایی سالم دارد می‌تواند از سفید کردن دندان با لیزر استفاده کند. همانطور که بالاتر گفتیم افرادی که دارای دندان‌های حساس می‌باشند هم می‌توانند از بلیچینگ دندان با لیزر استفاده کنند.

سفید کردن دندان با لیزر
سفید کردن دندان با لیزر

چه لکه‌هایی روی دندان با روش بلیچینگ با لیزر از بین نمی‌روند؟ 

  • افرادی که دچار فلوروزیس دندان هستند. 
  • کسانی که تغییر رنگ دندان با تتراسایکلین دارند. 
  • افرادی که دندان‌های آنها دچار تغییر رنگ و یا ضربه شده است. 
  • بیمارانی که دارای لکه‌های سفید رنگ به طور نامنظم روی دندان‌های خود هستند.

آیا نیاز است قبل از بلیچینگ (سفید کردن دندان) با لیزر ابتدا جرمگیری کنیم؟ 

اگر بیمار زمان طولانی دندان‌های خود را جرمگیری نکرده است و لثه‌‌های او التهاب دارند، لازم است دندان‌های خود را حتما قبل از بلیچینگ جرمگیری کند و بعد از 7 تا 12 روز پس از جرمگیری دندان‌های خود را با لیزر سفید کند.

بهداشت دهان و دندان
بهداشت دهان و دندان

ماندگاری بلیچینگ (سفید کردن دندان) با لیزر چقدر است؟ 

اگر سفید کردن دندان با لیزر توسط دندانپزشک مربوطه با دقت بالایی انجام شود می‌تواند ماندگاری 1 ساله و حتی بیشتر داشته باشد. حتما لازم است پس از خوردن هر وعده غذایی و همچنین بعد از صرف نوشیدنی و یا قهوه با مسواک نرم دندان‌های خود را مسواک بزنید. می‌توانید این کار را بدون خمیر دندان و فقط با مسواک خالی و آب انجام دهید. با اینکار ماندگاری سفیدی دندان‌های شما 1 سال و حتی بیشتر از آن می‌شود.

زیاده‌روی در استفاده از روش بلیچینگ دندان

باید توجه داشته باشید که نباید از هیچ روش سفید کردن دندان بیش از حد یا طولانی‌تر از مدتی که گفته شده است استفاده کنید و باید طبق دستورالعمل عمل کنید. اگر بیش از حد این روش را تکرار کنید اسید موجود در ماده سفید کننده به مینای دندان صدمه وارد می‌کند و منجر به حساس شدن دندان و مشکلات دیگر می‌شود.

عوارض بلیچینگ
سفید کردن دندان با لیزر

انجام بلیچینگ دندان با لیزر در زمان بارداری

اگر شما باردارد هستید و یا می‌خواهید باردار شوید، بهتر است سفید کردن دندان با لیزر را به زمانی دیگر موکول کنید. زیرا تحقیقات بسیار کمی در مورد تایید امن بودن سفیدی دندان با لیزر در زمان بارداری وجود دارد پس بهتر است صبور باشید.

هیچ روش دائمی برای سفید ماندن دندان‌ها وجود ندارد

به دلیل اینکه ماهیت دندان‌ها کاملا سفید نمی‌باشند و زمینه زرد رنگ دارند، هیچ روش سفید کننده‌ای اثر دائمی بر دندان‌ها ندارد و بعد از گذشت زمان دوباره به استفاده از این روش‌ها نیاز است.

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی