تهران

در جرم گیری دندان چه نکاتی مهم است

جرم گیری دندان ها
دندان‌های سالم و سفید یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی و لبخندی جذاب است. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها جرم گیری است. تمامی نکات مهم درباره جرم گیری دندان‌ها، اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان و بلیچینگ دندان را در این مقاله در تیجور بخوانید.

در جرم گیری دندان چه نکاتی مهم است

یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی داشتن یک لبخند زیبا با دندان‌هایی سالم است. قطعا رنگ دندان‌های همه‌ی افراد یک رنگ نیست و بعضی افراد رنگ دندان‌های تیره تری دارند.

در این مقاله به روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها با استفاده از روش جرم گیری دندان اشاره می‌کنیم. همراه ما باشید:

جرم‌گیری دندان
سفید کردن دندان

جرم گیری دندان چیست؟

وقتی فردی به بهداشت دهان و دندان اهمیت ندهد و مسواک زدن را جدی نگیرد، به مرور زمان لایه‌ای از مواد غذایی روی دندان‌ها می‌نشیند. در ابتدا این لایه بسیار نازک و بی ‌خطر بوده و قابل مشاهده هم نیست. اما با گذشت زمان این لایه‌ها تبدیل به اسید‌هایی می‌شوند که در دندان حفره ایجاد می‌کند.  اصطلاحا به این حفره‌ها کرم زدگی و پوسیدگی نیز می‌گویند.

لایه‌های ایجاد شده روی دندان بعد از گذشت چندین روز با مسواک زدن از بین می‌رود اما اگر مدت زیادی از زمان ایجاد آن‌ها بگذرد، دیگر به این راحتی از بین نمی‌رود و اینجاست که باید حتما دندان‌ها را جرم گیری کنید.

علاوه بر این، افرادی که به سیگار و یا مواد مخدر معتاد هستند نیز بسیار در معرض جرم گرفتن دندان‌ها قرار دارند.

از بین بردن جرم سیاه دندان
جرم گیری دندان

عوارض جرم گیری دندان‌ها

بسیاری از افراد از ترس این که جرم گیری برای دندان‌ها ضرر دارد و با شنیدن شایعاتی مانند این که جرم گیری باعث لق شدن دندان می‌شود از انجام این عمل خودداری می‌کنند در حالی که هیچ کدام از این شایعات مبنای علمی ندارند و درست نیستند.

بعد از قرار گرفتن جرم‌ها رو دندان و ایجاد اسید، این اسید موجب می‌شود تا بخشی از قسمت‌های دندان خراب شوند ولی فرد متوجه‌ی این موضوع نمی‌شود چرا که خود جرم‌ها حجم دارند که این حجم به مقداری است که دور دندان را احاطه می‌کنند و فرد احساس نمی‌کند که بخشی از دندانش از دست رفته است.

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان

هر دو روش های ذکر شده یعنی جرم گیری (اولتراسونیک) و بلیچینگ باعث می‌شوند تا رنگ دندان‌ها روشن‌تر شود، اما تفاوت آن‌ها در چیست؟

جرم گیری همانطور که پیش‌تر گفته شد برای پاک سازی املاح و جرم‌ها از روی دندان استفاده می‌شود و با حذف آن‌ها باعث می‌شود تا دندان‌ها سفید‌تر و روشن‌تر شوند که یک نوع درمان محسوب می‌شود. اما بلیچینگ صرفا یک روش زیبایی است که با تزریق ماده‌ی سفید کننده داخل دندان باعث می‌شود تا رنگ دندان‌ها سفید‌تر و روشن‌تر شوند. بلیچینگ یک راه آسان و بدون دردسر برای سفید کردن دندان‌ها است.

بلیچینگ چیست
بلیچینگ چیست

مراقبت های لازم بعد از جرم گیری

  1. معمولا دندان پزشکان توصیه می‌کنند که فرد پس از جرم گیری دندان، دهان را با آب نمک ولرم و یا دهان شویه‌ای که تجویز می‌شود، بشوید.
  2. اگر دندان‌ها حساس هستند، می‌توانید یکبار در روز، با استفاده از خمیر دندان‌های ضد حسایت مسواک بزنید.
  3. به طور مرتب و روزی 2 الی 3 بار از نخ دندان استفاده کنید. 
  4. از نوشیدنی‌هایی که ولرم هستند استفاده کنید. 
  5. توجه داشته باشید که نیازی به مصرف آنتی بیوتیک‌ها قبل و بعد از جرم گیری نیست.
مسواک زدن اصولی
مراقبت از دندان‌ها بعد از جرم گیری

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. چگونه از ایجاد جرم‌ها روی دندان جلوگیری کنیم؟

    به طور طبیعی بزاق دهان املاح زیادی دارد که این املاح در صورتی که از دهان پاک نشوند، تبدیل به رسوب می‌شوند. این املاح معمولا در جاهایی رسوب می‌کنند که کمتر در معرض تماس با غذا و مسواک است. پس به طور کلی توصیه می‌شود که در مسواک زدن دقت کنید و به خوبی دندان‌ها را مسواک بزنید. همچنین بهتر است که حتما در طول سال یکبار برای جرم گیری دندان‌ها و معاینه به دندان پزشک مراجعه کنید.
مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی