تهران
تزیین بطری شیشه ای با کنف

آموزش تزیین جعبه کارتنی و تزیین بطری شیشه‌ای با کنف + عکس

معمولا بعد از مدتی برخی وسایل خانه مانند گلدان‌ها، بطری‌ها و کارتن‌ها یکنواخت و معمولی می‌شوند. اگر کمی خلاقیت به خرج دهیم و حوصله داشته باشیم با ابزارهای ساده‌ای مانند چسب و کنف و نمد و پارچه می‌توانیم تغییرات زیبایی در این وسیله‌ها ایجاد کنیم. در این مقاله با آموزش تصویری کار با کنف با شما هستیم.

گل و گیاه آپارتمانی

معرفی 10 مدل گل و گیاه آپارتمانی مناسب فصل بهار

تجربه مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی، تجربه بسیار لذت بخشی است زیرا هم باعث زیبایی محل زندگی و محل کار و هم باعث شادابی روحی و روانی خواهد شد. در این مقاله 10 نمونه از بهترین و مقاوم‌ترین گل و گیاهان آپارتمانی را معرفی کردیم و پیشنهاد می‌کنیم که حتما نگهداری از گل و گیاه را تجربه کنید.

کاشت سبزه عید

آموزش آسان انواع کاشت سبزه برای عید 1402

یکی از زیباترین رسوم عید نوروز در ایران چیدن سفره هفت سین و یکی از اجزای مهم آن سبزه است. سبزه نماد سر زندگی، طراوت و رشد است که از مهم‌ترین سبزه عید می‌توان به سبزه گندم اشاره کرد. به جز گندم می‌توان از ماش، عدس، هسته نارنج و لیمو و خاکشیر نیز استفاده کرد. نحوه کاشت انواع سبزه را در تیجور بخوانید.

مرتب کردن کمد لباس

با این روش به سرعت کمد لباس‌ها را مرتب کنید

همه افراد برای اینکه لباس های تمیز و بدون چروک و یا رختخواب مرتبی داشته باشند از کمد استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که چه کاری انجام دهیم تا هم کمد تمیزی داشته باشید و هم به آسانی لباسی که می‌خواهیم را پیدا کنیم. در ادامه با این چند راه‌ کار ساده کمد لباس، وسایل و رختخواب مرتبی داشته باشید.

پاک کردن لکه از روی لباس

با این نکات طلایی به راحتی انواع لکه را از روی لباس پاک کنید

در این مقاله به یکی از مشکلات خانم‌ها در از بین بردن لکه‌های ایجاد شده بر روی لباس می‌پردازیم تا با چند راه کار ساده از دست لکه‌ها خلاص شوند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که بعد از لک شدن لباس فوری آن را بشویید و نگذارید لکه خشک شود ولی قبل از آن باید به چند نکته و راه کار توجه کنید.

تزیین کریسمس در خانه

ایده‌هایی ساده و زیبا برای کریسمس + عکس

در تقویم میلادی روز کریسمس، روز تولد حضرت عیسی مسیح است که معمولا افراد این روز را جشن می‌گیرند و به تزئین خانه و تزئین درخت کریسمس می‌پردازند که فلسفه اصلی آن ترویج مهربانی، همبستگی و بخشندگی است. در این مقاله از تیجور عکس‌های مختلفی از تزئین مخصوص جشن کریسمس را تهیه کردیم. همراه تیجور باشید.

سفره شب یلدا

خوراکی‌های شب یلدا + عکس سفره شب یلدا 1401

شب یلدا از قدیم تا به امروز برای تمام ایرانیان شبی خاص با آداب و رسومی قدیمی بوده است. در این شب سفره یلدا که از انواع میوه‌ها مانند هندوانه و انواع آجیل تشکیل شده است را تزیین می‌کنند و داستان‌های کهن فارسی و حافظ می‌خوانند. در این مقاله عکس مدل‌های مختلفی از تزیین سفره شب یلدا را با هم میبینیم.

تزیین سفره شب یلدا به صورت دسته گل

30 مدل دیدنی و جذاب تزیین سبد گل و دسته گل شب یلدا

شب یلدا از دیرباز تاکنون برای تمام ایرانی‌ها شبی خاص و منحصر بفرد بوده است که با توجه به فرهنگ کهن ما طبق رسم و رسوم خاصی برگزار می‌شود و تزیینات مخصوص به خود را دارد. در این مقاله در تیجور سبکی خاص و جدید از تزیین ویژه شب یلدا به صورت دسته گل را جمع آوری کردیم تا بتوانید ایده‌های خلاقانه‌ای بگیرید.

شستشوی انواع کفپوش خانه

همه چیز درباره شستشوی انواع کفپوش‌های خانه

امروزه صنعت کفپوش‌های ساختمانی بسیار پیشرفت کرده و باعث شده انتخاب کفپوش مناسب سخت شود. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع مختلف کفپوش‌های موجود در بازار می‌پردازیم و سپس نحوه صحیح شستشوی هر کدام آنها را با روش‌های جدید بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه تیجور باشید.

راهنمای شستشوی دیوار

نکات ساده و طلایی برای برق انداختن دیوار خانه

در این مقاله درباره تکنیک‌های برق انداختن دیوار و نظافت خانه، شستشوی دیوار، شستشوی دیوار گچی، شستشوی دیوار رنگ روغن، شستشوی دیوار لاتکس و شستشوی کاغذ دیواری و... مطالبی گردآوری شده است با مجله تیجور همراه ما باشید.

شستشوی فرش در منزل

نکات مهم برای شستشوی فرش در منزل

اگر تصمیم دارید شستشوی فرش را در منزل انجام دهید باید طبق اصول خاصی پیش برید تا به فرش آسیبی نرسد. در غیر این صورت باید شستشو را به قالیشویی واگذار کنید. برای اینکه بدانید چه نکاتی را حین شستشو و یا هنگام استفاده از شامپو فرش باید رعایت کنید تا انتهای این مقاله ما را در تیجور همراهی کنید.

تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

روش‌های تمیز کردن انواع کابینت آشپزخانه

تا حالا شده که برای از بین بردن کثیفی و لکه‌های کابینت آشپزخانه خود ساعت‌ها زمان بگذارید ولی باز هم به نتیجه مطلوب و دلخواهی که می‌خواهید نرسید؟ باید بدانید که روش‌های تمیز کردن کابینت آشپزخانه بسته به مدل و جنسی که دارند کاملا با هم متفاوت هستند. برای آشنایی با این روش‎‌ها با ما همراه باشید.

روش‌های تمیز کردن گاز آشپزخانه

معرفی روش‌های معجزه‌آسا برای تمیز کردن گاز آشپزخانه

تمیزی اجاق گاز آشپزخانه سهم زیادی در تمیزی کل آشپزخانه دارد. معمولا هر بار که از اجاق گاز استفاده می‌شود بابت چربی غذا سطح گاز دچار کثیفی و لکه می‌شود که بهتر است بعد از هر بار آشپزی سطح گاز را به سرعت تمیز کنید تا لکه‌ها مقاوم نشوند. در این مقاله روش‌های معجره‌آسای تمیز کردن گاز را جمع آوری کردیم.

مدل‌های مختلف پرده منزل و راهنمای شستشوی پرده

با انواع مختلف پرده منزل و شستشوی آنها آشنا شوید

میدونید انواع بسیار مختلفی از مدل‌های متنوع پرده و جنس‌های متنوع پارچه برای پرده‌ خونه تو بازار موجوده؟ برای اینکه با این پرده‌های مختلف و نحوه شستشوی صحیح اون‌ها آشنا بشید تا انتهای این مطلب با ما باشید.

نکات خانه تکانی پاییزی

12 نکته مهم خانه تکانی پاییزی

با شروع فصل پاییز، فصل سرما باید تغییرات و تعمیراتی را مانند بستن دریچه‌های کولر، ایزوگام پشت بام، سرویس کردن شوفاژ، بخاری یا پکیج‌ها و نظافت منزل انجام دهیم. برای اینکه بدانید این تغییرات چگونه انجام می‌شود تا انتهای این مطلب همراه تیجور باشید.

مدل های جدید و زیبای سفره هفت سین

با این مدل‌های زیبا سفره هفت سین معرکه بچین

چیدمان و تزیین زیبا و جذاب سفره هفت سین از جمله کارهای مهم و هیجان انگیز برای اعضای خانواده در آستانه عید نوروز محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب با ارائه مدل‌های شیک و زیبای سفره هفت سین در خدمت شما عزیزان هستیم.

تصاویری از سفره های هفت سین

22 عکس بسیار زیبا و جدید از تزیین سفره هفت سین سال نو

سفره هفت سین از دیرباز تاکنون برای همه ایرانیان نماد برکت، ثروت و سلامتی است که زمان تحویل سال همه افراد طبق سلیقه شخصی خودشان به بهترین شکل ممکن این سفره را می‌چینند و تزیین می‌کنند و به استقبال سال جدید می‌روند. در این مقاله مدل‌های مختلف تزیین سفره هفت سین را تهیه کرده‌ایم. همراه تیجور باشید.

ایده های تزیین سفره هفت سین

امسال سفره هفت سین رو اینجوری بچین!

تزیین سفره هفت سین برای استقبال از عید نوروز یکی از رسوم دیرینه ایرانیان است که همه ساله در آستانه سال جدید انجام می گیرد. در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای تزیین سفره هفت سین ارائه دهیم.

نکاتی برای چیدمان زیبای سفره هفت سین

به این سفره هفت سین‌ها چه نمره‌ای می‌دین؟

برای دیزاین سفره هفت سین جذاب و زیبا بایستی نکات مهمی را در نظر داشته باشیم و با رعایت آنها و آمیختنشان به چاشنی خلاقیت سفره ای زیبا و چشم نواز برای استقبال از عید نوروز ایجاد نماییم.


نکات مهم در مورد سبزه عید

نکات مهم در مورد سبزه عید

سبزه عید یکی از سنت های قدیمی و باستانی در میان ایرانیان است که همه ساله در آستانه عید نوروز کاشت آن انجام می شود. در مورد سبزه عید که نمادی از زایش و سرسبزی است باید نکاتی را در نظر داشته باشیم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

روش های نگهداری مواد غذایی مختلف

چرا از مواد غذایی اینجوری نگهداری می کنید

روش های نگهداری و ذخیره مواد غذایی یکی از کارهای دشوار در خانه محسوب می شود مواد غذایی گوناگون نیاز به روش های نگهداری متفاوتی دارند که در صورت عدم رعایت منجر به خرابی یا از دست رفتن کیفیت آنها می شود. استفاده از روشهای نادرست به هدر رفت و خراب شدن انواع مختلف مواد غذایی منجر می گردد.

آشنایی با روش های نگهداری موز در منزل

موزهامون رو اینجوری نگهداری کنیم

موز یکی از میوه های خوشمزه و لذیذ است. ولی نگهداری این میوه تا حدودی دشوار بوده و مستلزم رعایت نکاتی کلیدی است چون موز به سرعت دچار سیاهی شده و کیفیت خود را از دست می دهد به همین سبب ما در این مطلب چند راهکار عملی برای نگهداری انواع موز اعم از رسیده و نارس را برای استفاده شما عزیزان آماده کرده ایم.

روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب

بوی بد فاضلاب کلافم کرده چکار کنم

انتشار بوی بد فاضلاب در هر جایی از منزل غیر قابل تحمل و وحشتناک است که می تواند آرامش محیط منزل را سلب نماید. بوی فاضلاب می تواند از فاضلاب آشپزخانه، حمام یا توالت به مشام برسد. ما در این مطلب قصد داریم به علل ایجاد این بوهای نامطبوع و راهکارهایی برای از بین بردن این بوی بد در منزل اشاره کنیم.

ترفندهای صحیح تمیز کردن خاک شیر

تا حالا خاکشیر اینجوری تمیز کردید؟

خاک شیر یکی از مواد گیاهی و دارای فواید بسیار در نزد ایرانیان است که بیشتر شهرت آن برای رفع عطش و تشنگی در ایام تابستان است هم چنین از خاک شیر در ماه رمضان نیز برای کم کردن از عطش روزه داری بهره می برند. و اما چگونگی تمیز کردن صحیح خاک شیر و بیان خواص بی شمار آن در ادامه این مطلب بیان خواهد شد.

ترفندهای تمیز کردن انواع قابلمه های کثیف

قابلمه های کثیف رو اینجوری تمیز کنید

تمیز کردن و پاکسازی لک های و سیاهی های انواع مختلف تابه ها و قابلمه های یکی از مشکلات رایج بانوان خانه دار محسوب می شود. این ظروف به عنوان ابزار پر مصرف در آشپزخانه به خاطر قرار گرفتن در معرض آتش و شعله گاز تند کثیف شده و نیاز به تمیزکاری پیدا می کنند.

ترفندهای پیدا کردن طلای گم شده در خانه

اگه طلامون گم شد چکار کنیم

گم شدن اشیای ارزشمندی مانند حلقه طلا، انگشتر و گوشواره می تواند احساس خیلی بدی به ما بدهد به این صورت که همواره احساس سردرگمی و اضطراب خواهیم داشت. اگر طلایی گم کرده اید و حدس می زنید که در گوشه کناری از خانه تان گم شده پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه در مصرف پول صرفه جویی کنیم؟ + صرفه جویی در هزینه ها

ترفندهای مهم برای صرفه جویی در هزینه‌های زندگی

ممکن است بسیاری از ما در مدیریت هزینه های زندگی خود دچار مشکل شویم. حتما گاهی برایتان پیش آمده که قبل از اتمام ماه، حقوقتان را کاملا خرج کرده اید و پولی برای باقی روزها باقی نمانده است. این یعنی یک مشکل بزرگ! پس بهتر است هرچه زودتر با راهکارهای کاهش هزینه‌ی زندگی و مدیریت مخارج روزانه آشنا شوید.