تهران

بوی بد فاضلاب کلافم کرده چکار کنم

روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب
انتشار بوی بد فاضلاب در هر جایی از منزل غیر قابل تحمل و وحشتناک است که می تواند آرامش محیط منزل را سلب نماید. بوی فاضلاب می تواند از فاضلاب آشپزخانه، حمام یا توالت به مشام برسد. ما در این مطلب قصد داریم به علل ایجاد این بوهای نامطبوع و راهکارهایی برای از بین بردن این بوی بد در منزل اشاره کنیم.

راههای از بین بردن بوی بد فاضلاب

بوی بد فاضلاب ممکن است از آشپزخانه، توالت و حمام یا هر مکان دیگری به مشام ما برسد که منشا این بوی نامطبوع باکتریها و قارچ های موجود در داخل لوله فاضلاب هستند راهکارهای مختلفی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب وجود دارند.

بوی بد فاضلاب
روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب 


راههای از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب

بوی بد فاضلاب تجربه ناخوشایندی است که می تواند هر محلی در خانه را غیر قابل تحمل کند بخصوص این بو در آشپزخانه تجربه خوشایند پخت و پز و لذت بودن در آنجا را از میان می برد.
دلیل بوی بد فاضلاب در آشپزخانه عمدتا ناشی از پسماند غذاهاست. زمانی که ظروف شسته می شوند باقی مانده غذاها در لوله فاضلاب گیر کرده و به مرور باعث ایجاد بوی تعفن خواهد شد. باکترها و قارچها نیز می توانند باعث ایجاد این بوی نامطبوع شوند.


دلیل بوی بد فاضلاب در خانه چیست؟

 بوی بد فاضلاب ناشی از انتشار برخی گازها مانند گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل محیط است. بوی فاضلاب می تواند همیشگی  یا تنها در زمانهای مشخصی به مشام برسد این بو می تواند بسیار غلیظ باشد یا بوی رقیقی داشته باشد. همانگونه که به احتمال زیاد خودتان نیز تجربه کرده اید این بو بیشتر شبیه به بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی و یا لاشه گندیده است و می تواند در آشپزخانه، حمام، و توالت و یا هر جای دیگری در ساختمان وجود داشته باشد.
ساده ترین روش برای از بین بردن بوی بد فاضلاب، استفاده کردن از محصولات تمیز کننده و شوینده های تجاری برای شستن لوله های فاضلاب است. اما این محصولات می توانند دو ضرر مهم برای انسان داشته باشند: اول اینکه استفاده از آنها باعث تمیز شدن لوله می شود ولی به مرور و با استفاده منظم، منجر به پوسیدگی لوله کشی ساختمان می گردد. از سوی دیگر خود این محصولات گازها و بوهایی از خود متساعد می کنند که تحمل آنها برای کسی ممکن نیست و برای افراد دارای آلرژی و مبتلایان به آسم تاثیرات منفی در پی دارد.


ترفندهای خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب


1-آب با سرکه و جوش شیرین

نیم لیتر آب گرم، کمی سرکه و جوش شیرین مواد مورد نیاز برای این روش هستند. مراحل زیر را برای این روش باید دنبال کنید:

200 میلی لیتر سرکه را به مقدار آب گفته شده در یک ظرف افزوده و 100 گرم جوش شیرین به آن اضافه کنید زمانی که واکنش شیمیایی رخ داد بلافاصله مخلوط را در فاضلاب بریزید و بعد از طی نیم ساعت یک لیتر آب جوش در فاضلاب خالی کنید.

روش خانگی برای رفع بوی فاضلاب
ترکیب سرکه و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب


2-نمک، یخ، لیمو

برای از بین بردن باقی مانده مواد غذایی در داخل فاضلاب می توانید از روش زیر استفاده کنید:

تکه های یخ را در اطراف ریخته و مقداری نمک را در داخل لوله فاضلاب بریزید. هر چند بار که نیاز بود عمل فوق را مجدد تکرار کنید و در نهایت مقداری پوست لیمو را اضافه کنید تا بوی مرکبات به مشام برسد.

روش های از بین بردن بوی فاضلاب
از بین بردن بوی بد فاضلاب با استفاده از نمک و یخ


3-حذف کردن بوهای بد با استفاده از آب و مخمر

ترکیب مواد مذکور اغلب نتیجه بسیار مطلوبی در پی دارد. برای اجرای این روش فقط به آب و مخمر نیاز دارید. درون یک فنجان آب به جوش آمده یک بسته مخمر اضافه کرده و حل نمایید. مخلوط بدست آمده را در فاضلاب آشپزخانه خالی کنید و اجازه دهید یک شب تا صبح طی شود. این روش ساده و مقرون به صرفه را می توانید برای از بین بردن بوی نامطبوع در حمام و رختکن نیز استفاده کنید.

رفع بوی بد فاضلاب
استفاده از آب  داغ و مخمر برای رفع بوی بد فاضلاب


4-جوش شیرین به همراه سرکه سفید

یک فنجان جوش شیرین را هنگامی که ورودی فاضلاب خشک است درون آن ریخته و در یک ظرف کوچک مقداری سرکه سفید اضافه کنید این ترکیب بلافاصله شروع به فوم می کند بعد از گذشت 15 دقیقه، اندکی آب به پایین سرازیر خواهد شد. انجام این روش ساده و آسان می تواند هرگونه بوی نامطبوع را از فاضلاب آشپزخانه شما دور کند.

رفع بوی بد فاضلاب
ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید برای از بین بردن بوی بد فاضلاب


اما ساده ترین و بهترین روش برای جلوگیری از بوجود آمدن بوی بد در فاضلاب آشپزخانه، اجتناب از شستن هر گونه باقی مانده مواد غذایی در فاضلاب است. شما با رعایت این نکته و هم چنین انجام راهکارهای ذکر شده در مطلب فوق می توانید از شر بوهای بد فاضلاب در هر جای منزلتان خلاص شوید.
 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی