تهران
تاثیر استرس بر جنین

می‌دانید استرس در بارداری چه تاثیری روی جنین می‌گذارد؟

اندکی اضطراب در دوران بارداری در رابطه با تغییرات به وجود آمده و یا مشکلات ارتباطی مادر با خانواده و همسر طبیعی است. اما اگر میزان آن به حدی شود که از کنترل و مدیریت مادر خارج باشد می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و منجر به صدمه دیدن جنین و مادر شود. با اضطراب بارداری همراه ما باشید.

علائم بارداری

تشخیص بارداری با این علائم

علائم بارداری در شروع آن در همه خانم‌ها یکسان نیست ولی به طور کلی می‌توان به قطع عادت ماهیانه، تهوع و ضعف بدنی اشاره کرد. برای اطمینان از بارداری نیز می‌توان از تست‌های آزمایشگاهی استفاده کرد تا اطمینان کامل حاصل شود. در این مقاله به بررسی علائم مختلف بارداری پرداختیم. با این مقاله همراه ما باشید.

آماده برای بارداری

آزمایش‌هایی که قبل از بارداری باید حتما انجام دهید

اگر قصد بارداری دارید این مقاله برای شماست. لزوم آمادگی و انجام آزمایش‌های قبل از بارداری به قدری مهم است که بخشی از سلامتی مادر و فرزند در گرو انجام همین آزمایش‌ها است. در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین آزمایش‌ها و کارهایی که هر خانمی که قصد فرزنددار شدن دارد باید انجام دهد را در تیجور بررسی کنیم.

عوارض موبایل در بارداری

عوارض جدی و تاثیر استفاده از موبایل در دوران بارداری

امروزه استفاده از موبایل و اینترنت امری اجتناب ناپذیر است اما باید بدانید که همین دستگاه‌ها متاسفانه اشعه و امواجی ساطع می‌کنند که بسیار خطرناک است. مخصوصا در دوران بارداری اگر بیش از اندازه از موبایل و اینترنت استفاده شود عوارض جبران ناپذیری بر روی جنین می‌گذارد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویتامین های دوران بارداری

در بارداری این ویتامین‌ها را مصرف کنید

ضرورت مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها در دوران بارداری به قدری اهمیت دارد که کمبود برخی از این ویتامین‌ها در بدن عوارض جبران ناپذیری مانند اختلال در رشد جنین یا بیماری‌هایی نظیر کم خونی در بدن مادر می‌شود. در این مقاله در تیجور مهم‌ترین مکمل‌ها و ویتامین‌های ضروری برای مادر و جنین را بررسی کردیم.

لباس دوران بارداری

50 مدل لباس بارداری 1401 برای مامان‌های خوش سلیقه

خانم‌های باردار به علت تغییراتی که در اندام و ظاهرشان اتفاق می‌افتد حتما باید لباس‌های مخصوص دوران بارداری را تهیه کنند تا هم احساس راحتی بهتری داشته باشند و هم اینکه به جنین فشار وارد نشود. در این مقاله در تیجور عکس‌های مختلفی از انواع لباس‌های بارداری را تهیه کردیم تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید.

بیماری های دوران بارداری

بیماری‌ها و مشکلات رایج در دوران بارداری را می‌شناسید؟

دوران بارداری علاوه بر اینکه دوران شیرینی برای مادران محسوب می‌شود اما مشکلاتی هم دارد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل مشکلات و بیماری‌های دوران بارداری بپردازیم تا بتوانید راحت‌تر این دوران را طی کنید و سلامت خود و فرزند خود را نیز حفظ کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه تیجور باشید.

تعیین رنگ چشم جنین

چه عواملی در رنگ چشم جنین تاثیر دارد

همان طور که در مقالات قبل ذکر شد رنگ پوست و چشم نوزاد برای اکثر والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. تیجور قصد دارید در این مقاله به بررسی زمان تشکل رنگ چشم جنین، تغییر رنگ چشم جنین در بارداری و روش های رنگی شدن چشم جنین صحبت کند؛ با ما همراه باشید.

راه چشم رنگی شدن نوزاد

برای رنگی شدن چشم نوزاد چه کنیم

والدین علاقه مند هستند فرزندشان دارای چشم های جذاب و رنگی باشد تا زیباییش دوچندان گردد. افراد باورهایی در رابطه با راهکارهای رنگی شدن چشم نوزادان دارند که در این مقاله قصد داریم برخی از این باور ها را بیان کنیم.

رنگ پوست جنین

برای سفید شدن پوست جنین چه کار کنیم

در این مقاله قصد داریم علاوه بر مسائل علمی موثر بر رنگ پوست جنین و کودک متولد شده، به بررسی باورهای افراد در رابطه با مصرف خوراکی های خاص برای سفید و روشن شدن رنگ پوست جنین بپردازیم. با تیجور همراه باشید تا راه های سفید شدن پوست کودکتان را بررسی نماییم.

علائم و عوارض پوسیده شدن دندان ها در دوران بارداری

پوسیدگی دندان در بارداری علایم و عوارض

دوران بارداری دارای شرایط خاصی است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در هورمون ها، دندان ها از شرایط مستعدی برای پوسیده شدن برخوردار می شوند. پوسیدگی دندان در این دوران بنا به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و در صورت عدم توجه و اقدام به درمان می تواند برای مادر و جنین عوارضی را در پی داشته باشد.

ایروبیک در دوران بارداری

ایروبیک در دوران بارداری

انجام ایروبیک در دوران بارداری ریه و قلب شما را بهبود میبخشد و عضلات کشیدگی مناسبی خواهند داشت. انجام حرکات ایروبیکی که فشار زیادی نداشته باشند با تایید پزشک مشکلی نخواهد داشت ولی با نزدیک شدن به دوران زایمان باید به تدریج از تمرینات خود کم کنید.


بازگشت اندام بعد از زایمان

چگونه بعد از زایمان دوباره لاغر شویم ؟

داشتن تناسب اندام بعد از زایمان آرزوی بسیاری از مادران است . آگاهی از نوع تغذیه و فعالیت بدنی مادر بعد از زایمان اهمیت بسیار ی دارد . به همین دلیل مادران باید به موازات انجام یکسری حرکات ورزشی مخصوص ، تغذیه سالمی نیز داشته باشند ، تا به اندام قبل از زایمان خود برگردند .

ورزش های مناسب جهت لاغری بعد از زایمان

توصیه ها و ورزش های مناسب جهت لاغری بعد از زایمان

با شروع حاملگی تا زمان زایمان تغییرات بسیاری در بدن مادر ایجاد می شود . به طوری که بدن فرم و حالت عادی خود را از دست می دهد . به همین دلیل نیاز است همه ی مادران جهت لاغری بعد از زایمان برنامه غذایی مناسبی داشته باشند تا تقویت شوند و همچنین یکسری حرکات ورزشی را انجام دهند .