تهران

با این روش به سرعت کمد لباس‌ها را مرتب کنید

مرتب کردن کمد لباس
همه افراد برای اینکه لباس های تمیز و بدون چروک و یا رختخواب مرتبی داشته باشند از کمد استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که چه کاری انجام دهیم تا هم کمد تمیزی داشته باشید و هم به آسانی لباسی که می‌خواهیم را پیدا کنیم. در ادامه با این چند راه‌ کار ساده کمد لباس، وسایل و رختخواب مرتبی داشته باشید.

با این روش به سرعت کمد لباس‌ها را مرتب کنید

مرتب بودن کمد‌ها جدا از اینکه باعث می‌شود که هر آنچه احتیاج پیدا کردید را بتوانید به راحتی و آسانی پیدا کنید، باعث مرتب و تمیز ماندن وسایل شما مانند لباس، کیف، کفش، رختخواب و... هم نیز می‌شود.

در ادامه این مقاله تکنیک‌های مرتب کردن و چیدن وسایل کمد را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهید.

تکنیک‌های مرتب کردن و تمیز نگهداشتن کمدها
شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که لباس‌های بسیاری دارید و جای کم برای جا دادن آنها. اگر نمی‌دانید چگونه کمد لباس، کشوها و کمد رختخواب را مرتب کنید، با چند تکنیک ساده که در این مقاله ارائه شده است مشکل کمبود جا در کمدها و کشوهای لباس‌تان را رفع کنید. 

مرتب کردن کمد لباس کوچک
مرتب کردن کمد لباس و وسایل

تمیز کردن و مرتب کردن کمد و کشوی لباس

  • لباس‌های قدیمی را دور بریزید

برای مرحله اول برای تمیز و مرتب کردن کشوها و کمد دیواری، لباس‌هایی که دیگر به آن نیاز ندارید و یا کهنه شده‌اند را دور بریزید. پس ابتدا کمد خود را کامل خالی کنید و لباس‌های خود را جدا کنید سپس کمد را با مواد شوینده و دستمال تمیز کنید تا بدون لک و خاک باشد.

چگونه کمد لباس مرتبی داشته باشیم
کمد لباس را چگونه تمیز کنیم؟

روش مرتب کردن کمد لباس

بعد از تمیز کردن نوبت طبقه بندی و دسته بندی لباس‌ها است. یعنی کمد را بر اساس لباس، روسری، شلوار، جوراب و... دسته بندی کنید. لباس‌هایی که با تغییر فصل به آن نیاز ندارید از کمد لباس خارج کنید و در بقچه زیپ‌دار قرار دهید تا فضای کمدتان بیشتر شود. می‌توانید از کشوی لباس‌ها برای مرتب کردن لباس استفاده کنید و اگر جا دارید از رخت آویزهای مخصوص لباس استفاده کنید و به این نکته دقت کنید که چه تعداد لباس و وزنی را می‌توانند نگه دارند. لباس و شلوارها را بر اساس رنگ یا طرح دسته بندی کنید.

چگونه کمد لباس مرتبی داشته باشیم
با طبقه بندی کمد لباس‌های تمیزی داشته باشید

چند نکته برای اینکه کمدتان فضای بیشتری داشته باشد

  • تکنیک تا کردن لباس

یکی از تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کند تا فضای بیشتری در کشوهای لباس ایجاد کنید و تاپ و تیشرتت و لباس‌هایتان جای کمتری در کشو بگیرد این است که لباس‌هایتان را به کوچک‌ترین سایزی که می‌توانید تا کنید، اینگونه جای بیشتری برای بقیه لباس‌هایتان باز می‌کنید. همچنین می‌توانید لباس‌ها را بر اساس طرح و رنگ در کمدتان بچنید.
تا کردن لباس به روشی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید به شما کمک می‌کند تا لباس‌ها قابل دیدن باشند و نیازی به زیر و رو کردن کمد لباستان برای پیدا کردن لباس مورد نظر نداشته باشید.

مرتب کردن کشوی لباس
دسته بندی لباس‌ها
چیدمان کشوی لباس
نحوه چیدن لباس داخل کمد
چیدمان کشوی لباس
چگونه لباس را تا کنیم؟
  • جوراب ها را مرتب کنید

از جدا کننده برای جدا کردن جوراب‌هایتان استفاده کنید. جدا کننده‌ها استفاده بهینه و کاربردی برای جدا کردن و مرتب کرده فضای کشو می‌باشند. 

چیدمان کشوی لباس
مرتب کردن جوراب با کمک جدا کننده
چگونه جوراب‌ها را تا کنیم
چگونه جوراب‌ها را تا کنیم؟
  • مرتب کردن روسری‌ها و شال‌ها

برای این کار اگر آویز داخل کمد دارید با استفاده از چوب لباسی روسری‌هایتان را مرتب کنید و اگه از کشو برای آن استفاده می‌کنید می‌توانید همانند تاکردن لباس آن‌ها را بر اساس رنگ و طرح دسته بندی و تا کنید. البته برای روسری‌های نازک و حریر از آویز استفاده کنید تا چروک نشوند.

مرتب کردن کمد لباس کوچک
مرتب کردن روسری‌ها با کمک آویز
مرتب کردن شال و روسری
مرتب کردن شال و روسری
  • مرتب کردن شلوارها

یکی از مشکلات افراد تا کردن و جا دادن شلوارها در کمد است. ترفند تا کردن شلوار در عکس زیر آموزش داده شده است. با استفاده از این روش می‌توانید فضای بیشتری برای شلوارهایتان ایجاد کنید و یا با روش ساده‌تر آن‌ها را دسته بندی کنید و با چوب لباسی در کمد آویزان کنید.

چگونه شلوار را تا کنیم
چگونه شلوار را تا کنیم؟
  • مرتب کردن اکسسوری‌ها

برای مرتب کردن اکسسوری‌ها همانند کمربند، ساعت، دستبند و انگشتر می‌توانید از جدا کننده استفاده کنید و یا کشوی خود را قسمت بندی کنید و هر کدام را در قسمت خود قرار دهید.

مرتب کردن اکسسوری
مرتب کردن اکسسوری
  • مرتب کردن کیف‌ها

برای مرتب کردن کیف‌ها از آویزهای مخصوص کیف استفاده کنید و اگر کمدی دارید که بالای آن آویز است و قسمت زیری آن کشو کار شده است می‌توانید در قسمت بالای کشوها کیف خود را بچینید.

مرتب کردن کیف و کفش داخل کمد
مرتب کردن کیف و کفش داخل کمد
مرتب کردن کیف با آویز
مرتب کردن کیف با آویز
  • جداکننده مخصوص کمد و کشو

بهترین راه حل مرتب کردن کشوها استفاده از جدا کننده است که با آن به راحتی می‌توانید وسایل، لباس‌ها، روسری و شلوارهایتان را در کمد دسته بندی و جدا کنید و به راحتی هنگامی که وسیله‌ای نیاز دارید، فوری آن را پیدا کنید.

استفاده از جدا کننده برای مرتب کردن لباس‌های کشو
استفاده از جدا کننده برای مرتب کردن لباس‌های کشو

راه‌ کاری مفید برای چیدمان کمدهای کوچک

اگر کمد کوچکی دارید با استفاده از رخت آویزها و جداکننده‌های کم حجم می‌توانید به بهترین نحو لباس‌هایتان را مرتب کنید.

ترفند مرتب کردن کمد لباس
طبقه بندی‌های خارج از کمد

مرتب کردن کمد رختخواب 

برای اینکه رختخواب‌های خود را راحت‌تر و سریع‌تر جمع کنید بهتر است فضای داخل کمد را طبقه بندی کنید. با این کار تفکیک آن راحت‌تر می‌شود و به هنگام نیاز راحت می‌توانید وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید. لوازمی که بیشتر به کار می‌برید مثل پتوی مسافرتی، بالش‌های کوچک، کوسن و... را در طبقه پایین کمد قرار دهید تا به آسانی در دسترس باشند و پتو و لحاف ضخیم بر اساس فصل را در طبقات بالایی قرار دهید. 

با روشی که گفته شد می‌توانید رختخواب را مرتب کرده و به سادگی از آن‌ها استفاده کنید. با این روش هم کمد شما ظاهر منظمی دارد هم فضای کمتری می‌گیرد. 

مرتب کردن کمد رختخواب
طبقه بندی کمد
بقچه زیپ‌دار مخصوص رختخواب
بقچه زیپ‌دار مخصوص رختخواب

نحوه مرتب کردن رختخواب‌ها در کمد

  • ملحفه‌ها را تا کنید.
  • بالش‌ها را کنار هم بچینید.
  • پتوهای مسافرتی را از پتوهای ضخیم جدا کنید.
  • از بقچه‌های زیپ‌دار برای مرتب کردن رختخواب‌ها استفاده کنید. 
  • پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین روش مرتب کردن رختخواب این است که از بقچه‌های زیپ‌دار استفاده کنید. می‌توانید از بقچه‌های رنگی و بر اساس فصل رختخواب خود را در آن قرار دهید تا فضای کمتری از کمد شما گرفته شود. اگر کمد دیواری خانه‌تان کوچک است با بقچه زیپ‌دار می‌توانید در گوشه‌ای از خانه این کار را انجام دهید.
مرتب کردن کمد رختخواب
با طبقه بندی کمد رختخواب را مرتب کنید

 

مطلب مفید بود؟
421
69
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی