تهران

همه چیز درباره شستشوی انواع کفپوش‌های خانه

شستشوی انواع کفپوش خانه
امروزه صنعت کفپوش‌های ساختمانی بسیار پیشرفت کرده و باعث شده انتخاب کفپوش مناسب سخت شود. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع مختلف کفپوش‌های موجود در بازار می‌پردازیم و سپس نحوه صحیح شستشوی هر کدام آنها را با روش‌های جدید بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه تیجور باشید.

همه چیز درباره شستشوی انواع کفپوش‌های خانه

در این مقاله ابتدا به معرفی مختصری درباره انواع کفپوش‌ها می‌پردازیم و سپس روش‌های تمیز کردن هر کدام از آنها را بررسی می‌کنیم:

کفپوش

به پوششی که برای کف ساختمان از آن استفاده می‌کنند کفپوش گفته می‌شود. کفپوش‌ها تقریبا دائمی هستند ولی امکان عوض کردن آنها نیز وجود دارد کفپوش‌های ساختمان از تنوع بالایی در جنس برخوردار می‌باشند. در طراحی دکوراسیون داخلی کفپوش مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. برای خرید کفپوش باید به نکاتی توجه داشته باشید مثل: مقدار رفت وآمد و مکانی که می‌خواهید از کفپوش استفاده کنید. برای جاهایی که رفت و آمد در آن زیاد است باید از کفپوش‌های سخت و با دوام استفاده شود و در مکان‌هایی که رفت و آمد آن کم است می‌توان از کفپوش‌های تزئینی استفاده کرد. همچنین موقع خرید عواملی مثل سلیقه شخصی، نمای مناسب، نوع زیرسازی، میزان بودجه و مقاومت در برابر آتش سوزی نیز باید توجه داشت.

انواع مختلف کفپوش:

  • کفپوش سرامیکی

سرامیک‌ها با تنوع اندازه، رنگ و طرح از محبوبیت بسیاری برخوردار است. کفپوش سرامیکی از خاک رس و سفال درست می‌شوند و در انواع لعاب‌دار و بدون لعاب وجود دارند. نوع لعاب‌دار آن یک لایه که می‌تواند مات، نیمه براق و براق باشد، پوشانده شده است و در طرح‌های مختلف مثل طرح چوب، طرح سنگ، طرح آجر و... وجود دارد. سرامیک ضخامتی بالغ بر 4 تا 12 میلی متر دارد و سطح زیرین آن باعث شده سرامیک به آسانی به سیمان بچسبد.

اگر به کفپوش‌های چوبی علاقه دارید اما امکان استفاده از آن را ندارد  می‌توانید از کفپوش‌های سرامیکی که طرح چوب هستند استفاده نمایید. این کفپوش برای سرویس‌های بهداشتی، بین کابینتی، سرامیک آشپزخانه و پذیرایی و... کاربرد دارد. از مزایای این کفپوش می‌توان به شستشوی راحت و دوام بالای آن اشاره کرد. 

معایب کفپوش‌های سرامیکی

از معایب سرامیک می‌توان به سرد بودن سطح آن مخصوصا در فصول سرد سال اشاره نمود به همین علت استفاده از آن در مناطقی که دارای آب و هوای سرد است توصیه نمی‌شود. سطح سرامیک نازک است و اگر ضربه شدید به آن بخورد به آسانی می‌شکند.

معایب دیگر آن کفپوش سرامیکی می‌توان به کثیف شدن درزهای ما بین آن اشاره کرد زیرا این درزها را نمی‌توان به خوبی تمیز کرد. در ضمن، سرامیک‌ها سطح لغزنده‌ای دارند و احتمال سرخوردن بر روی آن‌ها وجود دارد.

هنگام خرید کفپوش های سرامیکی به این نکات باید توجه کرد:

کفپوش‌های سرامیکی از نظر درجه کیفیت، ضریب استحکاک، میزان جذب آب و مقاومت در برابر ضربه با هم متفاوت هستند.

کفپوش سرامیکی
کفپوش سرامیکی
  • کفپوش موزاییکی

کفپوش‌های موزاییکی که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است بیشتر برای محیط‌های بیرونی و باز مناسب می‌باشد. موزاییک‌ها در ابعاد بزرگ تولید می‌شوند و به این خاطر نصب آن‌ها سریع صورت می‌گیرد.

کفپوش موزاییکی
کفپوش موزاییکی
  • کفپوش سنگی

سنگ‌ها از گران‌ترین، لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین کفپوش‌ها به شمار می‌روند. رایج ترین کفپوش‌های سنگی شامل سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ کورین، تراوتن و سنگ کوارتز می‌باشد و بیشتر در فضای آشپزخانه، پذیرایی و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم چنین استفاده از این نوع کفپوش برای اتاق خواب توصیه نمی‌شود. این کفپوش که از لوکس‌ترین کفپوش‌های ساختمان است مناسب فضای داخلی و فضای بیرونی ساختمان نیز می‌باشد. 

معایب کفپوش سنگ

سنگ سطح سردی دارد و حرارت را به خود جذب نمی‌کند و برای مناطق گرمسیری بسیار مناسب می‌باشد ولی برای مناطق سردسیر و فصول سرد سال مناسب نمی‌باشند. 
از مزایای این نوع کفپوش نگهداری و شستشوی آسان، مقاومت و ماندگاری بالای آن است.

کفپوش سنگی
کفپوش سنگی
  • کفپوش پارکت چوبی

استفاده از این کفپوش‌ها باعث ایجاد حسی گرم در فضای خانه می‌شود. در ساخت پارکت یا کفپوش چوبی، از چوب درختانی مانند افرا، صنوبر، کاج، بلوط و گیلاس استفاده می‌شود. چوب به کار رفته در ساخت پارکت‌ها بر قیمت آن‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد. اگر عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید بخشی از طیبعت را در خانه خود داشته باشید از کفپوش‌های چوبی استفاده کنید. گرما بخشی متریال چوب و نزدیکی ساختار آن به طبیعت باعث شده تا این کفپوش محبوبیت پیدا کند. کفپوش‌های چوبی در واقع یا از چوب طبیعی ساخته شده‌اند یا از الیاف چوب فشرده هستند. پارکت را تقریبا در همه جا می‌توان استفاده کرد به عنوان مثال: کفپوش اتاق خواب سالن پذیرایی و کفپوش روف گاردن ساختمان.

مزایای پارکت چوبی

زیبایی، گرما بخشی کف خانه، مقرون به صرفه تر از سنگ و سرامیک، نصب و نگهداری سریع و آسان

البته پارکت‌های چوبی معایبی نیز دارند. از آن جایی که آن‌ها از چوب ساخته شده‌اند، رطوبت و آب باعث تخریب آن‌ها شده و پارکت پس از مدتی باد می‌کند. استفاده از پارکت ممکن است باعث ایجاد صدا نیز شود. از دیگر مشکلاتی که در صورت استفاده از پارکت ممکن است به وجود آید، نفوذ موریانه و خطر آتش سوزی است. به طور کلی می‌توان گفت پارکت یا کفپوش چوبی نیاز به مراقبت زیادی دارند. اگر این کفپوش‌ها درست نصب شوند به مرور زمان تاب بر نمی‌دارند و صدا نمی‌دهند.

کفپوش چوبی
کفپوش پارکت چوبی
  • کفپوش لمینت

پارکت لمینت شباهت زیادی به پارکت چوبی دارد ولی در ساخت آن مستقیما از چوب درختان استفاده نشده است. کفپوش‌های لمینت، در جهت رفع مشکلاتی که پارکت‌های چوبی داشتند، ساخته شده‌اند. عمر این نوع کفپوش‌ها نزدیک به سی سال است. لمینت‌ها از الیاف فشرده چوب یا ام دی اف از چهار لایه تشکیل شده‌اند. لایه اصلی در ساخت کفپوش لمینت، ام دی اف می‌باشد. لایه دیگر، لایه دکوراتیو طرح چوب بوده که روی آن از یک لایه لمینت استفاده شده است. تعویض کفپوش‌های لمینت کار بسیار ساده‌ای است. این گونه کفپوش‌ها به نسبت پارکت‌های چوبی از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. 

کفپوش‌های لمینت به خودی خود به کف اتاق چسبیده نمی‌شوند بلکه در دور تا دور آن‌ها شیارهایی وجود دارد که به کلیک معروفند که به صورت نری و مادگی به هم قفل می‌شوند.همچنین اگر سطح کار را افزایش دهید باعث می‌شود لمینت‌ها سنگین شوند و به آسانی به کف اتاق بچسبند. عدم استفاده از چسب در نصب کفپوش لمینت این است که کف اتاق صدمه نمی‌بیند مثلا: اگر کف اتاقی سنگ فرش باشد و روی آن لمینت کار شود اگر بخواهیم پس از مدتی لمینت را جمع کنیم بدون اینکه کوچک‌ترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود میتوانیم این کار را انجام دهیم.

لمینت‌ها را می‌توان چندین بار پس از نصب جمع آوری و دوباره در محلی دیگر نصب کرد. کفپوش لمینت به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می‌شود پس از اجرای کامل تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه‌ی پایین جلوگیری می‌کند. می‌توان گفت این فوم علاوه بر عایق صدا عایق حرارت و برودت نیز می‌باشد. لمینت نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاوم‌تر از پارکت‌های قدیمی می‌باشد. لمینت‌ها پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارند و به محض اجرا پس از نظافت می‌توان چیدمان مبل را انجام داد. سرعت و نصب و اجرای لمینت بسیار بالاست و مقرون به صرفه‌تر از سنگ و سرامیک است. 
از معایب کفپوش لمینت می توان به تمیز کردن آن اشاره نمود زیرا نفوذ رطوبت یا آلودگی به زیر آنها به راحتی صورت نگرفته و تمیز کردن آن‌ها کار دشواری می‌باشد. گرم شدن هوا باعث انبساط این کفپوش‌ها می‌شود که در طولانی مدت می‌تواند به کفپوش آسیب برساند.

شستشوی لمینت

اگر لمینت محکم، صاف و بی نقص باشد و هیچ درزی نداشته باشد که ضایعات در آن جمع شود با یک پارچه مرطوب می‌توان لمینت را تمیز کرد. استفاده از زمین شوی خیس برای تمیز کردن لمینت توصیه نمی‌شود چون آب از طریق درزهای مویی بین لمینت نفوذ کرده و آن را مخدوش می‌کند.

کفپوش لمینت
کفپوش لمینت
  • کفپوش PVC یا وینیل

کفپوش‌های پی وی سی عایق گرما هستند و در زمستان گرم و در تابستان سرد می‌باشند. کفپوش پی وی سی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم می‌باشد. مقرون به صرفه بوده و تمیز کردن آن نیز بسیار راحت است. نصب و نگه داری آن آسان است. از مزایای دیگر کفپوش وینیل می‌توان به مقاومت در برابر آتش سوزی و ضربه و ساییدگی از مقاومت بیشتری که نسبت به سایر کفپوش ها دارند اشاره کرد.
جنس کفپوش لایه‌ای از جنس پی وی سی ساخته شده‌اند. سطح زیرین و رویی آن‌ها از رنگ و طرح کفپوش است و لایه آخر آن لایه‌ای براق و بی رنگ می‌باشد. کفپوش پی وی سی کفپوشی کامپوزیتی و رزینی است که در طرح‌های مختلف ساده، رنگی، طرح چوب، طرح سنگ و... وجود دارد. 

معایب کفپوش پی وی سی 

  1. هنگامی که این کفپوش آسیب ببیند باید آن را از کف جدا نمود و با کفپوش دیگر جایگزین کرد. در واقع نمی‌توان آن را تعمیر کرد.
  2. کفپوش وینیل از مقاومت بالایی در برابر لکه برخوردار است اما اگر در مجاورت با لاستیک قرار گیرد تغییر رنگ می‌دهد.
  3. موادی که در تولید آن استفاده می‌شوند ممکن است گازهای سمی ایجاد کنند. این گازها مضراتی نظیر سوز چشم و مشکلات تنفسی به همراه دارند.
  4. پی وی سی ماده‌ای تجدید ناپذیر است.
  5. این کفپوش به دلیل نیاز به زیر سازی و استفاده از چسب برای نصب به سطح زیرین خود آسیب می‌زند و متریال طبیعی ندارد.
کفپوش پی وی سی
کفپوش PVC یا وینیل
  • کفپوش شیشه‌ای

از این کفپوش می‌توان در طراحی ساختمان استفاده کرد. کفپوش‌های شیشه‌ای قابل استفاده در فضای داخلی و خارجی می‌باشد. کفپوش‌های شیشه‌ای استقامت کافی دارند و در اندازه‌های مختلف قابل استفاده می‌باشند.

کفپوش شیشه ای
کفپوش شیشه‌ای
  • کفپوش بامبو

 زیر مجموعه‌ای از کفپوش‌های چوبی کفپوش بامبو است. کفپوش بامبو دارای استحکام و ظاهر خوبی است. این کفپوش‌ها از مقاومت و سختی بالایی برخوردار هستند و سختی آن با چوب بلوط همانند است با این تقاوت که یک چوب سخت نیست و نوعی نی می‌باشد. از مهم‌ترین خصوصیت آن نسبت به سایر کفپوش‌های چوبی کمتر منبسط می‌شود و با هر نوع آب و هوایی سازگار است. کفپوش بامبو به دو رنگ طبیعی بلوند و کهرابایی وجود دارد. قطعات کفپوش می‌تواند به صورت عمودی و افقی بریده و نصب شود.

کفپوش بامبو
کفپوش بامبو
  • کفپوش سه بعدی یا کفپوش دکوراتیو

کفپوش سه بعدی نسل جدید کفپوش‌ها می‌باشد. بهترین مکان برای نصب این کفپوش‌ها حمام و سرویس بهداشتی است. این کفپوش جلوه‌ایی زیبا و جدید به منزل می‌بخشد و هرکسی که وارد خانه شود را دچار حیرت می‌کند. برای داشتن کفپوش سه بعدی می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و به شرکت اصلی سفارش دهید تا همان طرح را پرینت گرفته و در محل مورد نظر اجرا کند.

کفپوش سه بعدی
کفپوش سه بعدی
  • کفپوش بتنی

کفپوش‌های بتنی از انواع کفپوش‌های بادوام هستند و در محیط‌هایی مانند تراس‌های مدرن، حیاط ویلا، فضاهای طراحی شده به سبک صنعتی و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و آن‌ها سطح سردی دارند و بهتر است در صورت استفاده در آپارتمان از سیستم گرمایش از کف برای فصول سرد استفاده گردد. 
مزایای این کفپوش دوام بسیار بالا، مقرون به صرفه بودن، مقاوم در برابر آتش سوزی و حرارت است.

کفپوش بتنی
کفپوش بتنی
  • کاشی (چینی یا سرامیک) 

کاشی از نظر رنگ، بافت و شکل انواع مختلفی دارد. به دلیل سختی آنها در محیط‌های مرطوب مناسب هستند. با این حال، نصب آنها دشوار است و در صورت عدم وجود پشتیبانی در زیر کاشی‌ها گاهی می‌شکنند.

کفپوش کاشی
کاشی

ابزار و وسایل اولیه جهت شستشوی پارکت و لمینت:

  • یک سطل کوچک آب
  • یک تی تمیز و خشک
  • جارو برقی (با فشار نسبتا پایین)
  • یک دستمال نانو جهت خشک کردن روی پارکت
  • جارو دستی تمیز و نرم بسته به نوع پارکت
  • مایع مخصوص شستشو 
شستشوی پارکت و لمینت
شستشوی پارکت و لمینت

 

تمیز کننده لمینت
شستشوی پارکت و لمینت

مراحل تمیز کردن پارکت و کفپوش

جاروی مورد نظر را آماده کنید. اگر می‌خواهید از جارو برقی استفاده کنید اول مطمئن شوید که برس چرخشی یا برس دیگری روی جاروبرقی نباشد. از لوله خرطومی آن استفاده کنید. چون وسایل دیگر جارو برقی مانند برس‌ها و سری‌های آن روی سطح کفپوش خط و خش می‌اندازند. اما اگر خواستید از جاروی دستی استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که جاروی شما نرم باشد و اینکه هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد.

با استفاده از جارو تمامی گرد و غبار و هر گونه کثیفی روی سطح کفپوش را تمیز کنید. چون اگر این ذرات روی کفپوش باشد موقع شست و شو سخت شده و روی سطح کفپوش را خش دار می‌کند. 

براق کردن پارکت
مراحل تمیز کردن پارکت و کفپوش

شستشو با شوینده مخصوص پارکت و لمینت 

بعد از این مرحله بهترین روش شستشوی پارکت استفاده از مایع مخصوص پارکت و یک دستمال نانو می‌باشد. با شوینده مخصوص کفپوش و کمترین میزان آب که بهتر است آب مقطر یا آب تصفیه شده باشد سطح کفپوش را تمیز کنید. توجه داشته باشید که کفپوش‌ بعد از شست و شو حتما باید خشک شوند. شما باید از کمترین رطوبت برای شستشوی پارکت چوبی استفاده کنید. اگر می‌خواهید کفپوش تمیزی داشته باشید حداقل هفته‌ای یک بار باید به آن رسیدگی کنید. اگر هم اسپری جلا دارید، پس از اتمام کار بر روی سطح پارکت بزنید. 
به این نکته توجه کنید که شوینده‌ها عملکردهای مختلفی دارند و هر کدام وظیفه‌ی مخصوصی دارند. برخی برای براق کردن و برخی برای برطرف کردن خط و خش طراحی شده‌اند و برخی شوینده‌ها هستند که نیاز به آب ندارند. 

تفاوت تمیز کردن پارکت چوبی و لمینت در این است که پارکت‌های چوبی به دلیل جنس چوب است که توصیه می‌شود آب روی آن نریزید. چون سطح پارکت باد می‌کند و باعث تخریب چوب می‌شود.

تمیز کردن کفپوش لمینت

این نوع کفپوش هم نسبت به آب حساس است اما نسبت به کفپوش‌های چوبی، حساسیت کمتری دارند. کفپوش لمینت از جنس HDF (الیاف فشرده چوبی) تهیه شده و برای نظافت معمولا بهتر می‌باشند. اما با این حال توصیه می‌شود به هیچ وجه سطح کفپوش را با آب مستقیم نشویید.

جلا دادن پارکت
براق کردن کفپوش‌ها

تمیز کردن پارکت با سرکه

وسایل مورد استفاده:

  • سرکه
  • آب تصفیه ولرم

ابتدا کف را جارو بکشید. حدود یک پیمانه سرکه را درون سطل آب گرم بریزید و هم بزنید. تی را داخل سطل کنید و بعد سطح را بشویید. توجه داشته باشید که تی فقط نم‌دار باشد و آب آن را کامل بگیرید. دستکش رو هم فراموش نکنید.

 

اسپری براق کننده پارکت
تمیز کردن پارکت با سرکه


براق کردن کفپوش کاشی و سرامیک

اول جارو بکشید و بعد با استفاده از یک سطل آب گرم و مقداری الکل درون آن تی یا دستمال را به این ترکیب آغشته کرده  و به صورت نمناک روی سطح کاشی بکشید. شستشوی کاشی و سرامیک نیاز به فشار بیشتری برای پاک کردن لکه‌ها دارد. با این روش شستشوی سطح کاشی و سرامیک بسیار سریع و آسان می‌شود.

برق انداختن کفپوش
براق کردن کفپوش کاشی و سرامیک

تمیز کردن انواع کفپوش سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی از جمله کفپوش‌هایی هستند که تمیزی آن‌ها ساده است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید آب، چند مایع تمیز کننده و ابزار تمیزی است. ابتدا با استفاده از جارو برقی گرد و خاک را تمیز کنید. سپس کمی مایع تمیز کننده را با آب ولرم ترکیب کرده و سرامیک‌ها را با این ترکیب تمیز کنید. به جای مواد تمیز کننده شیمیایی می‌توانید از صابون مایع نیز استفاده کنید. به هیچ عنوان از جوهر نمک و پاک کننده رسوب استفاده نکنید. این مواد هم به درز میان سرامیک‌ها و هم به سطح خود سرامیک آسیب وارد خواهد کرد.

چنانچه به طور مرتب سرامیک‌ها را تمیز کنید از تجمع لکه‌های پایداری که به سختی از بین خواهد رفت، جلوگیری خواهید کرد. ریختن کمی الکل و پودر ماشین لباس شویی در آب برای تمیز کردن سرامیک هم راهکار خوبی است.

ممکن است مشاهده کنید که خطوط بین سرامیک بدرنگ و کدر شده است، بهترین راه برای تمیز کردن آن این است که مقداری ماده شوینده و آب را با هم داخل یک ظرف مخلوط کنید سپس اسفنج را داخل ظرف کرده و خطوط میانی سرامیک را پاک کنید تا تمامی لکه‌ها و مواد زائد از میان این خطوط پاک شوند برای تمیز کردن سرامیک اگر از سفید کننده استفاده می‌کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و باز هم تمام کف را با دستمال خیس پاک کرده سپس همه کفپوش را با پارچه‌ای نرم خشک کنید. 

برق انداختن کفپوش
عنوان

تمیز کردن سرامیک با استفاده از سرکه و جوش شیرین:

مخلوط 1/4 جوش شیرین 1/2 سرکه و 1 پیمانه آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و زدودن رسوبات و آلودگی‌های سرامیک فوق‌العاده است.هنگام استفاده از محلول‌های پاک کننده برای تمیزی سرامیک باید توجه داشته باشید که حتماً تهویه هوا را روشن یا پنجره را باز کنید و حتما برای جلوگیری از ایجاد حساسیت دستکش بپوشید. محلول را حدود 20 دقیقه کنار بگذارید. سپس با استفاده از اسفنج به تدریج همه قسمت‌ها را تمیز کنید.

برق انداختن کفپوش
تمیز کردن سرامیک با استفاده از سرکه و جوش شیرین

براق کردن کفپوش مرمری

در کفپوش‌های مرمری هیچگونه مواد اسیدی مانند سودا و سرکه و… نباید با سطح برخورد کند. کفپوش مرمری بسیار حساس هستند و اگر اطلاعات کافی درباره آن نداشته باشید به راحتی می‌توانند باعث تخریب کفپوش شوند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در سرویس بهداشتی و آشپزخانه برای تمیزی کفپوش مرمری به کار می‌رود استفاده از پاک کننده رسوب است. استفاده از پاک کننده رسوب بر روی سنگ مرمر در زمان بسیار کوتاه سنگ مرمر را خورد کرده و آسیب‌های عمیقی به آن وارد می‌کند و مرمر را غیر قابل استفاده می‌کند. 

برای شستشوی کفپوش مرمری کارهای زیر را انجام دهید:

اول یک اسفنج را در آب و مایع ظرفشویی بزنید و آب آن را بگیرید. یک قسمت از سطح را با آب گرم بپوشانید و یک قاشق غذا خوری مایع ظرف‌ شویی به همان سطح بریزید. سپس با اسفنج روی سطح مرمر بکشید تا کاملا تمیز شود. در انتها با یک حوله بزرگ و خشک، سطح را کاملا خشک کنید. 

نکات مورد توجه:

مرمر دارای سطحی با منافذ بسیار است و مایعات را بسیار سریع به خود جذب می‌کند اگر نوشیدنی‌های رنگ داری مانند قهوه، آب پرتغال و یا آب آلبالو روی سطح مرمر ریخت بدون درنگ با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. همینطور اگر پودرهایی با رنگ دانه‌های قوی مانند: زرد چوبه، کاری و یا قهوه بر روی زمین ریختند بلافاصله آن‌ها را تمیز کنید.

نظافت کفپوش
شستشوی کفپوش مرمری

تمیز کردن کفپوش بامبو

در بین کفپوش‌های چوبی تمیز کردن کفپوش بامبو سخت‌ترین است. عامل اصلی از بین رفتن کف بامبو ذرات کوچک خاک و شن و ماسه است. پس مرتب با جاروی نرم کفپوش را تمیز کنید به خصوص اتاق‌هایی که بیشتر استفاده می‌شود. برای تمیز کردن بامبو از مواد غیر قلیایی، غیر ساینده و بدون موم استفاده کنید. از صابون روغنی یا پودر تمیز کننده اجتناب کنید. 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی