تهران

امسال سفره هفت سین رو اینجوری بچین!

ایده های تزیین سفره هفت سین
تزیین سفره هفت سین برای استقبال از عید نوروز یکی از رسوم دیرینه ایرانیان است که همه ساله در آستانه سال جدید انجام می گیرد. در این مطلب قصد داریم نکاتی را برای تزیین سفره هفت سین ارائه دهیم.

امسال سفره هفت سین رو اینجوری بچین!

به صورت کلی برای تزیین سفره هفت سین باید یک سری نکات مهمی را در نظر داشته باشیم که با رعایت این نکات، داشتن کمی خلاقیت و ایده از عکس‌های مختلف می‌توانیم خودمان چیدمانی جدید و نو برای تزیین سفره هفت سین سال نو انجام دهیم.

تزیین سفره هفت سین
تزیین سفره هفت سین

اصول تزیین سفره هفت سین

  • انتخاب تم برای سفره هفت سین

قبل از اقدام به خرید ظروف و لوازم تزیینی دیگر سفره هفت سین بهتر است تعیین نمایید که قصد دارید سفره خود را به چه سبکی تزیین نمایید و تم و سبک مورد نظر شما سنتی است یا مدرن.

چیدمان سفره هفت سین
انتخاب تم کلی برای چیدمان هفت سین
  • رعایت هارمونی رنگ‌ها

برای داشتن سفره ای جذاب برای استقبال از عید بهتر است در هنگام خرید ظروف و لوازم برای تزیین سفره هفت سین کنتراست رنگی را رعایت کنید. اگر که تمایل دارید نمای نهایی سفره شما ساده ولی و گیرا باشد باید کنتراست رنگی ساده تر و ملایم تری را انتخاب نمایید. برای این منظور می توانید یک رومیزی با رنگ ملایم انتخاب کنید تا ظروف بیشتر به چشم بیایند یا بالعکس اگرچه پارچه انتخابی شما پر رنگتر و پرمایه تر است بهتر این است که ظروف انتخابی شما ملایم تر باشند.

سفره هفت سین
رعایت هارمونی رنگ‌ها در چیدمان سفره
  • طراحی روی ظروف با سلیقه خودتان

اگر که هنر و ذوقی دارید بهتر است ظروف مورد نظر برای چیدن هفت سین را با به کاربردن خلاقیت یا الگو گرفتن از ایده های مختلف با گشت و گذار در اینترنت خودتان طبق سلیقه خود دیزاین نمایید. روی ظروف شیشه ای یا سفالی و باکس های گل چوبی را با استفاده از ابزارها و وسایل تزیینی مانند گل، مروارید و ... تزیین کنید و به زیبایی آنها بیافزایید.

سفره عید
تزیین ظروف سفره هفت سین
  • استفاده از گل‌های طبیعی

از روش‌های دیگری که در روح بخشی و زیبایی بیشتر سفره هفت سین شما بسیار می تواند تاثیر گذار باشد خرید و استفاده از گل های طبیعی بویژه گلهای نوروزی در گلدانهایی رنگی و زیبا است. گلهای بهاری زیبا مانند سنبل و لاله گزینه مناسبی برای این امر هستند.

سفره هفت سین
تزیین سفره هفت سین با گل‌های طبیعی بهاری

طبق سنت‌های باستانی علاوه بر هفت سین سفره عید که شامل سنجد، سماق، سمنو، سیب، سرکه، سکه و سبزه است در سفره نوروزی ایرانیان از نمادهای دیگری نیز استفاده می شود. تنگ ماهی ، آینه،  تخم مرغ های رنگی، کتاب حافظ و قرآن از جمله این موراد هستند که برای تنگ و تخم مرغها تزیینات زیبایی می توان انجام داد. رنگ کردن تخم مرغ با انواع ابزار بخصوص استفاده از پارچه های رنگارنگ و دستمال کاغذی های گل دار با طرح های زیبا از ایده های جالب برای تزیین سفره هفت سین محسوب می شوند.

ایده‌های تزیین سفره هفت سین

  • تزیین میز گل‌دار و بهاری

یک ایده خوب و متناسب با حال و هوای بهاری که فصل رویش دوباره طبیعت است، چیدمان و تزیین میز پذیرایی به سبک و سیاق بهاری است. استفاده از گل ها و غنچه های زیبای بهاری در رنگ های چشم نواز و گلدانهای شیشه ای ساده می تواند در عین سادگی جلوه ای بسیار زیبا ایجاد نماید.

سفره هفت سین
تزیین سفره بهاری
  • استفاده از رومیزی ساده بهاری

از رومیزی‌های ساده و شیک برای چیدن سفره هفت سین استفاده کنید تا نمای ظروف و تزیینات شما بیشتر به چشم بیاید.

سفره هفت سین
تزیین سفره هفت سین 99
  • طراحی لانه بهاری

با طراحی و دیزاین یک لانه کوچک بهاری با یک سبد یا کاسه کوچک که اطراف آن با چند شاخه گل تزیین شده باشد و یک کاسه کوچکتر با تخم مرغ های رنگی می تواند ایده جالبی برای تزیین سفره هفت سین باشد.

سفره هفت سین
تزیین تخم مرغ سفره هفت سین

 

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی