تهران

رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو و ران

رژیم برای لاغری سریع
در این مقاله نکاتی در مورد رژیم های غذایی و کاهش چربی های شکم و پهلو آورده شده است که دانستن آن ها به هر فرد متقاضی لاغری توصیه می شود.

رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو

همه ی ما دوست داریم تا بدنی روی فرم و زیبا داشته باشیم و یکی از قسمت های بدن که بیشتر از بقیه ی اندام ها چربی در آن ذخیره می شود، شکم و پهلو است. از بین بردن چربی های اطراف شکم و پهلو ها کار سختی است و نیازمند آن است که شما در کنار ورزش کردن، یک رژیم غذایی مناسب هم داشته باشید. 

یکی از مواردی که بیشتر افراد همواره به دنبال آن هستند، یک رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو سریع است. باید بگوییم که همچین رژیمی به سادگی پیدا نمی شود و نمی توان یک رژیم را به طور کل برای همه ی افراد تجویز کرد و اطمینان داد که همه از آن نتیجه بگیرند. اما مواد خوراکی و غذایی هستند که جای دادن آن ها در برنامه ی غذایی روزانه، موجب لاغری می شود. ما در این مقاله به بررسی این خوراکی ها و مواد غذایی می پردازیم.

رژیم لاغری
رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو

 

15 خوراکی برای لاغری شکم در 10 روز  

در ادامه ی مطالب مواد خوراکی که برای لاغر شدن شما باید آن ها را مصرف کنید تا لاغر شوید، آورده شده است.

جو دو سر

جو دو سر باعث می شود تا سوخت و ساز بدن بالا برود. توصیه می شود تا جو دو سر را برای صبحانه مصرف کنید چرا که باعث می شود شما تا زمان ناهار گرسنه نشوید و از خوردن هله و هوله ها پرهیز کنید. 

بادام

بادام با دارا بودن پروتئین های مقابله کننده با گرسنگی و چربی های اشباع نشده ی سیر کننده، به شما کمک می کنند تا بتوانید کاهش وزن و کاهش چربی داشته باشید و به فرم بدنی دلخواه تان برسید. بنا بر تحقیقات انجام شده، افرادی که بادام را در برنامه ی غذایی شان قرار داده اند، توانسته اند بیشتر افرادی که بادام مصرف نکرده اند لاغر کنند.

کاهو

کاهو یک سبزی مفید است که دارای مقدار بالایی از فیبر و آب می باشد و خوردن آن موجب ایجاد احساس سیری و پر شدن معده می شود. 

مصرف کاهو برای لاغری
خوردن کاهو برای لاغری

 

لوبیا

لوبیا هم فیبر و پروتئین بسیار زیادی دارد و با خوردن آن، شما برای مدت زمان طولانی احساس سیر بودن خواهید داشت و با نخوردن غذاهای اضافی، خواهید توانست وزن تان را کاهش دهید.

چای یخی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه ی زیادی به نوشیدنی های مضر پر کالری مثل نوشابه و دلستر ها دارید، می توانید به جای این نوشیدنی ها، چای یخی را مصرف کنید. با این جایگزینی، کالری دریافتی شما کاهش و در نتیجه منجر به لاغری شما خواهد شد.

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب موجب می شود تا آنزیم های چربی سوزی تحریک شده و سطح چربی های بدن فرد کاهش یابد. همچنین سرکه ی سیب به کاهش احساس گرسنگی و تنظیم سطح قند خون هم کمک بسیاری می کند.

دارچین

دارچین با داشتن طبعی گرم، به شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرید و لاغر شوید. مصرف دارچین می تواند به صورت چاشنی در غذاها و یا در چای باشد. دارچین به کم تر شدن کالری دریافتی هم کمک وافری می کند.

لاغری با دارچین
لاغری با مصرف دارچین

 

آب

نوشیدن آب زیاد در طول روز به شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن تان را افزایش و بدن تان را پاکسازی کنید. نوشیدن آب، با ایجاد احساس سیری، مانند یک کاهش دهنده ی اشتها و لاغر کننده عمل می کند. توصیه می شود که چند دقیقه پیش از خوردن وعده های غذایی، آب بنوشید تا غذای کمتری بخورید. برای ترغیب شدن بیشتر به نوشیدن آب، شما می توانید از طعم دهنده هایی مانند لیمو کمک بگیرید و آن ها را به آب معمولی اضافه و سپس آب را میل کنید. همچنین جالب است بدانید که خوردن آب خنک و سرد، بهتر از خوردن آب گرم است چرا که بدن برای گرم کردن آب هم انرژی مصرف می کند و در نتیجه انرژی بیشتری نسبت به نوشیدن آب گرم مصرف خواهد شد.

زردچوبه

اگر می خواهید بدن زیبا و روی فرمی داشته باشید، از زردچوبه به عنوان چاشنی غذاهای تان استفاده کنید. زردچوبه التهاب بدن را کاهش داده و سرعت سوخت و ساز بدن را هم زیاد تر می کند.

آجیل

یکی از بهترین منابع گیاهی که فواید زیادی برای بدن دارند، آجیل ها هستند. آجیل ها با دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، باعث می شوند تا میزان کلسترول کاهش یابد و شما رفته رفته لاغر شوید. البته توجه کنید که در مصرف آجیل نباید زیاده روی کنید.

لاغری با آجیل
لاغری با خوردن آجیل

 

روغن گردو

روغن گردو هم دارای مقدار فراوانی از امگا 3 می باشد که میزان بالای فیبر آن موجب می شود تا شما برای مدت زمان طولانی تری سیر باشید و نیازی به خوردن دیگر مواد غذایی نداشته باشید.

شکلات

شکلات را هم می توان به عنوان یکی از منابع فیبر به شمار آورد که مصرف کمی از آن هم موجب ایجاد حس سیری و کاهش اشتهای فرد نسبت به غذاهای شور و کم چرب می شود. همچنین شکلات متابولیسم بدن شما را هم افزایش می دهد که موجب کاهش وزن شما خواهد شد.

سیب

سیب یک میوه ی بسیار مفید است که باعث احساس سیری برای مدت زمان طولانی می شود و همچنین برای جوانی و زیبایی پوست هم مفید است.

لاغری با سیب
لاغری با خوردن سیب

 

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید دارای کالری کم تری می باشد و جایگزین کردن آن با برنج سفید موجب می شود تا فرد چربی های اطراف شکم و پهلو را از دست بدهد.

نمک

نمک یکی از خوراکی هایی است که برای کاهش وزن، نیاز دارید تا مصرف آن را به حداقل برسید. درست است که دل کندن از غذاهای چرب و شور بسیار سخت است اما اگر می خواهید لاغر شوید، چاره ای جز ترک نمک ندارید.
 

مطلب مفید بود؟
7
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی