تهران

روغن نارگیل برای زیبایی پوست معجزه می‌کند

روغن نارگیل برای پوست
روغن نارگیل به عنوان روغن زیبایی پوست معروف است که برای شادابی و رطوبت رسانی به پوست معجزه می‌کند. اما باید بدانید که نحوه استفاده از این روغن چگونه است و اینکه آیا می‌شود از این روغن برای پوست اطراف چشم و یا درمان خشکی لب استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه تیجور باشید.

روغن نارگیل برای زیبایی پوست معجزه می‌کند

روغن نارگیل از نارگیل نرسیده و یا مغز نارگیل خشک شده بدست میآید که فواید بسیاری دارد. روغن نارگیل هم مصرف خوراکی دارد و هم در صنعت لوازم آرایش و محصولات مراقبت پوستی بسیار کاربرد دارد. از مهم‌ترین فواید روغن نارگیل می‌توان به محافظت آن از پوست اشاره کرد. همچنین این روغن موجب پاکسازی پوست، شفافیت پوست، ترمیم پوست و جوان سازی پوست نیز می‌شود.

در ادامه همراه تیجور باشید تا از خواص روغن نارگیل برای پوست و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

خواص روغن نارگیل برای پوست
فواید روغن نارگیل برای پوست

خواص روغن نارگیل

  • روغن نارگیل خواص بسیاری برای پوست دارد که به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین E در آن به سلامت پوست بسیار کمک می‌کند. به خصوص افرادی که دچار اگزما، پسوریازیس و یا آکنه هستند. روغن نارگیل بهترین درمان برای کسانی است که احتیاج به ترمیم پوستی دارند زیرا پروتئین‌های روغن نارگیل بسیار زیاد است و باعث می‌شود که سریعا سلول‌های سالم و جدید جای سلول‌های مرده پوست را بگیرد. روغن نارگیل از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. 
  • همچنین روغن نارگیل بهبود دهنده زخم می‌باشد. روغن نارگیل سطح کلاژن را بالا برده و به درمان زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین خواص ضد میکروبی داشته و از عفونت نیز جلوگیری می‌کند. 
  • از دیگر فواید روغن نارگیل می‌توان به خاصیت لایه برداری آن اشاره کرد و همچنین می‌توان از روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده کرد و یا از آن به عنوان لوسیون و کرم بدن استفاده کرد.
خواص روغن نارگیل برای پوست
خواص روغن نارگیل
  • از روغن نارگیل می‌توان به عنوان مرطوب کننده هم استفاده کرد چون رطوبت مورد نیاز پوست را کاملا تامین می‌کند. 
  • روغن نارگیل به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد برای درمان قارچ‌های پوستی بسیار مفید می‌باشد. 
  • از دیگر خواص روغن نارگیل می‌توان به کمرنگ شدن ترک‌های پوستی ناشی از چاقی و لاغری اشاره کرد. 
فواید روغن نارگیل
خواص روغن نارگیل برای نرم کنندگی پوست 

خواص روغن نارگیل برای دور چشم

از روغن نارگیل می‌توانید برای دور چشم خود استفاده کنید تا به درمان سیاهی و چروک‌های اطراف آن کمک کنید. برای این منظور ابتدا صورت خود را بشوئید و خشک نمایید و سپس یک قاشق چای خوری روغن نارگیل که به دمای اتاق رسیده است را زیر چشم و اطراف آن بمالید و به آرامی به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. 

روغن نارگیل برای دور چشم
خواص روغن نارگیل برای دورچشم

روغن نارگیل برای خشکی لب

از روغن نارگیل می‌توان برای درمان خشکی لب نیز استفاده کرد. این روغن بهترین نرم کننده لب است که می‌توانید از آن به جای بالم‌های لب نیز استفاده کنید و یک بالم لب طبیعی داشته باشید. 

روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش

روغن نارگیل یک پاک کننده طبیعی صورت می‌باشد که میزان رطوبت پوست را بالا برده و از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند. با استفاده از یک پد یا پنبه و مقداری روغن نارگیل آرایش خود را پاک کنید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. روغن نارگیل بهتر از مواد شیمیایی اثر کرده و از چروک زودرس پوست صورت پیشگیری می‌کند. 

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت
روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش


روغن نارگیل برای پوست صورت خشک

اگر پوست خشکی دارید بهترین درمان برای آن استفاده از روغن نارگیل است. روغن نارگیل یک نرم کننده عالی می‌باشد. کسانی که دچار خشکی پوست هستند از روغن نارگیل استفاده کنند زیرا به آبرسانی و رفع خشکی پوست بسیار کمک می‌کند. برای این منظور مقداری روغن نارگیل را کف دست خود بریزید. کف دست‌ها را به هم بمالید و به قسمتی از پوست خود که دچار خشکی شده است بزنید تا رطوبت مورد نیاز پوست فراهم شود و پوست نرم و لطیف شود. 

خواص روغن نارگیل برای پوست خشک
روغن نارگیل برای پوست خشک

خواص روغن نارگیل برای پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند هم می‌توانند به راحتی از روغن نارگیل برای پوست خود استفاده کنند. نحوه استفاده برای پوست چرب بدین صورت است که هفته‌ای یک بار یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید و سپس به صورت دایره‌ای روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. 

خواص روغن نارگیل برای پوست چرب
روغن نارگیل برای پوست چرب

 

مطلب مفید بود؟
6
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی