تهران

با رژیم قهوه لاغر بشید

لاغری با قهوه
امروزه روش‌های مختلفی برای لاغری وجود دارد که یکی از آن‌ها رژیم لاغری قهوه است که بسیار هم طرفدار دارد. نوشیدن قهوه علاوه بر رفع خستگی در صورتی که بدون شکر میل شود منجر به کاهش وزن و چربی سوزی نیز می‌شود.در ادامه ضمن بررسی فواید مصرف قهوه، یک دستور رژیم غذایی 14 روزه لاغری با قهوه را نیز تهیه کردیم.

با رژیم قهوه لاغر بشید

امروزه افراد زیادی از اضافه وزن خود رنج می‌برند و برای اینکه لاغر شوند روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند که یکی از این روش‌ها لاغری سریع با قهوه می‌باشد. البته باید بدانید نوشیدن قهوه خود به تنهایی باعث لاغری سریع نمی‌شود و باید در کنار آن یک رژیم غذایی متعادلی هم داشته باشید تا روند کاهش وزن سرعت پیدا کند.

لاغری سریع با قهوه تلخ
مصرف قهوه برای کم شدن کالری در افرادی که اضافه وزن دارند

رژیم لاغری سریع با قهوه

طی تحقیقات اخیر در زمینه نوشیدن قهوه، محققان دریافتند که قهوه تاثیر بسیار زیادی در لاغری دارد و اشخاصی که به خوردن قهوه عادت دارند، در انجام رژیم لاغری قهوه مشکلی نخواهند داشت. 

قهوه و کاهش وزن

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا اغلب افراد هر روز صبح قهوه می‌خورند؟ جواب کافئین موجود در قهوه است. کافئین همان چیزی است که باعث می‌شود وزن افراد کاهش پیدا کند. همچنین فعالیت سیستم عصبی مرکزی، عضلات و قلب را افزایش می‌دهد. طی تحقیقات انجام گرفته اداره مکمل‌های غذایی، در یک فنجان قهوه 100 میلی گرم کافئین موجود است که این 100 میلی گرم به سوخت 9 کالری بیشتر در ساعت کمک می‌کند. البته 9 کالری چیزی نیست که از وزن شما کم شود و همینطور ممکن است بعد از مدتی بدن در مقابل کافئین مقاومت کند و کاهش وزن هم دیگر نداشته باشید. بنابراین کافئین به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. 

رژیم قهوه
با مصرف قهوه وزن خود را کاهش دهید

چگونه سریع وزن خود را کم کنیم؟ 

در حالی که قهوه می‌نوشید باید به بدن خود کالری کمتری نیز برسانید و یا با ورزش کردن کالری بیشتری بسوزانید و یا همزمان هر دو. 
توجه فرمایید کاهش وزن در هر ماه تقریبا باید 900 گرم باشد و کاهش وزن بیشتر از این حد می‌تواند به عضلات و سیستم بدن  آسیب وارد کند. 

ممکن است قهوه در مدت زمان کوتاهی در کاهش وزن کمک کند، اما این پایان کار خواص قهوه نیست و فواید دیگری نیز دارد. طبق گفته‌های دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، نوشیدن حداقل 4 فنجان قهوه در روز می‌تواند باعث کاهش بیماری‌های قلبی، ابتلا به دیابت، سرطان کبد و بیماری پارکینسون شود. 
با این حال ممکن است قهوه برای همه افراد مناسب نباشد. اگر به کافئین حساسیت دارید بهتر است از نوشیدن قهوه خودداری کنید زیرا نوشیدن قهوه ممکن است باعث اضطراب، ترس و افزایش ضربات قلب شود. همچنین نوشیدن بیش از حد قهوه هم ممکن است خواب شما را دچار اختلال کند و نتوانید یک روز کامل بخوابید.

رژیم لاغری با قهوه
برنامه غذایی و مصرف قهوه برای رسیدن به وزن ایده آل 

لاغری سریع با قهوه تلخ

قهوه تلخ حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات انجام گرفته یک فنجان قهوه تلخ حاوی ویتامین‌های B2 ،B3 ،B5، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که همگی این ویتامین‌ها، مواد مفیدی برای حفظ سلامتی بدن می‌باشند. هنگامی که قهوه بنوشید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شما کاهش پیدا می‌کند. به دلیل اینکه در قهوه مواد کاهنده التهاب در بدن موجود است و این امر مانع گرفتگی عروق خونی می‌شود. 
همچنین قهوه تلخ یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش وزش و رسیدن به وزن ایده آل می‌باشد. طی تحقیقاتی که کارشناسان انجام دادند پی بردند داخل قهوه موادی وجود دارند که باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن از جمله ناحیه دور شکم می‌شوند. به همین علت فرد با نوشیدن قهوه به صورت روزانه به سرعت وزن کم می‌کند. 

فواید قهوه
مصرف قهوه تلخ برای لاغری سریع 

در کنار کاهش وزن می‌توان به خواص درمانی قهوه تلخ هم اشاره کرد. به عنوان مثال فردی که به آنفولانزا مبتلا شده و یا سرما خورده است با مصرف قهوه تلخ با کاهش علائم بیماری، کاهش دوران نقاهت و بهبودی سریع روبرو می‌شوند به همین علت کارشناسان نوشیدن قهوه تلخ را در زمان بیماری به شرط نداشتن تب بالا در فرد توصیه می‌کنند. همچنین کارشناسان پی بردند افرادی که در روز 2 فنجان قهوه میل می‌کنند نسبت به افراد دیگر تا 40 درصد کمتر به سرطان کبد مبتلا می‌شوند. این مورد به این دلیل است که قهوه تلخ حاوی مواد ضد سرطانی است که می‌توانند از این بیماری مرگبار جلوگیری کنند.
قهوه تلخ می‌تواند همانند یک دارو برای افرادی که آلزایمر دارند عمل کند و از گسترش این بیماری جلوگیری کند. نوشیدن قهوه تلخ موجب حفظ سلامت اعصاب مغز و تقویت قدرت حافظه می‌شود که با توجه به این موارد می‌تواند از بروز زوال عقل به علت افزایش سن افراد جلوگیری کند. 

فواید کافئین
خواص و فواید قهوه در کنار لاغری 

قهوه تلخ به دلیل خاصیت مدر بودنی که دارد باعث افزایش دفع سموم از بدن، دفع ادرار و پاکسازی کلیه‌ها و کبد می‌شود. بنابراین هنگامی که مواد سمی و نمک از بدن فرد خارج می‌شوند، فرد دچار چاقی و انواع بیماری‌های مزمن نمی‌شود. 
هنگامی که فرد قهوه تلخ می‌نوشد، قهوه بر روی مرکز دوپامین مغز تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود فرد احساس خوشحالی و خلق و خوی خوب کند و همینطور به درمان افرادی که افسردگی دارند کمک بسیاری می‌کند. 
توجه: با توجه به تمام فواید مفید قهوه تلخ، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از نوشیدن زیاد از حد قهوه خودداری کنند زیرا می‌تواند موجب تهوع، تحریک اعصاب، کاهش تمرکز، گیجی و آسیب به ارگان‌های بدن شود.

عوارض خوردن قهوه
عوارض مصرف زیاد قهوه تلخ 

لاغری سریع با قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو، قهوه‌ای تیره و بسیار تلخ است که با عبور پر فشار آب داغ در میان دانه‌های قهوه‌ آسیاب شده تهیه می‌شود. به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین: نوشیدن قهوه اسپرسو موجب کاهش موقت گرسنگی و افزایش سطح انرژی می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهد. تمامی این اثرات به دلیل وجود کافئین داخل قهوه می‌باشد و تا زمانی که به اسپرسو خود خامه یا شکر اضافه نکنید، یک نوشیدنی کم کالری محسوب می‌شود. (هر 30 گرم اسپرسو، تقریبا 3 کالری دارد)

برنامه رژیم لاغری با قهوه
لاغری سریع با قهوه اسپرسو

افزایش سطح انرژی با مصرف قهوه

اگر به برنامه‌های موفق کاهش وزن توجه کنید می‌بینید که در برنامه‌ها هم محدودیت در مصرف کالری و تشویق به افزایش فعالیت فیزیکی وجود دارد، زیرا این ترکیب موجب کاهش وزن می‌شود. 
در جولای 2013 مجله (series nestle nutrition institute workshop) مقاله‌ای منتشر کرد و داخل آن نوشت مصرف کافئین با مقدار متعادل موجب می‌شود سیستم عصبی فرد تحریک شود و انجام فعالیت‌های ورزشی را بهبود بخشد. هنگامی که فرد، تمرینی طولانی یا تمرینی با شدت بیشتر انجام می‌دهد، کالری بیشتری در هر تمرین می‌سوزاند و همین امر باعث می‌شود وزن بیشتری از دست دهد. بنابراین نوشیدن یک فنجان اسپرسو حاوی کافئین می‌تواند به سرعت انجام حرکات تمرینی کمک کند. 

کاهش گرسنگی با مصرف قهوه

نوشیدن اسپرسو، می‌تواند موجب شود اشتهای فرد کاهش پیدا کند و کمتر کالری مصرف کند. طبق مقاله‌ای که مجله چاقی در ژوئن 2013 منتشر کرد، نوشیدن قهوه به صورت روزانه در افرادی که اضافه وزن داشتند، موجب شد کالری مصرفی در وعده‌های غذایی آن‌ها کاهش پیدا کند. این نتایج زمانی به دست آمد که این افراد به ازای هر کیلوگرم از وزن خود بین 3 تا 6 میلی گرم کافئین مصرف کردند. 

اثرات ترموژنیک (سوزاننده چربی) با مصرف قهوه

هنگامی که فرد اسپرسو میل می‌کند ممکن است گرمای بدن افزایش پیدا کند. این افزایش گرما باعث می‌شود فرد عرق کند و در نتیجه کالری بسوزاند. 
طبق نوشته‌های مجله تغذیه بالینی آمریکا، مصرف 100 میلی گرم کافئین، موجب سوزاندن 80 تا 150 کالری در روز می‌شود. اگر چه این مقدار کالری زیادی به حساب نمی‌آید، اما به مرور زمان می‌تواند روی هم جمع شود. بنابراین سوزاندن 80 کالری اضافه موجب کاهش وزن 4 کیلو گرمی در سال می‌شود. 

رژیم قهوه
فواید مصرف قهوه اسپرسو بر بدن

عوارض جانبی نوشیدن قهوه

با توجه به تمامی خواصی که نوشیدن قهوه دارد، اما می‌تواند عوارض جانبی نیز در پی داشته باشد. مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند موجب افسردگی، افزایش ضربان قلب، تهوع، اضطراب، بیخوابی و بی‌قراری شود.

عوارض خوردن قهوه
عوارض جانبی مصرف زیاد کافئین

لاغری سریع با قهوه سبز

قهوه سبز همان قهوه معمولی می‌باشد اما با این تفاوت که تفت داده نشده و به صورت خام و سبز رنگ در بازار موجود است. دانه‌های قهوه به طور طبیعی سبز رنگ هستند اما قبل از اینکه به دست مصرف کننده برسند تفت داده می‌شوند. 

قهوه سبز چگونه کار می‌کند؟ 

طی تحقیقات انجام گرفته ثابت شده است، کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را از 3 تا 11 درصد افزایش دهد.

 لاغری فوری با قهوه
لاغری سریع با مصرف قهوه سبز 

خواص قهوه سبز برای لاغری

بر روی این دانه مطالعاتی انسانی انجام شده است که در این مطالعه که 12 هفته به طول انجامید 30 فرد با اضافه وزن حضور داشتند. در این مطالعه افراد را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه به صورت منظم قهوه فوری مصرف می‌کردند و گروه دیگر قهوه‌ای که حاوی 200 میلی گرم عصاره دانه قهوه سبز غنی  بود مصرف می‌کردند. 
در هیچ گروهی تغییرات در عادات، رژیم غذایی و تمرین‌ها صورت نگرفت.

توجه: قهوه سبز زیاد نخورید: 
اگر در مصرف قهوه سبز زیاده روی شود نه تنها مفید نمی‌باشد بلکه مشکلات فراوانی را برای فرد به وجود می‌آورد. از جمله عوارض مصرف زیاد قهوه سبز می‌توان به موترد زیر اشاره کرد:

  • مصرف زیاد این نوشیدنی موجب افزایش کافئین در خون می‌شود و در نتیجه این امر باعث سفت شدن دیواره‌های قلب و عروق می‌شود. این بدان معناست همان طور که قهوه می‌تواند برای بدن مفید باشد، در صورت مصرف بیش از اندازه عوارض خطرناکی نیز به همراه دارد. 
  • برخی از افراد هنگامی که قهوه مصرف می‌کنند دچار مشکلات گوارشی می‌شوند، به همین علت افرادی که مشکلاتی مانند روده تحریک پذیر یا رفلاکس معده دارند از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. 
  • برخی افراد ممکن است پس از نوشیدن یک فنجان قهوه دچار اختلال در خواب شوند و نتوانند یک شبانه روز بخوابند. 
  • تپش قلب و اضطراب
  • در صورت زیاده روی ممکن است فرد دچار افزایش کلسترول خون شود. 
  • فشار به سلول‌های داخل چشم
  • پوکی استخوان
بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی
فواید و مضرات مصرف قهوه سبز 

لاغری سریع با قهوه گانودرما

  • قهوه گانودرما چیست؟ 

قهوه گانودرما ترکیبی از پودر گانودرمای سرخ شده و پودر قهوه می‌باشد که با ترکیب یکدیگر به عنوان محصولی ویژه عرضه می‌شود. این نوشیدنی برای افرادی که علاقه به قهوه دارند می‌تواند گزینه خوبی باشد زیرا قهوه گانودرما می‌تواند مضرات قهوه مانند کافئین بالا را جبران کند. 
برخی از افرادی که این قهوه را مصرف کرده‌اند ادعا دارند که این قهوه می‌تواند سطح ایمنی بدن را بالا ببرد و به کاهش وزن، تقویت حافظه و رفع خستگی نیز کمک کند.
برخی از خواص دیگر این نوشیدنی عبارت است از: کاهش کلسترول، کاهش استرس و التهاب، افزایش انرژی، کاهش روند پیری و بهبود بخشیدن گردش خون. 

امروزه قهوه گانودرما طرفداران زیادی دارد که افراد برای لاغری به سوی این قهوه می‌آیند. برای مصرف این نوشیدنی باید هر روز در دو نوبت صبح و عصر به طور منظم از این قهوه مصرف کنید تا اثرات آن بعد از 14 روز کم کم مشخص شود.

رژیم لاغری با قهوه
لاغری سریع با قهوه گانودرما

لاغری سریع با قهوه عربیکا

ممکن است نام قهوه عربیکا را زیاد شنیده باشید. دانه‌های این قهوه بیش از 60% قهوه‌های تولیدی جهان را در بر می‌گیرند. 
درخت قهوه عربیکا در ارتفاعات و مناطق کوهستانی که بارندگی زیاد است رشد می‌کند. این نوع درخت‌ها نسبتا کوچک هستند و ارتفاع آن‌ها بین 9 تا 12 متر است. اما نوعی که مناسب برداشت است تنها 5 متر رشد می‌کند. 
دانه‌های قهوه عربیکا جزو با کیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین قهوه‌های جهان هستند. دانه های این قهوه رنگ روشن دارد و بسیار کوچک است و شامل 0.8 تا 1.4 درصد کافئین می‌شود. 

خواص قهوه عربیکا

  • این قهوه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. 
  • قهوه عربیکا، خاصیت ضد میکروبی دارد و برای سلامت دندان و دهان مفید است. 
  • این قهوه تولید هورمون اندروفین در بدن را بالا می‌برد و اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد. همچنین به درمان افسردگی نیز کمک می‌کند. 
  • خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد. 
  • این نوع قهوه می‌تواند به افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند کمک کند. 
  • کافئین موجود در قهوه به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و باعث رسیدن به وزن ایده آل می‌شود.
 رژیم لاغری سریع با قهوه
لاغری سریع با قهوه عربیکا

برنامه رژیم لاغری با قهوه

  • روز اول رژیم

صبحانه: یک حبه قند + یک فنجان قهوه 
ناهار: اسفناج پخته + دو عدد تخم مرغ سفت آب پز - یک عدد گوجه فرنگی 
شام: کاهو + آب لیمو ترش+ 300 گرم گوشت پخته یا کبابی

  • روز دوم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبه قند
ناهار: یک لیوان ماست کم چرب + ده ورق کالباس مرغ 
شام: 300 گرم گوشت پخته شده یا کبابی + آب لیمو ترش + کاهو 

  • روز سوم رژیم

صبحانه: دو عدد خرما + یک فنجان چای 
ناهار: کاهو بدون آبلیمو + نصف سینه مرغ پخته شده یا کبابی 
شام: کلم + سالاد کرفس + گوجه فرنگی - سس آبلیمو 

  • روز چهارم رژیم

صبحانه: یک ورق نان تست + یک فنجان قهوه + یک حبه قند 
ناهار: یک لیوان آبمیوه ترجیحا آب هویج یا آب سیب + یک لیوان ماست کم چرب 
شام: هویج پخته رنده شده + دو عدد تخم مرغ آب پز + 200 گرم پنیر رژیمی یا کم نمک 

  • روز پنجم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک ورق نان تست + یک حبه قند 
ناهار: یک عدد ماهی پخته یا کبابی + آبلیمو + یک قاشق چایخوری کره 
شام: نصف سینه مرغ + آبلیمو + کاهو + روغن زیتون 

برنامه رژیم لاغری با قهوه
برنامه رژیم لاغری در 15 روز با مصرف قهوه 
  • روز ششم رژیم

صبحانه: یک فنجان چای + دو عدد خرما 
ناهار: ده ورق کالباس مرغ + یک فنجان ماست کم چرب 
شام: نصف سینه مرغ + آبلیمو + کاهو + روغن زیتون 

  • روز هفتم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک ورق نان تست + یک حبه قند 
ناهار: دو عدد تخم مرغ سفت آب پز + کاهو + یک ورق کالباس 
شام: گوجه فرنگی + سالاد کلم + سس آبلیمو + یک عدد میوه 

  • روز هشتم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک حبخ قند 
ناهار: نصف سینه مرغ پخته شده یا کبابی + آبلیمو + کاهو 
شام: 300 گرم گوشت پخته شده یا کبابی + آبلیمو + کاهو + یک عدد میوه 

  • روز نهم رژیم

صبحانه: یک لیوان شیر 
ناهار: نصف سینه مرغ پخته شده یا کبابی + آبلیمو + کاهو 
شام: خیار + سس آبلیمو + سالاد کاهو + گوجه فرنگی + یک عدد میوه

  • روز دهم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک ورق نان تست + یک حبه قند 
ناهار: یک لیوان ماست کم چرب + یک لیتر آبمیوه ترجیحا آب هویج یا سیب 
شام: یک هویج پخته شده + یک عدد تخم مرغ آب پز + 200 گرم پنیر رژیمی یا کم نمک 

برنامه رژیم لاغری با قهوه
برنامه رژیم لاغری در 15 روز با مصرف قهوه 
  • روز یازدهم رژیم

صبحانه: یک فنجان قهوه + یک ورق نان تست + یک حبه قند 
ناهار: یک قاشق چایخوری کره + یک عدد ماهی پخته شده یا کبابی + آبلیمو 
شام: نصف سینه مرغ + کاهو + کرفس 

  • روز دوازدهم رژیم

صبحانه: یک لیوان چای + دو عدد خرما 
ناهار: یک هویج پخته شده + دو عدد تخم مرغ سفت آب پز 
شام: نصف سینه مرغ + کرفس + کاهو 

  • روز سیزدهم رژیم

صبحانه: یک لیوان شیر 
ناهار: گوشت یا مرغ پخته شده یا کبابی + سس آبلیمو + گوجه فرنگی + سالاد کاهو 
شام: دو عدد نان تست + سوپ آب مرغ یا آب گوشت + دو عدد میوه 

  • روز چهاردم رژیم

صبحانه: یک لیوان چای + یک ورق نان تست + عسل 
ناهار: پنج ورق کالباس مرغ + یک عدد خیارشور + گوجه فرنگی + دو ورق نان تست 
شام: نصف سینه مرغ + خیار + سالاد کاهو + گوجه فرنگی + یک عدد میوه

پس از پانزده روز شما می‌توانید بصورت معمول غذا میل کنید، حتی موتد غذایی شیرین اما به اندازه کم. همچنین توجه کنید جای چای و قهوه به هیچ عنوان نباید عوض شود. اگر رژیم خود را شکستید باید رژیم رو قطع کنید و بعد از گذشت دو ماه دوباره شروع کنید.

نکته: اگر دچار بیماری خاصی هستید حتما قبل از این رژیم با پزشک خود مشورت کنید و بدون صلاح دید ایشان سر به خود این رژیم را نگیرید.

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. مصرف متعادل قهوه در طول روز چه فوایدی برای بدن دارد؟

    مصرف قهوه به صورت 200 میلی گرم در روز می‌تواند از بیماری‌هایی همچون بیماری کبدی، سنگ کیسه صفرا، دیابت نوع 2 و... جلوگیری کند. البته باید توجه داشته باشید که قهوه خود را باید بدون شکر یا خامه بنوشید.
  2. آیا خانم‌های باردار می‌توانند قهوه مصرف کنند؟

    بله. طی تحقیقاتی که محققان در رابطه با مصرف قهوه در زمان بارداری انجام داده‌اند، خانم‌های باردار می‌توانند قهوه میل کنند اما کم. نتایج به دست آمده نشان داده است رابطه مستقیمی میان افزایش دریافت کافئین از طریق مصرف قهوه و خطر کاهش رشد جنین یا سقط جنین وجود دارد.
  3. اثر کافئین موجود در قهوه چه مدت در بدن فرد باقی می‌ماند؟

    هنگامی که شما یک فنجان قهوه غلیظ می‌خورید، اثر آن تقریبا 5 ساعت در بدنتان باقی می‌ماند. به همین علت است هنگامی که قهوه را سر شب میل می‌کنید، نمی‌تواند به راحتی بخوابید.
مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی