تهران

زالو درمانی چیست و چه کاربردی برای بدن دارد ؟

زالو درمانی چیست و چه خواصی دارد
یکی از روش های درمانی سنتی که امروزه بسیاری از مردم و پزشکان به آن روی آورده اند ، زالو درمانی است . حجامت ، فصد و زالو درمانی روش هایی است که در زمان قدیم توسط پزشکان برجسته ای همچون ابوعلی سینا ، عقیلی و جورجانی مورد استفاده قرار می گرفت . در این مطلب با خواص زالو درمانی بیشتر آشنا می شوید .

به نظر شما زالو درمانی چیست ؟! شاید تا به حال شنیده باشید که برخی از افراد برای معالجه ی یکسری از بیماری ها و زیبایی پوست صورت خود روش سنتی زالو درمانی را انتخاب می کنند . زالو درمانی که به آن هیرودوتراپی می گویند باعث زیبایی پوست شما می شود و پوست شما را شفاف و درخشان می کند . در این مطلب با خواص زالو درمانی بیشتر آشنا می شوید .


دقت داشته باشید که اول از هر چیز بدن شما باید آمادگی لازم برای انجام زالو درمانی را داشته باشد . یعنی باید تغذیه ی مناسبی را دنبال کنید و به کمک یکسری از داروهای گیاهی بدن خود را پاکسازی کنید تا بدن شما نیرو و توان لازم را داشته باشد . در صورتی که احساس خستگی می کنید ، استرس دارید و یا افسردگی دارید ، از انجام زالو درمانی خودداری کنید تا دچار مشکلات بیشتر نشوید . برای انجام زالو درمانی حتما به مراکز زیر نظر وزارت بهداشت مراجعه کنید .

 

تاثیر زالو درمانی در سلامتی بدن
زالو درمانی برای زیبایی پوست و درمان بیماری ها


عصاره ای که از آب دهان زالوها ترشح می شود ، با یکدیگر متفاوت است . گروهی عصاره ی آب دهانشان تحت عنوان نروترانسمیتر روی عملکرد پایه های عصبی تاثیر گذار است و گروه دیگر ضد درد ، ضد تورم و ضد انعقاد بوده و روی مویرگ ها و عملکرد گردش خون تاثیر می گذارند .


با مطالعه ی طب قدیم در می یابیم ، زمانی که سودا و صفرا افزایش می یابد ، روی پوست تیرگی ایجاد می شود . به همین دلیل است که می گویند ، خون کثیف شده است . زالو درمانی باعث می شود که خون کثیف از بدن خارج شود و با تاثیر فوق العاده ای که روی عملکرد گردش خون دارد ، پوست شما را زیبا و درخشان می کند .

 

بررسی تاثیر زالو درمانی بر زیبایی پوست
زالو درمانی و زیبایی پوست

زالو درمانی و زیبایی پوست

مکان هایی که زالو روی پوست قرار می گیرد ، بسیار اهمیت دارد . اگر اولین باری است که می خواهید از این روش استفاده کنید ، ابتدا پشت گوش ها ، زیر چانه و یا کناره های صورت را امتحان کنید تا ببینید این روش درمان روی پوست شما جواب می دهد یا خیر . در صورتی که به زالو حساسیت ندارید و مشکل خاصی وجود ندارد . درمان را برای از بین بردن جوش ها ، لکه ها و چین و چروک های پوست ادامه دهید . فراموش نکنید که همه این مراحل را باید حتما تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید . پزشک شما را راهنمایی می کند که آیا رد گزش زالو با توجه به نوع پوست شما از بین می رود یا روی پوست باقی می ماند .

 

خواص زالو درمانی چیست
زالو درمانی چه خواصی دارد

زالو درمانی چه خواصی دارد ؟

  1. در برخی از کشورها بعد از عمل های زیبایی مانند جراحی های انگشتان دست یا پا ، بینی ، گونه ، سینه ، پیشانی زالو درمانی را انجام می دهند تا اثر جراحت ها را از بین ببرند .
  2. ریزش مو را بر طرف می کند .
  3. مانع گرفتگی عروق و عوارض آن می شود . به همین دلیل برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی مناسب است .
  4. این روش تنها برای سرطان ریه مناسب است .
  5. مانع از بین رفتن بافت های بدن می شود . به همین دلیل انجام زالو درمانی به بیماران دیابتی توصیه می شود  .
  6. گلوکوم را درمان می کند ، چون دارای خاصیت ضد انعقادی است .
  7. ضد التهاب است و همچنین مانع ایجاد لخته می شود .
  8. با اثر بی حس کنندگی که دارد میگرن را تسکین می دهد .
  9. بواسیر یا هموروئید را درمان می کند .
  10. درد را کاهش می دهد . چون دارای خاصیت بی حس کنندگی است .
  11. سیاتیک را بهبود می بخشد .
  12. جوش ها ، لکه ها و چین و چروک های صورت را از بین می برد .
  13. دیسک را بهبود می بخشد .


زالو درمانی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

  1. افرادی که به بیماری های گوارشی مبتلا هستند .
  2. افرادی که سرد مزاج هستند . چون زالو خودش سرد است .
  3. افرادی که زیر 18 سال سن دارند .
  4. خانم هایی که باردار هستند .
  5. خانم هایی که در دوره ی قاعدگی به سر می برند .

 

مضرات زالو درمانی چیست ؟

می توان گفت مضرات زالو درمانی بسیار کم است . از عوارض زالو درمانی می توان به خونریزی زیاد در ناحیه ی گزش و حساسیت فرد به زالو اشاره کرد . بنابراین قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید .

 

امروزه حتی از مرده ی زالو نیز برای تهیه ی مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند . در این مطلب با روش سنتی زالو درمانی آشنا شدید و دانستید که این روش چه فوایدی برای سلامتی بدن شما دارد .

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی