تهران

روغن خراطین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

معرفی روغن خراطین و خواص درمانی آن
روغن خراطین که از طبیعی ترین روغن های دنیاست از نوعی کرم خاکی به نام ایزینفتیدا و زالو ساخته می شود . این روغن یک حجم دهنده عالی برای برخی از قسمت های بدن مثل گونه ، لب ، سینه ، باسن می باشد . ورزشکاران برای حجم دادن وفرم دهی عضلات خود از روغن خراطین استفاده می کنند .

روغن خراطین به عنوان یک حجم دهنده وفرم دهنده موثر عضلات بدن ، توسط دو گروه آقایان و خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد .
همان طور که می دانید بوتاکس و عمل های زیبایی مختلف علاوه بر هزینه بالا ، عوارض جانبی جدی دارند . اما یکی از راه های افزایش حجم عضلات بدن که مطمئن و بدون بازگشت نیز باشد ، استفاده از روغن خراطین است . روغن خراطین طبع گرمی دارد . این روغن سرشار از پروتئین بوده و از ترکیبات درون آن می توان به امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 اشاره کرد .

 

آشنایی با طرز تهیه روغن خراطین
روغن خراطین چگونه تهیه می شود ؟


روغن خراطین چگونه تهیه می شود ؟

ابو علی سینا (دانشمند و پزشک سرشناس ایرانی) اولین کسی بود که روغن خراطین را از نوعی کرم خاکی ساخت . او این روغن را با روغن زیتون و کنجد ترکیب نمود تا به وسیله آن برخی بیماری ها را درمان کند . امروزه با پیشرفت علم و فناوری جدید این روغن به صورت 100 درصد خالص از همین نوع کرم خاکی تهیه می شود . جالب است بدانید که کرم خاکی زمانی که دو نیم می شود قادر است خود را ترمیم کند . استخراج ترکیبات شیمیایی موجود در بدن این کرم باعث شده که به آن خراطین گویند . 


طرز تهیه روغن خراطین به روش سنتی که به آن روش ابن سینایی گفته می شود به صورت زیر است :
ترکیب 2 کیلوگرم کرم خاکی و 1 کیلو روغن زیتون یا کنجد


طرز تهیه روغن خراطین با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به صورت زیر است :
 استخراج 80 کیلوگرم کرم خاکی برای تهیه 1 لیتر روغن کرم خاکی

 

بررسی فواید روغن خراطین برای بدن
روغن خراطین چه فوایدی برای بدن دارد ؟


روغن خراطین چه فوایدی برای بدن دارد ؟

امروزه روغن خراطین کاربردهای گسترده ای دارد به طوری که در صنایع مد و آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . در اینجا قصد داریم که فواید روغن خراطین را با هم بررسی کنیم .

  1. روغن خراطین باعث تقویت رشد ، شادابی و لطافت موها می شود .
  2. از این روغن برای چاقی صورت نیز استفاده می کنند .
  3. استفاده از روغن خراطین راهی مطمئن و بدون بازگشت جهت افزایش حجم لب ، گونه ، سینه و باسن است .
  4. از عمده ترین کاربردهای روغن خراطین از بین بردن خطوط ایجاد شده روی صورت (مثل خط لبخند ، خط اخم و خط پیشانی) است . همچنین این روغن چین و چروک پوست را کاهش می دهد ، باعث جوانسازی پوست می شود ، لکه های پوستی را کم کرده و یا از بین می برد و باعث درخشندگی ، شفافیت و لطافت پوست می شود . این امر باعث شده که روغن خراطین جز گران ترین روغن های جهان محسوب گردد .
  5. از روغن خراطین در ماساژ درمانی نیز استفاده می شود . زمانی که عضله ای با این روغن ماساژ داده می شود . روند تغذیه آن بهبود یافته و خون رسانی در آن افزایش می یابد ، در نتیجه عضله به خوبی رشد کرده و حجم آن افزایش می یابد . این روغن درد های مفاصل و روماتیسمی را کاهش می دهد .
  6. این روغن مشکل دیر انزالی مردان را درمان می کند و از راهکارهای طبیعی است که برای افزایش حجم آلت تناسلی مردان به صورت دائمی و موضعی مورد استفاده قرار می گیرد .
  7. ورزشکاران از این روغن برای بهبود روند رشد و افزایش حجم عضلات خود استفاده می کنند .


روغن خراطین چگونه استفاده می شود ؟

ابتدا موضع مورد نظر را شستشو داده با پارچه یا حوله ای تمیز خشک کنید و به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید ، سپس روغن را روی موضع ریخته و مجددا به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید تا زمانی که به خوبی جذب پوستتان شود . این روغن با انواع پوست ها سازگاری دارد و توصیه می شود که این کا را روزی 2 مرتبه تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید .

 

مضررات روغن خراطین برای بدن
روغن خراطین چه مضرراتی دارد ؟

 

روغن خراطین چه مضرراتی دارد ؟

1.    برخی افراد ممکن است به این روغن حساسیت داشته باشند .
2.    استفاده از این روغن در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود .

 

هنگام خرید روغن خراطین به اصل بودن آن توجه داشته باشید . چرا که نوع تقلبی آن می تواند آسیب جدی به پوست شما برساند . روغن خراطین اصل غلیظ بوده و رنگ تیره ای دارد و با روغن هایی نظیر کنجد و ... برای افزایش حجم آن ترکیب نشده است . دقت کنید که مصرف خوراکی این دارو ممنوع است .

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی