تهران

راههای افزایش اعتماد به نفس آزمون IELTS

افزایش اعتماد به نفس در آزمون IETLS
آزمون IETLS آزمودن استعداد و توانایی های شماست، برای موفقیت بایستی زمان و مطالعه کافی داشته باشید و از استرس دوری کنید زیرا استرس موجب می شود در آخر با شکست مواجه شوید. لازمه موفقیت اندیشیدن به افکار مثبت و داشتن پشتکاری قوی است.

تقویت اعتماد به نفس در آزمون IETLS


IELTS چیست؟

IELTS  آزمون بین المللی زبان انگلیسی است و یک آزمون جهانی شناخته شده است که با گرفتن نمره خوب در این آزمون می توانید به دانشگاه های معتبر و برتر جهان وارد شوید. لازم به ذکر است داشتن اعتماد به نفس یکی از عوامل مهم برای موفقیت در آزمون IETLS می باشد.


اعتماد به نفس در آزمون IELTS

استرس و اضطراب برای آزمون IETLS کاملا عادی است و شرکت کنندگان در این آزمون مضطرب هستند که آیا مطالعه و آمادگی لازم را برای این آزمون دارند و به مقدار کافی مطالعه کرده اند تا بتوانند با موفقیت این آزمون را پشت سر بگذارند.

آزمون IETLS


چگونه اعتماد به نفس خود را برای آزمون IELTS تقویت کنید؟

  • ده روز قبل از آزمون از استرس دوری کند

شخصی که از چند ماه قبل خود را برای شرکت در آزمون IETLS آماده کرده است نباید استرس داشته باشد، استرس داشتن موجب می گردد در آزمون با شکست مواجه شوید زیرا تمرکز کافی بر روی سوالات نخواهید داشت.

  • از افکار منفی دوری کنید

افکار منفی به ذهن خود راه ندهید و ذهنتان را به سوی افکار مثبت و امید بخش سوق دهید، شما نیز همانند افرادی که در این آزمون موفق شده اند می توانید به موفقیت برسید اگر به خود و توانایی های خود ایمان داشته باشید.

  • پیش از شروع امتحان دعا کنید

دعا کردن موجب به آرامش رسیدن روح و جسم شما می گردد، اگر استرس دارید از وجود برتری که به آن اعتقاد دارید کمک بخواهید.

  • با حل تمرین ها و نمونه سوالات IETLS تمرین کافی داشته باشید

انجام این تمرینات موجب افزایش یافتن روحیه ی شما می گردد و سبب آسودگی شما در روز آزمون خواهد شد.

  • سعی کنید راحت باشید و آرامش خود را حفظ کنید

برخی از عزیزان عادت دارند در شب آزمون مطالعه فشرده داشته باشند که این روش اصلا صحیح نیست و موجب اضطراب شما می گردد، سعی کنید در شب آزمون خواب و استراحت کافی داشته باشید.

  • سر وقت در آزمون حاضر شوید

تاریخ و زمان آزمون خود را چند بار چک کنید و شب ساعت خود را بر روی زمانی درست و چند ساعت قبل از آزمون کوک کنید تا فرصت کافی برای حاضر شدن و خوردن مقداری خوراکی داشته باشید و با معده خالی در جلسه امتحان حاضر نشوید.از خوردن و نوشیدن آب و مواد غذایی مناسب و سالم در روز آزمون خود اطمینال حاصل نمایید.به خاطر داشته باشید اگر به موقع به آزمون نرسید، اجازه ی حضور در جلسه آزمون به شما داده نمی شود.

  • قالب آزمون را به خوبی درک کنید

برای اینکه با نتیجه موفقیت آمیز در آزمون روبرو شوید چندین نمونه های آزمون را مطالعه کنید تا با انواع و اقسام سوالات آشنا باشید.

  • دستور العمل ها را دنبال نمایید

بلافاصله هنگام شروع آزمون به فکر جواب دادن به سوالات نباشید ابتدا به سخنان ناظرین به دقت گوش بسپارید و  زمانی که برگه آزمون را باز می کنید قبل از هر کاری دستور العمل ها را بخوانید.

  • زمان آزمون را کنترل نمایید

در هر اتاق که آزمون می دهید یک ساعت بر روی دیوار نصب شده است تا شما بتوانید زمان خویش را کنترل کنید پس بایستی برای اینکه بتوانید به همگی سوالات به خوبی و با آرامش پاسخ دهید زمان خود را کنترل نمایید.

آزمون IETLS

 

آزمون IETLS از 4 بخش تشکیل شده است

آزمون IETLS در بردارنده چهار مهارت اصلی است که در کمتر از سه ساعت تمامی مهارت های شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.
چهار مهارت اصلی آزمون IETLS و کلیات این آزمون عبارتند از:

  1. آزمون Writing (نوشتن)
    مدت زمان آزمون 60دقیقه
  2. آزمون Reading (خواندن)
    مدت زمان آزمون 60 دقیقه
  3. آزمون Speaking (صحبت کردن)
    مدت زمان آزمون 11 الی 14 دقیقه
  4. آزمون Listening  (گوش دادن)
    مدت زمان آزمون 30 دقیقه+ 10 دقیقه زمان برای انتقال دادن جواب ها به پاسخ نامه
آزمون IETLS


عدم اعتماد به نفس در آزمون IETLS

آزمون IETLS به گونه ای است که بایستی فردی که در این آزمون شرکت میکند تمامی چهار مرحله را با هم تمرین کرده و مهارت خود را پرورش دهد نه اینکه ابتدا مهارت نوشتن خود را پرورش داده بعد به سراغ دیگر مراحل برود.
روشی اصولی و صحیح این است که تمامی مراحل را تمرین کنید و نگویید در یکی از مراحل به عنوان مثال خواندن مهارت زیادی دارم پس برای این مرحله تلاش و تمرین نمی کنم و به تمرین درباره مراحل دیگر بپردازید برای موفقیت بایستی در تمامی مراحل مهارت و استعداد لازم را داشته باشید.

IETLS


در نهایت  باید گفت آزمون IETLS آزمون چندان سختی نیست لیکن اگر مورد تمرین و تکرار قرار نگیرد و فرد بدون آمادگی و تمرینات لازم در این آزمون شرکت کند بدیهی است که با شکست مواجه خواهد شد، برای موفقیت بایستی وقت و زمان کافی برای مطالعه داشته باشید و در محیطی که سبب از هم پاشیدن افکارتان نمی شود به مطالعه بپردازید تا با تکیه بر توانایی های خویش به موفقیت برسید.

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی