تهران

راههای افزایش اعتماد به نفس در رانندگی

تقویت اعتماد به نفس در رانندگی
شرایط زندگی اکنون به گونه ای است که همه باید رانندگی بلد باشند تا بتوانند کارهای خویش را به موقع انجام دهند لیکن رانندگی نیازمند تقویت اعتماد به نفس است و هر کسی نمی تواند رانندگی کند، با ما همراه باشید تا با ارائه راهکارهای موثر بتوانید شجاعت خویش در رانندگی را افزایش دهید.

داشتن اعتماد به نفس در رانندگی

بدون ترس رانندگی کنید

اعتماد به نفس در رانندگی

اکثر بانوان عزیز به رانندگی علاقه و رغبت شدید دارند و احساس خوشایندی هنگام رانندگی به آنان دست می دهد، لیکن برخی افراد از رانندگی می ترسند و اعتماد به نفس کافی برای رانندگی ندارند و به همین دلیل در  امتحان رانندگی شرکت نمی کنند.
اشخاصی هستند که هنگام رانندگی اگر کسی کنارشان نباشد به قدری از رانندگی به تنهایی می ترسند که هیچ گاه  دست به فرمان نمی شوند و حاضر هستند تا آخر عمر رانندگی را یاد نگیرند.
اگر از رانندگی می ترسید، اگر هنگام رانندگی ترس و لرز تمام وجودتان را فرا می گیرد نگران نباشید ما با شما هستیم تا بتوانید بر ترس خویش غلبه کنید و بدون هر گونه ترس و واهمه به رانندگی بپردازید، پس برای تقویت اعتماد به نفس خود  در هنگام رانندگی ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

اعتماد به نفس در رانندگی

تقویت اعتماد به نفس در رانندگی

رانندگی یک استعداد و مهارت حرکتی و حسی می باشد و کسی که رانندگی می کند بخصوص فردی که در یک خیابان یا اتوبان شلوغ رانندگی می کند باید تمرکز و دقت کافی بر محیط اطراف خویش داشته باشد تا با حوادث ناگوار  و خطرناک روبرو نگردد.
برای تقویت اعتماد به نفس خود در رانندگی عوض کردن دنده بدون برداشتن چشم از آینه را انجام دهید، انجام دادن این حرکات ممکن است برای افراد مبتدی و تازه کار سخت باشند و افرادی که همه روزه اخبار را دنبال می کنند و شاهد حوادث ناگوار رانندگی هستند ممکن است بترسند و این دیدگاه را در ذهن خود داشته باشند که رانندگی به پیشواز مرگ رفتن است.
در حالی که اصلا این چنین نیست و افرادی که در هنگام رانندگی از تمرکز کافی برخوردار نیستند یا به هر دلیلی زمانی که بایستی رانندگی نکنند، این کار را انجام می دهند و رانندگی می کنند به حوادث ناگوار دچار می شوند.

اعتماد به نفس در رانندگی

افزایش اعتماد به نفس در رانندگی

  • نمی توانم را از ذهن خود حذف کنید

به خود تلقین نکنید که از رانندگی می ترسید و قدرت رانندگی ندارید، با خود تمرین کنید من از تمرکز کافی برای رانندگی برخوردار هستم، رانندگی ذهن مرا آرام تر و تمرکزم را بیش از پیش افزایش می دهد.

  • گوش دادن به آهنگ آرامش بخش

 گوش سپردن به آهنگ آرامش بخش در هنگام رانندگی حس اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند بدون ترس و با خیالی آسوده به رانندگی خود ادامه دهید و افکار منفی در سر پرورش ندهید.

  • به حرف ها و کنایه های دیگران اهمیت ندهید

اکثر افرادی که مدت زمان زیادی است رانندگی می کنند، همواره به کسانی که مبتدی هستند و کاملا مسلط به رانندگی نیستند  با کنایه زدن و تضعیف اعتماد به نفس این افراد سعی در منصرف کردن آنان از رانندگی دارند، وقتی مربی آموزشی، رانندگی شما را تایید و بدون ایراد دانسته برای ایجاد تمرکز و مهارت در رانندگی  نباید به حرف ها و کنایه های دیگران اهمیت دهید.

  • باور داشته باشید که احتیاط در رانندگی خطرساز نیست

فردی که ذهن ناخود آگاه وی باور داشته باشد که بی احتیاطی عامل بروز خطرات و حوادث ناگوار رانندگی می شود دیگر در هنگام رانندگی در حالت عادی استرس و اضطراب نخواهد داشت و به راحتی و با خیالی آسوده می تواند رانندگی کرده و مهارت خود را در رانندگی افزایش دهد.

افزایش اعتماد به نفس در رانندگی

عدم اعتماد به نفس در رانندگی 

در برخی موارد توقع از اطرافیان جایز نیست و آدمی نباید به دیگران تکیه کند زیرا همه کمک کننده نیستند، به خود تکیه کنید و از دیگران انتظار کمک نداشته باشید، با دقت و تمرکز امتحان قوانین راهنمایی و رانندگی را مطالعه کنید و با تکیه به خود و توکل تمامی مراحل موفقیت را پشت سر بگذارید.

  • در ابتدا آهسته رانندگی کنید

اعتماد به نفس خوب است لیکن اعتماد به نفس کاذب همانند سمی کشنده است،  بعد از قبول شدن در قوانین راهنمایی و تایید مربی با اعتماد به خود رانندگی را شروع کنید لیکن برای احتیاط و برای افزودن به مهارت خویش در اوایل با تمرکز بیشتر و آهسته رانندگی کنید تا از خطرات احتمالی در امان باشید.

  • افزایش شجاعت و رفع ترس از رانندگی

هر کاری که فکر می کنید باعث افزایش شجاعت و اعتماد به نفس شما می گردد انجام دهید اگر فکر می کنید با همراه بودن یک نفر در هنگام رانندگی اعتماد به نفستان افزایش پیدا می کند از فردی که به او اعتماد دارید و می دانید که  کنار او احساس آرامش خواهید کرد و ترستان فرو می ریزد به عنوان مثال: همسر، مادر و..از وی بخواهید چند بار در هنگام رانندگی همراه شما باشد تا حس ترس و واهمه از رانندگی شما فرو ریزد.


خوانندگان عزیز، امیدواریم مطالب ذکر شده مفید واقع شده و بتوانید به یک راننده ماهر تبدیل شوید و برای همیشه احساس ترس از رانندگی را از خود دور کنید.

 

مطلب مفید بود؟
12
1
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی