تهران

راههای افزایش اعتماد به نفس در کنکور

افزایش اعتماد به نفس در کنکور
برای کنکوری ها گرامی وقت طلاست و بایستی به خوبی از وقت خود بهره کامل گیرند و برای دست یابی به موفقیت امروز و فردا نکنند تا با موفقیت کنکور را پشت سر بگذارند و به معنای واقعی کلمه «من می توانم» را توصیف کنند.از همین اکنون شروع کن شاید فردا برای دست یابی به موفقیت دیر شده باشد .

افزایش اعتماد به نفس در کنکور

 

اعتماد به نفس کنکور
  1. مثبت اندیش باشید.
    هر چه مثبت اندیش بوده و خوشبینانه به قضایا نگاه کنید اعتماد به نفس بیش تری خواهید داشت و امید به زندگی و آینده در شما تقویت می شود.
  2. تمرکز بر روی هدف اصلی 
    تمرکز روی هدف اصلی( قبولی در کنکور) حس اعتماد به نفس شما را دو چندان می کند و سرشار از انرژی مثبت می شوید و موجب می شود شما احساس فردی قوی را نسبت به خود داشته باشید و بیشتر تلاش کنید.
  3. غلبه بر استرس
    همه افراد کنکوری اضطراب و استرس دارند لیکن اگر بتوانند حتی اندکی بر استرس خود غلبه کنند یک گام جلوتر از دیگران هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار خواهند بود و می توانند موفقیت را برای خویش به ارمغان بیاورند.
  4. اعتماد و باور به توانایی های خود
    منظور از داشتن اعتماد به نفس، اعتماد به نفس کاذب نیست، اعتماد به نفس یعنی باور به خود و استعداد و توانایی های خویش و مقایسه نکردن خود با رتبه یک کنکور.
    بایستی این را قبول داشه باشید ممکن است شما  رتبه یک کنکور  باشید و راز این موفقیت تکاپو و ایمان داشتن به توانایی های خویشتن است.
  5. تکرار کلمه من می توانم
    کسی که تمام تلاشش را برای قبولی در کنکور گذاشته و به خود اعتماد دارد دیگر جای نگرانی و استرس نیست و بایستی با خود تکرار کند من می توانم، من تمام تلاشم را برای قبولی در این آزمون به کار گرفته ام، پس توانایی و ظرفیت قبولی را دارم. مثبت اندیش بودن بیشتر از آنچه تصور کنید مفید است و به تلاش و کوشش شما می افزاید.
  6. هیچ گاه منفی گرا نباشد
    شخصی که مدام منفی گرا باشد و ناامید به زندگی بنگرد، از هیچ چیز جهان هستی لذت نمی برد و دنیا برایش تیره و تاریک می گردد، شخصی که تصویر منفی از خود و توانایی هایش دارد ضربه محکمی به خود می زند و موجب می شود با وجود تلاش بسیار در کنکور با استرس روبرو شده و در نهایت با وجود زحمات بسیار با شکست مواجه شود.

نداشتن اعتماد به نفس در کنکور

اعتماد به نفس در کنکور
عنوان

تا به حال فکر کرده اید چه چیزی باعث نداشتن اعتماد به نفس در کنکور یا روبرو شدن با شکست در کنکور می شود؟
5 اشتباه رایج در کنکور  که بسیاری کنکوری های عزیز به آن گرفتار می شوند  و در نهایت با شکست مواجه می گردند.

اشتباهات رایج کنکوری ها
  • بدون حل و تمرین و تکرار تست درس خواندن

کنکوری های عزیز حتما بایستی در کنار مطالعه کتاب هایشان به حل تست نیز بپردازند که انجام این روش نه تنها باعث بهبود مطالعه و افزودن بر استعداد آنها و همچنین آشنا شدن با انواع نمونه سوالات در کنکور می شود موجب می گردد اگر فرد درصد قابل توجهی از تست ها را درست حل کرده باشد از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شود.

  • بدون برنامه ریزی درس خواندن

برخی از کنکوری ها بدون برنامه ریزی زمان خویش شروع به مطالعه می کنند و با نهایت تاسف در هفته های آخر کنکور متوجه می شوند که ای کاش  از همان ابتدا با برنامه ریزی صحیح و اصولی مطالعه می کردند. اگر قصد موفقیت در کنکور دارید حتما بایستی با یک برنامه ریزی صحیح به مطالعه بپردازید.

  • چند منبعی شدن در مطالعه درس ها

اشتباه رایج دیگری که بسیاری از کنکوری ها با آن درگیر می شوند چند منبعی شدن در مطالعه درس ها است که روشی کاملا غیر اصولی است زیرا باعث سردرگمی و عدم تمرکز در مطالعه می شود.

  • ناامیدی و به سرعت و بدون دقت تست زدن

هدف از حل تست ها افزودن بر دانش خویش است و بایستی با دقت و توجه صورت گیرد برای حل تست ها بایستی ظرفیت خود را بالا برده و تمرکز کافی بر روی سوالات داشته باشید تا بتوانید خوب تست بزنید، به خاطر داشته باشید قرار نیست به تمامی سوالات تست جواب صحیح دهید.

  • عدم آمادگی برای مقابله با ناهمواری ها و مشکلات

عدم آمادگی می تواند مشکلات زیادی را برای کنکوری ها به وجود آورد، در سال کنکور  نباید نسبت به خود و موفقیت خویش کم انگیزه باشید بایستی با دقت و تمرکز کافی پیش بروید، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و برای پشت سر گذاشتن کنکور با موفقیت تلاش کنید، ایمان داشتن به خود بزرگترین و مهم ترین نتیجه سربلندی است.

کنکوری ها حتما بخوانند

به یاد داشته باشید امروز و فردا کردن هیچ کاری را حل نمی کند و موجب می شود شما با شکست در کنکور مواجه شوید، اگر شخصی برای رسیدن به هدف خویش پایبند باشد امروز و فردا نمی کند و از همین لحظه شروع می کند نه از فردا یا روز های دیگر.
 

مطلب مفید بود؟
4
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی