تهران

اعتماد به نفس کاذب چیست

دلایل اعتماد به نفس کاذب در کودکان
اعتماد به نفس ناآگاهانه و دروغین می تواند علل و ریشه های مختلفی داشته باشد که به اندازه نداشتن اعتماد به نفس مضر است لیکن مهم ترین دلیل اعتماد به نفس کاذب مسائل تربیتی است، با سایت تیجور همراه باشید تا شما را با دلایل اعتماد به نفس کاذب آشنا سازیم.

اعتماد به نفس کاذب

تا به حال با خود فکر کرده اید اعتماد به نفس کاذب چیست یا چگونه می توان اعتماد به نفس کاذب و دروغین را تشخیص داد؟ همه ما انسان ها در زندگی خود با افرادی سر و کار داشته ایم که همواره خود را مهم و با ارزش می دانند که این با ارزش دانستن مضر نیست لیکن بستگی به چگونه بودن آن دارد، اگر فرد خود را مهم بداند اشکالی ندارد و می تواند با تلاش و تکاپو برای رسیدن به اهداف خود این اعتماد به نفس را بیش از پیش در وجود خود تقویت کند و به این باور برسد که بله من برای خود مهم هستم.
لیکن اگر فردی خود را برای دیگران مهم بداند در حالی که هیچ کمکی به دیگران نکرده یا نمی تواند بکند و در نظر دیگران اینگونه نباشد از اعتماد به نفسی کاذب و دروغین برخوردار است.به عنوان مثال فردی که در یک آموزشگاه کار می کنند و تمامی پرسنل آن آموزشگاه را وابسته به خود می داند در حالی که اصلا این چنین نیست و اگر آن فرد نباشد به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری می توانند شخص دیگری را جایگزین کرده و به کارشان ادامه دهند.

خودشیفتگی الکی چگونه است


اعتماد به نفس کاذب به انگلیسی false self-confidence  می باشد و افرادی که دارای اعتماد به نفس کاذب هستند همیشه فکر می کنند خیلی باهوش و زرنگ هستند و اگر آن ها نباشند  نزدیکان یا دیگران در تصمیم گیری ها یا ادامه زندگی خود با مشکل مواجه می شوند، این گونه افراد خود را فراتر از آنچه هستند می دانند و به بودن خویش افتخار می کنند.
اعتماد به نفس کاذب نوع دیگری از نداشتن اعتماد به نفس است که  بسیار مضر است و باعث شکست های پی در پی در زندگی می گردد، همچنین افرادی که از اعتماد به نفس کاذب برخوردار هستند خود را خیلی فراتر می دانند و همواره حس می کنند هیچ کمبودی در زندگی ندارند و از هر لحاظ بهترین هستند و فرد بهتری دیگر به جز آنان وجود ندارد.

اعتماد به نفس کاذب و دروغین در پسران

اعتماد به نفس کاذب در پسران

اعتماد به نفس کاذب در پسران به خصوص در دروان نوجوانی بیشتر می شود و  نوجوان خود را برتر از دیگران می داند و سعی می کند خود را به رخ دیگران بکشد که بایستی اعتماد به نفس کاذب در پسران را تشخیص داده و به درمان آن ها اقدام کنید تا در آینده و در رویارویی با مشکلات و سختی های زندگی به مشکل برخورد نکنند و بتوانند از پس مشکلات خود بر آیند.

تشخیص اعتماد به نفس کاذب در پسران

 پسرانی که به اعتماد به نفس کاذب دچار می شوند به طوری به دیگران نگاه می کند که گویی قصد جنگ و دعوا با کسی دارند و فقط دنبال این هستند کسی حرفی بزند و سر جنگ و جدال را باز کنند.

  1. نگاهی عجیب و غریب به همگان دارند
  2. تکرار جملات « همین که گفتم، من حر ف رو یه بار میزنم، حرف من دو تا نمیشه »
  3. ایستادن بیش از حد روبروی آینه و تکرار جمله ی من بهترینم
  4. بد گویی از دختران و پایین بردن شخصیت دختران برای بالا بردن اعتماد به نفس کاذب خود
  5. مخالفت و زورگویی های پی در پی به ویژه با خانواده
  6. تمسخر دیگران را دوست دارند
  7. در درسهایشان پیشرفتی ندارند
  8. فکر می کنند بدون آنان دنیا ادامه نمی یابد.
اعتماد به نفس کاذب در کودکان

اعتماد به نفس کاذب در کودکان و علل آن

اعتماد به نفس کاذب می تواند در کودکان نیز به وجود بیاید که علت و دلایلی در به وجود آمدن اعتماد به نفس دروغین در کودکان دخیل هستند، اگر والدین کودک همیشه به خواسته های کودک احترام بگذارند و به محض درخواست کودک هر چیز که اختیار می کند به وی بدهند کودک به یک حس دورنی می رسد و احساس رضایت می کند و در این صورت به دلیل اینکه می بیند هر چه که بخواهد به راحتی در اختیارش قرار می گیرد خود برای رسیدن به خواسته های خود تلاش نمی کند و به یک کودک از خود راضی ، مغرور و با اعتماد به نفس کاذب تبدیل می شود.
کودکی که به اعتماد به نفس کاذب دچار می شود همواره سعی بر این دارد توانایی های خود را به رخ دیگران بکشد و توجه دیگران را به خود جلب کند و مرکز توجه باشد به گونه ای که اگر دیگران به کودک دیگری توجه کنند بسیار ناراحت می شود.

خود را به رخ دیگران نکشیم

در نهایت باید بگوییم هیچ کس نباید خود  و توانایی های خود را به رخ دیگران بکشد به عنوان مثال از توانایی مالی خود به عنوان اعتماد به نفسی کاذب استفاده کند و سعی در تمسخر دیگران داشته باشد زیرا هیچ کس از آینده خویش خبر ندارد شاید لحظه ای جای ما انسان ها با یکدیکر عوض شود پس طوری زندگی کنیم که بعدها از اعتماد به نفس کاذب که در درون خویش به وجود آورده بوده ایم پشیمان نباشیم.

     

    مطلب مفید بود؟
    2
    0
    اشتراک گذاری:
    مطالب پیشنهادی