تهران

با این کارهای ساده شاد باشید و انرژی مثبت جذب کنید

شاد زیستن و داشتن حس خوب
وقتی در زندگی پی در پی در معرض انرژی منفی، شکست‌ها و غم‌ها قرار می‌گیریم، جذب انرژی مثبت سخت می‌شود و با این چالش‌های سخت، انعطاف پذیری و انرژی‌مان کم می‌شود. اینجاست که نیاز به روش‌هایی برای بالا بردن انرژی مثبت داریم تا بتوانیم زندگی شادی داشته باشیم و برای مشکلات زندگیمان راه حل پیدا کنیم.

با این کارهای ساده شاد باشید و انرژی مثبت جذب کنید

حفظ روحیه مثبت بعد از اتفاقات بد و ناگوار کار بسیار سخت و دشواری است. هر چقدر میزان انرژی مثبت درونی ما کمتر شود، بدبینی ما نیز نسبت به دنیای اطراف زیاد می‌شود.
خوش بینی برابر با نپذیرفتن اتفاقات بد و منفی نیست، اتفاقا به معنی پذیرفتن آن‌ها و سپس تلاش برای تغییر شرایط و ارائه راه حل است. در پیرامون همه موجودات هستی انرژی مثبت جریان دارد که باعث حال خوب می‌شود. انسان‌ها قدرت آن را دارند که انرژی مثبت را کنترل کنند و به وسیله آن بر افراد دیگر تاثیر بگذارند.
بر اساس این توانایی روانشناسان، مثبت اندیشیدن را به همه آدم‌ها توصیه و تاکید کرده‌اند و دوری از افکار منفی را سر لوحه زندگی قرار داده‌اند.اگر به چیزهای مثبت فکر کنیم، انرژی مثبتی که در اطرافمان هست را جذب می‌کنیم. 

متن انرژی مثبت
راه‌هایی برای شاد بودن

راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد و انرژی مثبت 

  • با شکرگزاری روزتان را آغاز کنید:

وقتی شما چشم باز می‌کنید و روز جدیدی را شروع می‌کنید فرصت دوباره‌ای برای ساختن زندگی شاد و زیبایی به شما داده می‌شود. پس با شکرگزاری و دعا کردن روزتان را آغاز کنید که اینگونه شما به منبع خلقت هستی متصل شده و حال و هوایی مثبت در شما به وجود می‌آید که همین امر سبب آرامش در شما می‌شود.

جملات انرژی مثبت
شکرگزار بودن برای جذب انرژی مثبت
  • کنترل گر نباشید:

زندگی در حال گذر است. هر چقدر مقابل آن بایستید و به جنگ زندگی بروید بیشتر اذیت می‌شوید و اگر دایما بخواهید شرایط را کنترل کنید استرس و فشار عصبی به شما وارد شده و انرژی منفی تولید می‌شود. فکر کنید زندگی مانند رودخانه‌ای باشد که در حال خروش است به نظر شما می‌توانید جلوی آن را بگیرید؟ پس بهتر است زندگی را رها کرده و با جریان آن جلو بروید در این صورت انرزی مثبت تولید شده و خیر و خوشی و فراوانی به سمت شما می‌آید.

  • تماشای طبیعت و لذت بردن از آن:

بیرون از خانه وقت بگذرانید زیرا بر اساس تحقیقات صورت گرفته گردش در طبیعت سبب بهبود عملکرد حافظه و افزایش حس و روحیه‌ی جوانی و در آخر باعث سلامتی روحی و جسمی بیشتر انسان می‌شود.

راهکار برای جذب انرژی مثبت
گردش در طبیعت و لذت بردن از آن برای آرامش
  • مهربانی کردن به افراد دیگر و انجام کار نیک:

به دیگران محبت کنید حتی اگر در حد یه لبخند شیرین باشد. با این کار حس خوشایندی در شما به وجود می‌آید. وقتی شما اقدام به انجام کار نیکی می‌کنید این کار سبب تقویت روحیه و احساس سر زندگی و نشاط در شما می‌شود. حتی کوچکترین کار خیری باعث بیشتر شدن عزت نفس در شما شده و حواستان را از مشکلات حال حاضر زندگیتان پرت می‌کند که یکی از این کارها کمک به خیریه‌ها و کمک به آدم‌های نیازمند است.

  • قدر شناس بودن:

به خاطر نعمت‌ها و هر آنچه که در زندگیتان دارید قدردان باشید. حتی چیزهای مثبت کوچکی که در زندگیتان وجود دارد. این عمل باعث افزایش حس مثبت اندیشی می‌شود. شما می‌توانید به خاطر تمام موهبت‌های زندگی قدردانی کنید که این تمرینی روزانه و مفید برای شماست.

  • استراحت کافی ذهن و بدن:

خستگی ذهن و بدن باعث از بین رفتن مثبت اندیشی می‌شود. هر زمان که در شرایط سخت، پر تنش و استرس‌زا هستید حتما استراحت کنید که این کار سبب فراموشی مشکلات زندگیتان به صورت مقطعی می‌شود.

  • داشتن تفکرات مثبت:

برای به وجود آوردن تفکرات مثبت تلاش کنید تا بتوانید در هنگام چالش‌ها، مشکلات و موانع موجود در زندگی از آن فکرهای مثبت استفاده کنید و بلد باشید تا حس رضایت را در خود به وجود بیاورید و حتی این احساس شاید باعث حل مشکلات شما شود و از نگرانی‌های شما کم کند. 

پیام انرژی مثبت
لبخند و انرژی مثبت
  • معاشرت با آدم‌های مثبت و شاد:

انرژی منفی و استرس مسری است. هر چقدر بیشتر در معرض آن‌ها قرار بگیرید مضطرب‌تر می‌شوید. تحقیقات ثابت می‌کند هر اندازه که منفی بافی بیشتری داشته باشید به همان میزان خوشبختی کمتری خواهید داشت زیرا شما از پنج نفر از نزدیکترین اشخاص زندگیتان تشکیل شده‌اید و مهمترین نکته در این جمله این است که اطرافیانتان مستقیما روی رفتار و شخصیتتان اثر می‌گذارند پس در نتیجه باید با افراد خوشبخت و مثبت اندیش معاشرت کنید.

راهکار برای جذب انرژی مثبت
معاشرت با افراد با انرژی مثبت
  • اثرات خنده را دست کم نگیرید:

بهترین روش برای از بین بردن چالش‌ها و مشکلات خندیدن است. خندیدن باعث بالا رفتن روحیه و افزایش ایمنی بدن می‌شود. باید تمرین خندیدن کنید و راهی برای آن در زندگیتان پیدا کنید تا اثر مخرب استرس از شما دور شود. برای نمونه می‌توانید فیلم‌های کمدی نگاه کنید یا با دوستان مثبت خود وقت بیشتری بگذرانید.

راهکار برای جذب انرژی مثبت
اثرات خنده بر روحیه و داشتن زندگی شاد
  • تنفس عمیق:

نفس عمیق کشیدن سموم بدن را دفع می‌کند و سبب تقویت مغز و ذهن و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود .

  • جلوگیری از سخن‌های منفی:

وقتی روی افکار و حرف‌های منفی تمرکز می‌کنید، هم عملکردتان در برابر آنها ضعیف می‌شود و هم حس بد بینی شما تقویت می‌شود. از مرور کردن اتفاقات و مسائل منفی در زندگیتان خودداری کرده و اتفاقات و امور مثبت زندگی خود را تجسم کنید.

  • بازگو کردن اتفاقات مثبت:

با خود به صحبت بنشینید و بازگو کنید که همه چیز به بهترین طرز ممکن انجام می‌شود. کلمات خود را با صدایی بلند و رسا بیان کنید زیرا سبب بالاتر رفتن احتمال انجام آن هدف می‌شود. برای شروع می‌توانید جلوی یک آینه با خود صحبت کنید.

  • سخن گفتن و معاشرت با دوستان خوب:

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب شادی و به دست آوردن انرژی مثبت، سخن گفتن با دوستان است البته منظور دوستانی با انرژی مثبت و زندگی شاد است. در این روش شما مشکل خود را پیدا می‌کنید و حس خود را در موردش بازگو می‌کنید و در مورد مشکلتان به بحث می‌نشینید و آنها ایده‌های خود را بیان می‌کنند و شما از حمایت دیگران در حل مشکل خود بهره می‌برید.

راهکار برای جذب انرژی مثبت
راهکار برای جذب انرژی مثبت
  • پیاده روی و قدم زدن در طبیعت:

تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از بهترین روش‌ها برای کم شدن استرس پیاده روی و قدم زدن است که سبب تحریک عصب‌ها و به وجود آمدن آرامش جسم و ذهن خواهد شد.

  • انجام حرکات ورزشی مستمر:

ورزش کردن و تعریق هم برای قلب مفید است و هم برای ذهن انسان مناسب، لازم و ضروری است که باعث تقویت نشاط و روحیه‌ی شخص می‌شود. موقع ورزش کردن ماده شیمیایی به اسم اندورفین ترشح می‌شود که اضطراب و استرس را کم می‌کند و سبب خوشبینی در فرد می‌شود.

راه های جذب انرژی مثبت در خانه
رابطه ورزش و شاد بودن
  • روش نوشتن وقایع و افکار روی کاغذ:

این روش که همان نوشتن است راهی عالی برای جلوگیری از احساسات بیش از اندازه است. این روش باعث بروز یک خروجی بهینه می‌شود که سلامت روحی و روانی را به وجود می‌آورد. وقتی شما نوشته‌های خود را نگه می‌دارید باعث شناخته شدن دلیل فکرهای منفی می‌شود و به حل آن کمک شایانی می‌کند.

  • انجام کارهای مورد علاقه:

به کارهای مورد علاقه خود بپردازید. کارهای سرگرم کننده و شادی آوری که باعث افزایش انرژی و سرزنده شدن می‌شود و شاد و پرنشاطتان می‌کند.

راه های جذب انرژی مثبت در خانه
موسیقی گوش دادن و تاثیر آن روی روحیه شما
  • کادو خریدن برای خود:

هر کاری که برای خود کرده‌اید به خودتان هدیه دهید و از خود سپاسگزار باشید که این روش باعث تقویت روحیه مثبت اندیشی در شما می‌شود و به زندگیتان شادی می‌بخشد.

  • مواظبت و مراقبت از روح و روان:

ما نسبت به مراقبت کردن از روح‌مان غافل هستیم. برای مواظبت از روحمان باید به آن غذای خوب بدهیم و به تفریح بپردازیم مثل ورزش کردن، فیلم خوب دیدن، دعا کردن، خواندن مطالب معنوی، مدیتیشن، یوگا و ... و اینگونه روح ما در سلامت بسر می‌برد.

متن دعاهای انرژی مثبت
مراقبت از روح با تغذیه مناسب آن
  • موفقیت‌ها و پیروزی‌های کوچک خود را جشن بگیرید:

بهترین راه دور کردن انرژی و فکرهای بد و منفی این است که از پیروزی‌های کوچک خودتان لذت ببرید زیرا تمرکزتان روی استعدادهاتون می‌ماند نه روی نقاط ضعف و منفی. 

  • مودب بودن:

در هنگام سخن گفتن با دیگران به چگونگی گفتار خود توجه کنید و سعی کنید مودبانه با آنها صحبت کنید که باعث افزایش انرژی مثبت می‌شود. اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید باید در شرایط بد که کسی حرف ناشایست و بدی می‌گوید شما باید برای احترام به خودتان با سخنان شایسته جواب شخص مقابل را بدهید.

  • گل هدیه دادن به خود:

برای خودتان گل هدیه بخرید تا احساس شادی و نشاط در وجودتان به وجود بیاید زیرا حس دوست داشتن نسبت به خودتان باعث حس شور و نشاط در شما می‌شود که در تنیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

راه های جذب انرژی مثبت در خانه
خریدن گل و تقدیم آن به خود برای شاد بودن
  • مطالب مفید و مثبت بخوانید:

سراغ مطالب مثبت بروید و برای خودتان مطالب خوب و مفید جمع آوری کنید و در ذهن خودتان تکرار کنید. نوشته‌های منفی و بد در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که باعث تولید انرژی منفی در شما می‌شود.

ذکر انرژی مثبت
تاثیر انرژی مثبت و منفی و توجه به لطف خداوند
  • آرزوهای معقول و منطقی داشته باشید:

آرزوهای معقول داشتن و رویایی و غیر منطقی فکر نکردن از ویژگی‌های انسان‌های مثبت اندیش است زیرا این افراد در زمان حال زندگی می‌کنند و بسیار خوش بین نسبت به آینده هستند.

  • مهم نبودن افکار و قضاوت دیگران:

برایتان مهم نباشد که دیگران در مورد شما چه می‌گویند یا چگونه قضاوت می‌کنند بلکه باید به این فکر کنید که از چه راهی می‌توانید آدم خوب و مفیدی برای جهان هستی باشید. در این صورت شما مثبت اندیش می‌شوید و زندگی شادی را تجربه خواهید کرد.

  • به استعدادهای خود توجه کنید:

خودتان را همانگونه که هستید قبول کنید و کاری بر خلاف میل خود انجام ندهید. مثلا نخواهید صرفا بخاطر کلاس یک کار یا نام آن به زور آن را انجام دهید. سراغ کاری بروید که توانایی و استعداد آن را دارید.

  • خلاقیت داشته باشید:

یکی از عوامل مثبت فکر کردن برای داشتن یک زندگی شاد خلاقیت فرد است چون خلاق بودن باعث رشد فکر و ذهن می‌شود.

  • به خود تکیه کنید و از خود حمایت کنید:

در زندگی سعی کنید که به خود تکیه کنید و از افراد دیگر توقع انجام کاری برای خود را نداشته باشید در  این صورت اضطراب شما کم می‌شود و برای رویایی با مشکلات و چالش‌ها خودتان را آماده می‌کنید و شاد زندگی می‌کنید.

  • کلمه جادویی "نمی‌دانم":

از کلمه "نمی‌دانم" به وفور استفاده کنید زیرا این کلمه بهتر از انتقال مطالب اشتباه و نادرست به دیگران است و اینگونه حس بدی به شما دست نمی‌دهد بلکه انرژی مثبت شما را نیز بالا می‌برد.

  • تمجید از دیگران:

از کارهای خوب و مثبت دیگران تعریف کنید تا هم به آنها انرژی مثبت بدهید و هم خودتان انرژی مثبت بگیرید ولی مراقب باشید که کار به تملق‌گویی نکشد.

متن انرژی مثبت
بی دلیل شاد و خوش باش

 

شاید برای شما هم سوال باشد

  1. شکرگزاری در جذب انرژی مثبت چقدر تاثیر دارد؟

    با شکرگزاری و قدردانی شما به منبع خلقت هستی متصل می‌شوید و انرژی مثبت زیادی می‌گیرید.
  2. چگونه روحمان را تغذیه کنیم؟

    برای مراقبت از روحمان باید به آن غذای خوب و مفید بدهیم. مثل: تفریح کردن، ورزش کردن، فیلم دیدن، دعا کردن، خواندن مطالب معنوی، مدیتیشن و یوگا
مطلب مفید بود؟
21
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی