تهران

اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم

اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم
شخصی که به توانایی های خود ایمان نداشته و مدام با خود تکرار کند من انسان ضعیفی هستم بدیهی است که از روحیه و اعتماد به نفسی ضعیف برخوردارد خواهد بود ، ذهن همان چیزی را پردازش می کند که باور داریم و به آن می اندیشیم پس چه خوب است داشتن افکار مثبت.

اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم

همه افراد دوست دارند اعتماد به نفس بالایی داشته باشند، برخی افراد هم هستند که همیشه در حال پردازش افکار منفی هستند و به خود اجازه شکوفایی استعداد و تلاش نمی دهند و می گویند اعتماد به نفس ندارند.
زندگی ما بر اساس افکاری که ما به آنها فکر می کنیم و در نظر داریم پیش می رود، شاید همیشه هم اینگونه نباشد لیکن در بسیاری از موارد این موضوع صدق می کند، به عنوان مثال اگر فردی تصمیم بگیرد صبح که از خواب بیدار میشود با شادی و نشاط و بدون فکر به افکار منفی از خواب بیدار شود و به خویش ایمان داشته و گامی در جهت رسیدن به اهداف خویش بردارد قطعا از روزی زیبا برخوردار خواهد بود.

اعتماد به نفس ندارم


اصلا اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم؟ 

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع راهکارهای افزایش اعتماد به نفس آشنا سازیم ، امید است که این راهکارها را مد نظر قرار داده و در جهت افزایش اعتماد به نفس خویش تلاش فرمایید.

 

اعتماد به نفس


چرا اعتماد به نفس ندارم

دلایل بسیاری باعث می شود تا هر فردی به خود تلقین کند که اصلا اعتماد به نفس ندارد، مواردی که موجب می شود فرد مدام به خود تلقین کند اصلا اعتماد به نفس ندارم و با گذشت زمان این تلقین به واقعیت تبدیل گردد و فرد خود را کاملا بی اراده و بی ارزش قلمداد کند عبارتند از:

  1. فردی که همیشه منفی گرا باشد
    بدیهی است کسی که مدام به خود تلقین می کند اعتماد به نفس ندارم دیگر گامی در جهت افزایش اعتماد به نفس خویش بر نمی دارد، پس کاملا مشخص است اگر فردی تلاش نکند و مدام با خود گوید من نمی توانم، از توانایی انجام هیچ کاری بر نمی آید.
  2. تنبلی
    برخی افراد از انجام مسئولیت شانه خالی می کنند و به خود می گویند نمی توانم در حالی که می توانند لیکن تنبلی  سد راهشان می شود، برای موفقیت اولین راه اعتماد به خویش است یک اعتماد به نفس درونی و ثابت که به هر بادی نلرزد.
  3. توجه به افکار دیگران
    کسانی که به جای زندگی کردن برای خود و رسیدن به اهداف خود در پی این هستند که بدانند دیگران چه دیدگاهی در مورد آنان دارند افرادی بی اراده هستند پس تا زمانی که ذهنیت دیگران برایشان اهمیت داشته باشد نمی توانند تمرکزی بر زندگی خود داشته باشند.


هیچ اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم

برای رسیدن به زندگی شاداب و سرشار از انرژی مثبت و اعتماد به نفسی قوی اولین قدم حذف این جمله از ذهن است، همواره بایستی به خود ایمان داشته و بگوییم من می توانم تا تمرکز ذهنی ما بر روی  توانستن پیش برود نه نتوانستن.
البته توانستنی که همراه با تلاش و تکاپو باشد زیرا هیچ کس تا به حال با گفتن من می توانم خالی به جایی نرسیده است هر موفقیت تلاشی نیز در پی دارد و هیچ مزدی بدون زحمت به دست نمی آید.


من اصلا اعتماد به نفس ندارم چیکار کنم


راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

  • همیشه نسبت به خود افکار خوب و مثبت داشته باشید

شخصی که به اعتماد به نفس خود ایمان ندارد نباید انتظار این را داشته باشد که دیگران از وی با عنوان فردی با اعتماد به نفس قلمداد کنند.

  • هیچ گاه کاری را با ترس و لرز انجام ندهید

اگر برای یک مدت کوتاه هم که شده نقش یک فرد شاد و سرحال را بازی کنید به مرور زمان باور خواهید کرد که فردی شاداب و خندان هستید.

  • برخورد و دوستی با افرادی که از نظر خودتان دارای اعتماد به نفس بالا هستند.

اگر با شخصی که خود فکر می کنید اعتماد به نفس بالایی دارد رابطه دوستی برقرار کرده و برای مدت کوتاه نقش او را بازی کنید این نقش به مرور زمان تبدیل به یک شخصیت جدید برای شما می گردد و اعتماد به نفستان بالا می رود و دیگر نیازی نیست برای داشتن اعتماد به نفس بالا از کسی تقلید کنید.

اصلا اعتماد به نفس ندارم

 

  • همیشه لبخند به لب داشته باشید

برای اینکه از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشید همیشه یک لبخند زیبا و ملیح به لب داشته باشید نه لبخندی تظاهری و غیر واقعی.

  • محکم و با قاطعیت تمام گام بردارید.

در زمان راه رفتن پر نشاط و با قاطعیت گام بردارید نه مثل افرادی که هنگام راه رفتن احساس می شود افسرده و بی حال هستند. 

  • چیزهایی را وارد زندگیتان کنید که موجب خوشحالی شما می شوند.

برای افزایش اعتماد به نفس خود از افراد و چیزهایی که موجب ناراحتی و به هم ریختن اوضاع و احوال شما می گردد دوری کنید و بر عکس عوامل و افرادی که در کنارشان حالتان خوب است را وارد زندگیتان کنید.

  • کاری را انجام دهید که موجب لبخند درونی شما می گردد.

هیچ کاری را از روی اجبار انجام ندهید و هر روز کاری را انجام دهید که باعث نشاندن لبخنند واقعی بر چهره ما می شود.

اعتماد به نفس ندارم


هر انسانی در هر جایگاهی که باشد ارزش این را دارد که به خواسته ها و هدف های خویش دست یابد، فهمیدن اینکه دقیقا از زندگی چه می خواهید و چه هدفی حال دلتان را خوب می کند مستلزم زمانی زیاد است لیکن وقتی به هدفی که می خواهید دست یابید اطمینال پیدا کردید، راه های رسیدن به آن را طی کنید.

 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی