تهران

نکات مهم آرایش چشم که همه باید بدانند

آرایش چشم
چشم ها از بخش های اصلی صورت هستند که در زیبایی حرف اول را می زنند.برای هرچه زیباتر وجذاب تر شدن چشم های خود باید یک سری نکات خاص را رعایت کنید. برای زیباتر وجذاب تر شدن چشم های خود باما همراه باشید.

نکات مهم آرایش چشم

در آرایش چشم نکات مهمی در زیباتر وجذاب تر شدن آنها وجود دارد که اگر با دقت این نکات را رعایت کنید زیبایی چشم های خود را دوچندان می کنید،به عنوان مثال برای اینکه چشم های درشت وجذابی داشته باشید از سایه های کمرنگ تر برای آرایش چشم ها استفاده کنید.اگر بعدازخط چشم ازسایه استفاده شود حالت خواب آلودگی در چشم ها ایجاد می شود، بنابراین  باید برای بهترین حالت چشم در انتها ی کار از خط چشم استفاده شود. بااستفاده ازریمل می توانیم مژه های پرپشت داشته باشیم که البته قبل از ریمل زدن مژه ها اگر از فرمژه استفاده کنید مژه ها حالت فر پیدا می کنند وبا ریمل زدن هم مژه ها پر پشت تر وهم زیبا تر جلوه می کنند.

هرگز از خط چشم درداخل مژه ها وپلک پایینی خود استفاده نکنید چراکه این کار چشم های شما را کوچک تر جلوه می دهد.مدل های سایه زدن می تواند چشم هایتان را بزرگتر،کوچکتر،بافاصله کم یازیاد نشان دهد. یکی از نکات مهم این است که چگونه سایه تان راپخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند نه سایه چشم. همیشه یادتان باشد که پیش از آرایش پلک های خود را آماده کنیدمانند وقتی که صورت خودتان راباکرم پودر برای میکاپ آماده می کنید،کانسیلر خود را برروی پلک وزیرچشم خود پخش کنید وتاجایی که می توانید فید کنید که چربی اضافه گرفته شود تا آرایش چشم شما به راحتی برروی پلکتان بنشیند وریزش نکندوآرایش چشمتان را شروع کنید.

درادامه به آرایش انواع چشم  می پردازیم :

آرایش انواع چشم

آرایش چشم های گود

برای جلوه بیشتر این نوع چشم ها ازرنگ های کمرنگ استفاده کنید.برای سایه زدن این نوع چشم ها ازگوشه های داخلی چشم تاکمی گوشه های خارجی آن سایه زده می شود ومقدار کمی ازسایه تیره به چین های اطراف چشم زده می شود تایکدست شوند.

آرایش چشم های بافاصله

باید سایه ازگوشه های داخلی وتا وسط پلک برای نزدیک تر شدن چشم ها به هم استفاده شود.باید ازسایه کمرنگ تربرای قسمت میانه پلک تاقسمت خارجی آن استفاده شود.

آرایش چشم های نزدیک به هم

برای دورتر جلوه دادن چشم ها می توانیدازیک نقطه کرم کانسیلر نامرئی در گوشه داخلی چشم ها استفاده کنید یا ازیک خط چشم نازک نزدیک به مژه ها ولبه پلک بالایی استفاده کنیدوبرای گوشه داخلی تا میانه پلک می توانید ازیک  سایه کمرنگ استفاده کنید وبرای بخش خارجی آن از رنگ ها تیره تر استفاده کنیدودربخش میانی آن رابه خوبی پخش و یکدست کنید.

آرایش چشم های پف کرده

اول ازهمه با راه حل های خانگی پف چشم خود را کم کنید وبعد آرایش چشم خود را شروع کنید. اولین راه حل قرار دادن قاشق غذاخوری که قبلا زیرآب سرد قرار داده و آن را آماده کرده ایم را به مدت 60 ثانیه روی پف چشم خود قرار دهید، راه حل های بعدی استفاده از حلقه های خیار برروی چشم، استفاده ازچای سیاه کیسه ای که در آب سرد خیس می کنیم و به مدت 10دقیقه روی چشم ها می گذاریم  وبه آرامی ازسمت داخل به بیرون چشم فشار می دهیم. ازنمک  کمتری استفاده کنید. برای آرایش چشم های پف کرده سعی کنید ازخط چشم استفاده نکنید چون جلوه خوبی ندارد وقشنگ دیده نمی شود.برای این نوع چشم ها ازریمل استفاده کنید وسعی کنید خیلی مرتب وتمیز مژه های پلک بالای خود راریمل بزنید بطوری که مژه ها به هم نچسبند ودر آخر مژه هارا شونه کنید.

چشم به علاوه عینک

اگر قاب عینک شما تیره است لازم نیست ازسایه استفاده کنید فقط کافی است ازیک ریمل استفاده کنید ومژه هارا ریمل بزنید وازهم جدا کنید سعی کنید ازریمل های مشکی استفاده کنید.توجه کنید هدف ازآرایش شما جلوه دادن بهتر صورتتان است نه عینکتان.

نکات کلیدی آرایش چشم

نکات کشیدن خط چشم

اکثر خانم ها برای زیبا تر شدن چشمانشان علاقه زیادی به کشیدن خط چشم دارند ،خط چشم یکی ازجذاب ترین بخش های آرایش چشم می باشد وباعث زیبا تر شدن چشم می شود.یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ خط چشم ،رنگ چشم است که باید برای هر رنگ چشمی از خط چشم مناسب استفاده کنید که چشمان شمارا جذاب تر کند.                        

خط چشم بر روی خط مژه قرار می گیرد وبرای زیباتر نشان دادن فرم وحالت چشم از خط چشم استفاده می شود.مداد خط چشم در رنگ ها وفرم های مختلف به صورت مدادی ،پودری ومایع در فروشگاههای لوازم آرایشی عرضه می شود.اگر شما از خانم هایی هستید که سوزش چشم دارید و چشمتان همواره خارش دارد از خط چشم یک بار مصرف استفاده کنید وسعی کنید هر سه ماه یکبار خط چشمتان راعوض کنید وآن راباکسی اشتراکی  استفاده نکنید.

برای ماندگاری خط چشم از خط چشم مدادی استفاده کنید وروی آن را کمی سایه پودری همرنگ آن بزنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد وچشمتان را سیاه نکند.برای اینکه خط چشمتان ریزش نداشته باشد 15دقیقه قبل از استفاده آن را داخل یخچال بگذارید تا سفت شود وبه راحتی کشیده شود و ریزش نداشته باشد.

ازکشیدن خط چشم های رنگ روشن خجالت نکشید. در بعضی از مهمانی ها می توانید از دو رنگ خط چشم برای بالا وپایین چشم خود استفاده کنید که زیبایی خاصی به چشمانتان می دهد.

باتوجه به تنوع رنگی خط چشم های موجود در فروشگاه های آرایشی ،بیشتر خانم ها خط چشم مشکی وقهوه ای را ترجیح می دهند اما باانتخاب رنگ های زیبا می توانید چشمان خود را جذاب تر وزیبا تر کنید.

در اولین قدم بهتر است رنگ چشم های خود رابشناسید ومتناسب با رنگ چشم خود رنگ خط چشم خود را انتخاب کنید چرا که هدف اصلی از کشیدن خط چشم داشتن نگاهی عمیق وزیبایی بیشتر چشم ها ومژه هاست.

نکات کشیدن خط چشم

انتخاب خط چشم برای انواع چشم ها

اگر چشمان شما رنگ قهوه ای است در انتخاب رنگ آزادی عمل دارید چون بااین رنگ چشم اکثر رنگ ها زیبا هستند.علاوه بر رنگ چشم ،رنگ پوست ومو هم برای انتخاب رنگ خط چشم اهمیت دارد.

کسانی که رنگ چشمشان آبی است از خط چشم قهوه ای یا برنز می توانند استفاده کنند زیرا عمق زیبایی چشمتان رابیشتر می کند.ا لبته رنگ های خاکستری ،بنفش وآبی هم برای این رنگ چشم مناسب می باشد، اگر از رنگ آبی استفاده می کنید سعی کنید از آبی تیره استفاده کنید.

اگر رنگ چشم های شما سبز وفندقی است از خط چشم های بنفش وقهوه ای استفاده کنید ،بااستفاده از این رنگ ها چشم های شما جذاب تر می شود.صاحبان چشم های فندقی می توانند از خط چشم طلایی برای زیباترشدن چشمان خود استفاده کنند.

خط چشم های زغالی یامشکی برای همه رنگ چشم مناسب است واگر کمی رنگ نقره ای به کار ببرید جذابیت چشمانتان بیشتر می شود.

برای کشیدن خط چشم دقیق وجذاب باید به فرم چشم های خود توجه کنید ،درادامه به انواع فرم چشم ها ونکات کلیدی آن می پردازیم.

چشمان درشت

برای چشم های درشت خط چشم کاملا پهن مناسب است وباید داخل چشم را سیاه کنند تا چشم کوچک تر و گردتر به نظر بیاید.

چشمان گود رفته

کسانی که چشمان گود رفته دارند اصلا نباید داخل چشم واطراف چشم راسیاه کنند چون چشم را ریز وگودتر نشان می دهد.شما می توانید یک خط چشم کاملا نازک وباریک بکشید ومی توانید از سایه های روشن هم استفاده کنید.

چشمان از حدقه بیرون زده

از یک خط چشم پهن پشت پلک استفاده کنید وازیک سایه تیره هم می توانید استفاده کنید ،رنگ تیره بیرون زدگی را می پوشاند و فرورفته تر نشان می دهد.

چشمان ریز

کسانی که چشمان ریزی دارند باید ازخط چشم بالا وپایین استفاده کنند که چشمانشان درشت تر دیده شود.

چشمان بافاصله

کسانی که چشمانشان بافاصله است بهتراست از خط چشم های گوشه دار استفاده کنند و خط چشم از گوشه داخلی چشم به بیرون باشد،خط چشم این فاصله را ازبین می برد.

چشمان نزدیک به هم

نباید خط چشمتان را از ابتدا بکشید بهتر است از نیمه دوم چشم خط چشم خود را بکشید تا فاصله چشم بیشتر شود.

چشمان گرد

اگر چشمان شما گرد است اول بایک خط چشم باریک شروع کنید ودرانتها آن راپهن کنید بهتر است گوشه خارجی چشم تیره کنید وبکشید تا چشمتان کشیده تر به نظر بیاد.

انتخاب خط چشم

ریمل وفرمژه

ریمل زدن یکی از قسمت های دوست داشتنی آرایش چشم است. برای اینکه چشمان جذاب تری داشته باشید م یتوانید از ریمل استفاده کنید. قبل از ریمل زدن از فر مژه استفاده کنید و بعد مژه ها را شانه کرده و ریمل بزنید.

سعی کنید ریملتان را از بن مژه شروع به زدن کنید، قلم ریمل خود را هر چند ماه یکبار با اب و مایع شستو شو دهید و آن را تمیز کنید زیرا اضافاتی که بر روی قلم شماست باعث ریزش مژه های شما می شود

از مارک های معروف و خوب استفاده کنید، با توجه به حالت و فرم مژه های خود ریمل خود را انتخاب کنید، اگر مژه های کوتاه دارید از ریمل بلند کننده استفاده کنید، اگر مژه هایتان کم حجم است از ریمل حجم دهنده و خورده مژه دار استفاده کنید تا چشمانی زیبا تر داشته باشید.

ریمل وفرمژه

نکات سایه زدن چشم

سایه زدن قدم اول آرایش است برای سایه زدن از ست براش استفاده کنید . قبل از سایه زدن پلک از کانسیلر و پرایمر برای زیر سازی استفاده کنید و بعد از ان از سایه پایه و خنثی مثل رنگ سفید استفاده کنید این کار باعث می شود سایه شما زیبا تر نشان داده شود هر چند وقت یکبار براش سایه خود را بشویید. برای سایه زدن به فرم، رنگ و حالت چشمان خود توجه کنید. برای چشم های کوچک و ریز از سایه روشن و برای چشم های بزرگ و درشت از سایه تیره استفاده کنید.

برای اینکه ارایش تک رنگ و فشن داشته باشیم می توانید از رژگونه خود استفاده کنید.

براش سایه
ست براش سایه

لنز گذاشتن چشم

. لنز نباید بیشتر از پنج ساعت در چشم باشد زیرا باعث اسیب شدید به چشم می شود. قبل از گذاشتن لنز قطره اشک مصنوعی و  ضد حساسیت استفاده کنید به مدت تایخ انقضا لنز توجه کنید چرا که لنز ها از شش ماه تا یکسال تاریخ انقضا دارند واگر تاریخ آنها بگذرد نباید از آن استفاده کنید. موقع گذاشتن وبرداشتن آن باید دست های خود رابشویید.لنز هرچشم را در جای خود بگذارید وبرعکس آن را قرار ندهید چراکه چشم را اذیت می کند.

انواع لنز چشم
انواع لنز چشم

به شما پیشنهاد میدهیم اکنون که این مقاله رو به پایان رساندید حتما از مقاله انواع مدل آرایش چشم نیز دیدن کنید.

مطلب مفید بود؟
5
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی