تهران

چگونه بدون آرایش چشمانی درشت داشته باشیم

درشت شدن چشم بدون آرایش
برای درشت‌تر شدن و زیباتر شدن چشم‌ها می‌توانید از راه‌های طبیعی بهره ببرید بدون این‌ که بخواهید از هیچ گونه مواد آرایشی استفاده کنید. برای دانستن نکات آرایشی، بهداشتی، تغذیه‌ای و ورزش مناسب چشم با ادامه مطلب همراه ما باشید.

درشت‌تر شدن چشم بدون آرایش

زیبایی چشم‌ها تاثیر زیادی بر روی چهره شما دارد برای اینکه چشم‌های زیبا و درشت‌تری داشته باشید می‌توانید با رعایت نکات خاصی بدون آرایش اینکار را انجام دهید.

تاثیر رنگ لباس بر روی درشت‌تر شدن چشم‌ها

موقع خرید لباس به رنگ آن توجه داشته باشید و دقت کنید که رنگ لباس با چشم‌ها هم خوانی داشته باشد. 

  • لباس‌هایی با رنگ مشکی، آبی، بنفش، صورتی و سبز روشن برای چشم‌های به رنگ آبی باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند.
  • لباس‌هایی با رنگ قرمز، نارنجی، قهوه‌ای روشن، آبی تیره، اسطوخودوسی، طلایی و سبز لجنی برای چشم‌های قهوه‌ای باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند.
  • لباس‌هایی با رنگ بنفش، سبز، مشکی، آبی دریایی، زرد مات و قهوه‌ای تیره برای چشم‌های سبز رنگ بسیار مناسب است.
  • اگر چشم‌های قرمز و خسته دارید می‌توانید از قطره چشم استفاده کنید. قطره چشم این قرمزی و خستگی را از بین می‌برد. برای پف زیر چشم هم می‌توانید از قطره استفاده کنید بدین صورت که چند قطره روی پوست زیر چشم خود بریزید و به صورت دورانی با انگشت به آرامی ضربه بزنید. همچنین همیشه سعی کنید ابروهای طبیعی داشته باشید و از وکس استفاده نکنید زیرا پوست اطراف چشم بسیار حساس است و مدل ابروی مناسب بسیار بر روی فرم چشم‌ها تاثیر گذار است.
درشت شدن چشم
انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ چشم

نکات بهداشتی مهم برای درشت‌تر شدن چشم‌ها

  • موقع خواب واستراحت از دو بالشت برای زیر سر استفاده کنید تا زیر چشم خشک بماند و پف نکند. خشکی و کبودی زیر چشم می‌تواند بخاطر آلرژی یاژنتیکی نیز باشد.
  • خوابه شبانه کافی داشته باشید تا زیر چشم‌ها پف کرده و کبود نباشد چرا که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است و با کوچکترین کم خوابی تاثیر زیادی بر روی چشم می‌گذارد.
  • کم خوابی بر روی سیستم گردش خون نیز تاثیر منفی می‌گذارد و باعث می‌شود رگ‌ها روی پوست ظریف زیر چشم نمایان شود.
  • از کرم‌های دور چشم و مرطوب کننده‌های حاوی ویتامین e استفاده کنید.
  • از کرم‌هایی استفاده کنید که پف زیر چشم شما را کم کند. خانم‌هایی که چین و چروک دور چشم دارند باید از کرم‌های ضد چروک مخصوص دور چشم و سفت کننده پوست استفاده کنند.
  • از داروهای خانگی برای مراقبت از پوست دور چشم استفاده کنید. می‌توانید یک تکه خیار یخ زده رو چشم‌ها بگذارید یا صورت خود را در یک ظرف پر از یخ و تکه‌های خیار قرار دهید تا از کبودی زیر چشم و پف جلوگیری کند و یا آن‌ها را کاهش دهد. همچین می‌توان از چای کیسه‌ای بعد از سرد شدن برای کاهش پف زیر چشم نیز استفاده کرد.
  • راه دیگر برای کاهش پف زیر چشم این است که دور چشم خود را با انگشت انگشتری ماساژ دهید چون این انگشت نسبت به انگشت‌های دیگر ضعیف‌تر است و فشار کمتری به پوست می‌دهد. چرا که پوست اطراف چشم حساس است و این پف کردن زیر چشم ممکن است به علت تجمع آب باشد که با ماساژ دادن این آب جمع شده حرکت کرده و داخل گره‌های لنفاوی می‌رود.
  • همچنین می‌توان با انگشت اطراف چشم را به صورت دایره‌ای از گوشه خارجی چشم تا زیر چشم و در نهایت تا زیر ابروها ماساژ دهید.  
  • اگر نمک زیادی مصرف می‌کنید مراقب باشید چرا که پف زیر چشم را بیشتر می‌کند. 
درشت شدن چشم
نکات بهداشتی برای زیبایی چشم‌ها

در ادامه این مطلب راه‌هایی برای داشتن چشمانی زیبا و سالم را در 3 بخش زیر را به شما ارائه می‌دهیم:

  1. تغذیه
  2. انواع ماسک‌های گیاهی و خانگی
  3. سابلیمینال چشم

تاثیر تغذیه در زیبایی چشم‌ها

تغذیه سالم نقش مهمی در زیبایی و سلامتی چشم‌ها دارد. چند ماده مغذی از جمله ویتامین C, E, A و روی می‌توانند تا حدودی بیماری‌های چشمی را کاهش دهند. بنابراین می‌توانید با رژیم غذایی مناسب و ویتامین‌ها مقدار زیادی آنتی اکسیدان به بدن برسانید.

غذاهایی که بر زیبایی وسلامتی چشم ها اثر دارند:

  • میوه های حاوی ویتامین C مانند: انبه، پرتقال، توت فرنگی
  • منابع ویتامین A مانند: هویج، اسفناج، انبه، هلو
  • منابع ویتامین روی مانند: بوقلمون، ماست، مرغ و غلات 
  • منابع ویتامین E مانند: بادام، گردو، دانه آفتاب گردان، پسته
  • هویج منبع غنی بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها بسیار مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد
  • بروکلی، سیب زمینی شیرین، اسفناج، فلفل دلمه‌ای و کلم بروکسل حاوی ویتامین C است و برای سلامت چشم‌ها بسیار ضروری است.
  • ماهی‌های حاوی امگا 3 مانند ماهی‌ سالمون و ساردین از جمله غذا‌های سالم و مفید برای چشم‌ها هستند. امگا 3 از رگ‌های خونی کوچک چشم محافظت می‌کند.
سلامتی چشم
تاثیر تغذیه در زیبایی چشم‌ها

ماسک‌های خانگی و گیاهی برای زیبایی چشم‌ها

برای افزایش گردش خون دور چشم از قاشق یخ استفاده کنید به طوری که دو قاشق از شب در فریزر بگذارید و صبح بر روی پلک‌ها قرار دهید.

برای روشن نگه داشتن پوست دور چشم لایه‌های پنبه را در آب و یخ فرو کنید و به مدت ده دقیقه بر روی پلکه بسته قرار دهید. 

چند سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید و بر روی زیر چشم به مدت 15 دقیقه به صورت ماسک بگذارید. این کار باعث می‌شود اطراف و زیر چشم احساس انقباض شوند و حالت بهتری پیدا کنند.

برای جلوگیری از پف چشم سیب زمینی را حلقه کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پلکه بسته قرار دهید.

همچنین پنبه را به شیر سرد آغشته کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پلک خود قرار دهید چند قطره روغن ویتامین E در کاسه آب سرد بریزید و به پنبه آغشته کنید و بروی پلکه بسته بگذارید.

درشت شدن چشم
ماسک‌های خانگی و گیاهی برای زیبایی چشم‌ها

سابلیمینال درشت شدن چشم

درشت‌‌تر شدن چشم با سابلیمینال از طریق ضمیر ناخودآگاه اتفاق می‌افتد. بدین صورت که با گوش دادن به فایل صوتی سابلیمینال چشم از طریق تاثیر آن بر ذهن ما به طور ناخودآگاهی باعث اثرات شگرفی خواهد شد. پیام های سابلیمینال این کار را با تلقینات مثبت و اثر گذار بر روی ضمیر ناخودآگاه انجام می‌دهند. این محصول محدودیتی در تعداد دفعات گوش دادن به آن را ندارد ولی باید حد تعادل را رعایت کرد.

این کار برای خانم ها وآقایان مناسب است. هر روز 2 تا 6 بار فایل‌های مخصوص را گوش دهید و صبور باشید.

استفاده از این روش برای کسانی که ناراحتی روحی، روانی و صرع دارند همچنین برای کسانی که هر گونه سابقه بیماری قلبی دارند و تمامی افردا زیر 17سال مجاز نمی‌باشد.

سابلیمینال چشم
سابلیمینال درشت شدن چشم

 

مطلب مفید بود؟
76
15
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی